Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet Park Teknikleri

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    ALINTIDIR:
    Motoru park ettikten sonra kontagi kapattigimiza emin olup anahtari yanimiza almayi unutmayalim.

    *Asla ama ASLA 2 araba arasina pak etmeyelim..(Adamlar geri geri giderken üzerine çikip ezmekte sakinca görmüyorlar çünkü

    *Ayak Çaki'ni acip acmadigimiza cok ama cok dikkat etmeliyiz

    *ayagi açalim yoksa bacaginiz altinda kaliyor

    *Kaskimizida alalim yanimiza

    *yokusda park etmek gerkiyorsa motorun arkasini asagiya bakar durumda park edelim.Ön tarafi asagida olursa birinin debraji sikmasi sonucu motor düsebilir

    *Motoru arka tekerlek kaldirima gelecek sekilde birakin. Boylelikle otomatik olarak yokus yukari parketmis olursunuz. (Asfaltta su icin verilen meyil daima kaldirima dogrudur) Ve motoru geri geri yola cikartmaniz gerekmez. Bu hem zor, hem gelen trafigi kasktan dolayi kontrol edemediginiz icin tehlikelidir

    *park edilen zemin yumusak ise (toprak,çamur vs.)ayakligin altina sert bir cisim koyalimki ayaklik yumusak zemine gömülüp motor devrilmesin

    *cocuk parklarindan uzak bir yerde olmasina dikkat edelim

    *sulu yerlere birakmayiniz motorunuzun kirlenmesini istemiyosaniz

    *Çalinmamasi için bilhassa gece; aydinlik ve kalabalik yerlere park edin. Direk veya sokak lambasi etrafinda yer bulursaniz motorunuzu bu yekparelere baglayin

    *Disk kilidinizi her zaman ön lastiginize takin. 2-3 saatten uzun kalacaksaniz üzerine branda çekin.

    *Brandaniz eski püskü olsun ki altindaki aracin ne oldugunu merak edip, sanci yaratacak sütü bozuklar olabilir.

    *ayrica yürüyüs yollari üzarine park etmeyin ki her gelen geçen bi kere ellemesin

    *eger branda örtecekseniz ani rüzgar durumlarinda motoru yerde bulmamaniz icin brandanin üzerinden de bir ip yada baglama lastigi dolayalim ki yelken etkisi yapip motoru al asagi etmesin

    *ayrica dik yokus veya egimli bir yerde motoru döndüremeyeceginiz bir yerde ise kafadan girip park etmeyelim. Motor agirsa geri geri ittirmek mümkün olmayabilir.

    *kilidi olmayan deri canta vb varsa icinde onemli birsey birakmayin
    *unutkansaniz disk kilidinden manete uzanan fosforlu kordonlardan alin, asfaltta tanismayin,

    *Motordan indirkten sonra ayakligin saglam basip basmadigini kesinlikle kontrol edin

    *Ben aliskanlik halinde mutlaka benzin vanasini kapatirim

    *dengesiz bir yede iseniz ve motorunuzda orta sepha varsa bunu kullanmayiniz daha güvenli olan an ayaga motorunzu dayayin

    *uzun bir sure bir yerde birakacaksaniz acikta, uzerine ortusunu ortmeyi unutmayin, cok gunesin altinda veya yagmurda inanin cok ise yariyor

    *Once motoru stop ederken "acil motor stop" dugmesi ile edin.Cunku bu dugmeyi kullanmak eger gercekten acil bir sey olursa akliniza bile gelmez. Aliskanlik edinirseniz, gercekten acil bir durumda (motoru devirmek gibi) otomatik olarak motoru kapatirsiniz, hic anahtarla ugrasmadan ve elinizi elcikten ayirmadan...

    *park etmeden önce motordan inerken yolcunuza dikkat edin egzoz dan kendini korusun

    *Gidonu daima sola tam donuk ve kilitli olarak birakin.

    *Motoru stop ettikten sonra viteste biraktigimiz zaman 3-4 cm bir bosluk olur.Eger egimli bir yerde park ettiysek bu boslugu almadan yan ayak üzerine motoru almayalim*Disk kilidiniz varsa daima park yerinden geri geri cikacak sekilde park edin. Kilidi unutup gazlama tehlikesinden kurtulursunuz.

    *direksiyonu her aman kilitli birakin ki siz görmeden motoru ileri geri yapmasinlar

    *Erik, visne gibi meyva agaçlarinin altina park etmeyin. Motorunuz reçina ile kaplanabilir

    *Motorunuzu mutlaka görebileceginiz bir yere koyun.bir cafe yada bir restorandaysaniz imkaniniz varsa motoru görebilceginiz yere koyun..

    *Dikkat edilmesi gereken bazi semtler,sokaklar muhitler vardir..Burda park etmek zorundaysaniz o sokakta motorla insanlari rahatsiz eden hareketler yapmadan ilerleyip sessiz bir biçimde park edin..yani motoru bagirtip halk deyimiyle artistlik yapmayin..Yaparsaniz motorunuzu çizip zarar verirler..

    *Issiz bir yerde park yapacaksaniz bir açik markete girin ve adamdan ufakta olsa bir alisveris yapip gayet sicak kanli davranin ve parayi öderken..
    "abi motor disarda göz kulak olursan sevinirim" falan deyin..Ise yariyor..Bizzat denedim..

    *Kagit miknatislardan (2 mm kalinliginda üstüne ispirtolu kalemle yazi yazilabilen çok ince miknatislar) alin ve üstüne cep numaranizi yazin. Motosikletinizi biraktiginizda bu miknatisi deponun üstüne koyun. Siz yaninda yokken motosikletinizi omuzlayip kaldirmak isteyen cahiller en azindan numarayi gördügünde bir ihtimal de olsa sizi ararlar ve motosikletinizi oradan çekmenizi isteyebilirler.

    *Eger motorunuzu otoparkta otomobillerin arasina parkederseniz, park icin ayrilmis yerin taa goturup en dibine parketmeyin. Parka girmek icin hizli gelen otomobil, orada motoru gormez ve arkadan carpar. Motorun kici yada burnu yandan gelen araclarca gorulecek sekilde ve tam ortaya birakin. Cok kenara birakirsaniz, uyanik otomobilci sizi sikistirir araya cikamazsiniz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    güzel fikirler sağolasın
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  3. #3

    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    istanbul - sarıyer tarabya
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    bilgi icin sağol... ( bircoğunu deniyorum )

  4. #4
    toocold - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2006
    Şehir
    Bandırma Memleketi: Edirne
    Motosikleti
    CBR1000RR06
    Güzel.
    Böylece bunları herkesin tecrübe ile öğrenmesine gerek kalmayacak.
    Teşekkürler...
    [B][COLOR="Red"]JET GÜRÜLTÜSÜ ÖZGÜRLÜĞÜN SESİDİR.[/COLOR][/B]

  5. #5

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Güzel bilgiler.

  6. #6
    doans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    var bişiyler
    motorumu aldiğim zaman bunlari yaparim bilgiler için saol ..

  7. #7
    emir27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2009
    Şehir
    Bursa-İstanbul
    Güzel bilgiler.Teşekkürler.
    (K)aza (A)nında (S)eni (K)orur.

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    07-08-2009 tarihinden beri kaç mesaj yazılmış yahu...

    arkadaşlar okuyun bir fikriniz olsun

  9. #9
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Paylaşım için teşekkürler

  10. #10

    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    Nirvana
    oldukça pratik bilgiler

  11. #11
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Güzel bilgilr eline sağlık. Şu telefon işine bayıldım peki o üzerine yazabileceğimiz mıknatıslı kağıtları nerden blabileceğimi biliyormusun?
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...

  12. #12
    Marv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul/beykoz
    Motosikleti
    600f
    hepsi iyi güzelde benim tavsiyem yerle öpüşmemek için disk kilidini arka diske takın.tecrübeyle sabittir.
    Drift Religion

  13. #13
    ReBeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    200 GY Enduro
    < *Asla ama ASLA 2 araba arasina pak etmeyelim..(Adamlar geri geri giderken üzerine çikip ezmekte sakinca görmüyorlar çünkü >

    geçen ay süper marketin önüne 2 araç arasına parkettim yer olmadığından. alışveriş yaptım. dışarı çıktığımda market çalışanları sağolsun motoru kaldırmış. arabadan önde olanı geriye takmış motora çarpıp düşürmüş ve istifini bozmadan devam etmiş. tabiki motor yerde ve gidona taktığım kaskımın vizörü çizilmiş. motorda biraz çizik var. çalışanlar kaldırmışlar ve onlar benden özür diledi hiç suçları olmadığı halde ama o arkadaş basıp gitmiş. neyse ders oldu aman aman.

  14. #14
    ugur volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2009
    Şehir
    İSTANBUL/FATİH
    Motosikleti
    600+150=750 CBF
    Paylaşım için teşekkürler, faydalı bilgiler

  15. #15

    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    yan ayağa almak neden daha güvenlidir buyrun arkadaşlar tartışalım....

  16. #16
    BiLaL_22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul K.Çekmece
    Motosikleti
    SuperKing 110-2 [ cup ] Çan Çin Çon =)
    Bu Bilgiler İçin Saol. Bunların Bazılarını Kullanıyorum Dikkatimi Çeken Bir kaç tane daha Bilgi Oldu Onlarıda Denicem..
    Drumist... Gerisini Sen Anla.. --İSTANBUL / KücükÇekmece ! SuperKıng 110-2 Cup 06 [ 34 EJ 0734 ] [ EDİRNE UzunKöPRü ] Lüü x) bilal___@windowslive.com

  17. #17
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı karasahin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yan ayağa almak neden daha güvenlidir buyrun arkadaşlar tartışalım....
    Zeminin düz olmadığı yerde daha güvenlidir, zira motor belirli bir açı ile yere eğim kazanır ve dengesiz bir orta sehpadan rüzgara, yoldan geçip çarpan herhangi birine karşı daha dayanıklı olur.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  18. #18
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    çok gzl paylasım
    tesekkurler

  19. #19

    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    Güzel bilgiler.

  20. #20
    Dusman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2006
    Teşekkürler..........


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler