Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345614 ... SonuncuSonuncu

"Bor power" yeni yağ katkı maddesi

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    18 Ağustos 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda XL 200
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet,toplam yağ miktarını bor şişesi 250 ml içinde olarak hesaplamak gerekir.Bazı motorlarda(özellikle çin menşeili scooter'larda) önerilenden fazla yağ konulunca hava filtresi ve karburatöre doluyor,etrafa taşıp bulaşıyor.
    EnduroDeniz kardeşimin ifadesinden debriyajın yapısı hakkında fazla bilgisi olmadığı anlaşılıyor.Debriyaj yani kavrama tamamen yay baskısı kuvvetiyle olur.Otomobillerde debriyaj balatası baskı adı verilen parça ile volan arasındadır ve kendi üzerinde de ilk kavrama kuvvetini azaltacak yine yaylı bir düzenek vardır.Tabiiki kurudur ve üretildiği malzeme zımpara gibi değildir.Motorsiklet de ise yine benzer şekilde ama bir kaç tane plaka ve arada metal halkalar vardır.
    Yağ içinde olmaları (motosikletler yüksek devirli oldukları için) ani ve aşırı ısınmalarını önlemek içindir.Kavrama zaten başlangıçta kaydırarak başlar.Baskı yayları tamamen bırakıldığında bile kaydırma bir süre devam eder.Motosiklet debriyaj plakaları mantarımsı bir yapıdadır.Baskı anında üzerindeki yağ sıyrılır ve karşısındaki metale yapışır.Bor minerali ürünün üzerinde belirtildiği gibi nano ölçüde küçültülmüş miniminnacık toplar halindedir.Ezilemez ve kırılamaz.Bu nedenle iki sert yüzey arasında bilya gibi yuvarlanarak sürtünmeyi azaltır.Bir yüzey yumuşak ise bunu yapamaz.
    Olay sadece benim motorumda kullanılmış değildir.Köksallar motorsiklet servisi ustası Serkan Kara kardeşimede kaç motora koyduğunu sorabilirsiniz,Tlf : 0535 3974101
    Debriyaj kaydırması en güzel rampalarda anlaşılır.Motor bağırmaya başladığında hızlanamıyor veya gitmiyorsa kaçırma olayı oluyor demektir.Ben şu anda böyle bir sorun yaşamıyorum ve motorum son hızı olan 160 km.yi rahatlıkla görüyor.
    Ben üretici firmanın bunu denediğine inanmıyorum.Risk almamak için böyle cevap vermişler düşüncesindeyim.Bir de bu cevabın tarihini merak ettim.Bende soracağım kendilerine.
    Bilgim tabii ki bir usta kadar değil.. Ama ustanın yanında iken edindiğim kadar, sorup öğrendiğim kadar... Debraj balatasının yapısını da tam olarak anlamıştım... Debraj balatası sadece dediğiniz gibi yaylar sayesinde tutulmuyor, debraj balatası üzerindeki yüzeye dikkatli bakarsanız değişik gözenek gibi bişeyler olduğunu görebilirsiniz.. Ben zımpara benzetmesi yaptım, ama tarif etmesi zor olduğundan o an o aklıma gelmişti, yanlış bi benzetme, gözenekli gibi yani...

    Yani yaylarla beraber debraj balatasının üzerindeki bu özel yüzeydir tutunmayı sağlayan.

    Aynı fren balatası gibi.. Fren balatasının içinde nasıl değişik gözenekler görüyorsanız, debraj balatasında da öyle.

    Bu bor katkısıyla ilgili yazışılan forum direkt linkini size özelden mesajla vereyim... Başka motosiklet sitesi olduğundan, buranın kurallarına aykırı olur sanırım...

    [İyi bayramlar] önceki mesajımda yazmamışım da


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Islak çalışan motosiklet debriyaj balatası ile fren balatası görünüşü benzer gibi olsada farklı yapıdadır.Fren balatasını yağlarsanız ne olacağı malum.Debriyaj balatası zaten yağın içinde çalıştığı halde motorun gücünü tekerleğe nasıl aktarıyor.

  3. #63

    Üyelik
    18 Ağustos 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda XL 200
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Islak çalışan motosiklet debriyaj balatası ile fren balatası görünüşü benzer gibi olsada farklı yapıdadır.Fren balatasını yağlarsanız ne olacağı malum.Debriyaj balatası zaten yağın içinde çalıştığı halde motorun gücünü tekerleğe nasıl aktarıyor.
    Yapısının aynı veya benzer olduğunu söylemedim zaten.. Görünüş olarak tarif etmek açısından dedim... Yani demek istediğim debraj balatasının üzerinde özel bir yüzey var, aynı fren balatalarının üzerindeki özel yüzey gibi

    Eğer dediğiniz gibi sadece yayların sayesinde tutunma olayı olsaydı, debraj balatasının bitmesi diye bir sorun hiç bir zaman olmazdı zaten. eee boşuna mı debraj balatası değiştiriliyor? Hımm ne var.. Debraj balatası biraz biter, yay arkasına pul koyarak baskıyı artırabilirsiniz.. O taktirde kavramayı sağlatarak, bi süre daha kullanabilirsiniz motosikletinizi, balatayı değiştirmeden.
    Eski motosikletimde pul koyma işlemini kendim yapmıştım, şehir dışında olduğumdan.

    Bu arada o linki size özelden gönderdim.. Eğer gelmediyse bildirirseniz e-mail veya başka şekilde göndereyim isterseniz

  4. #64
    Süvarİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    TvS_ApAChE
    arkadaşlar bor mandei o kadar değerli ki kullanım alanlarını saymaya kalkışsak sayabilirmiyiz bilemiyorum her türlü plastikte metal alaşımlarda fren balatalarından cama elektroniğe sert malzemelerde esnek malzemelerde her türlü yağlarda yakıtlarda sıcak veya soğuk sistemlerde her türlü kullanım alanları var

    hatta bizim bir öğretmenimiz şu cümleyi kullanmıştı
    "" dünyada ne kadar sanayi varsa ne kadar üretim varsa mutlaka en az bir aşamasında bor madenine muhtaç kalınır""
    yani türkiyemizin elindeki güç büyük. fakat bunun için savaşda çıkmaz kan da dökülmez niye dökülsün ki ver 3 kuruşu al madeni, götür işle gel milyon dolarlara sat... gelişmiş ükeer açısından mükemmel birşey ve de çoğu alaşımlarda %3-5 gibi bir kullanım miktarı fazlasıyla yeterken petrolün yerini kapacak gibi bişey
    ..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..

    ..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..

  5. #65

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ben bu boru zamanında kullanmışdım ama motorsilk ile bor power ürünüleri arasında dağlar kadar fark var bunu belirtmek isterim motorsilk artık türklerin değil amerikalılara satıldı borpower türk ve motorsilk borun binde bilmem kaç partikülüne ayırırken bor power firması bunu nano ölçekde yapmış yani daha verimli ama motorsikletlere bor power uygun değil nedenide benim öğrendiğim motorsikletlerin çoğunda şanzıman ve motor aynı yağı kullanır bu yüzden yağa katılıcak en ufak şey şanzımanıda etkiler bu bor katkısı motora faydası olsada şanzımana zararı oluyor o yüzden motorsikletlere önerilmiyor ama motorsilk bilemiyorum..

  6. #66

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı:
    Eyong´isimli üyeden Alıntı
    pulset dostum, motor yağına hiç bir katkı maddesi katma. Niye die sorma, katma işte
    Zaten hiç bir yağ firması (ki AR-GE ye çuvalla para yatırıp yüzlerce mühendis çalıştırıyorlar) "yağlarımızda gerekli olan katkılar var, katkı katıp özelliğini bozmayın" diye kıçlarını yırtıyolar.

    Bu motor yağ katkıları para tuzağından başka bişey değil.

    Ülke ekonomisine bir katkı da siz yapın almayın.

    Siz hiç Castrol gibi sırf yağla uğraşan bir firmanın yağ katığı sattığını gördünüz mü

    Pazarlanan en iyi, garantili yok Usa patentli yok Nasa onaylı Nano teknoloji Bor mucizesi hiç bir ürüne tenezzül etmeyin.

    Ben 60.000km garantilisini kullandım 3-4.000 km anca sessiz ve yakıt da farksız.

    Bu ürünler sigara gibi motoru katkı bağımlısı yapar. Sesi bir müddet kestiği doğrudur. Ancak yağ değişimi gelmeden gene ses yapar.

    En büyük zararı da silindirdeki honlama çizgilerini bozmasıdır.Kesinlikle bulaşmayın

    Aynı durum benzin katkısında da vardır. Kandırmacadır.

  7. #67

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    dediğiniz şey teflon katkı maddelerinde vardır borda olmaz
    bor yağ katkısı değildir altını çiziyorum yağ katkısı değildir bor metal katkısıdır esas amacı budur..

    en önemlisi bor power şirket yetkilileri hodri meydan demişdi bundan bir yıl önce ve bir forumdaki 7-8 arabayı tgrt haber programı eşliğinde çekim yapdılar araçları önce bor katkısı olmadan beygir ölçümüne sokdular sonra bor katkısı katıldıkdan sonra sokdular araçlar markasına modeline km sine göre 2 ila 4 beygir arasında artış oldu bunu canlı haberde verdiler ve o forumdaki insanlarıda tanıyorum hiç birinin o şirketle bir alakası yok

    sizin silindirdeki honlama çizgilerini bozuyor dediğiniz şey motor yağ katkısı olan ve teflon içerik barındıran yağ katkılarıdır bor tamamen metal katkısıdır yağ katkısı değildir...

    esasen borun görevi öyle ahım şahım bir şeyde değil insanların düşündüğü gibi motordaki pistonlardaki metal aşınmasını minumuma indirmek o kadar motorun rahat ve uzun ömürlü çalışmasını yağlamayı rahat yapmasını sağlamak

    yani insanların düşündüğü gibi amacı motorun titremesini önlemek ekonomi sağlamak perfromans artışı değil tamamen motorun ömrünü uzatmak ama tabi bunu yaparken her araçda farklı etkileri oluyor bazı araçlarda hafif serilik olurken bazılarında titreşim belli bir süre gidiyor bazılarında hafif benzin ekonomisi oluyor aracın durumuna göre değişiyor ama bazı insanlar boru teflon katkılarıyla aynı görevi görüyor sanıyorlar bu çok yanlış alakası bile yok

    bu gün yetkili fiat ve opel servisleri boru tavsiye ediyor ve satışını yapıyorlar ve istenirse araçlara ekliyorlar resmi servisler bile tavsiye edip araçlarına koyuyor ötesi varmı..

    bu arada teflon la borun farkınıda bilmek gerek

    teflon neydi teflon yağ katkısıydı eski araçlarda özellikle dizel araçlarda titremeyi gürültüyü ve bilhassa yağ yakmayı kesmek için kullanılırdı ve kısa vadede giderirdide ama motorunda içine ederdi komple bütün motor çizgilerini teflon kaplardı ve aracı teflona bağımlı yapardı yani bir kere kullandınızmı o yağ katkılarından devamlı kullanmak zorunda kalırdınız en sonunda da motoru sıfırtlatmak zorunda kalırdınız

    bor un bunla yakından uzakdan bir alakası yok adından belli bu bor partikül teflon gibi kaplama özelliği yok..

  8. #68

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Kullandım kardeşim bu ürünü de,hatta izmir fuarında mucitler başkanının kendisinden aldım, beş para etmez bişey, herşeye inanma öyle.

  9. #69

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ben her şeye inanmam sadece bilgisayar verilerini gördüm önemli olan bu sizin kullandığınızda hissedemiyceğiniz sonuçları o bilgisayarlar gösteriyor..

    sizin bir işe yaramıyor derken kastınız araba yada motorunuzun bir anda 300 yapmasımı yada 100 kmde bir litre yakmasımı eyer öyleyse bir halta yaramaz bu sıvı o konuda hem fikiriz...

    insanların sorunu şu mucize bekliyorlar minicik sıvılardan sırf bor için değil hepsi için bu geçerli birden az yaksın araba fırlasın uçsun motorun bütün sorunları düzene girsin istiyorlar.. o zaman bu kadar servis mekaniker alet edavat gerek olmazdı firmalar yapardı bir sıvı bütün sorunlar halolurdu...

    bunlar sadece motorunuzun ömrünü uzatan daha sağlıklı çalışmasını sağlayan basit ürünler diyorsunuzki büyük yağ firmaları neden yapmıyor tam aksine onlarda yapıyor mesela castrol magnetec ürünüde işlevi bor katkısından farklı değil onunda içindeki partiküller motora işleyip daha verimli çalışmasını sağlıyor...

  10. #70
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben her şeye inanmam sadece bilgisayar verilerini gördüm önemli olan bu sizin kullandığınızda hissedemiyceğiniz sonuçları o bilgisayarlar gösteriyor..

    sizin bir işe yaramıyor derken kastınız araba yada motorunuzun bir anda 300 yapmasımı yada 100 kmde bir litre yakmasımı eyer öyleyse bir halta yaramaz bu sıvı o konuda hem fikiriz...

    insanların sorunu şu mucize bekliyorlar minicik sıvılardan sırf bor için değil hepsi için bu geçerli birden az yaksın araba fırlasın uçsun motorun bütün sorunları düzene girsin istiyorlar.. o zaman bu kadar servis mekaniker alet edavat gerek olmazdı firmalar yapardı bir sıvı bütün sorunlar halolurdu...

    bunlar sadece motorunuzun ömrünü uzatan daha sağlıklı çalışmasını sağlayan basit ürünler. diyorsunuzki büyük yağ firmaları neden yapmıyor tam aksine onlarda yapıyor mesela castrol magnetec ürünüde işlevi bor katkısından farklı değil onunda içindeki partiküller motora işleyip daha verimli çalışmasını sağlıyor...
    Aynen katılıyorum bu sözlerine ama önceki mesajlarından birinde motosikletin şanzımanına zararlı olabilir diyorsun.Bu yargıya nasıl vardın?Daha önceki mesajlarımı bakarsanız ben kullanıyorum ve hiçbir yere hiçbir zararı olmadı.Bu ürünleri kullanma amacımız, aracımızın sayılı olan kullanım süresini uzatmak ve daha az arıza yapmasını sağlamak olmalıdır.Broşürlerdeki veriler laboratuar ortamında ideal şartlarda yapılan testlerin sonucudur.Her araca aynı etkiyi yapması beklenemez.
    Bazı kardeşlerim alınabilir ama kulaktan dolma bilgilerle teknik konularda tartışmak yanlış olur.Ben yaptığım bir işi anlatıyorum.Falanca böyle demişti
    demiyorum.

  11. #71

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    hocam şimdi bunu ben söylemedim bir sitede biri bu bor power şirketine mail atmış motorsikletimde kullanırsam ne olur diye adamlar buna hitaben cevap yazmışlar

    biz zaten ürünümüzü satarken 2 zamanlı motorlara ve motorsikletlere uygun değildir ürünümüz diye bu ibareyi koyuyoruz bunun nedeni de motorsikletlerin arabalar gibi şanzıman yağının ayrı motor yağının ayrı değil tek kapdan besleniyor olması yazmışlardı yani motor yağı şanzıman yağı görevide görüyor motorsikletlerde şanzımanıda yağlıyor bu yüzden önermiyoruz dediler çünkü bor partikülleri şanzıman dişlilerine çok fazla kaygan yapabilirmiş buda şanzımana zarar verebilirmiş falan filan diye yazmışlardı yani bu o adamların maili bende orda aklımda kalanı burda yazdım

    bende bir ara jinluna motorsilk kullandım ama bu motorsilk ile borpower farklı ürünler motorsilkde de tavsiye edilmiyordu ama ben kullanmışdım bir sorunda yaşamadım hatta biraz daha gidişi rahatlamışdı motorun..

  12. #72
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Bu söylemler ürünün piyasaya yeni çıktığında yaşanan olaylar.O zamanki motorsiklet sayısı önemsenmediğinden deneyemedikleri bir konu için yorum yapmak istememişler.Geçen ay defalarca telefon ve e-mail ile bir yetkiliye ulaşmak için uğraştım bu yazıyı siz mi yazdınız diye ama cevap veren olmadı NNT firmasından.Ayrıca Borpower'ın şanzıman için de ürünü var.
    Dişlilerin kayganlığı zarar değil yarardır.Az aşınırlar ve kuvvet aktarımı kolay olur.Ürünün amacı bu zaten.Tek şüphe debriyaj kaçırması tabir edilen kavramanın tam olmamasıydı.
    Islak debriyajın yapısı:
    İki yanı mantar kaplı disklerler aralarında mantarsız disklerle sıralanarak debriyaj tasının içinde yay baskı kuvvetiyle birbirlerini döndürerek motor hareketini vites kutusuna aktarır.
    Neden otomobilleredeki gibi kuru tip tercih edilmemiştir:
    Motorsiklet motorları daha yüksek devirlidir ve sürtünme daha yumuşak yüzeyler arasında olur ve aşırı ısınmaz.
    Bröşürde de göreceğiniz gibi bor nano çapta küçültülmüş küre şeklinde tanecikler haline getirilmiş.İki sert yüzey arasında sürtünmeyi azaltmak için
    bilya veya rulman görevi yapıyor.Motorsiklet kavramasında ise bir taraf mantar yani yumuşak yüzey.Bizim istediğimiz zaten sert yüzeyler arasındaki sürtünmeyi azaltmak ve motorun ömrünü uzatmak.50 TL ye segman-rektifiye süresini uzatmak pahalı değil diye düşünüyorum.Ayrıca küçük hacimli motor sahipleri ortaklaşa alıp bölüşebilirler.

  13. #73

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    valla hocam sizin teknik bilginiz daha iyidir adamların sitesinde de yazıyor motorsikler ve 2 zamanlı motorlarda kullanılmaz diye

  14. #74

    Üyelik
    02 Eylül 2004
    Şehir
    ˜stanbul-Kozyata§
    Motosikleti
    Motorsiklet - Maket - Bilgisayar
    Arkadaşlar bende K1200 Gt varken 2005 model Motosilk kullanmıştım borpower benzeri bir ürün bilenler bilir. Bende hiç bir debriyaj sorunu olmadı neden derseniz zaten BMW lerde kuru debriyaj vardır. Yani araba gibi dolayısıyla hiç sorunsuz kullandım Şİmdi sahip oldugum rt ye de koymayı planlıyorum. Ne etkisi olmuştu özellikle motor soğukken daha rahat çalışıyordu. Ve BMW lerde bir klasik olan yağ eksiltmesini azaltmıştı. Güç konusuna gelirsek çogu insanın hissettiği artış psikolojiktir. Öyle 3-4 beygirlik bir artışı günlük kullanımda hemen hissetmek pek kolay değil diye düşünüyorum.

    Bir not : daha önce de 1100 xx motorsikletimde yine bor içerikli bir yabancı katkı kullanmıştım denriyajda kaçırma vs gibi bir sorun yaşamadım. Motorda ise yine soguk çalışmada motor daha rahatladı. ve motor genel sesinde azalma oldu...

  15. #75
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Shimendifere katılıyorum.Bor powerı düşündüm inceledim hatta Arabamada koydum subap sesinde azalma oldu daha yakıt ve diğer olayları test edemedik ama motorada 1 kapak atarım dedim ama onu unttum 2 kutunun hepsini arabama koydum
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  16. #76
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    ALINTIDIR
    http://www.ikiteker.org/modules.php?...ewtopic&t=8316


    Eveeet, arkadaşlar, geçen yıl açmış olduğum bu tartışmayı yine canlandırıyorum, sıkı durun.
    2500 kilometredeki 2007 model honda cbf 150 motosikletimin yağına sonunda Bor on CLS Bond adıyla satılan katkıdan koydum.
    Sonuç:bu konuda tartışılan hiç bir olumsuzluk yaşamadım. Vites geçişleri ve kavramada hiç bir sıkıntı oluşmadı, aksine motorumun ilk hareketi daha seri oldu diyebilirim. Katkı maddesi motorun iç duvarlarına yapıştıkça günden güne performans artışı yaşamaya başladım. Katkıyı koyduktan sonraki ilk 50-100 kilometrede önemli bir şey fark edemedim. Fakat motorun çalışması ve katkının iç çeperlere yapışmasıyla performans artışlarını yavaş yavaş hissetmeye başladım. İlk zamanlarda kalkışıyla, çekişiyle benim için hiç keyifli olmayan motorum, şimdi çok güzel oldu.
    Ne kadar miktar ekleme yaptığıma gelince;
    400 ml şişenin tamamını değil elbette. Yaklaşık 50 ml kadar
    NETEKİM , sanıldığı gibi debriyaja hiç bir olumsuz etkisi olmadı. Olsaydı ne olurdu? Kıyamet kopmazdı tabii. En kötü ihtimalle yağ boşaltılır, debriyaj balataları ya yenileriyle değiştirilir, ya da kayganlıkları gitsin diye yüzeyleri hafiften sıfır zımpara ile zımparalanırdı. Ama bütün bunlara gerek kalmadı.
    Selamlar.

  17. #77

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    ''Bor on CLS Bond'' Yeşil kutu Motorsilk bu 150,000km motorda kalır der 5000km sonra işlevsizdir. Bir daha ister
    Not : Kullanım şartnamesine uygun olarak yağa ilave edilmiştir.

  18. #78
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    hep çelişki var.
    biri iyi demiş diğeri yaramaz...
    ama riske giremiceğim.ben almıyorum
    Orgazma Dudak Büktürür

  19. #79

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    70Tl Motorsilk ,30 Tl Bor-Power'a yamulduk , nasıl kandım bunlara kendime kızıyorum

  20. #80
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı huceyn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hep çelişki var.
    biri iyi demiş diğeri yaramaz...
    ama riske giremiceğim.ben almıyorum
    evet iyi diyen kullanan az, kullanılmaz diyende çok.
    kullanıp şikayetçi olanda yok. çelişkili bencede


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345614 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler