Trafik güvenliği nedir? Karayolu güvenlik sistemleri nelerdir?
Reklamlar
-
TRAFİK GÜVENLİĞİ
Ne yazık ki her zaman bahsettiğimiz ama ne olduğundan tam emin olmadığımız konulardan biri olan trafik güvenliği konusundaki bazı bilgileri siz değerli motosiklet kullanıcısı forumdaş ve arkadaşlarımla paylaşayım dedim. İyi demiş miyim?
Karayolu taşımacılık sisteminin temel amacı; insanları ve eşyaları, güvenli bir şekilde, bir yerden bir yere taşımaktır. Karayolu ile seyahat, hayatımıza büyük bir kolaylık ve rahatlık getirmiştir. Ancak trafik kazaları ve tıkanıklıklar yüzünden, sürücü – taşıt – yol sisteminin işleyişindeki bozulma, dünyada ve özellikle ülkemizde karayolu ulaşımını çok önemli bir problem haline getirmiştir.
Herhangi bir sebeple meydana gelebilen trafik kazaları; taşıtlarla, karayolu üzerinde gerçekleştiğinden öncelikle bu kazaların önlenmesi; önlenememesi durumunda da kaza sonucu her türlü kaybın asgari düzeye indirilmesi gerekmektedir.
Sürücü psikolojisi üzerinde yapılan araştırmalar, sürekli kaza yapan insanların, aslında, problemin sadece küçük bir bölümünü oluşturduğunu; kazalara karışanların büyük çoğunluğunun sadece bir kaza yapan insanlardan oluştuğunu göstermektedir. Bunun sebebi sürücünün yanlış karar verme veya yanılması ile sürücü yeteneklerini aşırı yükleyen diğer faktörlerdir. Yine istatistiksel verilere göre kazaların büyük çoğunluğunun oluşma sebebinin insan kusurlarından kaynaklandığını, araç kusurlarından kaynaklanan sebepleri çok az yer tuttuğunu göstermektedir.
Karayolları Güvenlik Sistemleri
Karayolları güvenlik sistemleri, karayolunu kullanan kişilerin güvenlik içinde karayolunda seyretmelerini sağlayan, bu kişilere kılavuzluk eden, kazaya karışan kişilerin de en az zararla, can kaybı olmadan kurtulmalarını sağlamak için inşa edilen sistemler bütünüdür.
Bu sistemleri;
1. Aktif karayolu güvenlik sistemleri
2. Pasif karayolu güvenlik sistemleri
olarak ikiye ayırabiliriz.
Aktif Karayolu Güvenlik Sistemleri
Aktif karayolu güvenlik sistemleri yolculuğun her aşamasında sürücüyle ilişki halindedir. Bunlara,
Trafik işaret levhalarını
Işıklı işaret lambalarını
Yol şerit çizgilerini
Geri yansıtıcı kaplama butonlarını
Yetkili kişilerin trafiği yönetmek için yaptığı işaretleri
örnek gösterebiliriz.
Pasif Karayolu Güvenlik Sistemleri
Pasif güvenlik sistemleri, sürücünün herhangi bir kazaya karışması halinde devreye girerek karayolundan faydalanan kişilerin en az zararla olayı atlatmasını sağlamaya yönelik yapılardır.
Bunlara;
Çelik, çelik halat, beton oto korkuluk sistemleri
Banketler
örnek gösterilebilir.
Yolun geometrisi, yapım kalitesi, bakımı; geçit ve kavşakların varlığı ve kullanılabilirliği, trafik kontrol ve işaretlerinin konulduğu yerleri bu işaretlerin sürekliliği ve görünürlüğü, sürücü performansını etkileyen önemli faktörlerden bazılarıdır.
Not: Kişisel çalışmalarımdan notlar olduğu için, izinsiz alıntı yapılmamasını özellikle rica ediyorum.
Reklamlar
-
Kaza riski olan bölgeler bence en önemli hususlardan biri,bir de kendine ve aracına fazla güvenme bana göre en büyük etkenler. Ha uyuşturucu yutup kullanmışsın ha aşırı güvendesin.Kaza kaçınılmaz.
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
Kaza riski olan bölgeler bence en önemli hususlardan biri,bir de kendine ve aracına fazla güvenme bana göre en büyük etkenler. Ha uyuşturucu yutup kullanmışsın ha aşırı güvendesin.Kaza kaçınılmaz.
nerden buluyorsun bu yorumları bilmiyorum
-
-
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler