Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123412 ... SonuncuSonuncu

"Bor power" yeni yağ katkı maddesi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    rüzgarınoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2006
    Şehir
    İzmir Karşıyaka
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 250(Küçük Canavar)
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı
    Bazi bilgilere gore BOR Turkiyenin dis borcunu 3 kez kapatacak kadar varmis Turkiyede.Peki neden kimse kulanmiyor.Ben BOR u uzun omurlu yakit olarak biliyorum acikcasi.BOR bu kadar iyi bir madde olsaydi dunya devleri buna goz dikerdi gibi geliyor.
    Borun dünyadaki en büyük rezervi Balıkesir Bigadiç'te bulunmakta ve biz T.C. olarak yabancı ülkelerle yaptığımız anlşamlar çerçevesinde bu madeni belli bir kotayla çıkartabiliyormuşuz ayrıca bor madenin işleyecek teknolojiyi kuracak yerli sermaye yok denecek kadar az. Sonuç olarak bor madenini büyük ihtimalle amerikalı bir şirket işletme ve işleme hakkını satın alıp T.C. nin dış borcun kaç tur kapatacak olan rezervleri işleyecek ve T.C borcunu bir tur kaptabilecek sonuç olarak kullanamamızın sebebi amerikayla ve ab ile hükümetlerin yapmış olduğu anlaşmalardır.
    Kazasız Belasız Sürüşler Sevgiler... Hayat Bir Mücadeledir
    Motosiklet Kullanmak Bir Mücadeledir O halde Motosiklet Kullanmak Hayattır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Topuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2005
    Şehir
    Trabzon
    nemrut;
    sizin sorunuzu ben cevaplayayım. motor yağı değişirken, ilgili tapalar çıkartılır. eski yağ boşaltılır. yeni yağ konulur. eğer bor power gibi bir ürün de koymak istersen, bunun miktarını da düşünerek, yağ miktarını önceden belirlersin. her ikisini birlikte yağ haznesine doldurursun.

    sonra eski yağ filtresini çıkarırsın. yeni filtre takarsın. sebebi ise, eski yağdan kalma yağ ve pislikler yeni yağ ile karışmasın.

    sonra motoru çalıştırırsın. bahse konu olan 20-25 dakika her ne ise o kadar hiç stop etmeden çalıştırmaya devam edilir. diye anladım. tabiiki bu çalışma mevzusu, motosiklet kendi kendine mi çalışacak.. yoksa biz de üstüne binip.. 20-25 dk. gezerek de çalıştırmış olsak olur mu? burası meçhul gibi.

    bu kadar çalışan bir motosiklet 80 dereceye kadar ısınabilir ve bu ısı altında ürün özelliğini gösterebilir. olarak anlaşılıyor. yani 80 derecenin altında bahse konu olan ürün özellikleri ortaya çıkmayacak şeklinde de anlaşılabilir.
    [COLOR="Red"][B]Dikkat. 6D Kuralı. Konu motosiklet olunca 4x4-10 yönlü bir sürüş dikkati gerekir.[/B][/COLOR]
    [COLOR="Red"]D1: Öne dikkat, D2: Arkaya dikkat, D3: Sağa dikkat, D4: Sola dikkat, D5: Aşağı dikkat, D6: Yukarı dikkat.[/COLOR]

  3. #23
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    ilgili bir firma mailime hemen yanıt geldi sorusu olanlar için adres yedekpar@yedekpar.com budur..cevabi mail aşağıdadır..


    Bor Power içerisinde dişli bulunduran, sürtünmeye ve yüksek sıcaklıklara mağruz kalan tüm araç ve mekanizmalarda kullanılmaktadır. Ürünün 2 zamanlı motorlarda kullanılamamasının nedeni motorun çalışma esnasında yağıda birlikte yakmasından kaynaklanmaktadır. 4 zamanlı motorlarda benzin ve yağ birbirlerinden bağımsız işlev görürler. Dolayısıyla 4 zamanlı motorlarda rahatlıkla kullanılabilir.

    Ürün tamamen türk yapımıdır. Yalnız nanoteknoloji buluşu türklere ait değildir.
    Ürün Türkiye topraklarından çıkan Bor madenlerinin işlenmesiyle elde edilmektedir.

    @topuz

    her ikisini birlikte yağ haznesine doldurursun.
    önce yağı koyun ve 70-80 derece sıcaklığa kadar motoru ısıtın diyor yanlış bilgi vermeyelim
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  4. #24
    Infaustus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 1200
    Bor power ile Motor Silk de farklı markalar.. Aralarında da ciddi bir fiyat farkı var.. Acaba kalite olarak da fark ediyor mudur diye dusunmeden edemiyor insan..
    Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!

  5. #25
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    valla arkadaşlar ben bu yağı 1000 deişiminde muhakkak koyacam ...deneyecem ...sizler için kendimi feda ediyorum
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  6. #26
    Infaustus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 1200
    ÖNEMLİ NOT: Aracınız 8 lt ye kadar yağ kapasiteli bir araç ise,475 ml lik MOTOR SILK i komple yağa dökünüz.Aracınız 3 lt dahi olsa yine aynı şekilde kutuyu tam olarak boşaltmanız gerekmektedir.Her 8 lt ve katlarına kadar birer kutu katınız.

    Motor Silk'in özelliklerinde bu yazıyor.. Bizim motorlara yarım kutu yeterli olur kanaatimce.. Yani iki kişi birleşip bir kutu MotorSilk alabilir..

    Benim içime bu MotorSilk denen ürün daha çok sindi.. Öteki cok ucuz.. Ne bileyim biraz dandik bir malzeme imajı yarattı kafamda..
    Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!

  7. #27
    setr74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    zs 150-19
    abi içerik açısından muadili ise ucuzluğunun nedeni hem piyasaya yeni sürülmesi hemde yerli üretim olmasıdır bakalım zamanla deneyenler kullananlar arttıkça büyük ihtimal güzel bir tablo oraya çıkabilir
    yalnız Nicaman'in şu sözü kafama takıldı

    Alıntı NicemaN adlı üyeden alıntı
    Dikkat edeceğiniz husus bu katkı maddelerinin sayesinde motor daha iyi çalışmakta ancak metal yorgunluğu denilen olay daha erken süreçlerde ortaya çıkmaktadır...
    metal yorgunluğunun daha erken süreçte ortaya çıkması yüksek kilometrelerde kullanıcının aleyhine bir durum değilmi?

  8. #28

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    bor iyidir arkadaşlar zihni açar

  9. #29
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Daha öncede söyledim tekrar söylüyorum;

    Dünyanın en büyük yağ ve akaryakıt üreticileri AR-GE çalışmalarına milyarlarca dolar harcıyorlar ve hemen hepsi aynı şeyi söylüyor "yağa herhangi bir madde karıştırmayın, yağın özelliğini bozar" çünkü gerekli olan katkı maddeleri zaten kaliteli yağlarda mevcut. Bunu sadece yağ üreticileri söylese belki kuşkuyla yaklaşabiliriz ama işi bilen uzmanlar ve otomobil/motosikelt üreticileride bu güne kadar herhangi bir katkı maddesini tavsiye etmiş değiller.

    Kaliteli yağ kullanın, gerisi hikaye...
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  10. #30

    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Regal raptor 250 CC su soğutmalı
    Beni kesseniz kullanmam, yıllar önce bu katkı maddelerinden dolayı iveco marka küçük otobüsümün motorunu yemiştik,hatta garanti dışı kalmıştı, bence bunların hepsi yalan, o kadar yağ üreten firme var bunlar aptalmı bu katkıları üretmiyorlar. Tuzaklara dikkat arkadaşlar, motorunuza kaliteli yağ koyun zaten içinde katkıları var merak etmeyin.
    KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER.

  11. #31
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    benim aklıma takılan şeyde şu.
    katkının içinde dünyanın en sert elmas parçacıkları var.tamam nano boyutlarda ama ya bunlar sürtünmeyi azaltmayıp o eşşiz sertlikleri ile motoru daha çok aşındırırlarsa.sonuçta elmas bu, nerden bilecek motoru aşındırmayıp sadece aradaki mikroskopik yarıkları doldurması gerektiğini değil mi ama?
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  12. #32
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Bu ürün eski yağ katkı maddeleri gibi değil ..
    Bazı arkadaşlar şüpheyle yaklaşmışlar ..İTÜ gibi bir üniversitede yapılan test sonunda ortaya çıkan sonuç sıfır aşınma ve bu daha önce hiç görülmedi diyor...
    kullanmak isteyen kullanır istemeyen kullanmaz ...

    USA eski başkanlarından biri (kim olduğunu hatırlıyamadım) telefonun icadı için
    *iyi ama bunu kim niye kullansın demişti
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  13. #33

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı
    Bu ürün eski yağ katkı maddeleri gibi değil ..
    Bazı arkadaşlar şüpheyle yaklaşmışlar ..İTÜ gibi bir üniversitede yapılan test sonunda ortaya çıkan sonuç sıfır aşınma ve bu daha önce hiç görülmedi diyor...
    kullanmak isteyen kullanır istemeyen kullanmaz ...

    USA eski başkanlarından biri (kim olduğunu hatırlıyamadım) telefonun icadı için
    *iyi ama bunu kim niye kullansın demişti
    hoca o öyle değil şimdi enstein kablosuz cep telefonunu icat eder bir arkadaşıda derki sen bunu kablosuz yaparsan salaklar kayberderler unuturlar sen en iyisi bunu kablolu yap.

    şaka bir yana bora gelince bu katkı maddesi değil en azından katkı maddesi olarak piyasada satılan teflon v.b bazlı katkılardan değil o konuda ayrım yapmak lazım ani piyasada satılan motor up power up v.b gibi teflon bazlı ürünlerle bu bor bazlı ürünü karıştırmayın sapla samanı ayırmak lazım konudan çok dışarı çıkarız yoksa. ben arkadaşa katılıyorum şayet iyi bir şey olmasa itü (istanbul teknik üniversitesi) onayı olmazdıki burda bu katkı maddesini onlarca teste sokmuşlardır onlarca deneye sokmulardır başarılı çıkdığı için onay vermişlerdir.

  14. #34
    Topuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2005
    Şehir
    Trabzon
    bbr; düzelttiğiniz için teşekkür ederim

    ancak ben de kullanım konusunda kararsızım. bir yerde eyong'a katılmamak elde değil. büyük firmalar ar-ge yapıyordur. bunu fark edemediler mi? şüpheliyim.
    [COLOR="Red"][B]Dikkat. 6D Kuralı. Konu motosiklet olunca 4x4-10 yönlü bir sürüş dikkati gerekir.[/B][/COLOR]
    [COLOR="Red"]D1: Öne dikkat, D2: Arkaya dikkat, D3: Sağa dikkat, D4: Sola dikkat, D5: Aşağı dikkat, D6: Yukarı dikkat.[/COLOR]

  15. #35
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    şimdi büyük firmaların tavsiyelerine gelelim ...X araba markası Y markalı yağı tavsiye ediyo sebebi sizce o arabanın motoruna en uygun en uzun ömürlü en koruyucu yağın o olmasımı ...tabiki hayır büyük firmaların aralarında yaptığı anlaşmalar gereği bu tip tavsiyeleri veriyolar...Bu ürün fiyat olarakta diğer yağ katkı maddelerinden oldukça farklı zaten tamamen farklı bir ürün ..firmalar yağ katkı maddesi kullanmayın demiş ...bu yağ katkı malzemesi değil ...bide İTÜ testten sonra bu sonuç daha önce hiç alınmadı demiş.. bu açıklama çok önemli
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  16. #36
    tüzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    HONDA GL1800 2003 ve HONDA FORZA NSS300 2015
    Arkadaşlar 15 yıllık iş yaşamımda inşaat sektöründe çalışmış ,iş makinaları yağ analiz laboratuarı şefliği yapan biri olarak edindiğim deneyimlerimi size aktarmak istiyorum az da olsa.Bugüne kadar değişik markalarda yağ katkı maddelerini pilot makina olarak seçtiğimiz araçlarda uyguladık ve belirli periodlar da yağ numuneleri alarak analiz ettik.Bundan daha iyi gözlem olamaz zaten.
    Gördük ki katkı maddelerinin faydası azçok olsa da ekonomik olarak olumsuzdur. yani yağın litresi 10 lira ise katkı maddesinin litresi 100 lira. Zaten bu katkı maddeleri kaliteli yağlarda mevcut.Sentetik ve mineral yağların da farkı budur.
    İşin özü bu tür katkı maddelerini kullanmaktan ziyade zaten içinde mevcut katkı maddesi olan sentetik yağları kullanmak daha akılcıdır.
    Katkı maddesi pazarlayan firmalar hep şunu soyler yağınızı 2 kat daha fazla kullanacaksınız. Peki aracınızda olumsuzluk olduğunda (hava filtresinden toz girdiğinde ve bunun farkında olmadığınızda) yağınıza sürekli silis girişi olacağından siz değişim süresinin 2 katında değiştireceğiniz için zımpara etkisi yapan tozu da (silis) bünyenizde barındıracağınız dan, bırakın aşınmayı azaltmayı daha da artıracaksınız.
    Bor kullanımının memleketimizde kullanımını teşvik etmek ayrı bir bakış açısıdır. Başka alanlarda kullanımının teşvik edilmesi daha uygundur.Bu konu ayrı bir topic ile anlatılabilir.konumuz bu değil zaten.
    Sonuç olarak kaliteli yağ kullanmak ve sonucunu bilemediğimiz ve her an risk taşıyan katkı maddelerini kullanmaktan uzak durmaktır. Pazarlayanlar herşeyi mükemmel olarak size sunarlar ama herhangi bir olumsuzluk olduğunda hiç üzerlerine almazlar. 15 yıllık tecrübelerime dayanarak sizlere tavsiye ediyorum.
    Geçmiş yıllarda bir satıcı firma 4000 km de değişecek yağ değişim periodunu 400.000 km olarak değiştirmiş ve olacak herhangi bir olumsuzluk için karşılayacağını vaad etmişti. Ancak olumsuzluklar hemen çıkmıyor uzun süreler sonunda ortaya çıkıyor ki o zaman da firmalar hiçbirşey kabul etmiyorlar.zaten muhatap bulamıyorsunuz.Tabi her firma için sözkonusu olmayabilir boyle bir durum ama kendinizi riske atmayınız. Aslanlar gibi kendi öz malımız olan Türk Firmaları tarafından üretilmiş olan sentetik yağları gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Çünkü onlar laboratuar şartlarında üretilmiş olan standart ve şartnamelere uygun olarak üretilmiş ve her gün AR-GE çalışmaları ile geliştirilmiş olan yağlardır.
    Motorunuzu bu gibi durumlar için feda etmeyin milli servettir.
    Herkese kazasız belasız günler.
    Eyong size tamamiyle katılıyorum.
    Bu arada aklıma gelmişken birşey daha eklemek istiyorum.Deneme yaptığımız(ismi onemli değil) bir katkı maddesi ilk kullanımda başlangıçta çok iyi sonuç veriyor gibi iken 2000 km kullanım sonunda yağ ile etkileşime girerek yağı bozdu yağın yağlama özelliğinin kaybolmasına sebep oldu ve neredeyse yatak sarıyordu.metal ler aşırı yükseldi ve hemen kullanımına son verdik. (20 ppm iken 200 ppm oldu)
    Bunlar hep tecrübelerle oluşan şeylerdir.Yabana atmayın.

  17. #37
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    Ya ArkadaŞlar Ne Dİye UĞraŞiyosunuz Kİm Kullanirsa Kullansin Ama Unutmayin HerŞeyİn Sadesİ İyİ Eskİler Sadece Motor YaĞi KullanmiŞlar Mesela 67 Fordlar Taksİ Olarak Örnek Verİyorum Onlara Onca Yil BİŞey OlmamiŞ Ozamanin Teknolojİsİyle Şİmdİmİ Olcak BoŞverİn Yaw Sİz Kalİtelİ Bİ YaĞ Koyun Devam Edİn Gerİsİ Hİkaye Bbr EmeĞİn İÇİn TeŞekkÜrler Ama Kullanmamanizi Tavsİye Ederİm SonuŞta Motosİklet Araba DeĞİl Bİraz Daha Hassas Olalim Arabayla Mukayese Edİlemeyecek Bİr Fark Var Kİm Ne Derse Desİn Motosİkletler Hassasdir Bİlİndİk YÖntemlerle Hareket Etmekte Faİde Var

  18. #38
    gokhanbasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2006
    selam arkadaslar motorsilk kendı arabama kullandım.
    istanbuldan bursaya gıderken
    (karadan giderım )yoldayken ilave ettim. ilaveden sonra ne yakıt sarfıyatı ne calısma tıtresım ve nede seste bir degısme olmadı
    10 senedır kullandıgım aracımı cok ıyı tanırım
    birseyler degfısseydı hemen anlardım
    anlamayacagım degısıklige yok gozuyle bakmak gayet dogal olsa gerek
    alacak olan arkadaslara dolmusa gelmeyın derım

  19. #39
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    tüzemen
    yıllar içinde deneyim ve birikimlere dayanan bilgilerinizi bizle paylaştığınız için teşekkür ederiz...ben senelerden beri zaten yarı sentetik veya fulll sentetik yağlar kullanıyorum ...

    bu ürünü hiç denemedim ..tamamen türk malı olması beni cezbetmişti bir de İTÜ de yapılan testlerde daha önce hiç alınmamış bir sonuç ortaya çıkınca ve üniversite bunu onaylayınca denemekte fayda var diye düşündüm ama ortaya güzel bi başlık çıktı verileri ve sizin gibi işinde ehil insanları okuyan arkadaşlar kararlarını daha rahat vereceklerdir...tekrar teşekkür ederim
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  20. #40
    tüzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    HONDA GL1800 2003 ve HONDA FORZA NSS300 2015
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tüzemen
    yıllar içinde deneyim ve birikimlere dayanan bilgilerinizi bizle paylaştığınız için teşekkür ederiz...ben senelerden beri zaten yarı sentetik veya fulll sentetik yağlar kullanıyorum ...

    bu ürünü hiç denemedim ..tamamen türk malı olması beni cezbetmişti bir de İTÜ de yapılan testlerde daha önce hiç alınmamış bir sonuç ortaya çıkınca ve üniversite bunu onaylayınca denemekte fayda var diye düşündüm ama ortaya güzel bi başlık çıktı verileri ve sizin gibi işinde ehil insanları okuyan arkadaşlar kararlarını daha rahat vereceklerdir...tekrar teşekkür ederim
    Rica ederim BBRR. Bu arada testlerde uygunluk belgesi almak hiçte zor değil.Diyorsunuz ki bana uygunluk belgesi yazın onlarda yazıyorlar. Hele ki üniversitede yapılan testler anlık testler oyle uzun uzadıya araştırma yapmazlar ki özellikle otomotiv sektörü için. Bu araştırmaları bu sektördeki kuruluşlarAR-GE çalışmaları ile uzun uzun yaparlar. Yoksa üniversiteye yollanan bir yağ numunesi ile alınan analiz sonucu bize yol göstermez.Ki üstelik yolladığınız yağın efsafı sizin insiyatifinizde. Yeni az kullanılmış bir yağıda yollayıp işte bu tam çalıştı da diyebilirsiniz. Bir zamanlar benden de uygunluk belgesi istemişlerdi ama ben deneyerek uygun olmadığını gördüğüm için boyle bir yazılı belge vermedim. Hemde şirket olarak ve Laboratuar sorumlusu olarak resmi geçerliliği vardır altına attığım imzalı yazının.Ama beni doyurmayan birşeye uygunluk belgesi vermek memlekete ihanet olurdu. Sonuçta sizin imzanıza güvenen birileri bunu uygulamaya kalkacak ve çıkan vahim sonuçtan siz sorumlu olacaksınız. Bu ağır bir yüktür.

    Yine de vurgulayarak şunu tekrarlamak istiyorum. Kesinlikle katkı maddesi kullanmayın. Kaliteli sentetik yağ kullanmayı tercih edin. Olan size olur kimseyi sorumlu tutamazsınız.
    Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum.


2. sayfa BirinciBirinci 123412 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler