abi hız kazandırırmı sen onu söyle benim vites geçişlerinde bi problem yok
abi hız kazandırırmı sen onu söyle benim vites geçişlerinde bi problem yok
mobilyette + panter 105+ asya motor150 +yamaha YBR125 opel astra ford fokus inşallah cbr 250 yamahasülo
Hayır,hız kazandırmaz.Hız olayı tamamen zincir dişlileri ile ilgili.Hız istiyorsan,bulunabiliyorsa arka dişliyi küçülteceksin.Ön dişliyi büyütmeni daha çok tavsiye ederim.Daha verimli oluyor.Benim EN500 dişlileri ön 16,arka 42 idi.
Öne 17 dişli taktım.Aynı süratte 400 devir daha az çevirerek gidiyor şimdi.Eskiden son hız 160 idi,yeni halini henüz deneyemedim.Orantı hesabına göre 170 gitmesi gerekiyor.
Değerli abicim
kimya bölümü mezunuyum, bor madeni araştırma tezimdi
aradan epey zaman geçti, çok şeyi unutmuş olsam da büyük kısmınızı suya götürür susuz getiririm
bor' un faydalarını tartışmıyorum, çok kıymetli bir madendir
diyorum ki koca firmalar neden bu madene el atmıyor?
yok bu bir komplo ise biz neden bu komplocuların teknolojileri ile meşgul oluyoruz?
Milli takım yenilir bu hakemler bizim kazanmamızı hiç istemiyorlar diye yakınırız.
madem kendi çalıp kendi oynuyor bunlar, oynama ozaman kardeşim
bu ne perhiz bu ne lahana turşusudur.
ben cevabımı aldım ve kendim için bu konuyu burda kapattım hepinize saygılar
mobilyette + panter 105+ asya motor150 +yamaha YBR125 opel astra ford fokus inşallah cbr 250 yamahasülo
BOR POWER GENEL MÜD YRD VE ARAMIZDAKİ DİYALOG
BENİM SORUM:
ben daha önce kullandım ve debriyaj kısmında sorun yaşamadım. online olarak görüştüğüm motosikletçi 2-3 kişide kullanmış ve problem yok dediler.
motorsilk in sitesinde 4 zamanlı motosikletlerde kullanılabilir ibaresi mevcut. buna ne diyeceksiniz?
bende borpower yerli olduğu ve motorsilk ile aynı özellikleri taşıdığı için , borpower ı tercih ediyorum.
iyi çalışmalar.
GELEN CEVAP:
4 zamanlı motosikletlerin bazılarında kuru kavrama sistemi olup, şanzıman ve motor yağı birbirinden ayrıdır ve debriyaj sistemi de yağ ile temas etmez, bu tip motosikletlerde kullanılmasında bir sakınca yoktur. Kaldı ki ıslak kavrama olmasına rağmen kavrama yayları oldukça sıkı olan mekanizmalarda da sorun yaşanmamaktadır. Fakat kullanıcılar ve doğal olarak da bizim ürünü satan noktalar bu ayrımı yapabilecek teknik bilgilere sahip olmadıkları için ayrım yapmak büyük sorun olmaktadır. Siz kullanmış ve sorun yaşamamış olabilirsiniz ancak, yanlış algılama sonucu 1 müşterimizin bile sorun yaşaması, bizleri üzeceği gibi, aynı zamanda marka imajımız açısından da olumsuz sonuçlar doğurabilir. Elbette ki bizlerde ürünlerimizi satmak ve para kazanmak isteriz, ama bu noktada Robert Bosch’un bir sözünü hatırlatmadan geçemeyeceğim… “insanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim”
Ayrıca BORPower dünyadaki tek fiziksel görev yapan ve hiçbir kimyasal katkı maddesi içermeyen ve nanoteknolojisi ile üretilmiş bir nano yağlayıcıdır. İçeriğinde, birbirinden bağımsız hareket eden 4,5 nanometre boyutlarında ve küresel yapıda yaklaşık 450 katrilyon adet Bor Elmas Kristali vardır. Mailinizde adını verdiğiniz ürün ise (kötülediğim sanılmasın diye ürünün adını yazmıyorum), borik asit içerikli bir kimyasal ürün olup, kutusu üzerinde de yazdığına göre yapısındaki partiküllerin boyutları 200 ila 400 nanometredir. Kısacası adında “bor” yazan her ürün birbiriyle aynı olmadığı gibi, kutusunda Nanoteknoloji yazan her üründe Nanoteknoloji değildir. Nanoteknoloji olduğunu iddia eden ürünlerin bunu uluslar arası kuruluşlardan alacağı belgeler ile kanıtlaması gerekmektedir.
Gerek firmamıza ve gerekse ürünlerimize gösterdiğiniz ilgiden ve milliyetçi duygularınızdan ötürü teşekkür ediyor saygılarımı sunuyorum.
Osman ACAR
BorPower Otomotiv Bölümü
Genel Müdür Yrd.
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
Şimdi biz bunu 2 zamanlı motorlarda kullanamıyor muyuz? Neden?
Açık cevap istiyorum. Yok bor pahalıymış. firmalar ilgi göstermemiş bunlar önemli değil.
Motorumun ömrü önemli.
İki zamanlı motorlarda,4 zamanlıda olduğu gibi karter yoktur.Krankın döndüğü boşluktan yakıt geçer.Dolayısıyla buraya motor yağı konulmaz.Yağ yakıta karıştırılarak buralarda kısmı yağlanma sağlanır.Bor ise yağı taşıyıcı olarak kullanarak gerekli yerlere ulaşır.İki zamanlı makinelerde bu dolaşım olmadığından kullanılamaz.
iki zamanlı motor çalışması:
http://www.soylenasil.com/makine/benzinli2zmtrpr.htm
Konuyu başından sonuna kadar okudum ve honda beat de kullanmamda anladım kadarı ile hiç bir sakıncası olmuyacak eger olumsuz görüşü olan varsa yardımcı olabilir mi?
Motor yağının üreticisinin tavsiyelerine uy yeter,anladım ki tam okuyamamışsın.
Örnek:
Dikkat: Castrol Actevo 4T 20W-40 ile birlikte herhangi bir katkı malzemesi kullanılmaması önemle önerilir.
http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7019435
2000 km boyunca kullanılan 50 ml borpower katkılı 950 ml yağın bu renkte gözükmesi normal midir?
bana renk olarak katkısız yağdan farklı gözükmedi de, sizin yağlarınız farklı renkte mi çıkıyodu yağ değiştirirken sormak istedim.
2011 Honda CBF 600
Ben soruyu size sordum.Ben de Castrol kullanıyorum yağ olarak.Bor kimyasal olarak yağ ile reaksiyona girmiyor,honlama çizgilerini de doldurmuyor.Cümlenin açıklamasını bekliyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:52 ----------
Bor yağa herhangi bir şekide etki etmez,dolayısıyla yağda bir fark göremezsiniz.
Bu gün bizde arkadaşın biri arabasına alacaktı önce bir araştıralım dedik ve bazıları hiç faydasının olmadığını bazıları ise soğuk havalarda motor ilk çalışmasından normalden fazla ses veriyormuş onuda iticilerin başına borlu yağın geç gittiğinden diye açıklamışlardı bu yüzdende vaz geçtik
arabamda kullanıyorum. Belki psikolojik ama, ben performansı çok az da olsa artırdığını düşünüyorum. Motosiklet kullanımında da sorun yoksa, bence herkes kullanmalı.
love is the name,sex is the game.Now forget the name,just play the game!
Bor madeninden ilgili katkıyı bulan firma türk firması olduğu için,
Patenti kendi üzerlerinde olduğu için başka şirketlerin ilgili maddeyi üretmelerini yasakladıkları veya çok zorlaştırdıkları için,
Firma formülü vermeyip sadece kendilerinden satın alınmasını şart koştukları için ACABA
Castrol kendi açıklamalarında bu tip bir yol izlemiş olabilir mi?
Bu olayı ilk bulan Castrol olsaydı acaba o açıklamalar gene o şekilde mi olurdu?
Merak ettim şimdi...
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
Castrol'un dediğine inananalım da Üniversitelerimizin test sonuçlarına niye inanmıyalım?Üreticiler test raporlarını yayınlıyor sitelerinde,mutlaka okumuşsunuzdur.Castrol bir rapor yayınlamışmı,bor koyduğunuzda böyle olur diye.Genel olarak katık diyor.
Aşağıdaki paragraf buradan alıntıdır:
http://www.obitet.gazi.edu.tr/downlo...Sekturu_no.doc
Borun Süper Kaygan Yüzeylere Yönelik Katkısı
Sürtünme, bilimin aşmaya çalıştığı önemli bir problemdir. Borik asit özelliklerinden yararlanılarak yapılan ve sürtünmeyi neredeyse ortadan kaldıran karbon film kaplaması, çözüme dair önemli bir adımdır. Düşük sürtünme katsayısı -ki bu karbon filmde 0.001 gibi çok düşük bir değerdir- malzemelerin kullanılışı ve ömrü açısından büyük önem teşkil etmektedir.
Örneğin; sanayide kullanılan makineler için sürtünme ciddi bir sorundur. Hem enerji kaybına neden olur, hem de malzemelerin ömrünü kısaltır. Aynı durum tabii ki aynı durum otomotiv sektörü içinde geçerlidir. Motorun içerisin de birbirine sürtünen onlarca parça vardır. Bu malzemelerin yüzeylerini karbon film ile kapladığımızda -ki karbon film metal yüzeylere çok iyi yapışmaktadır-, hem enerji tasarrufu sağlamış hem de parçaların aşınımını çok büyük bir oranda azaltmış ve dolayısıyla bakım masraflarını çok düşük seviyelere indirmiş oluyoruz.
Honlama çiziklerinin dolduğunu nasıl anlıyacağız?Elinizde çekilmiş resimler varmı?
Bu konuda bir araştırma yapılıp yayınlanmışmı?Benim motorumda 13 bin kmdir çalışıyor.Bu süre içinde aşınması gerekmezmiydi silindirlerin?Bütün araştırmalar kayganlaştırıcı özelliği için yapıldığına göre böyla bir zararı olsa yayınlanmazmıydı?
Motorhocasi,
uslubun esprili belki ama tanimadigin birisi için hos degil.
Ozellikle Old hocam neredeyse, benim bile babam yasinda pek yakisiksiz oluyor.
Old hocam;
ben soz verdigim uzere burada kuçuk bir arastirma yaptim.
Ne oldugunu bilememekle beraber, ne olursa olsun, katki maddesi kullanmamami tavsiye ettiler.
Hatta birakin katki maddesi kullanmayi, mevcut yagin uzerine baska bir marka yag bile koymamami israrla vurguladilar.
Benim neden sorularima cevaplari var ama onlarin da sordugu bir soru var.
O soru çok kafama takildigi için burada sizlere sorayim.
Soru su;
Turkiye'de herhangi bir katki maddesinin, piyasada bulunan her tip yag ile kimyasal reaksiyona girip girmedigini incelemis, testler yapmis ve bunun sonucunda olumlu rapor vermis bir kurum varmi?
Varsa, bu kurum yetkinmidir?
Tabi Turkiye'de motor yagi uretiliyormu?
diye de soruldu.
Biri makine muhendisi, iki tanesi de yetkili servis olmak uzere uç kisiyle konustum.
Bunlarin disinda, burada otomobil bolumunde universitede okuyan Turk gençler var.
Ara sira yemek yemege geldiklerinde konusuruz, onlara da sordum.
Hepsi her turlu katki maddesine karsi ve gerekli olan katkilar zaten yagin içerisinde var dediler.
Utandigim bir baska konu var ki gerçekten bizim ayibimizdir.
Bor katkisi sozume hiç kimse inanmadi.
Turkiye'nin bor madenini yag katkisi yapabilecek kadar ayristiracak teknolojisi yokmus.
Dunyanin en buyuk bor rezervlerine sahip, ulkelerden biriyiz ama maalesef teknolojimiz, boru randimanli kullanabilecek seviyede degil.
Arastirdim dogruymus.
Yani adamlarin Turk mali dedikleri guzel ve romantik bir hikayeden ibaret.
Ozet olarak.
Bu katki maddesinin zarari olmasa da(ki bu ispatlanmis degil) bir yarar saglamasi da beklenmiyor.
Yagi kopurtebilecegi ve yaglamaya zarar verecegi soyleniyor.(Köpürtmüyormus diyecek oldum.1000 km köpürtmese,1001. km de köpürtebilir dediler.
Köpürme olayi olmasa da yaglarin içerisindeki deterjan katkilarini islevsiz hale getirir. Deterjanin kimyasal tepkimeye girmeyecegi herhangi bir madde olmaz, dogasi geregi temizlik yapacak, diye de ilave ettiler.
Kisacasi, eger çok muskulpesent biriyseniz, yaginizi zamanindan bin km once degistirin.
Hatta yine uyuz oluyorsaniz, her hafta degistirin seklinde tavsiye aldim.
Ilave:
Hanimin arabanin on amortisorler bozuk.
Bir tamirci arkadasimi çagirmistim arabayi gelip alsin diye.
Az once geldi.
Ona da sordum.
Paran çok galiba deyip gitti.
Benim ogrendiklerim bunlar.
Tabi bilmedikleri bir madde hakkinda konustuklarini tekrar edeyim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Bor mineralinin yağlayıcı özelliğini bulan Prof.Ali Erdemir'in yazısının sonuç bölümünden bir madde:
3. The combined use of a liquid lubricant with H3BO3 films on a sliding surface can significantly reduce friction and wear.
Kayan bir yüzey üzerinde likit yağlayıcı ile birlikte kullanılan H3BO3 filmleri sürtünmeyi ve aşınmayı önemli derecede azaltır.
Yazının tamamı bu linkte:
http://www.luboron.com/pdf/SynergisticEffects.pdf
Biz bu katkıyı niçin kullanıyoruz,sürtünmeyi azaltmak için.Sürtünmeyi azaltan bir maddenin honlama çizgilerine dolması kötü bir durum mu?Bu çizgiler içinde yağ olsunda sürtünme azalsın diye yapıldığına göre.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)