kullanım şekli internette mevcut motor sıcakkan ve yeni yağ ve filitre ile kullanın diyo ve konulur konulmaz motorun 15-25 dakika çalışması gerekiyo
kullanım şekli internette mevcut motor sıcakkan ve yeni yağ ve filitre ile kullanın diyo ve konulur konulmaz motorun 15-25 dakika çalışması gerekiyo
Arkadaşlar bunun reklamını televizyonda gördüm ve ilgimi çekti, konu açılalı 2 yıl olmuş herhalde ama deneyeceğim diyenler yada sonra üye olup deneyenler varmı..Tekrar bi konuşulsa yeni üyelerle falan, fikri olan yazsa olurmu?
Hortlattığım için kızmamışsınızdır umarım
arkadaşlar ben oto tamircisiyim ve aynı zmanda teknisyenim aabicim ben dediğiniz iki yağıda kulandım motorsilk ve bor power denedim test ettim ve üzstün olarak bor poweri gördüm sebebi ilk denemem bmw 520 i de oldu araba motoru %60 larda idi ve düzensiz bir çalışma sesli bir çalışma ve sarsıntılı bir çalışma vardı ve bor u koyduktan 20 dk sonra üstün bir rahatlık sesizlik ve motordaki sarsıntının gitiğini gördüm 3.5 saatlik bir çalışma sonucu motorun %60 lardan %80 çıktığını gördüm ve dedim yağ bu boru morot silkten ayıran en büyük özelik nanoteknolojisi kulanılmış olması dır ve ben bunu süraki kulanıyorum ve hakişkaten güzel bir ürün türkün gücünü anlatıyor tavsiyem size kulanın ve bir bor koyulduğunda motorunuz 30.000 km rahat çalışıyor eminn olun ve deniyen
deliboran
bu bor power denilen ürünü motorlarında kullanan varmı arkadaşlar bilgi lütfen...
sanırım bunun satışıda elımızden gıdecek gıbı gorunuyor ilk nano yahı olan bu amerika butun ülkeler elımızden almaya calısıyor ham maddesını dünyada ilk türkiyede oldugu için amerika baya zorluyor herseyı ıyılestırdıgı yag inş zamanla türkiyeyi kalkındırır sadece yag olarak.
[B][COLOR="DarkRed"]:queen:O Şimdi kütahya'Da:queen:[/COLOR][/B]
teee 2006da açılmış bir konu acaba akıbeti ne oldu bu yağın uzun süreli kullanan olumlu yada olumsuz sonuç alan herhangi biri yokmu...
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
benim 2 zamanlı motora olr mu bu
şuan duymadım .ama arabalarda kullanıyolar . hatta şanzıman için bile katkısı varmış .. yani denemeye deger bir ürün .. ama ben olsam sadece motul yeterli derim
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
Otomobillerde faydalı olacağını düşünüyorum. Ancak ıslak debriyajlı motosikletlerde debriyajın kaçırmasına yol açacağından sakıncalı olabilir. Ayrıca yüksek devirlerde yağlama sistemine etkisi konusu karanlık...
Üç boyoz bir kola
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
Bor nano parçacıkları içeren bu suspansiyonlar gerçekten çok kaygan. İnanılmaz fiziksel özellikleri var. Normal motor/makina yağlarının kaydırıcılığından daha değişik özellikleri var. Normal yağlar çok yüksek basınç altında kaydırıcı özelliklerini kaybederler, debriyaj balataları bu sayede kaymadan hareketi iletebilir, ama bor böyle değil. Plakaların arasında minik milyonlarca bilya varmış gibi düşünün.
Konunun uzmanı değilim, bunlar spekulasyonlar sadece...
Üç boyoz bir kola
Başka bir forum sitesinde gördüğüm bilgi:
firma ile temasa geçtim ve bana aşağıdaki maili gönderdiler, maalesef motorlarımızda kullanamıyoruz.
Sayın Unden
İlginiz ve konuya olan duyarlı yaklaşımınızdan dolayı sizlere öncelikle teşekkür ederiz.
Üzülerek belirtmek isteriz ki ıslak debriyaj tabir edilen sistemlerde BORPOWER ürünlerinin kullanımı uygun değildir.Malumunuz bu sistemlerde sürtünme belli bir orana kadar arzulanan ,olması gereken bir unsurdur ki sistem sağlıklı çalışabilsin.Ürünlerimiz sürtünme etkisini azalttığından bu sistemlerde tavsiye etmemekteyiz.
Saygılarımızı sunar,
Başarılar dileriz.
NNT AŞ.
Arkadaşlar lütfen bir dahaki sefere tahmin ile bilgi yürütmeyiniz... Konunun aslını kaynağından öğrenmeden, yanlış yönlendirme oluyor
Merhaba,
Ben EN 500 motoruma koydum.2000 km oldu.Debriyaja hiç bir kötü etkisi olmadı.Yakıt sarfiyatı 18 krş dan 16 krş düştü.Motor yağı 3 litre, 1 şişe hepsini koydum.
İyi bayramlar.
teşekkürler OLD abi'm motor yağı 3 lt demişsin 1 şişe koydum demişsin bu BOR şişesi 3lt'nin içinde mi? eğer karter kapasitesi 3lt ise 3lt'nin içinde bu BOR yağı da olması lazım ?
endurodeniz abi, OLD abi'miz kendi motorunda kullandığını ve olmulu oldugunu sölemiş acaba firma ıslak debriyaj'dan kast ederken başka bişey anlamış olabilirmi?
bence variatör olan motorlar yani scooterlarda güzel bi performans sağlar
debriyaj kuru çalıştığı için
binerim motoruma götürdüğü yere kadar
verdiginiz bilgiler için teşekkür ederiz.
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
Bor madeni, sütünmeyi azaltarak bi nevi kayganlaştırma sağlıyor... Ama debraj balatalarının kayganlığa değil, birbirlerine tutulmaya ihtiyacı var.. O yüzden debraj kaçırması sorunu yaşarsınız.. Ama bunu bir usta anlayabilir, motor gider halde iken, debrajın kaçırıp kaçırmadığını...
Debraj kaçırma olayı da şöyle açıklanabilir... İki elinizin iç yüzleri birbirine bakacak şekilde alkışlıyor gibi birleştirin... Ve iki elinize birden baskı uygulayın.. Bir elinizi saat yönünde çevirmeye çalıştığınızda diğer elinizde aynı şekilde dönüyorsa bir sorun yoktur motor açısından(Debraj tam anlamıyla kavrıyor).. Ama baskıyı azalttığınızda, bir eliniz daha fazla dönerken diğer eliniz az döner(kayar).. İşte debraj tam öpmediğinden dolayı kaçırıyor burada.
Islak debrajdan başka bir şey anlayacaklarını sanmıyorum çünkü adamlar motorları tanıyorlardır, işleri bununla bağlantılı. Islak debraj denildi mi de herkesin aklına tek şey gelir zaten.. Debraj balatalarının bulunduğu ve motorun genel yağının bulunduğu hazne ortak oluyor.. Yani motor yağı koyduğunda hem motor yağlanıyor hem debraj balataları.
Benim eski motorun debraj balatalarını değiştirirken ustaya sormuştum yaa burada dişli yok bişey yok, bu balata nasıl tutuyor da motor kavrama yapıyor diye... Balatanın üzerindeki kaplamanın çok özel bir maddeden olduğunu(aynı zımpara gibi bişeydi) o yüzden tuttuğunu söylemişti. O tabaka özelliğini yitirdiğinde de debraj sıyırması olayı oluyor
Şaftlı kuru debrajlı motosikletler bor madenini kullanabilir ama diğer motosikletler için uygun değil.
[QUOTE=digi_boy26;1279620]teşekkürler OLD abi'm motor yağı 3 lt demişsin 1 şişe koydum demişsin bu BOR şişesi 3lt'nin içinde mi? eğer karter kapasitesi 3lt ise 3lt'nin içinde bu BOR yağı da olması lazım ?
Evet,toplam yağ miktarını bor şişesi 250 ml içinde olarak hesaplamak gerekir.Bazı motorlarda(özellikle çin menşeili scooter'larda) önerilenden fazla yağ konulunca hava filtresi ve karburatöre doluyor,etrafa taşıp bulaşıyor.
EnduroDeniz kardeşimin ifadesinden debriyajın yapısı hakkında fazla bilgisi olmadığı anlaşılıyor.Debriyaj yani kavrama tamamen yay baskısı kuvvetiyle olur.Otomobillerde debriyaj balatası baskı adı verilen parça ile volan arasındadır ve kendi üzerinde de ilk kavrama kuvvetini azaltacak yine yaylı bir düzenek vardır.Tabiiki kurudur ve üretildiği malzeme zımpara gibi değildir.Motorsiklet de ise yine benzer şekilde ama bir kaç tane plaka ve arada metal halkalar vardır.
Yağ içinde olmaları (motosikletler yüksek devirli oldukları için) ani ve aşırı ısınmalarını önlemek içindir.Kavrama zaten başlangıçta kaydırarak başlar.Baskı yayları tamamen bırakıldığında bile kaydırma bir süre devam eder.Motosiklet debriyaj plakaları mantarımsı bir yapıdadır.Baskı anında üzerindeki yağ sıyrılır ve karşısındaki metale yapışır.Bor minerali ürünün üzerinde belirtildiği gibi nano ölçüde küçültülmüş miniminnacık toplar halindedir.Ezilemez ve kırılamaz.Bu nedenle iki sert yüzey arasında bilya gibi yuvarlanarak sürtünmeyi azaltır.Bir yüzey yumuşak ise bunu yapamaz.
Olay sadece benim motorumda kullanılmış değildir.Köksallar motorsiklet servisi ustası Serkan Kara kardeşimede kaç motora koyduğunu sorabilirsiniz,Tlf : 0535 3974101
Debriyaj kaydırması en güzel rampalarda anlaşılır.Motor bağırmaya başladığında hızlanamıyor veya gitmiyorsa kaçırma olayı oluyor demektir.Ben şu anda böyle bir sorun yaşamıyorum ve motorum son hızı olan 160 km.yi rahatlıkla görüyor.
Ben üretici firmanın bunu denediğine inanmıyorum.Risk almamak için böyle cevap vermişler düşüncesindeyim.Bir de bu cevabın tarihini merak ettim.Bende soracağım kendilerine.
Haklısınız.Bu ifade ilk ürünlerinin broşüründe vardı.Hatırlarsanız eski arabalarda motorlarda olduğu gibi rodaj süresi vardı.Hernekadar şimdiki yüksek devirli motorlarda buna gerek yok denilsede segmanların alışma süresi vardır.Bu süre içinde segman ve silindir gömlek'i birbirini aşındırarak şekillenirler,maksimum kompresyona ulaşır.Bunun için yeni motora bir süre sonra koymak uygun olur.
Ayrıca,bu ürün motor yağının içine konulsada yapısal olarak yağın özelliğini bozacak kimyevi bir katkı maddesi değildir.Motor yağını taşıyıcı olarak kullanarak gerekli yerlere ulaşır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)