Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

"Bor power" yeni yağ katkı maddesi

    REKLAM ALANI
  1. #281
    cagriaksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Harley-Davidson XL883R
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıllardır katkı ların yağları bozduğunu yarar aksine zarar verdiğini söyler ve bu tezi savunurum.

    Bütün büyük yağ üreticileride bunu söyler zaten.

    Katkı üreticileri de yağ değişim sürelerinin uzadığı için yağ üreticilerinin karlarının azalacağından dolayı böyle olduğunu söylerler.

    Şimdi bir fikir geldi aklıma;

    Kardeşim madem çok kral katkı yapıyorsunuz, şöyle iyi böyle iyi, şöyle kaliteli böyle teknolojik.

    Peki neden katkı üretiyorsunuz, yağ üretsenize bizde alıp kullansak!!!

    Efendim? Şu anki teknolojik araçların devir ve güçlerine uygun yağ üretmek çok mu zor?
    çünkü bor madeni çözelti içindeyken iş görüyor tek başına yağ gibi motora koymuyorsun, satın aldığın üründe bir çözelti ama yoğun bir çözelti, ve iyice çalkalamadan kullanırsan topaklanmış şekilde hareket ettiği için sağı solu tıkayabilir. daha önceki postumdada belirtmiştim, yanlış kullanım sıkıntı yaratabilir diye.

    Arkadaşlar bor çok ilginç bir maden, sadece motor yağlamada değil binbir çeşit endüstride iş görebiliyor. DOĞRU kullanmaktan kaçınmayın derim ben.

    sahip olduğum tüm taşıtlarda kullanıyorum ve gerçekten de faydasını GÖZÜMLE görebiliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #282

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her şeyi anladım da yağ katkısının turbo üzerindeki etkisi nasıl oluyor pek kavrayamadım katkı nedeniyle turbo nasıl kilitlenir Turbo (türbinin) içinde yağın ne işi var?? senin turbo yağ mı basıyor yani
    sana cevap vermemek için çok zor tuttum kendimi ama dayanamıycam...

    Turbonun motordan bağımsız bir ünite olduğu halde, motorun ayrılmaz bir parçası olduğu gerçeği hiçbir zaman unutulmamalıdır. Motor yağının, yağ filitresinin ve hava filitresinin düzenli bir şekilde değiştirilmesi, turbolu motorların performansının arızasız devamı için en önemli koşuldur.

    Turbolu motorlarda mutlaka araç üreticisinin tavsiye ettiği yüksek kalitede motor yağları kullanılmalıdır. Zira düşük kalitede motor yağları özellikle turbonun içi gövdesinde yüksek ısıyla karbonlaşıp, turboya büyük zarar verir. En önemli zarar, zamanla kümeleşen karbon parçacıklarının turbo yağ kanallarını tıkayarak pervaneli milde, segmanlarda ve gövdede önemli hasarlar meydana getirmesidir. Motorun arızasız çalışması için en az beş misli daha önemlidir. Zira günümüzde turbo devir sayısı 150-300.000 rpm gibi rakamlarla ifade edilebilmektedir. Bu yüksek devirde turbonun çok kısa süre için yağsız kalması, bozulması için yeterli sebeptir.

    Motorun turbo ile olan tüm yağ bağlantılarının (yağ giriş çıkış boruları ve karter havalandırması) çok titizlikle gözden geçirilip, arızalarının giderilmesi şarttır.

    vü tüm turbo üreticileri yağ katkı malzemesi kullanılmamasını önermekteler. yeni gelen turbonun ve kutusundaki kullanma klavuzundada bu büyük harflerle yazıyor. kesinlikle kullanılmaması gerek urunlerden birisi eskiden teflon bazlıları mucize diye sunarlardı şimdi ise bor katkılı olanları ben uzak duruyorum herkesdende uzak durmasını istiyorum.

    diğer bir husus ise milyon dolarlarını ar-ge ye ayıran şirketler bu işi bilmiyor bu katkı üreten şirketcikler mi bunu biliyor.

  3. #283
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    Alıntı panic adak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    diğer bir husus ise milyon dolarlarını ar-ge ye ayıran şirketler bu işi bilmiyor bu katkı üreten şirketcikler mi bunu biliyor.
    bu şekilde düşünmemek lazım.

    her firma ayakta kalmak için para kazanmak zorunda. ar-ge ile 5 sene sonrasının 10 sene sonrasının teknolojisini gelişitiriyorlar.
    ve dönem dönem yeni ürünlerini piyasaya sürüyorlar (piyasanın durumuna gore).

    örnek olarak;
    motogp günümüz motosikletlerin teknolojisinin geliştirilip denendigi yer.
    motogp'de 8-9 sene önce kullanılmaya başlanan çekiş kontrol sistemleri daha yeni yeni 1000cc ss'lerde kullanılmaya başlandı.

  4. #284
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı panic adak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana cevap vermemek için çok zor tuttum kendimi ama dayanamıycam...

    Turbonun motordan bağımsız bir ünite olduğu halde, motorun ayrılmaz bir parçası olduğu gerçeği hiçbir zaman unutulmamalıdır. Motor yağının, yağ filitresinin ve hava filitresinin düzenli bir şekilde değiştirilmesi, turbolu motorların performansının arızasız devamı için en önemli koşuldur.

    Turbolu motorlarda mutlaka araç üreticisinin tavsiye ettiği yüksek kalitede motor yağları kullanılmalıdır. Zira düşük kalitede motor yağları özellikle turbonun içi gövdesinde yüksek ısıyla karbonlaşıp, turboya büyük zarar verir. En önemli zarar, zamanla kümeleşen karbon parçacıklarının turbo yağ kanallarını tıkayarak pervaneli milde, segmanlarda ve gövdede önemli hasarlar meydana getirmesidir. Motorun arızasız çalışması için en az beş misli daha önemlidir. Zira günümüzde turbo devir sayısı 150-300.000 rpm gibi rakamlarla ifade edilebilmektedir. Bu yüksek devirde turbonun çok kısa süre için yağsız kalması, bozulması için yeterli sebeptir.

    Motorun turbo ile olan tüm yağ bağlantılarının (yağ giriş çıkış boruları ve karter havalandırması) çok titizlikle gözden geçirilip, arızalarının giderilmesi şarttır.

    vü tüm turbo üreticileri yağ katkı malzemesi kullanılmamasını önermekteler. yeni gelen turbonun ve kutusundaki kullanma klavuzundada bu büyük harflerle yazıyor. kesinlikle kullanılmaması gerek urunlerden birisi eskiden teflon bazlıları mucize diye sunarlardı şimdi ise bor katkılı olanları ben uzak duruyorum herkesdende uzak durmasını istiyorum.

    diğer bir husus ise milyon dolarlarını ar-ge ye ayıran şirketler bu işi bilmiyor bu katkı üreten şirketcikler mi bunu biliyor.
    turbo unitesine sahip olan motorlar zaten yeterince verimli çalıştığı için bor yağ katkısı kullanılması her halükarda anlamsız ama sıradan motorlarda fayda sağladığı kullanıcıların söylediği bir gerçek.

    şahsen turbo motorlu bir aracım olsa risk alıp denemezdim ama standart bir motora sahip olan aracımızın hem motorunda hemde şanzımanında kullanıyoruz. vites geçişleri son derece yumuşak ve motorda çok sessiz çalışıyor.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  5. #285
    cagriaksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Harley-Davidson XL883R
    kullanma klavuzlarındada rodaj dönemi ile ilgili çok ciddi bilgiler yazar ama günümüzdeki aluminyum alaşımlı motorlarda aslında rodaj dönemi ilk 30 km sonunda biter, bu konuyla alakalı çok ciddi makaleleri olan amerikalı bir motor ustasının web sitesini vericem şimdi, ingilizcesi olan arkadaşlar okusun, bir ara bende tercüme edip burda yayınlamayı düşünüyorum. adamın yazdıkları, herife teorilerini çürütmek için sorulan sorular söylenen sözler ver adamın verdiği cevaplar mühendislik mantığına tamamen uyuyor. kardeşim le beraber bir kaç motor ustası ile yaptığımız tartışmalarda adamın haklı olduğu kanısına vardık.


    Motor ustası dediğim kişiler sadece motosiklet üzerinde milyon km tecrübeli motor ressamı, motor teknikeri, kendi motorunu tamamen kendi tamir eden, tüm takımları dışında torna, tesfiye tezgahları falan olan insanlar, kardeşimde makine mühendisi.

    sizede okumanızı tavsiye ederim arkadaşlar:

    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

  6. #286
    abdullah_03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Motosikleti
    YOK
    ülkemizde satılmadık bor kaldımı

  7. #287
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    yag katkıya filan inanmayın arkadaşlar koca bir yalan yallllan:d
    Mustafa Kemal Atatürk

  8. #288

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Bakınız üretici,motosikletin babası ne diyor.


    ORİJİNAL ÜRÜN GARANTİSİ

    5. Malın Kullanma Kılavuzunda Yer Alan Hususlara Aykırı Kullanılmasından Kaynaklanan Arızalar Garanti Kapsamı Dışındadır. Garanti Kapsamına Girmeyen Durumlar, Hatalı Kullanım

    Motor yağı, motor soğutma suyu, şanzıman ve diferansiyel yağlarına ilave her türlü katkı maddeleri ilave edilmesi neticesinde oluşan arızalar.

    http://www.honda.com.tr/orijinal_urun_garantisi.aspx

  9. #289
    cagriaksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Harley-Davidson XL883R
    Benim bahsettiğim ürün NNT firmasının geliştirip sattığı Bor Power isim üründür. Milyon tane katkı maddesi/markası var elbette, bunların hepsi başka şeylere sebep olabilirler.

    Ciddi manada ilgilenen arkadaşlar var ise, bor ile yapılmış bu katkı maddesinin fiziksel ve kimyasal etkilerini uzun uzun anlatabilirim. Ben üründen çok memnunum, kullanmaya başlamadan önce de benim hanımla, dayımla ve teyzemle de (hepsi kimya mühendisi) uzun uzun tartışıp araştırdık. beklediğimden de faydalı çıktı diyebilirim.

    Gözümle gördüğüm en basit ispatı da şudur:

    Benim VW Touran'da rolantide yakıt tüketimi 0.6lt/saat idi motor tam sıcaklığındayken, bunu kullandıktan 1000 km kadar sonra 0.5lt/saat'e bir süre sonrada 0.4lt/saat'e düştü.

    0.4-0.5 lt arasında geziyor. Bu veriler yol bilgisayarının verdiği verilerdir arkadaşlar.

    Bir kez daha belirtiyorum ama, motorsikletinize koyacaksanız eğer, ıslak kavramalı motorlara koymayın, tam ters etkiyle karşılaşırsınız. Ancak baskıyı iten yaylar çok güçlü ise bir sorun çıkarmıyor, yoksa balata kaymaya başlıyor baskının üstünde.

  10. #290
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    ıslak kavramalı motor derken? bende hyosung gt250r var,ağ sogutmalı. kullansam sorun yaşarmıyım?

  11. #291
    nantepli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2009
    Şehir
    Batıkent/Ankara
    Motosikleti
    BMW R 1100 GS
    Arkadaşlar 2002 skoda octavia TDI aracıma yaklaşık 10000 km önce Bor power koydum ve şaşılacak şekilde motor sesinin azaldığını fark ettim fakat yakıt tüketimi anlamında bir ölçüm yapmadım.Forma katılan birçok arkadaşım kullanılmaması gerektiği yönünde telkinleri olmasına rağmen ben yinde BMW R 1100 GS motorum için de bir adet aldım ve sezon açılışında ki yağ değişimini bekliyorum yani kısacası ürünü yine kullanacağım motorumum yağlama sistemi şanzumandan ayrı olduğu için biraz daha rahatım açıkcası.Bu kadar araştırma yapılmış bu kadar testlerden geçmiş bir ürünün kullanışsız olacağını düşünmüyorum.Taahüt edilen faydalarının yarısını bile gerçekleştirse bana yeter diye düşünüyorum.Tabii bu bir tercih meselesi herkes aynı şekilde düşünemez ve aynı pencereden bakamaz eğer öyle olsaydı herkez aynı marka ve tür motora binerdi kısacası ben kullanacağım.Tavsiye edermisin diyecek olursanız neden edeyim ki kullanın yada kullanmayın diye bence bardağın ne tarafına bakacağınıza karar verin (Boş kısmınamı dolu kısmına mı) Bir çok güzel açıklamanız ve yorumlarınız için teşekkür eder kazasız sorunsuz sürüşler dilerim.


    Saygılarımla

  12. #292

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    [QUOTE=nantepli


    [/QUOTE]

    konuyu tam kavrayamamıssınız.kullanılmamalı dedıgımız motor tıplerı sanzıman,debriyaj gibi aksamların ayrı yaglama yapılmayan motor tıplerı için geçerli.aksi durumda debriyaj problemlerine yol açmaktadır.

    birde kişisel düşüncem bu yetenekli bileşeni neden motor yağı ile birlikte(içinde) satmıyorlarda motor katkısı olarak satılıyor?
    günümüz sentetik yağları bu katkıların eksiğini kapatmaktadır

  13. #293
    cagriaksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Harley-Davidson XL883R
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ıslak kavramalı motor derken? bende hyosung gt250r var,ağ sogutmalı. kullansam sorun yaşarmıyım?
    Motor yağı ile, şanzıman yağının bir arada olduğu araçlardan bahsediyorum dostum, eğer motorunda şanzıman yağı ayrı konuluyorsa bu ürünleri kullanabilirsin, hatta bor power'ın şanzıman yağı da var onuda kullanabilirsin.

    Ancak ıslak kavrama ise, sakın kullanma, debriyaj kaçırmaya başlar

  14. #294

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Merhabalar herkese,
    arkadaşlar ben forumda ve motor dünyasında gayet yeniyim. Yüksek makina mühendisiyim ve türkiyenin en büyük alman yan sanayi firmasında bütün gün motor testleriyle haşır neşir olarak çalışıyorum.
    Enjektörün püskürtme açısından tutunda Ecu sinyallerine kadar bir cok testleri büyük otomobil firmalarıyla ortak yapıyoruz.
    Burdan suraya gelmek istiyorum: Bor tarzı katkı maddeleri çok ama çok üstün Ar-ge yatırımı gerektiren ürünlerdir. Dünyada bu yatırımı yapan pekcok firma dahi bu derece iddali bir ürün piyasaya sürememişlerdir.
    Her nezaman bu tarz bir ürün piyasaya çıksa fonksyon testlerine Türkiyedeki otomobil fabrikaları tarafından tabi tutulur. Bu üründe bu testlere sokulmustur ve reklamdan öteye bir ürün olmadıgı ortaya cıkmıstır.
    Eğer gercekten samimi oldugunuz, müşterisini paranın önüne koyan, tecrübesine güvendiginiz ustalarınız varsa bunu teyit edeceklerdir.
    SAygılarımla...

  15. #295
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı Danieljohn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar herkese,
    arkadaşlar ben forumda ve motor dünyasında gayet yeniyim. Yüksek makina mühendisiyim ve türkiyenin en büyük alman yan sanayi firmasında bütün gün motor testleriyle haşır neşir olarak çalışıyorum.
    Enjektörün püskürtme açısından tutunda Ecu sinyallerine kadar bir cok testleri büyük otomobil firmalarıyla ortak yapıyoruz.
    Burdan suraya gelmek istiyorum: Bor tarzı katkı maddeleri çok ama çok üstün Ar-ge yatırımı gerektiren ürünlerdir. Dünyada bu yatırımı yapan pekcok firma dahi bu derece iddali bir ürün piyasaya sürememişlerdir.
    Her nezaman bu tarz bir ürün piyasaya çıksa fonksyon testlerine Türkiyedeki otomobil fabrikaları tarafından tabi tutulur. Bu üründe bu testlere sokulmustur ve reklamdan öteye bir ürün olmadıgı ortaya cıkmıstır.
    Eğer gercekten samimi oldugunuz, müşterisini paranın önüne koyan, tecrübesine güvendiginiz ustalarınız varsa bunu teyit edeceklerdir.
    SAygılarımla...


    peki iyi güzelde,gerek forumdan gerekse etrafımızdan kullananlar neden farkı bariz hissettiklerini söylüyorlar ozaman? motor sesinin azalması çekişin artması vs? sanayide bir taksiciye sordum bor alıyordu dedi ki 2 ile çıktıgım yokuşu 3 le çıkıyorum bariz bi fark var dedi. tabi ben yinede koymadım motoruma tam emin değilim yani. bi yanda kullananlar bi yanda siz =) lütfen aydınlansın şu konu yahu

  16. #296
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki iyi güzelde,gerek forumdan gerekse etrafımızdan kullananlar neden farkı bariz hissettiklerini söylüyorlar ozaman? motor sesinin azalması çekişin artması vs? sanayide bir taksiciye sordum bor alıyordu dedi ki 2 ile çıktıgım yokuşu 3 le çıkıyorum bariz bi fark var dedi. tabi ben yinede koymadım motoruma tam emin değilim yani. bi yanda kullananlar bi yanda siz =) lütfen aydınlansın şu konu yahu
    Uyarıcı veya uyuşturucu haplar vardır hani, kullanıldığında 10 katlı binaya tırmanır insan. Yada sabaha kadar dans eder yorulmadan

    Ama uzun vadede mahveder bedeni , öyle birşey olabilir mi
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  17. #297

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Merhaba,
    sesi azaltmasını bir derece anlayabilirim de, çekişi hissedilir biçimde arttırmasını aklım mantıgımla, şuanki eğitim ve tecrübelerimle inanın hiç bir yere koyamıyorum.
    Bursa' daki otomotiv devi bahsettiğim gibi bunun testini bizzat yaptı ve hiç bir şekilde bahsedilen tarzda bir sonuca varılmadı. Ben bu tarz biranda parlayan ürünleri, insanların araçlarına olan sevgileri üzerinden yapılan ticaret olarak görüyorum.
    Ben otomobilimi 4 senedir götürdügüm ustamlada fikirlerimi paylastım, bana: sen işin teorisini biliyorsun, ben ise somut kısmını takip ediyorum, hiç bir şekilde performansa katkısını görmedim dedi.
    Arkadasımın ustası ise, mükemmel bir ürün abi, hemen karıstırıp koyalım senin yağa diye satma moduna girdi.
    Herkesin tercihi tabiki kendine kalmış... Biz sadece fikirlerimizi söylüyoruz.
    SEvgiler saygılar herkese...

  18. #298
    cagriaksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Harley-Davidson XL883R
    Danieljohn arkadaşım ve onun gibi düşünen tüm arkadaşlar için yazıyorum:

    Kullanmadan ve BİZZAT denemeden, test etmeden yorum yapmak mühendislikle alakasız bir iştir.

    Ben çok alakasız bir yağlama girişimi için borla çok fazla test yaptım, ailemdeki KİMYA mühendislerinin desteğiyle yaptım bu testleri ve tüm bilgi birikimim bu testler ve araştırmalar sonucunda oluştu. Bende mühendisim ama elektrik mühendisiyim, metalurji veya kimya değil. O yüzden lütfen insanları TAM bilgi sahibi olmadığınız konularda yorum yaparak yanlış yönlendirmeyin.

    Şimdi çok kıymetli olan BOR madeninin ne konularda işe yaradığının ilk örneğini vereyim arkadaşlar:

    http://www.etimaden.gov.tr/tr/0_sayf...fa=4_sayfa_a_2

    Dünyadaki rezervlerin %80 civarı Türkiyede diye hepimiz duymuşuzdur ancak daha önemli bir değer varki, Tüm dünyadaki İŞE YARAR bor rezervlerinin %98 i ülkemizde bulunmaktadır. Bor madeni sadece yağlamakta değil, medikal amaçlı olarak bile kullanılabilmektedir. Kullanım alanları çoktur yani.

    Birçok bor ürünü inceledim, kullandım, ancak NNT ile yaptığım görüşmeler ve AR-GE çalışmalarını öğrendikten sonra %100 yerli olarak çalışan bu firmanın bu işi en iyi yaptığını keşfetmiş oldum. Biz bor'u motor yağlamak için değil çok farklı bir amaçla kullandık, gene yağlayıcı gibi ancak koruyucu, izole edici amaçlarlada kullanıldı aynı projede.

    "Madem yararlı büyük firmalar neden kullanmıyor?" sorusunun cevabı çok basittir, o firmalar para kazanmak için araba yapıp satıyor. Sizin arabanızın katma değerli olabilmesi için bir süre sonra bakım görmesi gerekecek, yağ firmalarının para kazanması gerekecek, motorun bir süre sonra rektefiye görmesi gerekecek vs. vs.

    Sadece bunları düşünmek bu sorunun cevabını vermek olmuyormu arkadaşlar?
    Para üstüne kurulu bir düzende yaşarken, büyük işletmelerin sizin iyiliğinizi düşüneceğini nerden çıkarıyorsunuz? Sizce bir araba üreticisi arabayı sattıktan sonra birdaha geri gelmemeniz veya periyodik bakım aralıklarını uzatmanız için size yardımcı olurmu?

    Basit bir örnekle tüm bu "yararlıysa firmalar zaten koyardı" mantığına son verecek bir açıklama yapayım.

    Kardeşimin reklam ajansı var, ve müşterilerinden bir tanesinin işi şu:

    Hani forumlarda okuyup bilgisayar alıyoruz, lastik alıyoruz, saç boyası alıyoruz, kısacası herşeyi alıyoruz ya, bu firma işte, firmaların reklamlarını forumlarda gerçek kullanıcı olarak yapıyor. Önce a lastik firmasının reklamını yapmak için 100 lerce forumda b lastik firmasını kötlüyor, bir süre sonra da a lastik firmasından ürün aldım şöyle iyi böyle iyi diye anlatmaya başlıyor.

    Sonrada bizim ofise gelip, "Abi Toshiba harikaymış, Dell 5 para etmezmiş" diyen arkadaşlara, "nereden biliyorsun?" diye sorduğumda "forumda bir arkadaş söyledi" cevabını alıyorum. Durumu açıklayıncada ağızları 5 karış açık bakıyorlar...

    Siz siz olun, size bir konuda akıl veren/ürün öneren/tavsiyede bulunan insanların, o konuya ne kadar vakıf olduklarını ve uzmanlık alanlarının ne olduğunu bilin, ona göre o tavsiyeleri ciddiye alın.

    Saygılarımla...

  19. #299
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uyarıcı veya uyuşturucu haplar vardır hani, kullanıldığında 10 katlı binaya tırmanır insan. Yada sabaha kadar dans eder yorulmadan

    Ama uzun vadede mahveder bedeni , öyle birşey olabilir mi
    haklı olabilirsin =) bakalım tartışma sonucunda umarım ortak bi kanıya varırız

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:11 ----------

    Alıntı cagriaksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Danieljohn arkadaşım ve onun gibi düşünen tüm arkadaşlar için yazıyorum:

    Kullanmadan ve BİZZAT denemeden, test etmeden yorum yapmak mühendislikle alakasız bir iştir.

    Ben çok alakasız bir yağlama girişimi için borla çok fazla test yaptım, ailemdeki KİMYA mühendislerinin desteğiyle yaptım bu testleri ve tüm bilgi birikimim bu testler ve araştırmalar sonucunda oluştu. Bende mühendisim ama elektrik mühendisiyim, metalurji veya kimya değil. O yüzden lütfen insanları TAM bilgi sahibi olmadığınız konularda yorum yaparak yanlış yönlendirmeyin.

    Şimdi çok kıymetli olan BOR madeninin ne konularda işe yaradığının ilk örneğini vereyim arkadaşlar:

    http://www.etimaden.gov.tr/tr/0_sayf...fa=4_sayfa_a_2

    Dünyadaki rezervlerin %80 civarı Türkiyede diye hepimiz duymuşuzdur ancak daha önemli bir değer varki, Tüm dünyadaki İŞE YARAR bor rezervlerinin %98 i ülkemizde bulunmaktadır. Bor madeni sadece yağlamakta değil, medikal amaçlı olarak bile kullanılabilmektedir. Kullanım alanları çoktur yani.

    Birçok bor ürünü inceledim, kullandım, ancak NNT ile yaptığım görüşmeler ve AR-GE çalışmalarını öğrendikten sonra %100 yerli olarak çalışan bu firmanın bu işi en iyi yaptığını keşfetmiş oldum. Biz bor'u motor yağlamak için değil çok farklı bir amaçla kullandık, gene yağlayıcı gibi ancak koruyucu, izole edici amaçlarlada kullanıldı aynı projede.

    "Madem yararlı büyük firmalar neden kullanmıyor?" sorusunun cevabı çok basittir, o firmalar para kazanmak için araba yapıp satıyor. Sizin arabanızın katma değerli olabilmesi için bir süre sonra bakım görmesi gerekecek, yağ firmalarının para kazanması gerekecek, motorun bir süre sonra rektefiye görmesi gerekecek vs. vs.

    Sadece bunları düşünmek bu sorunun cevabını vermek olmuyormu arkadaşlar?
    Para üstüne kurulu bir düzende yaşarken, büyük işletmelerin sizin iyiliğinizi düşüneceğini nerden çıkarıyorsunuz? Sizce bir araba üreticisi arabayı sattıktan sonra birdaha geri gelmemeniz veya periyodik bakım aralıklarını uzatmanız için size yardımcı olurmu?

    Basit bir örnekle tüm bu "yararlıysa firmalar zaten koyardı" mantığına son verecek bir açıklama yapayım.

    Kardeşimin reklam ajansı var, ve müşterilerinden bir tanesinin işi şu:

    Hani forumlarda okuyup bilgisayar alıyoruz, lastik alıyoruz, saç boyası alıyoruz, kısacası herşeyi alıyoruz ya, bu firma işte, firmaların reklamlarını forumlarda gerçek kullanıcı olarak yapıyor. Önce a lastik firmasının reklamını yapmak için 100 lerce forumda b lastik firmasını kötlüyor, bir süre sonra da a lastik firmasından ürün aldım şöyle iyi böyle iyi diye anlatmaya başlıyor.

    Sonrada bizim ofise gelip, "Abi Toshiba harikaymış, Dell 5 para etmezmiş" diyen arkadaşlara, "nereden biliyorsun?" diye sorduğumda "forumda bir arkadaş söyledi" cevabını alıyorum. Durumu açıklayıncada ağızları 5 karış açık bakıyorlar...

    Siz siz olun, size bir konuda akıl veren/ürün öneren/tavsiyede bulunan insanların, o konuya ne kadar vakıf olduklarını ve uzmanlık alanlarının ne olduğunu bilin, ona göre o tavsiyeleri ciddiye alın.

    Saygılarımla...
    hocam haklısın bende bir otomobil fabrikasında çalışıyorum,yurt dışına giden ile iç piyasaya giden araçların civatalarına kadar farklı malzeme kullanılıyor,saclarıdan motoruna kadar herşeyi çok çok kalitesiz avrupaya giden araçlardan.
    ayrıca fren debriyaj teli vs üreten bi adam anlatmış reno dan adamlar gelmiş bize tel üret diye adam 5 yıl garanti vermiş tele bişey olmaz diye renocularda demiş ki aman usta ne yaptın sen 2 yıl dayansın yeter biz nasıl ekmek yicez sonra demişler. bu işler böyle yani hele ki TR de aman aman.


    ee napıyoruz beyler benim 250R a koyayım mı şimdi bu bordan =)

  20. #300
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    haklı olabilirsin =) bakalım tartışma sonucunda umarım ortak bi kanıya varırız

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:11 ----------



    hocam haklısın bende bir otomobil fabrikasında çalışıyorum,yurt dışına giden ile iç piyasaya giden araçların civatalarına kadar farklı malzeme kullanılıyor,saclarıdan motoruna kadar herşeyi çok çok kalitesiz avrupaya giden araçlardan.
    ayrıca fren debriyaj teli vs üreten bi adam anlatmış reno dan adamlar gelmiş bize tel üret diye adam 5 yıl garanti vermiş tele bişey olmaz diye renocularda demiş ki aman usta ne yaptın sen 2 yıl dayansın yeter biz nasıl ekmek yicez sonra demişler. bu işler böyle yani hele ki TR de aman aman.


    ee napıyoruz beyler benim 250R a koyayım mı şimdi bu bordan =)
    Koyma. Bildiğim kadarı ile senin şanzımanına ayrı bir yağ koyulmuyor. Ama yanlış biliyorsam ve şanzımanın motor yağından ayrı bir yağ ile yağlanıyorsa koyabilirsin
    YOU WILL NEVER WALK ALONE


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler