Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Şimdiye Kadar Kullandığımız Motosikletler Hakkında Mini Test Yazıları Yazalım !

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Merhaba;

    Şimdiye dek kullandığımız/sahibi olduğumuz motosikletler hakkında mini inceleme yazıları yazmaya ne dersiniz ?

    Bu başlık altında sahibi olduğumuz ya da uzun süre kullanma şansına sahip olduğumuz motosikletler ile ilgili mini inceleme yazıları yazarak hem motosiklet hakkındaki düşüncelerimizi,hemde almayı düşünen arkadaşlarımız için fikir verici yazılar yazalım.

    Motosikletimizin performansı,yakıt durumu,varsa kronik problemleri,kimler için daha uygun olabileceği vb kriterler eşliğinde yazılarımızı bu başlık altında yazabiliriz.

    Örnek vermesi açısından sitemizdeki test yazılarına göz gezdirebilirsiniz...

    Örnek vermeye ilk motosikletim olan,şimdilerde yavaş yavaş emekliye ayrılan Mondial'in 150 Zc modeli ile başlayayım;

    Mondial 150 zc'yi yaklaşık 17.000 km kullandım.

    Motosiklet ortalama olarak 3.0-3.5 litre arasında yakıt tüketimine sahipti. Yaklaşık olarak 8-9 hp gücündeki 150 cc'lik motor bloğu 5500 devirde 9 Nm'lik bir tork veriyordu.

    Uzun yolda 80 km/h kadar oldukça stabil ve titreşimsiz giden bu motor,80 km/h'dan sonra fazlaca titriyordu.

    Maksimum hız olarak 97 km/h ölçümüm olmuştu gps verisine göre.

    Kronik sıkıntıları olarak; egzoz problemleri,hava filtre kutusu kırılmasını örnek verebiliriz.

    50-100 lira vererek bu sıkıntıları minimuma indirmek mümkündü.

    Üzerinde gelen fabrika çıkışı lastikler duro marka idi. Kuru zeminde tatminkar bir zemin tutuşu sağlayan bu lastikler,ıslak zeminde ve ani frenlemede hiç güven vermiyordu.

    Motosiklet tasarımı itibarı ile rüzgar fazla almıyordu. Bu da yaz kış fazla rüzgar almadan sürüş yapmanızı sağlıyordu.

    Plastik aksam olarak motor gerçekten kalitesizdi. Grenaj bağlantı noktları oldukça hassas ve kırılmaya müsaitti.

    Motor bloğu çok fazla sıkıştırmadığınız ve yağını ortalama 1000-1500 km'de bir değiştirdiğiniz sürece sorunsuzdu.

    Genel manada sınırlarını bilen,motosikletinin bakımlarını aksatmayan ve doğru teşhisi koyacak ustası olanlar için ucuz fiyatı ile vasat ortalamalarda gezen bir scooterdı diyebiliriz..
    kordinaryus, APALA ve yüksel66 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Şuanki motorumu 2800 e almıştım hala kullanıyorum :D

    Şuan 30 bin km deyim 1 sefer motor yüzünden yolda kaldım (usta beyni değiştirdi oda uymadı sıkıntı verdi)

    üzerinde gelen lastikler tabikide berbat(ben kullandım o ayrı çiğde ve ıslakta hiç affetmeden kayıyor)

    üzerinde gelen akü 2 yıl sıkıntı çıkarmadı şuan değiştirmek gerekiyor sabahları 4.marştan sonra yemiyor(şarj problemi yok ölçtüm)

    aldığımda göstergesi sorun çıkardı km takılıyordu ve düşük gösteriyordu (garantiden değişti bu seferde devir saati bozuktu öyle taktık yenisi geldi şuan 11bin kmdir sıkıntı çıkarmadı

    aydınlatması biraz yetersiz kısaları ayarlasan uzun yukarı bakıyor uzunu ayarlasan kısa hepten tekerleği gösteriyor bende kısalara göre ayar yaptım

    şuan 30 bindeyim egzantrik zincir sesi var gerçi daha açtırmadım söylenene göre

    üzerinde gelen buji dandik 3 bin km de buji tırnağı yumuşamıştı o zaman bosch taktım 30 bindeyim helan aynı buji sağlıklı

    3 kez subap ayarı yaptırdım birinde motor istedi diğer ikisinde benim merakım ve kurcalamam sonucu gelişti :D

    Kısaca bu fiyata alınabilir bir motor olarak görüyorum halende aktif olarak kullanıyorum

  3. #3

    Üyelik
    09 Ekim 2014
    Şehir
    Muğla/Merkez
    MONDIAL 100 MG SUPERBOY

    5000 km kadar kullandım ve artık babam sürmekte bu motoru. 5000 km abartısız söylüyorum hunharca kullandım aleti, ne ısıttım 5 dk ne yağ filtresine baktım ne öbür bişeysine. deli gibi kullandım ama hiç ben öldüm arkadaş yeter demedi.

    Hergün kullanmama rağmen ayda sadece 2 kere benzinliğe gidiyordum fullemek için

    göstergeler berbat benzin göstergesi hiç sabit durmaz sürekli oynar dururdu.

    lastikleri zaten söylememe hiç gerek yok bi kere durduk yerde inmişti saçma sapan kayıyor alet o yüzden iğrençti.

    aydınlatması fena değildi ama servisinde beyaz ampullerle değiştirince çok daha süper olmuştu.

    adam akıllı hiç kullanmadım ama 2 bin liraya almıştık plaka falan dahil hiç sorun çıkarmadı bu yüzden alacak ve bütçesi olmayan arkadaşlar iyi bakarsa bence memnun kalırlar.


  4. #4
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    Honda cbr 125r 2011 Limited edition

    ilk motosikletimdi masraf çıkarmasa hala binesim var
    19,000 km de aldım ve 25,000 km ye kadar kullandım. ( sadece 2 ayda )
    ve attığım benzin parası maksimum 500TL dir. çok az yakıyor. lt fiyatı hiç yapmadım ama fişleri sakladım..

    titreşim felan hissetmedim. fakat konforsuz motordu. özellikle koltuklar çok kötüydü. çoğu insan grenaj giydirilmiş cbf derdi, cbf in bile rahat olduğunu söyleyebilirim. 45 dk motorda yolculuk yaptığınızda kalça kemiğiniz bile ağrıyor.

    orjinal listikler kesinlikle berbat. frenlemesi güzeldi. sağlam motordu. 2 kere yan yattım grenaj çizildi ( kırılmadı bile )

    500tl lastikler 400 debriyaj balatası ve 100 tl de arka fren balatası masrafı çıkmasa satmazdım.
    hem görünümü çok iyi hemde, gidişatı

    141 km yi gördüm ( motorla oynanmamıştı ) devir kesiciye bile girmedi. arkadaşım 145 de devir kesiciye girip 130kmye düşürdüğünü söylüyor.

    eğer lastikleri değişmişse ve balatalar sağlamsa çok güzel motor. tavsiye ederim. ama rahat olamazsınız motorda.
    birde, ss gibi dursada ss değil. sürüş computer gibi. eğilmenize gerek kalmıyor rahat dönüş yapabiliyorsunuz

    şimdi tek hedefim yzf125r

    HONDA CBR 250R 2012 ÇİFT RENK

    cbr125r dan tek farkı, daha iyi lastik yakıyor daha hızlı kalkıyor daha agrasif ve 30km daha hızlı gidiyor.
    tavsiyem almamanız. başlangıç için iyi ama cbr125den cbr250ye geçilmez. farklı markalari tavsiye etmenizi öneririm.
    he birde fark olarak cbr125 13-15 kuruş yakarken cbr250 25-30 kuruş yakıyor

  5. #5
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    İlk motorum ve şimdiki motorum Tvs Apache Rtr 150..

    En başta şekli şemali ve gücü hoşuma gitmiş almıştım. 10bin km kullandım ve bakım masrafları haric 1 tl masraf etmeden sattım..

    Düşünenler için eksileri , titreşim sorunu ki bana göre sorun değil , lastikler ve yedek parça fiyatları..

    Servisleri genelde düzgün ve işini bilen insanlar.. yedek parça sıkıntısı yok ancak fiyatlar diğerlerine göre pahalı..

    Unutmadan eksi olarak birde oturuş pozisyonu eklenebilir.. Commuterden biraz daha eğik bir pozisyonda oturuyorsunuz, bu hakimiyeti kolaylaştırsada bel ağrısına sebep olabiliyor..

    konfor istiyorsanız tvs bakmayın.. ve alır almaz üstündeki lastikleri düzgün bi lastik ile değiştirin.. Metzeller me22 kullanıyorum ve çok memnunum ıslak kuru performansı iyi.

    Diğer 150cclerden daha güçlü seri ve yakışıklı bi motor. orjinal seside gayet güzel..frenler yeterli selesi geniş.

    2.tvs apachem i ise hala kullanmaktayım.

    10bın km ye yaklaştı bu motorla olan tecrübemde. Bi çok extra ekledim ve hala eklemekteyim.

    Yakıt olarak km de 12 14 kuruş arası yakar kullanıma göre..

    Hız olarak 135km ile 145 km arası max hızı var ancak 120-110kmh ideal sürüş hızı..

    Ayrıca uzun yol ve şehir içi tecrübelerimde var.. eğer içinizde 2 teker tutkusu varsa gönül rahatlıyığla her yola gidebilirsiniz..Tvs apache benim karakterimi ifade ediyor..tekrar 150cc alacak olsam , tercihim yine değişmezdi..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------

    Gilera Runner VXR 200

    İtalyan Scooterlerinin en haylazı..

    Boyutlarının ufak olması , kullanılan parçaların tümünün performans odaklı olması ve motor gücü dolayısıyla debriyajsız tekere gelecek kadar güçlü bir scooterdi..

    0-50 kmh hızlanmalarda normal bi racing ile kafa kafaya gidebiliyordu..

    şehir içinde inanılmaz atak ve seri bir scooter.. 140kmh gibi hızlara kolayca çıkabiliyordu.. Bunlar güzel yanları ancak..

    Eksilerine gelecek olursak.. astronomik yedek parça ve bakım fiyatları.. bu tarz bi motorla başınıza gelecek bir arıza veya kaza sizi büyük masraflara sokabilir.. !

    Ayrıca yaktığı benzinde gayet fazlaydı .. km de 25 kuruşlara rahatlıkla çıkıyordu.. Performansın getirdiği bir dezavantaj..

    Benim motorumda michelin lastikler vardı ve viraj performansı scooter olmasına ragmen gayet iyiydi..

    bence Runner , ikinci motor olarak düşünülebilir tabiiki maddi sıkıntısı olmayan insanlar için.. Sonunda masraflarına dayanamayıp , motoru satmak zorunda kalmıştım.. Piyasadaki çoğu runner pert olmuş vaziyette.. alırken 2 kez düşünülmesi gereken bir motor..

    Not: Öğrenciyseniz bulaşmayın ...
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  6. #6
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    Honda cbr 250r model : 2013. 4500 km dir kullanıyorum sıfır aldım.
    26 beygir@8500rpm ve 23 newton.metre tork @7000rpm.
    100km de 3.2-3.8 ~ litre yakıyor.
    0-100 km 7~ saniye (gps) ölçtüm. Son hız ibrede 171 km/saat. (gps değil)
    Uzun yolda 120-140 ile zorlanmadan gidebiliyor. Titreşim çok rahatsız etmeyecek seviyede fakat var.
    Oturuş pozisyonu rahat, hafif spor uzun yolda yormayacak şekilde.
    Motorun en sevdiğim özelliği viraj performansı ve kullanım hissi. Gerçekten kullanması kolay, çevik ve viraj performansı gayet iyi.
    En sevmediğim özelliği lastikleri( ıslak zeminde felaket), egzozunun görünüşü ve bi 10 kg fazlası var.
    Süspansiyonlar orta sertlikte. Sele yumuşak ve geniş.
    Frenler, yeterli.
    Başlangıç ve kendini geliştirebilmek için çok ideal bi motor. Günlük kullanıma uygun.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    2000 mobyleytte 52 bionik 49cc

    kaç beygir bilmiyorum :D 1-2 beygir vardır tahmini kaç kmdir kullanıyorum bilmiyorum km teli kopuk :D 25 liralık benzin alıyor bir ay hergün gezmeyle bu değeri elde ettim maksimum hızım 74 kmh gps ölçümüdür iki program ile denedim diğeri 76 çıkardı titreşim demeyin bana masaj aleti mubarek ilk sürdüğüm gün uçuşa geçicek sandım bana hiçbir sorun çıkarmadı yol arkadaşım tek marşta 54 km gittim dahada gidilmez anladım hem siz hem motor çok yoruluyor ama selesi çok konforlu beni mahveden titreşim tüm sinyaller pedallar titriyor farı yetersiz kalıyor ama hiç nazlanmıyor tek marşta çalışıyor... pardon vurdurma demek istedim net söylüyorum şuan sıfırı üretilse gözüm kapalı alırım piyasadaki tüm çin çonu bozar
    tinerci bunu beğendi.

  8. #8
    ozgranl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Wolf SB250
    RKS Jaguar100 Cub
    Kendisi ilk motosikletim olur 6000 Km'de ilk sahibinden satın alıp 8300 km'de sattım. Ehliyetimi ilk aldığım günlerde motosikletin trafikte ki konumunu öğrenmek az da olsa motosiklet sürme becerimi geliştirmek amacıyla bu motosikleti aldım. Tabi ki kız arkadaşımla beraber gezdiğimizden dolayı bize ufak geldi ve trafik içerisinde,yokuşlarda çeşitli zorluklar yaşadık. Ama kendisiyle köy yollarında dağ-bayır doya doya dolaştık,güzel yerler keşfettik. Motosikletin arka freninden aşırı derecede ses geliyordu. Buna ek olarak kasislerde dikkatli geçmekte fayda var yoksa gidon kendini dağıtabilir. Motosiklet Yamaha Crypton modeli tasarımına benziyor ve bana kalırsa biraz daha yakışıklı,buna ek olarak motosiklette karter koruma vardı,yağını değiştirirken fark ettim ve çok şaşırmıştım.Bu motosikleti köy yollarında kullanacaklara,aynı zamanda hızla işi olmayanlara ve kısa mesafe yol yapacaklara tavsiye ederim sonuçta vergisi yok yakıt yok denecek kadar az daha ne olsun

    Mondial X-Treme Max
    Rks'den sonra heybetinden yere göğe sığdıramadığım,nasıl kullanacağım diye heyecan yaptığım motosiklet. Forum üzerinden bir abiden 5700 km'de satın aldım. Kendisiyle epey iyi anlaştık. Kaldırım,kasis vs bana mısın demiyordu ayrıca hafta sonları dağ-bayır cross keyfide cabası oldu. Pizzacının gelip çarpması sonucu yalnızca jant yamuldu yani demem o ki baya da sağlam bir alet Kendisiyle uzun yol yapmışlığım da vardır(günü birlik 300 km'lik geziler).Kullandığım süre içerisinde rutin bakımları dışında,regülatör problemi yaşadım(15 lira bir şeydi) bir de akü değiştirdim.12.500 Km'de çok yakın bir arkadaşıma sattım. Dağ-bayır gezeyim,az biraz yakışıklı olsun,maksimum 90-100 km hız benim için yeterli diyenler ve bütçesi düşük olan motosiklet severler için gözüm kapalı öneririm. Yalnız kısa boylu olanlar gidip motosikleti bir bayide görsün,üzerine otursun kendisi biraz yüksek olur

    CBF 150
    Daha bugün yine forum üzerinden bir abiden ikinci el olarak aldım bakalım neler yaşayacağız,bende merak ediyorum doğrusu CBF maceramı

  9. #9
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    kanuni caracal200. sıfır km aldım. 20500km'deyim. sorunsuz, güzel motor. 2000km'de yağını değiştiriyorum. 100km'de 3lt yakıyordu, açık hava filtresi taktım, ona göre hava ayarı diyince şimdi 3,5 - 3,6 şehirdışı, şehir içi 4 - 4.2 civarı yakıyor. gücü bir miktar arttı. benzin şamandırası kronik sorunu var. 3 defa değişti yine bozuk. 6000 deviri geçince titreşim oluyor, aynalar işe yaramamaya başlıyor. yerine göre 2700 3000 devir civarı da yol alabiliyorsunuz. en keyifli olduğu devir 4500 5700 arası. tork'u güzel, uzun yolu güzel. tek marş ile 650km yol yapmışlığı var. (2 defa)

  10. #10

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    çok mantıklı. hatta temel şeyler üzerinden gidersek daha iyi olur. mesela alınma satılma fiyatı, kaç km kullanıldığı gibi şeyleri de yazarsak daha güzel olur.

  11. #11
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    kanuni tiger250. arkadaşımın motoru, toplam 500 600km kadar kullandım. titreşimi normal balansörlü cg motorlarına göre daha fazla. gücü yerinde ama ağır, hantal. kontrolü caracal200'e göre zor. selesi yüksek. fazla yatıramıyorsunuz. uzun yolda 4lt civarı yakıyor. benim kullandığım motorda statör sorunu vardı, birkaç defa sanayiye gitti geldi aynı sorundan. ayaklıkları chopper'da olması gerektiği kadar önde ama biraz fazla yukarda, bu yüzden uzun yolda titreşimin de etkisiyle fazla mola vermek gerekebilir. arka amortisörü (ya da orta amortisör) işi pek iyi yapmıyor. hele artçı için uzun yol çok zor.

  12. #12
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Kanuni seyhan 125,2006 model, 36000 kmde. Yaklaşık 20000 km den beri kullanıyorum. Daha hiç yolda bırakmadı ve büyük bir arızayla karşılaşmadım. Beni en çok şaşırtan makinesinin çok sağlam olması. Ki bunu hangi ustaya sorarsanız sorun bu modelin motorları hakikaten sağlam diyor. Debriyaj balatası bile orjinal, daha hiç değişmedi. Yakıtı uzun yol ve şehir içi çok farkediyor. Ben çoğunlukla köyde kullandığım için ortalama 3lt/90-100 km arası oynuyor. Uzun yoldada denedim ve sonuç çok şaşırttı beni. 2,5lt benzinle 110 kn gibi bir yol aldım okadar basmama rağmen. Motorun sevmediğim yönü çok titremesi. Özellikle 6000le 8000 devir arası titreşim artıyor. Çözemediğim 8000 devirden sonra titreşim azalıyor, neredeyse hissedilmiyor. Orjinal aküsünü bile geçtiğimiz yaz sonu değiştirmiştim. Çok bile dayanmış. Vitesleri, süspansiyonları rahat, hiç rahatsızlık duymadım. Yani bir çinli olmasına rağmen hiç şikayetçi değilim. Boşuna dememişler ; Bakarsan bağ bakmassan dağ olur... diye. Motora bakar, hor kullanmazsan sorun çıkarmaz. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

  13. #13

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Güzel konu olmuş.Açana teşekkürler.

    Bende Honda MSX 125 var.Sıfır aldım.İlk vitesli motorum.3000 Km dir kullanıyorum.
    Artıları, küçük olması.İstanbul gibi sıkışık trafik olan bir şehirde aralardan gitmek çoook kolay.CBF'lerin bile giremediği aralara ben girebiliyorum.
    -Hafif olduğu için gayet atak bir motor.70-80 km ye çok güzel çıkıyor.Zaten maksimum hızı da 110 km civarı.
    -Deposu 20 TL'ye doluyor ve efendi kullanırsan 250 km yok gidiyor. Gazı köklersen de 200 km den aşağı yol yapmıyor.Buda 10 kr dan aza geliyor.Yani yakıtı müthiş.
    -Çok güzel bir motor.Her bindiğimde mutlaka en az bir kişi durdurup soru soruyo.Çok ilgi çekiyor.
    -Frenleri çok iyi.
    -Plastik kalitesi çok iyi.Aldığımın ikinci günü fabrikasyon lastik yüzünden kaydım.motor yerde 20-25 mt sürüklendi.Kırılan bir parça yok.Grenaj çizildi sadece.
    -Bakımı çok ucuz.İlk rodaj bakımı 21 TL'ye çıktı yetkili servisten.

    Eksileri, başta lastik.Düştükten sonra değiştirdim.Michelin taktım.Şimdi gayet iyi.
    -Selesi biraz sert.Yurtdışında değişik seleler satılıyor bu motora göre.Ama bizde malesef yok.
    -Aksesuar olarak hiçbir alternatif yok bizim ülkede.Çanta demirini bile yurtdışından sipariş ettim.
    -7000-8000 arası azda olsa titreme var.Şehir içinde anlık bu devirlere çıkıldığında hissdilmiyor.Ama uzun yolda sürekli bu devirde kullanınca rahatsız ediyor.
    -Kaza yapmayın.Parçaları pahalı.Düştüğümde sol ön sinyal kırıldı.tek sinyale 160 TL dedi Honda.Bende çiftini yurtdışından 50 TL ye sipariş ettim

  14. #14
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Hyosung GV 250 - 2006 Karbratörlü model

    motosikleti yaklaşık 20.000 km dir kullanıyorum. şuanda 39.000 km civarında

    yakt tüketimi 3.5-4.2 litre arasında değişiyor. 110km/s üzerinde 3.9 litrenin altına düşmüyor. 28 beygir gücünü 10.500 devirde veriyor, 23Nm torku 7.400 devirde veriyor. maximum torku verdiği devirde 110km/s hızla akıcı bir şekilde seyretmek mümkün.

    4-5 bin devir arasında tok bir titreme mevcut. 8 bin devirden itibaren gerçek titreşim başlıyor. bunların dışında titreşim hiç hissedilmiyor.

    maximum hızı çok önemli olmasada 145km/s diyebiliriz. gps ölçümlerinde %5 sapma olduğunu gördük.

    bakımlarına gelirsek yağ 4000km - bujiler 8000km - hava filtresi 12000 km başka periyoduk bakımı yok.

    kronik problemleri 5.500 devirde ara sıra takılması ve çalışırken boş vitese geçmemesi(geçiyor ancak bilmeyen yapamaz tekniği var )

    fabrika çıkışı lastikler sadece sıcak hava ve sıcak asfaltta güvenilir. bunların dışında berbat.

    dik oturuşunuzdan dolayı bol bol rüzgar yiyorsunuz ön cam şart.

    plastik,metal,krom,bilyalar,orjinal her türlü teli kaliteli ve uzun ömürlüdür. egzos civataları paslanabiliyor zamanla.

    blok ömrüne gelicek olursa cruiser gibi kullanılırsa 100 bin km ömrü kesin vardır.

  15. #15

    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    X max 250 .... bu motor tam olarak efsaneleşmeye yakın olan bir scooter.Ama kronik ağrızaları illaki vardı.Çözümleride genelde çok basit şeylerdi.Yakıt/perf oranı yok iyi.Hem uzun yol hemde şehir içi çok rahat kullanılabilir heleki BAGAJI. Beni benden alırdı.

    X max 400.... Ömür boyu üstünden inilmiycek bir motordu çok ufak kronik sorunları vardı ama yinede benim efsanemdir. Eninde sonunda bu motora tekrar dönceğim.Yakıtı çok iyi değildi 390duke dan daha fazla içiyor.Ama gerçekten herşeyi çok tatmin edici.

    pcx125.... takasla geldi az kullandım.Tam bir cep dostu 80i geçmezsen yakmıyor resmen aldığım gün altımdan kaydı ama düşürmedim.Lastikleri 5 para etmez bu yüzden hondanın başını çok ağrıttım.Mini ege turu yaptım kendisi ile gerçekten şahane bir scootercık.Arka frenede güvenmeyin pek yokuşta.

    Duke 390... KTM tek teker haylazlık.Saçma bir şekilde pahalı parça fiyatları.Ama aralarda çok başarılı bu motor içinde yakıtı gerçekten az ciddi anlamda şehrin haylaz çoçuğu kim ne derse desin yok bajaj kendisi falan ruhu cidden farklıdır.

    Brutale 800 .... İtalyada tanıştım kendileri ile 1 ay ben ve artçım için can yoldaşı oldu çok yakar çok gider çok yakar çok yakar ve yine çok yakar.Ama tek kelime ile MV AGUSTAYA binmeden motora bindim demeyin.

    Allah kısmet ederse hedefim RİVALE 800...
    Bahsi geçen motorlarla ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz dm atabilirsiniz.Veya yakında olan motorcu arkadaşlarla bizzat tanışarakta anlatabilirim. Sağlıcakla kalın.
    EmirŞengezer bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    28 Ekim 2009
    Şehir
    Antalya
    İlk motorum Mondial 100 ukh Cup. 2009 yılında tanıştık kendisiyle 28.000 km sürdüm beni yolda bırakmadı lakin önlenemeyen titreşim sorunu ve titreşim den kaynaklı kaporta çatlakları beni 1 yıl da kendisinden soğuttu ve sattım. Yakıt sarfiyatı 2 - 2.5 lt civarlarında. Üzerinde gelen lastikler dandik markasını bile hatırlamıyorum kuru hava da dahi tatmin etmeyen bir performansı vardı. Servis ağı geniş yedek parçası ucuz ve ulaşılabilir. 2.eli gayet canlı bir motor(du).

    İkinci motorum 2010 ekim ayında aldigim 2005 model honda beat. 21.000 km de aldigim motoru 34.*** km lerde sattım. Benim gözümde hondanın ürettiği efsane scooter lardan. Titreşim sıfır 70-90 km stabil gidebilen bir motor. Tek seferde 150 km gidiş 150 km dönüş toplamda 300 km yol yaptım tek sıkıntı sele bir süre sonra rahatsızlık veriyor ve oturuş pozisyonu itibari ile müthiş bir bel ağrısı. Yakıt sarfiyatı 2 - 2.5 lt lerde tapa gaz gittiğimde 2.5 lt yi geçemedim. Yedek parçası bol (konjektör hariç) ve fiyatları uygun bir motor. 2.el de üzmiyecek her daim alıcısı olan bir motor.

    Üçüncü motorum Honda Dylan 150. 2011 haziran ayında 2006 model 38.*** km de almıştım. Performansı inanılmaz dikkatsiz gaz açıldığı zaman her an tekere gelen bir motordu. 130 - 135 km hızlara hiç zorlanmadan çıkabilen tork canavarı bu motorla serüvenimiz maddi durumlar nedeniyle çok sürmedi. Yaklaşık 6000 km kullandım. Titreşimi sıfır yakıt sarfiyatı 3.5 lt dolaylarında olan bu motor üzerinde kaliteli bir lastik olduğu zaman virajlara dizlerinizi yere sürtene kadar yatırabilirsiniz. Ayrıca müthiş dengeli bir motor. 110 120 km hızlarda stabil gidilebilir. Yedek parçası nispeten ucuz olmamakla beraber motor ömrü 50.000 km sonrasında yağ yakmaya başlıyor(kullanan tüm arkadaşlarımın başına geldi) Rektefiye sonrası işiniz tornaciya kalmış. Tek kronik sıkıntısı dijital km paneli güneş de kaldığı zaman görüntü tamamiyle gidiyor(geri gelmemek üzere). Şu an halen 2. Eli halen hareketli. Benim gözümde 150 - 250 cc scooterlar arasında ki en efsane motordur.

  17. #17
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı ckara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    X max 250 .... bu motor tam olarak efsaneleşmeye yakın olan bir scooter.Ama kronik ağrızaları illaki vardı.Çözümleride genelde çok basit şeylerdi.Yakıt/perf oranı yok iyi.Hem uzun yol hemde şehir içi çok rahat kullanılabilir heleki BAGAJI. Beni benden alırdı.

    X max 400.... Ömür boyu üstünden inilmiycek bir motordu çok ufak kronik sorunları vardı ama yinede benim efsanemdir. Eninde sonunda bu motora tekrar dönceğim.Yakıtı çok iyi değildi 390duke dan daha fazla içiyor.Ama gerçekten herşeyi çok tatmin edici.

    pcx125.... takasla geldi az kullandım.Tam bir cep dostu 80i geçmezsen yakmıyor resmen aldığım gün altımdan kaydı ama düşürmedim.Lastikleri 5 para etmez bu yüzden hondanın başını çok ağrıttım.Mini ege turu yaptım kendisi ile gerçekten şahane bir scootercık.Arka frenede güvenmeyin pek yokuşta.

    Duke 390... KTM tek teker haylazlık.Saçma bir şekilde pahalı parça fiyatları.Ama aralarda çok başarılı bu motor içinde yakıtı gerçekten az ciddi anlamda şehrin haylaz çoçuğu kim ne derse desin yok bajaj kendisi falan ruhu cidden farklıdır.

    Brutale 800 .... İtalyada tanıştım kendileri ile 1 ay ben ve artçım için can yoldaşı oldu çok yakar çok gider çok yakar çok yakar ve yine çok yakar.Ama tek kelime ile MV AGUSTAYA binmeden motora bindim demeyin.

    Allah kısmet ederse hedefim RİVALE 800...
    Bahsi geçen motorlarla ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz dm atabilirsiniz.Veya yakında olan motorcu arkadaşlarla bizzat tanışarakta anlatabilirim. Sağlıcakla kalın.
    Bir sonraki motor olarak bende 390 duke alacağım, motosiklet süper ona diyeceğim yok. Fakat orijinal lastiklerini değiştirme gereği duydunuz mu?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:24 ----------

    Benim ilk ve tek motorum şuan kullandığım CB 125E

    Bu motoru çok bilinçli almadım, o zamanlar böyle motor forumlarına da girmiyordum. İlk motor olacak ucuz olsun yatırıp kaldırsam da içim acımaz diye evime en yakın Honda'ya gittim. Çinli olmasın diye Honda Suzuki veya Yamaha daha yakın olsa başka bir motorum olacaktı. O derece seçiciyimdir

    Genel olarak memnunum yani beni pişman etmedi. 100 km de şehir içi ara ara gazlamaya rağmen yaklaşık 2,5 litre. Depo yedek dahil 13 Litre.

    Artıları
    + Servisi acayip ucuz, yedek parçası bol. Hatta yağ filtresi bile yok Ön arka dişli ve zinciri 50 tlye görmüştüm bir ara.
    + Farını çok beğeniyorum güzel aydınlatıyor.
    + Depo nedeni ile ciddi bir menzili var. (uzun yolda tek depo ile 650 km yapılabiliyormuş, söyleyenin yalancısıyım)
    + Frenleri iyi. (Arka kampana bile beni arada şaşırtıyor)

    Eksileri
    - Sele biraz sertçe, düzgün oturunca sorun olmuyor, zaten uzun yol motoru değil.
    - Arka amortisör yok, direkt takoz var. En sert ayarında 90 kilo bir artçınız varsa müthiş çalışıyor.
    - Üzerindeki Kenda marka lastikleri 200 km de söküp attım, 2 3 defa Yıldo gibi kafadan koptu. (lastik değil bildiğiniz naylon)
    - 5 gün veya daha fazla kullanmazsanız sabahları 4 5 marştan önce çalışmıyor. Kar soğuğunda denedim, 14 15 marşta ve dualarla çalıştı.
    - Servisinden hiç memnun değilim, koca serviste güler yüzlü bir tane usta var, diğerleri cenazeden gelmiş gibiler.

    Kısaca alamazsınız Artık üretilmiyor

    İkinci el alacaklara tavsiye ederim.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  18. #18
    neonxc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250 SL
    Kawasaki Ninja 250 SL

    İlk motosikletim, 0 km olarak aldım. Şuan 680 km de henüz rodajda.

    Hafif(151kg) bir motosiklet, kontrolü ve hakimiyeti çok kolay.
    Henüz rodajda olduğu için (5-6 bin deviri geçemiyorum) titreşim konusunda bir şey söylemeyeceğim.
    Frenler gayet iyi.
    Oturuş pozisyonu olarak sınıfının en rahat motosikleti değil, gidon alçakta, 1.83 boyunda olan ben için biraz öne eğilmek gerekiyor.
    İstanbul da şehir içinde 100km/3.5 litre benzin tüketimi var.
    Virajlara giriş çıkışında bir problem yok, azıcık verilen kontralara beklemeden cevap veriyor.

    Rodaj bittip daha çok km yapınca bu mesajı güncellerim.

  19. #19
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Bende bu furya'ya dahil olayım madem.

    1-Honda Beat 100 ( 2007 )
    İlk motosikletim, 4000km kullandım, bana motoru sevdirdi, Şirin güzel sağlam yolda bırakmayan çok az yakan güzel bir scooter

    2-Honda Dylan 150 ( 2008 )
    Zamanında çok ses getiren bir scooter modeliydi, saatte 140km hız yapabilen, şehirler arası yolculukları yorulmadan kat edebilen son derece dayanıklı bir scooterdi. 28bin km kullandım.

    3-Piaggio Beverly 5000 ( 2006)
    Bu motor hakkında çok yazdım, kısaca scooterlar içinde motosiklete en benzeyen motordu, büyük jantlar, kısa dingil mesafesi ve aşırı güçlü (40hp) bir süper scooter. İtalyanların her zamanki gibi aşırı pahalılığını bir yana bırakırsan tasarım ve kalite harikası bir modeldi. Hayatımda en çok zevk aldığım ilk scooterdı.

    4-Piaggio Beverly 5000 ( 2005)
    Bir b500'ü satıp diğerini aldım. Vazgeçilmiyor kolay kolay

    5-Honda Cbr 250 ( 2012 )
    3.sıfır motorum, Honda bu işi biliyor, harika bir modelle piyasaya girdi. Başlangıç vitesli konusunda en ideal seçimdi. Saatte 180km hıza kadar çıkmış, vitesli motoru öğrenmiştim. hAlada bu kategoride satış rakamları oldukça yüksek.

    6-Piaggio beverly 500 ( 2008 )
    Bu motora binmeye doyamıyrum Gidip yeniden bir B500 aldım ama vitesli deneyimden sonra artık scooter kesmiyor.

    7-Honda Nc700x ( 2013)
    Şüphesiz yine en tartışma getiren motosiklet, benim için çok heyecan verici, dengeli, bana göre güçlü ve çok zevk veren bir motosiklet. Çünkü kullanım amacımı karşışıyor. Üstelik bu güne kadar kullandığım motorlar içinde hem en yüksek cc'lisi hemde en az yakıt tüketeni. Sağlamlık ve kalite konusunda Honda güvencesi ile Türkiye yollarında bence sürülebilecek en ideal motor.

    8-Honda Cbr 250 ( 2012 )
    Kısa bir süre motorsuz kalmamak adına Cbr 250 ile zaman geçirdim.

    9-Piaggio Beverly 500 Cruiser
    Yine döndüm dolaştım bir kez daha beverly'ye döndüm. Bir insan aynı marka model motoru 4 kere satın alır mı? Ben aldım. Ama yok yapamadım. Scooter ile olmuyor.
    Vitesli motorla insan daha iyi bütünleşiyor, tüm scooterlar artık bana çok uzak.. Derken...

    10-Honda Pcx125.. ( 2012 )
    Bana göre güzel motor değil, çok güvensiz, güçsüz, dengesiz bir motor. Pcx sevenlere şaşırıyorum doğrusu. Ama mükemmel bir yakıt ekonomisi ve teknolojisi var. İstanbul için ideal bir motor değil. Ayrıca fiyat/performans başarısız.

    11-tvs 150 Apache.. (2012)
    Sonunda bende bir apache oldum, motorsuz kalmamak adına kullandığım motor aslında oldukça eğlenceliydi. Yumuşak vites geçişleri, sportif sürücü ve orta seviyede titreşimi ile 2 nokta arasındaki varış yerine ulaşmak için ideal bir motor. Çok düşük bütçe ile sahip olup işletim maliyetleri son derece az bir şekilde işinizi görebilirsiniz. Yani motorsuz kalmaktansa tvs her zaman tercih edilebilir.

    12-Honda Nc700x ( 2012)
    Sattığım motorumu geri aldım. ve uzunca bir sürece Nc700x ile devam edeceğim. Başka macera aramaya gerek yok
    papazkemal ve hyanax100 bunu beğendiler.

  20. #20
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    beat-cbf150-apache-cbf150-NC700-XMAX-DJANGO-ACTIVA
    erkek adam motorunun arkasından konuşmaz
    sadece bir iki kelimeyle açıklama yapar, ıncığını cıncığını ortaya dökmez
    Honda Beat; on numara
    Cbf 150; pahalı ve konforlu
    Apache; fiyatına göre iyi.
    cenkito ve oyunon bunu beğendiler.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)