Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Koruyucu Ekipman Nasıl Korur,Nasıl Kullanılmalıdır ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Kişisel Koruyucu Donanım, motosiklet, scooter ve moped sürücülerinin kazalardan daha az etkilenmelerini sağlar.

    Ne var ki, motosiklet kıyafetlerinin sağladığı faydalar halen daha hafife alınmaktadır.


    Bu yazının amacı, bilimsel kanıtlarla desteklenmiş bazı temel bilgiler sağlayarak, uygun koruyucu kıyafet kullanan motosiklet sürücüsü sayısını artırmaktır.

    Niçin Koruyucu Donanım Kullanılmalıdır ?

    • Kaza durumlarında belirli bir seviyede koruma sağlamak
    • Sürücülere sıcak ve soğuk havalarda konfor sağlamak
    • Diğer sürücüler tarafından fark edilebilmelerini sağlamak (göze çarpmalarını sağlamak)



    Motosiklet kazalarına yönelik bu güne kadar gerçekleştirilmiş en doğru ve ayrıntlı araştırma olan MAIDS’ten* elde edilen kanıtlara göre, doğru koruyucu kıyafet giyen sürücüler olası kaza durumlarında daha az yaralanma riski altındadır.

    MAIDS yaralanma istatistikleri uygun koruyucu kıyafet giymenin faydalarını göstermek ve sürücülere daha etkili tavsiyelerde
    bulunmak için donanımın koruma etkisini gösteren ifadelerle ile özetlenmiştir.

    “Koruma Faktörü” MAIDS araştırmasında incelenen kazalarda, koruyucu kıyafetin hem yaralanma etkilerini azalttığını, hemde yaralanmaları daha
    etkili bir şekilde engellediğini oransal olarak belirtir.


    CEKET-MONT




    Dikkat edilmesi gereken noktalar;



    • Diğer sürücülerin daha iyi fark edebilmeleri için parlak renklerde olmalıdır
    • Konfor sağlayacak kadar gevşek, fakat darbe koruyucuların doğru yerde olması ve kaymamasına yetecek kadar sıkı olmalıdır
    • Kıyafet tasarlandığı şartlara bağlı olarak,sürücüye konfor sağlamalıdır.
    • Kolların yukarıya kaymasını önleyen bilektokaları olmalıdır (yaralanmaların %56’sınabilekler maruz kalır).
    • Normal kıyafetin üzerine düzgün bir şekilde oturabilmelidir.

    PANTOLON





    Bacaklar sürücülerin kaza sırasında darbe alma ihtimali en yüksek olan uzvudur.

    Dikkat edilmesi gereken noktalar;

    Konfor sağlayacak kadar gevşek, fakat darbe koruyucuların yerinde tutulmasına yetecek kadar sıkı olmalıdır
    • Kıyafet tasarlandığı şartlara bağlı olarak, sürücüye konfor sağlamalıdır.
    • Sadece sürüş sırasında değil yürürken de rahat olmalıdır
    • Daha kapsamlı güvenlik için bazı modellerde CE-işaretli sökülür-takılır koruyucular bulunur.


    BOT




    Motosiklet botları ayakları, parmakları ve bilekleri sürücünün manevra kabiliyetini etkilemeden korur.
    ‘Spor ayakkabıları’ kolay ve hızlı giyilebilir, fakat önemsiz düşmelerde dahi ciddi yaralanmalardan korumaz.

    Sürücüler daha fazla ödeme yaparak su geçirmez botlar almak veya parmak ve bilek koruyucular (aşındıklarında değiştirilebilirler) gibi
    ekstra özellikler aramak arasında seçim yapmalıdır.

    Dikkat edilmesi gerekenler;
    • Ayağın tamamını, bileği ve bacağın alt kısmını kaplamalıdır
    • Botlar sürücünün ayağının rahatsız edici – ve tehlikeli – derecede soğuk almasını önlemek için su geçirmez olmalıdır
    • Plastik veya metal koruyuculu botlar olası kaza durumlarında daha etkili koruma sağlar.



    ELDİVENLER





    Motosiklet eldivenleri çok çeşitli tarz, ağırlık ve kalınlıklarda satılmaktadır. Dolgu
    takviyesiz ve belirli bir seviyede havalandırmalı eldivenler yaz ayları veya sıcak
    iklimler için, daha ağır, astar takviyeli ve/veya yalıtımlı eldivenler ise kış aylarında
    ek koruma sağlamak için oldukça rahat ve uygundur. Motosiklet eldivenleri
    sürücünün el ve bileklerini aracı kullanım kabiliyetlerini engellemeyecek şekilde
    korumalıdır. Parmakların tamamını kaplayan motosiklet eldivenleri elleri su
    toplamaya karşı ve rüzgar, güneş ve soğuğun etkilerinden korur, ayrıca olası kaza
    durumlarında kesilme, ezilme ve sıyrılmaları engeller.
    Dikkat edilmesi gerekenler;

    • El ve bilekleri tam olarak sarmalıdır
    • Ele güvenli bir şekilde oturmalıdır
    • Ellerin tehlikeli derecede soğuk almamasını sağlayacak derecede su geçirmez olmalıdır
    • Eldivenler sürücünün aracı tam olarak kontrol edebilmesini sağlamak için özel olarak tasarlanmıştır



    Baş ve yüz koruması


    İstatistiklere göre baş yaralanmaları sürücülerin maruz kaldığı sakatlanma ve ölümlerin ana nedenidir.

    Kasklar


    Kasklar en önemli koruyucu donanımlardır, bu nedenle doğru kask seçimi önemlidir. Kasklar ölümcü baş yaralanması vakalarını %50 oranında azaltır

    (kaynak : Dünya Sağlık Örgütü).

    Kask kullanımı AB Üyesi Ülkelerde zorunludur, bununla birlikte ciddi kazaların yaklaşık %20'sinde kaskların kaza sırasında sürücünün başından çıktığı belirlenmiştir.

    Bunun iki ana nedeni vardır :

    • Kaskın sürücünün başına uygun olmaması ;
    • Kaskın tam olarak bağlanmaması veya gevşek bağlanması.


    Yola çıkmadan önce kask, başa doğru bir şekilde oturtulmalı ve bağlanmalıdır.

    Kasklar sürücünün başını çeşitli şekillerde korur.

    Dış kaplama delinme ve aşınmaya karşı dayanıklıdır.

    Dış kaplama içerisinde bulunan ve aynı derecede öneme sahip darbe sönümleyici iç katman, darbe altında yavaşça çökerek darbeyi soğurur. Başı
    saran yumuşak astar sürücüye rahatlık verir ve kaskın güvenli bir şekilde oturmasını sağlar.

    Şiddetli bir darbeye maruz kalan bir kask mutlaka değiştirilmelidir.


    Dikkat edilmesi gereken noktalar;

    • Açık bir şekilde görülen ECE tip onayı etiketini taşımalıdır.
    • Sürücünün alın ve kaş bölgesini sarmalıdır
    • Hareket etmemeli, kayarak sürücünün gözlerini kapatmamalı veya sürücünün alnına baskı uygulamamalıdır
    • Sürücünün görüş açısını engellememelidir
    • Gözlük kullanan sürücülerin gözlüklerine baskı uygulamamalı veya görmelerini engellememelidir
    • Hepsinden önemlisi, konforlu olmalı ve doğru bir şekilde bağlanmalıdır.


    Sürücüler bir tam yüz kaskının sürüşü daha da konforlu bir hale getireceğini unutmamalıdır.
    Bu kask, kulakların maruz kaldığı rüzgar gürültüsünü, yüz ve gözleri etkileyen rüzgar basıncını
    keser. Havada uçuşan böcek ve diğer nesnelerin yüze çarpmasını engeller. Kask ayrıca kötü hava
    şartlarında ekstra koruma sağlar ve sürücü yorgunluğunu azaltır.



    Diğer Koruyucu Ekipmanlar


    • Kol koruyucu – dirseği ortalar ve dirseğin yaklaşık 5 cm üzerinden üst kol kemiği hattı boyunca serçe parmağa doğru uzanır
    • Omuz koruyucu – omuz noktası ve boyunun orta kısmından üst kol boyunca aşağıya doğru iner ve hafifçe öne doğru sarkar
    • Sırt koruyucu – kürek kemiklerinden bele doğru uzanarak sırtı ortalar
    • Göğüs koruyucu - göğüs kafesini korur


    • Kalça koruyucu – kalça kemiği üzerine simetrik olarak yerleşir ve kalça kemiğinin üst kısmını kaplayacak kadar yukarı uzanır
    • Uyluk koruyucu – dizin 10 cm yukarısından uyluğun ön ve arka kısmını kaplar
    • Diz ve bacak koruyucu – diz ve kaval kemiği üzerinde bulunur ve dizin yaklaşık 10 cm yukarısından uzanır.
    • Boyun desteği – başın aşırı ileri, geri ve yana hareket etmesini ve omurganın kask üzerine uygulanan kuvvet nedeniyle sıkışmasını engeller.



    Kaynak
    papazkemal, Quad87 ve hasmet bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250

  3. #3
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    çok faydalı güzel bir derleme olmuş, emek verdiğiniz için teşekürler.
    ekipman tarza göre motor bir düşünülüp alınmalı , gidilecek ortalama hıza göre de seviyesi belirlenmeli.

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Birkan07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Video çok anlamlı olmuş,Allah böyle kazalardan hepimizi korusun.



    Alıntı aokuyumcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok faydalı güzel bir derleme olmuş, emek verdiğiniz için teşekürler.
    ekipman tarza göre motor bir düşünülüp alınmalı , gidilecek ortalama hıza göre de seviyesi belirlenmeli.
    Teşekkür ederim,sağolun

  5. #5
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Ceket-Mont kısmında solda korumalı ağır ceket ile moped sürücüleri, sağda ise korumalı ağır ceket ile motosiklet sürücüleri ibaresi yer değiştirmeli. Koruma oranlarıyla daireler de uymuyor. Yazılı oranlar ve şekilli oranlar ters. Aşağıdakiler yukarı, yukarıdakiler aşağı inmeli.
    Bot kısmında da solda birşeyler değişmeli. Ve yine iki tarafın da daireleri değişmeli.
    Bizim milletin en sevmediğim özelliği. Bir broşür hazırlamışsın, bilgileri toplamış, metinleri yazmışsın. Bir emek harcamışsın. Ya arkadaş, baskıya vermeden önce bir son kez gözden geçirin Allah akına.

    Not: Lafım moderatöre değil, metni o hazırlamamış. Mesajdaki kaynağa baktım, kaynakta sorun var. Yapılan işin bütün ciddiyetini alıyor böyle küçük şeyler. Bakan insan der ki, adam basmak istediğini düzgün basmaktan aciz, buna mı inanacağım der yani.

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ceket-Mont kısmında solda korumalı ağır ceket ile moped sürücüleri, sağda ise korumalı ağır ceket ile motosiklet sürücüleri ibaresi yer değiştirmeli. Koruma oranlarıyla daireler de uymuyor. Yazılı oranlar ve şekilli oranlar ters. Aşağıdakiler yukarı, yukarıdakiler aşağı inmeli.
    Bot kısmında da solda birşeyler değişmeli. Ve yine iki tarafın da daireleri değişmeli.
    Bizim milletin en sevmediğim özelliği. Bir broşür hazırlamışsın, bilgileri toplamış, metinleri yazmışsın. Bir emek harcamışsın. Ya arkadaş, baskıya vermeden önce bir son kez gözden geçirin Allah akına.

    Not: Lafım moderatöre değil, metni o hazırlamamış. Mesajdaki kaynağa baktım, kaynakta sorun var. Yapılan işin bütün ciddiyetini alıyor böyle küçük şeyler. Bakan insan der ki, adam basmak istediğini düzgün basmaktan aciz, buna mı inanacağım der yani.
    Rapor şu sitedeki bilgiler baz alınarak yapıldığı için dediğiniz kısımlarda görsel olarak hatalar mevcut.

    Belki çeviriye bağlı hatalarda olmuş olabilir.

  7. #7
    Mmotorcuu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yok
    Hocam çok iyi bilgiler olmuş. Paylaşım için teşekkürler ^^

  8. #8
    Motorcanavar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2016
    Şehir
    ankara
    Çok işime yaradı bu bilgiler sağ olun.

  9. #9
    yasinkeleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Araştırdığım bir konuydu teşekkürler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)