selam arkadaslar
2.el aldığım hussarım 2 hafta önce krank bilyası dağıttı o haliyle tam 5 gün insafsızca bindim..(çok mecbur kaldım)
5 - 6 tamirci gezdim sorunun krank biyası olduğunu söylediler tamir masrafı ne kadar dediğimde 200ytl fiyat çektiler kısaca oha deyip ordan ayrıldım 2 gün kara kara düşündüm..
sonunda kendim yapmaya karar verdim sanayiden gidip yeni krank , 150cc piston ve silindir , conta takımı aldım= 83 ytl 1lt yag aldım kanuni nin tavsiye ettiği shell advantage 4.T __15- 50 yağ=10ytl..
sonra eski suzukı jeep tamircisi hamit abimle başladık motoru indirmeye..
hamit abi (casper_07)
bu benim motorun görüntü olarak benzeri..
motoru tamamen indirdik ama volan somunu çok uğraştırdı..
büyün parçaları benzin ile temizleyip sehpanın üzerine dizdik..
aslında çıkardığımız krank ve pistonun fotosunuda koyacaktım fakat benim takoz telefon kilitlendi dondu kaldı resetleyince de fotolar yok olmuş..
bu arada hamit abi yeni krank ı yağlıyo ilk marş yapılınca zarar görmesin diye..
sonracıma krank yerine takıldı 2 blok arasına conta kondu baka bi deyişle keçe..
2. blok kapatıldı ve yağ pompası yerine takılıyor..
şimdide marş dişlisi ve volan takılıyor volanın somunu takarken hiç zorlamadı..
diğer kapakların vidasını iyice sıkıştırmıştık ve son blok kapatılıyor vidaları iyice sıkıldı giç gerek olmamasına rağmen keçelerin üzerine sıvı conta sürdük..
sırada bobin takıldı..(adı her neyse)avans ayarı yapılan
bahsi geçen bobinin üzerine takılan kasnak bununda vidasını iyice sıktık..
motorum hava soğutmalı olduğu için soğutucu fanı yerine yani avans kasnağına sabitledik..
yeni silindir pistona takılırken segmanlar biraz uğraştırdı..
egzantrik zinciri düzeltiyo..
şimdide subabların bulunduğu bloğu taktık..
egzantrik yatağı (subabların üstü)..
[URL=http://imageshack.us][IMG]http:/
egzantrik yuvasında..
şimdi ise egzantrik üst kapağı takılıyo bu kapak bütün bloğu tutuyor..
bütün işimiz bittiğinde buna benziyodu..
tekerlek , egsoz , ve fan soğutucu kapaklarını monte ettik..
kadranıda sıfırladıkki yaptığımız km bilelim rodaj için gerekli..(motorum sıfır km oldu)
ve sonunda bütün işlemler bitti artıkın sıfır km motorum var..
kanuni hussar 150_RR
metehan abinin deyişi ile massey ferguson yani traktör..