Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kış mevsiminde ortaya çıkan gizli tehlike: "Rüzgar ve Etkileri"

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla henüz motorda tecrübe edemedim ama deri bu konuda tek geçeceğim üründür benim için..

    Ne demişler; Bin kat keçe, rüzgar geçe, bir kat deri, rüzgar geri
    Harbiden demişler ama he
    ben seneler önce deri mont kullanırdım motorda Engin ama kışın içlik olmadan resmen donduruyor insanı.gerçi yine deri mont alacağım şimdi ama windstopper içlik çok tavsiye var başta Fanatik Sinan abi.öve öve bitiremedi google amca'da o yönde görüş belirtiyor tavsiye'yi tavsiye ederim
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla henüz motorda tecrübe edemedim ama deri bu konuda tek geçeceğim üründür benim için..

    Ne demişler; Bin kat keçe, rüzgar geçe, bir kat deri, rüzgar geri
    Harbiden demişler ama he
    tecrübe et kışın vazgeçemeyeceğin ekipmanlardan biri olacak.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  3. #23
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Yün içliklerin de artısı vardır muhakkak değil mi?
    www.motorumla.net

  4. #24
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yün içliklerin de artısı vardır muhakkak değil mi?
    Rüzgara karşı bir etkisi olacağını sanmıyorum. Gazete kağıdı daha iyi bir yalıtım sağlar yün içlikten. burada bahsedilen windstopper özellikli içlikler takım olarak giyildiğinde hem vucut hem bacak ve özellikle dizlerinizi koruyor.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  5. #25
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Mont konusundaki tecrübelerimi aktarayım..
    İlk montum olan enduro tip Wintex marka 300 euroluk mont ile hudson marka 300 TL lik robocop deri mont arasında bazı farklar var..(Fiyatları ile kalitelerini paritelendirin diye yazdım)

    Deri mont rüzgar geçirmiyor, lakin sıcak ta tutmuyor gibime geldi..
    Tekstil montum sanki daha az soğuk geçiriyor gibi..Windstopper özelliği var kendisinin..Deri bir miktar hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim..

    Ama dikkat ediniz, sabah güneş doğmadan, günün en soğuk anında sürüyorum motorumu..
    Neyse, bahara doğru, nispeten normal sıcaklıklarda bakalım deri mont ne performans verecek..

  6. #26

    Üyelik
    19 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLE 500
    Yün içlik 10 derecenin altı sıcaklıklarda en ufak işe yaramıyor.
    Vücudun aldığı soğuk ve nemli rüzgarın kesilmesi gerekiyor, ki bu da pek işe yaramıyor.

  7. #27
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    üstadım konuyu bisiklet camiasınada taşıdım. güzel bir çalışma ve paylaşım. işin şakası yok çünki.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:39 ----------

    önce vucuda bir termal içlik, üstüne polar bir sweet onun üstüne rüzgar geçirmeyen bir mont oldukça faydalı olacaktır.
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  8. #28
    MrT ilhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2010
    Şehir
    DÜZCE
    faydalı bilgiler tesekkurler..

  9. #29
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    isinizi korumak istiyorsaniz windstopper'i en dis katman olarak giymek gerekir, eger montunuz zaten ruzgar gecirmiyorsa icinize WS giymek sizi isitmaz.

    nefes alabilen ve ruzgara en mukavim tekstil dis katman giysi membrani gore-tex'tir, WS ise genelde balaklavalarda ise yarar.

    denebilirki o halde bu WS iclikler neden yapiliyor?

    1. yazin file montun altina giyilir.

    2. isi izole edebilen bir malzemeyle birlesitirlmis ise kisin da isinmak amacli giyilebilir.

    2. durumda eger mont ve pantolon'un ruzgar mukavemeti iyi ise WS'siz, onun yerine isitmaya ve ter emmeye yonelik teknolojileri gelismis bir iclik de alabilirsiniz.

    bir de kalin deriden daha iyi bir WS benim deneyimime gore yok, fakat deri asiri sogukta kullanildi mi sIk bakim istiyor.
    "yorgunum cok yorgun"

  10. #30

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    verilen bilgiler için teşekkürler...
    hatırlatmakta fayda var...
    kırağı yağıyor ve anında buz tutuyor...
    aman dikkat edelim...

  11. #31

    Üyelik
    02 Ağustos 2008
    motosiklet kullanırken hava sıcaklığı için risk/eşik değer (min kaç derece - max. kaç derece) nedir acaba ? bu kişiden kişiye (kişinin soğuk - sıcak algılaması ve kendini güvenli hissettiği sıcaklık), motor üstündeki zaman ve kullanılan koruma ekipmanlarına (ceket, pantolon vs.) değişecektir fakat genel kabul gören kaç derecedir, özellikle soğuk havalar için ?

    bu konuyu şu sebeple tartışmaya açmak istiyorum;
    pazar günü 2-3 haftadan sonra havanın güneşli olmasını firsat bilip motosikletle küçük bir gezi yaptım, yaklaşık 250km civarında ve 3-4 saatlik.
    Özellikle hava sıcaklığının motor kullanmaya uygun olduğundan emin olmak (kendimi inandırmak için ) için sıcaklığı bir kaç kez kontrol ettim, öğle saatlerine doğru güneşte 12-13 derece ve hava hafif rüzgarlı.

    alt üst termal içlik, tekstil mont (altında wind stopper denilen şeyden), pantolon ve bot ile saat 12-3 arası sadece pantolondan soğuğu az-orta arası rahatsızlık verecek derecede hissettim, güneşin bulutların arkasına saklandığı bir kaç dakikalık zamanlarda bu soğuk biraz daha arttı. Geri dönüş yolunda ise yolun bir an önce bitmesini istedim çünkü pantolondan giren soğuk sürüşü tehlikeye atacak derecede rahtsızlık vermeye başladı, mola vermek zorunda kaldım, şans üzeri yol üzerindeki bir yerde büyük bir termometre göstergesi vardı, saat öğleden sonra 4 civarıydı ve sıcaklık 8 derece idi.

    sonuç olarak 4 derecelik bir sıcaklık düşüşü, üzerimdeki kıyafetleri, en azından pantalonu (tekstil ve kendi içliği olmasına rağmen) etkisiz bıraktı...
    üst kısımlarda soğukdan kaynaklanan rahtsızlık pantolona göre daha azdı...

    bomba ise eve gelip motordan indikten sonra patladı; diz kapaklarımda müthiş bir ağrı vardı ve bir kaç gün devam etti, hala hafif kendini hissettiriyor..
    ileride romatizma olurmuyum

    artık 12 derece altı sıcaklıklarda, güneş yoksa ve hava hafif de olsa rüzgarlı ise motor kullanmamayı düşünüyorum, sanırım keyifli bir sürüş için en ideali bu soğuk havalarda 14-16 derece olabilir...

  12. #32
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    Alıntı deadendst adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet kullanırken hava sıcaklığı için risk/eşik değer (min kaç derece - max. kaç derece) nedir acaba ? bu kişiden kişiye (kişinin soğuk - sıcak algılaması ve kendini güvenli hissettiği sıcaklık), motor üstündeki zaman ve kullanılan koruma ekipmanlarına (ceket, pantolon vs.) değişecektir fakat genel kabul gören kaç derecedir, özellikle soğuk havalar için ?

    bu konuyu şu sebeple tartışmaya açmak istiyorum;
    pazar günü 2-3 haftadan sonra havanın güneşli olmasını firsat bilip motosikletle küçük bir gezi yaptım, yaklaşık 250km civarında ve 3-4 saatlik.
    Özellikle hava sıcaklığının motor kullanmaya uygun olduğundan emin olmak (kendimi inandırmak için ) için sıcaklığı bir kaç kez kontrol ettim, öğle saatlerine doğru güneşte 12-13 derece ve hava hafif rüzgarlı.

    alt üst termal içlik, tekstil mont (altında wind stopper denilen şeyden), pantolon ve bot ile saat 12-3 arası sadece pantolondan soğuğu az-orta arası rahatsızlık verecek derecede hissettim, güneşin bulutların arkasına saklandığı bir kaç dakikalık zamanlarda bu soğuk biraz daha arttı. Geri dönüş yolunda ise yolun bir an önce bitmesini istedim çünkü pantolondan giren soğuk sürüşü tehlikeye atacak derecede rahtsızlık vermeye başladı, mola vermek zorunda kaldım, şans üzeri yol üzerindeki bir yerde büyük bir termometre göstergesi vardı, saat öğleden sonra 4 civarıydı ve sıcaklık 8 derece idi.

    sonuç olarak 4 derecelik bir sıcaklık düşüşü, üzerimdeki kıyafetleri, en azından pantalonu (tekstil ve kendi içliği olmasına rağmen) etkisiz bıraktı...
    üst kısımlarda soğukdan kaynaklanan rahtsızlık pantolona göre daha azdı...

    bomba ise eve gelip motordan indikten sonra patladı; diz kapaklarımda müthiş bir ağrı vardı ve bir kaç gün devam etti, hala hafif kendini hissettiriyor..
    ileride romatizma olurmuyum

    artık 12 derece altı sıcaklıklarda, güneş yoksa ve hava hafif de olsa rüzgarlı ise motor kullanmamayı düşünüyorum, sanırım keyifli bir sürüş için en ideali bu soğuk havalarda 14-16 derece olabilir...
    ruzgarin hucum acisi dik'e yakin olan yerler soguktan en cok nasiplenenler. dis katman ruzgar durdurucu olsa da kendisi hizla soguyacak ve eger deriyle arasinda yalitim saglayacak malzeme yetersizse ruzgari degil ama soguklugu aynen iceri aktaracaktir. araya bi seyler doldurmak lazim gazete kagidi gibi. gecmis olsun.
    "yorgunum cok yorgun"

  13. #33
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    herşey güzel tamam da benim anlamadığım bişey var!!

    ben full koruma + balaklava+ termal içlik+ full face kask ile motora biniyorum, iş yerindekiler bana diyorki "yaa bu havada nasıl biniyorsun?"

    inanın gün içerisinden bu soğuklarda okadar çok kaksız aptal motorcu görüyorumki şaşırıyorum nasıl donmuyorlar! hadi yazın biniyorsun tamam anladık ama birde artçıları var onlarda bile kask yok. aman allahım nedir bu işin ne zevki nedir ızdırabı bu nasıl bir yaşam tarzı bu nasıl bir varoşluk anlayışı git 1.4tl ve dolmuşuna bin kardeşim...


    not:

    yukarıda verilen tabloyu bence kuru hava yada belli nem oranındaki bölgelermi baz alınarak verilmiş? çünkü nemli bölgelerde risk daha fazla.
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  14. #34
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Önemli konu, aklıma geldi bulup yukarı zıplatayım dedim.
    www.motorumla.net

  15. #35
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS Jupiter 125, Motoran Vento 100
    ben 2-3 derece sıcaklıkta bile biniyordum ama yanlış yaptığımı bu sene anladım,önce böbrekleri üşüttüm ve hafif idrar yolları enfeksiyonu yaşadım, ben şahsen 10 derecenin altında binilmesini sağlık açısından uygun bulmuyorum ve bu sene bu kurala uyuyorum,ne kadar içlik koruma giyilsede soguk bir süre sonra insanın içine işliyor
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  16. #36
    EverHarD* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Honda Cb 125 Ace & HONDA Activa 100
    teşekkürler.

  17. #37
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    2010 Aralıkta haftada 2 sefer sabahın 5inde 200km'lik yolu molasız tamamlıyordum.
    112ciyiz


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler