Kışın Akü Marş Basmama Problemleri Neden Daha Çok Yaşanır?
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Özellikle kış aylarında akü marş basmama/araç çalışmama probleminin yaşanmasının en büyük nedenlerinden biri; hava sıcaklığının düşmesiyle birlikte aracın marş akımı ihtiyacının artması ve akünün kimyasal yapısından dolayı mevcut enerjisinin belli oranda (ortam sıcaklığına bağlı olarak) azalmasından kaynaklanmaktadır. Aşağıdaki sıcaklığa bağlı akünün gücü ve araç için gerekli ilk marş akımı tablosunu incelersek; 27 derecede diyelim ki akü %100 dolu olsun. Herhangi bir deşarj durumu yok. Fakat ortam sıcaklığı "0" dereceye düştüğünde %100 dolu olan akü enerjisinin %65, -18 dereceye düştüğünde %40’ını verebiliyor. Aracın ilk marş akımı ihtiyacı da sıcaklık düştükçe 27 derecede %100, 0 derecede %155 ve -18 derecede %210 birim şeklindedir.
Bu durumdan dolayı araç ve akü üreticileri de akü seçimi/tasarımı yaparken, aracın ilk marş akım değerinin 2 ila 2,5 katı yüksek değerdeki aküyü (CCA-Marş Basma Gücü*) seçerek, bu dezavantajlı durumu engellemeyi amaçlamaktadırlar. Örneğin, binek araçlarda ortam ve motor sıcaklığına bağlı olarak ilk marş akımı ihtiyacı 50A-200A arasında değişmektedir. Binek araçlar için tasarlanan akülerde belirtilen CCA (Marş Basma Gücü) değeri de araca göre değişmekle birlikte en az 400A değerlerinden başlamaktadır. Araç kullanıcılarının kış aylarına girmeden önce akülerinin %100 dolu konuma yakın seviyelerinde olup olmadığını akü yetkili servislerinde kontrol ettirmeleri gerekmektedir. Akünün durgun voltajı veya akü açık sistem bir akü ise elektrolit yoğunluğu ölçülerek akünün doluluğu hakkında fikir sahibi olunmalıdır. Akünün durgun voltajı 12,40V ve altı ise doluluk oranı %75 ve altı seviyelerindedir, dolayısıyla bu tip durumlarda akünün mutlaka “redresör şarjı” işlemi ile tekrar %100 seviyelerine ulaştırılması gerekmektedir.
Araç kullanıcılarının dikkat etmesi gereken diğer bir husus ise, araç motor yağının değişim periyodudur. Yağ değişim periyodu geçen araçlarda, motor bloğunun mekaniksel hareketinde zorlanmalar olabileceğinden dolayı, aracın ilk marş akım değeri artacak bu durum akünün normalinden fazla yorulmasına/deşarj olmasına sebep olacaktır. Özetle; kış ayları öncesi sadece akünün tam dolu (%100) olması değil, aracın motor yağının uygun aynı zamanda marş sisteminin de (marş motoru/kelepçeler/bağlantı kabloları vb.) istenilen değerlerde olması gerekmektedir. Ayrıca akü hücrelerine kış öncesi ekstra sülfirik asit ilavesi, antifiriz konulması vb. uygulamalar kesinlikle yapılmamalıdır. Akü içerisine konulacak her farklı sıvı akü plakalarının verimli çalışmasını engelleyip aküyü kısa/orta vadede kullanılmayacak hale getirebilir. Akü bakımı ve kontrolleri detaylı bilgi için “Akü Bakımının Püf Noktaları” blog yazımı inceleyebilirsiniz. *CCA (Cold Cracking Amper)=Soğukta Marş Basma Akımı: Bu değer laboratuar ortamında akünün -18 dereceye kadar soğutulduktan sonra yapılan testte göre hesaplanan bir değerdir. Daha detaylı bilgi için, EN 50342-1 standardından yararlanabilirsiniz.
Alıntıdır.
Kaynak:http://blog.inciaku.com/kisin-aku-ma...a-cok-yasanir/
Reklamlar
-
Çok faydalı bilgiler Uğur Bey emeğinize sağlık, keşke böyle faydalı paylaşımlar artsa ve keşke herkes okusa..
Teşekkürler..
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
ahmetunuver adlı üyeden alıntı
Çok faydalı bilgiler Uğur Bey emeğinize sağlık, keşke böyle faydalı paylaşımlar artsa ve keşke herkes okusa..
Teşekkürler..
Ahmet abi teşekkür, faydalı olduysa ne mutlu ☺️
-
Emeğinize sağlık gerçekten çok faydalı ve çok eğitici bir yazı olmuş teşekkür ederiz
-
elinize sağlık güzel bilgiler ama en önemli kısım atlanmış,
zayıflayan akü evet redresör ile şarz edilmeli ama nasıl ?
bir çok yerde zayıflayan aküler hızlı şarz ayarları ile uzun süre şarz edilmekte ve bu durum akünüzün kısa sürede canlanmasını sağlarken aslında onu öldürmektedir... hızlı şarz sadece kısa sürede yola devam etmek adına tercih edilebilir..
yeni nesil, şarzı otomatik kesen ve tampon şarz denilen şekilde düşük amperli (0,5-1) redresörler ile yılda bir kez akünüzü min 12 saat harici şarza bağlarsanız akülerin ömrü konusunda fikirleriniz tamamen değişecektir
-
Uğur bey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Benim akü tamamen boşalıyor o na ne yapacaz 3-4 gün kullanmayayım tamamen devre dışı kalıyor
-
otopsici adlı üyeden alıntı
Uğur bey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Benim akü tamamen boşalıyor o na ne yapacaz 3-4 gün kullanmayayım tamamen devre dışı kalıyor
Senin akünün ömrü dolmuş deģişmesi gerekiyor dostum.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
otopsici adlı üyeden alıntı
Uğur bey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Benim akü tamamen boşalıyor o na ne yapacaz 3-4 gün kullanmayayım tamamen devre dışı kalıyor
Akünüz ölmüş sanırım,güzelce sarj ettirip tekrar aynı sorunla karşılaşılırsa değiştirmek gerekecek ne yazık ki.
-
Bilgiler çok güzel elinize sağlık fakat bu sorun Şenelerin problemi nasıl olurda hala çözülemez ?
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Senin akünün ömrü dolmuş deģişmesi gerekiyor dostum.
5 aylık akü?
-
Dominar kismina yazdim fakat yardimci olan cikmadi.
Benim motosikletim soguk gunlerde ilk marsi almiyor ikincide kesin calisiyor hatta video bile cektim buyrun.
https://vimeo.com/253002472
Bu da mi akusel bi durum acaba?
-
Bu akü ile ilgili değil, yakıt enjeksiyonu ile ilgili bir sorun gibi görünüyor. Bu sorun motosikleti ilk aldığınızda da benzer ısıl ve diğer koşullarda yaşanıyor muydu? Yoksa son dönemde mi yaşamaya başladınız? Eğer son dönemde yaşamaya başladıysanız bir enjektör temizliği ve buji değişimi önerebilirim, ardından durumu tekrar incelemek gerekir.
-
13 Ağustos 2018, 17:51
#13
Emeğinize sağlık faydalı ve eğitici bir yazı olmuş. Umarım bu tarz paylaşımlar artar ve bilinçli kullanıcı oluruz.
-
Bilgiler için teşekkürler.
-
Faydalı bilgiler için teşekkürler.
Yeri gelmişken sorayım bende bi kamyonet var, akü ölmek üzere şarj ettirsem kışı çıkarır mı? Vize derdi var orda kalmayalım da.
Az kullandığım için yeni akü almak istemiyorum,
-
20 Aralık 2019, 09:28
#16
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Bu akü ile ilgili değil, yakıt enjeksiyonu ile ilgili bir sorun gibi görünüyor. Bu sorun motosikleti ilk aldığınızda da benzer ısıl ve diğer koşullarda yaşanıyor muydu? Yoksa son dönemde mi yaşamaya başladınız? Eğer son dönemde yaşamaya başladıysanız bir enjektör temizliği ve buji değişimi önerebilirim, ardından durumu tekrar incelemek gerekir.
benim bir sorum olacaktı. 50 cc motora elcik ısıtması taktıktan sonra akü konjektörü ve statörü bozuldu. ısıtmaları da açınca haliyle akü bitti.
Konjektörle statörü değiştirdik ilk iki gün aküde bir sıkıntı olmadı ama sonra yine marş basmamaya başladı...
İlk seferde almıyor ikinci yada üçüncü de zorla alıyor aküyü mü değiştirmem gerekiyor?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)