Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklet kazaları, koruma başlıkları, ölüm, yaralanma

    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    1990 yılında tüm dünyada yaralanmalara bağlı 5 milyon kişi ölmüştür. 2020 yılında ise beklenen ölüm 8.4 milyon kişidir




    Trafik kazaları ülkemizde yaralanmalara bağlı ölüm nedenlerinin ilk sırasında yer alır. Motosiklet kazalarının tüm trafik kazaları içindeki oranı ülkeden ülkeye şehirden şehre değişiklik gösterse de, motosiklet kazalarında yaralanma olasılığı araba kazalarına göre çok daha yüksektir. Araba kazalarında yaralanma oranı %20 iken motosiklet kazalarında bu oran %80'in üzerindedir.

    Motosiklet sürücülerinin trafik kazalarında araç içinde olanlara oranla 16 kat daha fazla ölüm ve 4 kat daha fazla yaralanma riskine sahiptir.

    Araba kazalarında sürücü ve yolcu güvenliğini artıran çok sayıda donanım vardır: kapı barları ve kaportası, emniyet kemerleri, hava yastıkları gibi. Motosikletlerde ise en önemli koruma malzemesi koruma başlığıdır. Yine deri ceket, pantolon ve eldiven yanında uygun ayakkabılar ve koruma gözlükleri de önemlidir.

    Motosiklet kazaları şiddetli olaylardır, motosiklet kazalarında yaralanma sıklıkla sürücünün fırlaması ve duran bir nesneye veya yere çarpmasına bağlı oluşur. Koruyucu başlıklar sert dış yapıları ile darbeleri emer ve dağıtır, ciddi kafa yaralanmalarını önler, nesnelerin doğrudan kafa ile temasını engeller.

    Motosiklet kazalarında ölüm ve ciddi yaralanmaların en önemli nedeni kafa yaralanmalarıdır: Bu nedenledir ki birçok ülkede koruma başlığı kullanılması yasalarla zorunlu kılınmıştır ve uygulanmaktadır. Tüm Avrupa Birliği ülkelerinde koruma başlığı kullanmayan motosiklet sürücüsü görmeniz mümkün değildir.

    Motosiklet kullanırken koruma başlığı kullanmak ülkemizde de zorunludur. Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde gerekli yasal düzenleme yapılmıştır. 2004 yılı trafik cezalarına bakıldığında 78/1-b maddesine göre Trafik polislerinin ve diğer yetkililerin “Motosiklet kullanırken koruma başlığı ve koruma gözlüğü, yolcu iken koruma başlığı bulundurmayan ve kullanmayanlara” 41,200,000 TL para cezası ve 5 ceza puanı uygulaması gerekmektedir. Ne yazık ki ülkemizde bu kurala hiç uyulmamaktadır.

    Koruma başlıklarının yararı nedir?

    Koruma başlıkları hayat kurtar, yaralanmaları azaltır, halkın ödediği vergilerin önlenebilir nedenlere boşa harcanması engellenir.

    Koruma başlığı takılması ile ilgili birkaç rakama bakarsak kullanılmasının önemini çok daha kolay anlarız: Koruma başlığı orta, ciddi ve ölümcül kafa yaralanmalarını %60 ile %75 arasında azaltır.

    Koruma başlığı kullanmayanlar kullananlarla karşılaştırıldığında:

    2.5-5 kat daha fazla ölümcül kafa travmasına maruz kaldıkları,
    1.5 kat daha fazla hastaneye yatış gerektiren yaralanmalarla sahip oldukları,
    2 kat daha fazla ölümcül olmayan kafa yaralanmalarına maruz kaldıkları görülür.

    Boyun omurgası yaralanmasının görülmesi kullanmayanlarda kullananlara göre %7'den %10'a çıkar.

    Araştırmalar motosiklet kazalarında koruma başlıklarının ölümcül yaralanmalardan korunmada %29 etkili olduğunu göstermiştir, diğer bir deyişle motosiklet kazası geçirdiyseniz, koruyucu başlık takmayanlara oranla %29 hayatta kalma şansına sahipsinizdir. Ciddi beyin dokusu yaralanmalarında ise bu oran %67'dir.

    Koruyucu başlıklar yaralanma ve ölümü azalttığı gibi hastane masraflarının, işgücü kaybının, yasal ve mahkeme giderlerinin ve toplumun net kaybının azalmasını sağlar. Tüm bu giderler dikkate alındığında 1994 yılında ABD'de maliyetin 48 milyon doları bulduğu bilinmektedir.

    Koruyucu başlık kullanmayan sürücülerin kazalarındaki hastane maliyetlerinin ve yatış oranlarının daha çok, hastanede kalış sürelerinin ve rehabilitasyon sürelerinin daha uzun olduğu bilinmektedir. Hastane ve rehabilitasyon maliyetlerinin ve işgücü kaybının vergi ödeyenler tarafından karşılandığını unutulmamalıdır. Motosiklet kazalarına bağlı gelişen kafa yaralanmalarının hastane maliyeti diğer kafa yaralanmalarına göre 2 kat fazladır. Bu kafa yaralanmaları bir koruyucu başlık kullanımı ile azaldığında her yıl trilyonlarca liranın kar edileceği açıktır.

    Koruyucu başlıklar kullanan sürücülerin trafiği görmesini engellemez, diğer şeritleri kontrol etme süresini uzatmaz. Ayrıca sürücünün işitmesini azaltmaz. Koruma başlıklarının etkili olması için belirli standartlara göre üretilmiş olması gereklidir. Yeterli şekilde darbeyi emebilecek sertlikte ve görmeyi etkilemeyecek şekilde tasarlanmalıdır.

    Trafik kazalarını önleme programları yanında motosiklet kazalarını önleme programları da başlatılmalıdır. Kazaları önleme, kaza sırasında yaralanmaların azaltma, yaralılara hızlı acil tıbbi bakımı ulaştırma ve uygun tıbbi bakımı sağlama konusunda etkinlikler düzenlenmelidir.

    Motosiklet kazalarında yaralanmanın şiddeti ve zaman önemlidir. Koruyucu başlık kullanılması ciddi kafa yaralanmalarını azaltması sayesinde tıbbi müdahalede bulunacak ekibe zaman da kazandırır.

    Motosiklet kullanımı ayrı bir beceri gerektirir, araba kullanma ehliyeti olan herkesin motosiklet kullanamayacağı bilgisi ile motosiklet için ayrı bir ehliyet alınmalıdır. Ancak motosiklet kazalarında ya sürücülerin ehliyetsiz oldukları ya da yeterli tecrübe ve kullandıkları motosiklete özgü kullanma özellikleri ve sınırlarını bilmedikleri ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle mutlaka ulusal sürücü eğitim programlarının oluşturulması, sürücü kurslarında yeterli ve tam eğitimin sunulması ve diğer araç sürücülerinin motosikletlerle aynı trafik içinde nasıl davranacağının öğretilmesi gerekir. Alkollü motosiklet kullanmak kazaların diğer bir nedenidir ki zaten koordinasyonu daha zor olan motosikletlerin alkollü sürücüler ile ne kadar tehlike olacağı açıktır.

    Motosiklet sürücülerinin kazalarda korunma ihtiyacı açıktır, koruyucu başlıklar sadece kullanıldıkları zaman etkili olurlar. Koruyucu başlık kullanımını artırmanın en etkili yöntemi ise yasaların çıkartılması ve bunların uygulanmasıdır. George Washington Üniversitesi Acil Tıp Departmanı profesörlerinden Dr. Tilman Jolly'ni şu sözü çok önemlidir: Bir hekim, bir meclis üyesinin sadece bir koruma başlığı yasasını çıkartmak ile kurtardığı kadar çok hayatı kurtarma şansına sahip olmayı hayal eder.” Trafik polislerinin bu kuralın uygulanması konusunda gösterecekleri duyarlılık ve kararlılık ile hekimlerin kurtarabileceğinden daha çok hastayı kurtarma şansına sahip oldukları da unutulmamalıdır. Yasal düzenlemenin yapıldığı ülkemizde bu kurallara uyulmasını sağlamak ve denetlemek de görevimizdir. Trafik polislerinin üzerlerine düşen görevi yapmaları sağlık çalışanları beklentimizdir.
















    Yrd. Doç. Dr. Cem OKTAY
    Türkiye Acil Tıp Derneği
    Yönetim Kurulu Başkanı


    Copyright © Motosiklet.Net Tüm hakları saklıdır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ismail_bilge - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2006
    Motosikleti
    mondial 150zat
    allah kaza bela kımseye vermesın

  3. #3
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Güncelleyelim de okuyun...
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  4. #4

    Üyelik
    28 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kısmet olursa Honda CBF 150
    Kask takalım.......

  5. #5
    kangoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    geç git tek parça git...
    [COLOR="Navy"][/COLOR]herşey VATAN için

  6. #6
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Bi güncelleme de benden.. ÖNEMLi ...
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  7. #7
    desperadost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul küçükyalı
    Motosikleti
    TİGER 250 S
    güncelllllll..........................
    çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......

  8. #8

    Üyelik
    19 Ağustos 2007
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Puch Maxi 1983

    Eğitim

    İnsanın yaradılışında var. Var olandan daha fazlasını istemek. Hızın daha fazlasını yapmak. Bazı kardeşlerimiz motosiklete bindiğinde kendini yarışçı falan zannetdiyor. Fakat altındakinin 2 teker olduğunun ve denge denen hususun bir anda kaybolabileceğinden haberi bile yok. Uyarı yaptığınızda söylerler ya "Hızlı yaşa genç öl cesedin yakışıklı olsun". Bence yakışıklı değilde o cesetler tanınmaz oluyor. Ve en önemlisi geride kalan anne baba ve kardeşler onun ölümünden sonra birer ceset halini alıyor. LÜTFEN DİKKAT ARKADAŞLAR KASKIMIZI VE DİĞER GÜVENLİĞİMİZİ SAĞLAYACAK EŞYALARIMIZI KULLANARAK GÜVENLİ BİR ŞEKİLDE SEYAHAT EDELİM. VE EVİMİZDE BEKLEYEN SICAK YÜZLERİ LÜTFEN SOLDURMAYALIM.

  9. #9

    Üyelik
    19 Mart 2008
    demekki neymiş : kask şart

  10. #10

    Üyelik
    19 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul/Esenler
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    kesinlikle kask takmalı .. kısa mesafelerde bile.. ve aynı zamanda tehlikeli durumlara girmemeye özen göstermliyiz..
    Allah Hepinizi, Kazadan, Beladan Korusun!:salut: Çok hız yapmayın arkdaşlar, hareket felan hiç yapmayın.. dikkat edin... Ayhan Sözen: Motosiklet Hayranlarından birisiyim işte...:queen:
    İlgi alanım sportif motorlar üzerine

  11. #11
    SessizGezgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    suzuki address
    dikkatli olmak bilgi edinmek kask ve gerekli olan ekip ve ekip manlar diyorum..

  12. #12

    Üyelik
    05 Nisan 2009
    arkadaslar gerekilen önlemlerimizi alalım gerisini ALLAH A bırakalım. . .

  13. #13

    Üyelik
    13 Mart 2006
    bende düştüm hemde düz yolda kadıköy sahilde eskipostane önünde herzaman geçtigim yerde tramvayın rayına paralel gittim yerler ıslaktı arka teker rayla aynı yönde gitti dengemi kaybettim allahtan sabah erken arkamda hiç araç yoktu düştüm oradaki bir vatandaş gelip kaldırdı beni sağolsun ve burada haftada bir birmotor devriliyor insanlar yaralanıyor dedi sanırım orada çalışan birkişi o telaşla soramadım aman dikkat edin raylara paralel geçerken motorum piaggio beverly250 scooter ve diz kapağımdan yaralandım tramvay rayı dogru dürüst döşenmemiş cukurda kalmış.

  14. #14

    Üyelik
    12 Mayıs 2009
    Kask takalım arkadaşlar...Dikkat ediyorum da özellikle scooter kullanan arkadaşlar pek takmıyor...Kask hayat kurtarır...

  15. #15

    Üyelik
    16 Haziran 2010
    geçen izmirin alsancak semtinde dolaşıyorum bi racing motor kırmızı ışıkta durdu. bi baktık bi gürültü koptu kamyonun teki duragan haldeki motora çarptı adamın hiç bi suçu yok adam kamyonun altında iki bagırdı kaldı sonra ambulans falan geldi sonradan ögrendim adam ölmüş .bu olay beni çok etkiledi .bu kadar keko varken trafikte ben motor kullanmam arkadaş hadin kib

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:33 ----------

    adamın kaskı maskı herşeyi tüm donanımlarıda vardı ama biliyosunuzki trafikte egitimsiz yışınca insan varken .. bu durumda motor kullanmak delilik

  16. #16
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    hadi gg o zaman

    Foruma üye oluyorsun ve ilk mesajına bak, ben motora binmem hadi kendinize iyi bakın.

  17. #17

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Adam faydalı bir iş yapmış bi anlam da.. Konuyu güncellemiş. Herkes okusun

  18. #18

    Üyelik
    07 Ocak 2011
    arkadaslar dün itibariyle teyzeminoğlunu 29 yasında motosiklet kazasında kaybettim....2 aydır yoğun bakımdaydı..arabayla carpısmıs ve kafasının üstüne düsmüstü...kafasında kask vardı..emniyetten kaskı bize verdiler kask paramparca olmustu
    yani diyeceğim kask takmak zorunlu ama 20 tl lik kasklar hayat kurtarmaz biraz paraya kıyıp iyi celik kask almak gerekli
    kuzenim maddi yetersizliklerden dolayı ucuz kask almıstı ve bunu hayatıyla ödedi
    herkese tavsiyem bu motosiklet sevdasından vazgecmeleridir.
    suan o kadar üzgünüm ki...muharrem abi seni cok özleyeceğim seni cok seviyorum allah mekanını cennet etsin bu dünyada hem maddi hem manevi anlamda rahat edemedin isallah diğer tarafta rahat edersin:(


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler