Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kış mevsiminde ortaya çıkan gizli tehlike: "Rüzgar ve Etkileri"

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Rüzgâr; harekette olan havadır. Bu hareket bir doğrultuda olup daima yataya yakındır. Rüzgârın eğimi birkaç dereceyi geçmez.

    Ancak motosiklet üzerine çıktığımızda rüzgarın bize etkisi, hem eğimi hem de şiddeti açısından yüksek miktarda artar..

    Tüm bu faktörler birleştiğinde ise kışın özellikle sabahları düşük derecede olan sıcaklık, motosiklet üzerindeki hızımız arttıkça bakın nasıl bir değişime uğruyor..



    Yukarıdaki çizelgede görüleceği gibi, hava sıcaklığı, insan, malzeme, araç ve yiyecek maddeleri üzerine, rüzgârın hızına bağlı olarak değişik kuvvetlerde etki yapmaktadır. Yukarıdaki çizelge bütün motosiklet kullanıcıları tarafından çok iyi bilinip uygulandığı sürece soğunun olumsuz etkilerinden korunmak mümkündür.

    Soğuk ısırması denilen olay, oldukça ılık havalarda bile rüzgârın vücudun korunmasız kısımlarına nüfuz ettiği durumlarda meydana gelebilir.
    Örnegin; Şayet rüzgâr sakin ve sıcaklık -29 C ise, dondurucu rüzgâr etkisi çok azdır. Ancak aynı ısı derecesinde rüzgâr saatte 40 Km. süratte esiyor ise dondurucu rüzgâr halinde oluşan ısı derecesi -59 C olur. Bu koşullar altında tehlike büyüktür ve bu ısıya maruz kalan vücut 30 saniye içinde donabilir.

    Neticede rüzgara karşı koruma önlemleri almak sizi donmaktan kurtarır.
    Eğer donacak kadar soğuk havada motosiklete zaten binmiyorsanız, unutmayın ki motosiklete binmeden ki ortam sıcaklığı örneğin, 4 derece iken (ki çoğu sonbahar ve kış sabahı oluşan bir sıcaklıktır) 65 km/sa hıza ulaştığınızda tamı tamına 4,5 kat azalacak yani -13 dereceye ulaşacak ve bu durum uzuvlarınızı anında dondurmasa bile en basiti parmaklarınızı hissizleştirerek fren manetini istediğiniz kadar sıkamamanıza, gaz kolunu düzgün kontrol edememenize neden olarak kazalara sebebiyet verebilir..

    Önemli bulduğum için paylaşmak istedim..

    Kısmen kaynak: http://www.dzkk.tsk.tr/
    swath bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ibocan33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2009
    Şehir
    Tarsus
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Gerçekten Dikkat Edilmeli Gereken Bir Konu Ellerinize Sağlık
    www.sahildenturkiye.com

  3. #3
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    eyvallah abi önemli bilgi dikkate alıcam.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  4. #4
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Bilgilendirme için teşekkürler. Tabloya bakarsak korkunç durumlar ortaya çıkıyor Brr üşüdüm birden

  5. #5
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Alıntı adresi belli faideli bir bilgi.. taşıdım

    özellikle bu geçiş mevsiminde sabah erken saatte yola çıkacaklar gizli buzlanmaya dikkat etmeliler ..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul FLORENCE dizinin dibi :)
    Motosikleti
    TVS Apache
    tesekkurler paylasım için

  7. #7
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    gerçekten dikkat edilmeli...........sağol.....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  8. #8
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Ek bilgiler:

    Rüzgar hızını motosikletinizle saatte yaptığınız km olarak çevirebilirsiniz..
    (Örn: Rüzgar hızı 100 km = 100 km/sa. ile motor sürmek..Tabii karşı rüzgar hızını düşünmezsek..Onu da hesaba katarsak durum daha korkutucu boyutlara ulaşıyor..)


    Kaynak: www.meteor.gov.tr

    (-2) – (-9) arası: Soğuk
    (-10) – (-25) arası: Çok Soğuk Kuru ciltte 5 saatten daha az sürede çatlama ve rüzgâr ısırığı riski.
    (-26) – (-45) arası: Aşırı Soğuk Açıkta kalan vücut yüzeylerinde 1 dakika içinde donma riski.
    (-46) – (-59) arası: Tehlikeli Soğuk Açıkta kalan vücut yüzeylerinde 30 saniye içinde donma riski.
    < (-60) arası: Tehlikeli Soğuk Açıkta kalan vücut yüzeylerinde 30 saniye içinde donma riski.

  9. #9
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    soğuk olduğuna kanaat getirdiğim havalarda dahi kasksız bir şekilde pancar gibi suratla motosiklet kullanan kişilerin motivasyonunun ana temasının ne olduğunu da yazarsan +rep veririm.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    soğuk olduğuna kanaat getirdiğim havalarda dahi kasksız bir şekilde pancar gibi suratla motosiklet kullanan kişilerin motivasyonunun ana temasının ne olduğunu da yazarsan +rep veririm.
    +1

    adamın kulağı donmuş eli yüzü mosmor üzerinde sadece naylon polar var hala motora binecem diyenler var..
    emrah1230 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    IsταηвuL Αv©ıLaя
    Motosikleti
    2007 Honda CBF 150
    Ellerinize Sağlık
    [B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]

  12. #12

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Tşkler.. Eline sağlık..

  13. #13

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Termal koruması yeterli olmayan vasat giysiler grubuyla kış sürüşü yapmaya devam edilir ve inat edilirse,kısa sürede kalıcı sakatlıklar ve süründürecek hastalıkların ortaya çıkması kaçınılmazdır.
    Piyasadaki 20 TL lik termal-içliklerin bizleeri korumasını beklemek saflıktan öte
    aptallık olur ve vücuduna ihanetin bedelini kısa sürede kendini gösterir.Asıl
    önemli olan markadan bağımsız olarak malzemenin WIND STOPPER özelliklerde olanını seçmektir.Motosiklet sürücülerinin büyük çoğunluğunun kendini avutması veya savsaklayarak '' bu para monta veya eldivene verilir mi,yuh''laflarını çokca duymuşsunuzdur.
    Ama sıkça rastladığım birşeyse yollardaki molalarda çay veya çorba kaşığını tutamayacak durumdaki sürücülerin düştüğü zavallı hallerdir.Maalesef altlarındaki koskoca makinaların endamı ve gösterişi onların karizmasını kur
    taramadığı gibi aksine daha komik hallere düşürmektedir.Çünkü ellerindeki eldivenler yazın bile bir halta yaramayan laf olsun diye yapılmış dandik ürün
    lerdir.
    Kısacası kış sürüşleri yapılacak malzemeler ihtisas ve teknoloji ister.Yani
    adam gibi BÖBREKLİK- BOYUNLUK-BALAKLAV-AKCİĞER KORUMA-ELDİVEN _BOT
    ve MONT bu işin vazgeçilmezleridir.
    Eğer deli para ben vermem diyenlerdenseniz en iyisi ilk baharın ılıcık günlerini
    evinizden veya kahveden beklemektir ve inanın sakat kalmaya değmez..
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  14. #14

    Üyelik
    10 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade Bosna-Hersek/Sarajevo
    Motosikleti
    Keeway landcruiser 250/Arctic cat prowler 650
    ellerinize emeğinize sağlık bende birşey eklemek istiyorum nasılsa şurdan şuraya gidicem demeyin hava soğuktu bakkala gidicektim birde çaybahçesinde oturup bi çay içip arkadaşları selamlayıp dönücektim evden çıktım içlik giymedim eldiven zaten yok sadece deri mont kask ve çizme.. bi tur attım derken iki dur dedim bi ustaya bakıyım gittim bana içlik varmı altında dedi yok dedim amca bak delikanlı dedi ordan başka bi amca ben 58 den beri motor üstündeyim ama çok şükür hala ayaklarım bacaklarım vücudum sağlam bi çok arkadaşımız yürüyemez durumda rüzgara soğuğa delikanlılık olmaz 5 kilometre diye çıkar 50 kilometre yapar dönersin dedi 100 metre bile gidicek olsan sağlam git. dedim haklısın amca nitekim dediği gibide oldu o çağırdı bu çağırdı uzunca bi süre motor üstündeydim ama gündüz olması sebebiyle aşırı soğuk yoktu çok dikkat edilmesi gereken bir husus

  15. #15

    Üyelik
    24 Kasım 2007
    Şehir
    7 ay Antalya 5 ay İstanbul
    Motosikleti
    apache baş baş Gt 250R and today 50 :)
    Teşşekürler. hocam yararlı paylaşım. Tatlı su motorcusu olarak bana fazla etkısı olmuyo

  16. #16
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Havalar soğumaya başlıyor iyice..Dikkatleri arttırmak gerek bu konuda..

  17. #17
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Dominar400
    çok faydalı bilgii tşk...
    kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...

  18. #18

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Islakken bu donma değerlerinin kaça katlanacağını bilmem, teşekkürler paylaşım için.

  19. #19
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    WİNDSTOPPER içlik diyorum bende.en kısa zaman'da almalı
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  20. #20
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    WİNDSTOPPER içlik diyorum bende.en kısa zaman'da almalı
    Valla henüz motorda tecrübe edemedim ama deri bu konuda tek geçeceğim üründür benim için..

    Ne demişler; Bin kat keçe, rüzgar geçe, bir kat deri, rüzgar geri
    Harbiden demişler ama he


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler