Trafikte Görünmek ya da Görünmemek.İşte Tüm Mesele Bu !
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Motosikletin trafikte daha az fark edildiği ve "sen görünmez olarak kendini kabul etmelisin ve ona göre sürmelisin" klişesi dünyanın neresine giderseniz gidin kabul gören bir görüştür.
Ancak bu durum birkaç doğru önlem ile aşılabilecek bir konudur.
Bu önlemlerden bahsetmeden önce motosikletin trafikte neden daha az fark edildiğine dair birkaç bilgi vermekte fayda var.
1-Yollarda motosiklet sayısının diğer araç sayılarına göre çok daha az olması.
Ülkemizdeki verilerden yola çıkarsak otobüs,minibüs,otomobil,kamyon,kamyonet gibi araçların sayısı yaklaşık 14,3 milyonken motosiklet sayısı ise 2,8 milyon civarı.
Veri:Kullanım amacına göre motorlu kara taşıt sayısı-Tuik 2014 verileri
2-Motosikletin daha kolay kör noktada kalabilmesi.
Motosiklet küçük olduğu için diğer araçların kolaylıkla kör noktasında kaybolabilir ya da dışarıdaki nesnelerden görünmez hale gelebilir (çalılar, çitler, köprüler gibi). Bu yüzden kör noktalar trafikte motosikletin fark edilmemesi noktasında ciddi bir etkendir.
3-Motosikletin diğer araçlara göre manevra ve hızlanma kabiliyeti daha yüksektir.
Örnek vermek gerekirse 125 cc hacminde 10 beygirlik bir commuter bile 0-60'a 5-7 saniye arasında,0-100'e de 19-20 saniye gibi kısa bir sürede çıkabilir. Bu kadar hızlı hareket edebilen bir taşıtın trafikte fark edilmesi daha güç olmaktadır.
4-Kurallara uymamak.
Unutmayalım ki trafik kuralları trafiğin daha sağlıklı akması için en önemli faktördür. Ne kadar çok kurallara uyulursa kaza riski o kadar azalır. Aşırı hız,hatalı sollama,trafikte makas atmak,şeride doğru konumlanmamak görünürlüğe negatif etki yapacaktır.
Bu örnekleri çoğaltabiliriz.
Şimdi daha çok fark edilebilir olmak adına biz motosiklet sürücülerinin neler yapabileceği konusuna değinelim.
1-Sağlıklı Çalışan Aydınlatma Aksamı
Motosikletinizin far veya stop ampullerinin çalışıyor olması sizin diğer araçlar tarafından fark edilmeniz için oldukça önemli.
Karanlık bir yolda gereken aydınlatmayı sağlamayan bir motosikletin diğer araçlar tarafından fark edilmesi de pek mümkün olmayacaktır.
2-Aydınlatmayı ve Fark Edilmeyi Kolaylaştırıcı Aksesuarlar
Stop lambasının yakın bir konumuna monte edeceğiniz bir çakarlı stop lambası ya da bir sis farı fark edilmenizi daha da kolaylaştıracak bir diğer seçenek.
[IMG][/IMG]
3-Rekletif Yelek
Motosiklet montunuzun üzerine giyeceğiniz bir rekletif yelek fark edilebilirlik konusunda çok işinize yaracaktır.
Özellikle gece yolculuklarında rekletif yelek oldukça faydalı.
4-Açık Renk Ekipmanlar
Açık renkli ekipmanlar (özellikle mont,kask) fark edilme konusunda oldukça fonksiyonel.
5-Güçlü Bir Korna
Diğer araçları uyarmak için güçlü bir korna kullanmak yine fark edilebilirlik açısından işinize oldukça yarayacaktır.
6-Rekletif Bant-Şerit
Motosikletinizin topcase vb muhtelif bölgelerine ufak parçalar halinde monte edeceğiniz rekletif bant,şerit yine gece sürüşlerinde arkadan gelen araçların sizi fark etmesine oldukça yardımcı olacaktır.
Faydalı olması ümidiyle.
Kazasız sürüşler...
Reklamlar
-
çok faydalı bilgiler . şu sondaki stickerden bende almayı planlıyorum
-
gokberk6426 adlı üyeden alıntı
çok faydalı bilgiler . şu sondaki stickerden bende almayı planlıyorum
Gökmerk resim de görünen ürün çin malı alırken dikkat edersen iyi olur.
orijinal de 3M yazısı da olması gerekli.
-
Açık renklerin kullanılması gerektiğini biliyordum ama ekipmanları baştan aşağı siyah dizdim çünkü motosikletimde siyah :D Kazaya davetiye çıkarmış gibiyim. İlerde değiştirebilirim umarım.
-
Motosiklet Eğitmeni
Ülkelerin trafik kaza oranları çeşitlilik gösteriyor. Yani hiçbir ülkenin kaza oranları birbirini tutmuyor.
Bu nedenle ülkemiz için ülke şartlarına göre özel önlemler alınması gerekiyor.
Bu konuda ki fikirlerimi yıllar önce devlete düşen görevler başlığında paylaşmıştım.
Oradaki ilk görüşüm çoğalmamız gerektiği idi ve burada da ilk başlık olarak karşımıza çıkıyor.
Trafikte motosiklet sayısı arttıkça fark edilmemiz de aynı oranda artacak. Bu nedenle her motorcu en az 3 çocuk yapsın demeyeceğim tabi ama etrafımızdakileri motosiklet kullanmaya teşvik etmekle başlayabiliriz.
Fakat asıl teşvik görevi devlete düşüyor.
Yıllardır bir çok problemi konuşuyoruz tartışıyoruz ama hâlâ işe yarar bir sivil toplum kuruluşu vücuda getiremedik.
Kask ve giyim konusu önemli. Gerçektende siyah renk kasklar ve üst giyim fark edilme oranını düşürüyor. Ayrıca ne kadar kaliteli olsalar da basit ve ucuz duruyorlar. Maliyeti düşük olduğu için bir çok kask firması alt seviye kasklarını koyu renklerde çıkartıyor ve alım gücü düşüklüğü nedeniyle en çok tercih edilen kasklarda bunlar oluyor.
Montlarda da aynı şekilde koyu renkler tercih ediliyor ama bu haklı bir tercih.
Çünkü motosiklet üzerinde dış tesirlere açığız ve temizlik ve bakım açık renk montlara göre daha kolay.
Bir başka konuda trafikteki sürücülerin eğitim durumu.
Bunu düzeltmek bizim elimizde değil. Kaldı ki motosiklet kullanıcılarının eğitim durumu da diğerlerinden daha parlak değil. Sadece daha dikkatliyiz ama hepimiz biliyoruz ki bunun sebebi diğer araçlara saygıdan ziyade canımızı kurtarmak.
Kısacası devlet üzerine düşeni yapmadığı müddetçe hepimiz başımızın çaresine bakmak zorundayız.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Uğur adlı üyeden alıntı
Kaskın rengi önemli mi?
Yeni Zelanda’da yapılan bir araştırmada kask renginin kaza riskini etkileyip etkilemediği ele alınmıştır. Çalışmada motosiklet kazalarına karışan ve hastanede tedavi gören sürücülerle kaza geçirmeyenler kasklarının rengi açısından karşılaştırılmıştır.
Sonuçlar, kaza geçiren motosiklet sürücülerinin büyük çoğunluğu siyah kask taktığını göstermiştir. Siyah takan motosikletçilere nazaran beyaz kask takanların %24 daha az kaza riski taşıdığı belirtilmiştir. Aynı şekilde açık renk kask kullanımı koyu renk kask kullanımı ile kıyaslandığında %19 daha az kaza riskli görülmüştür.
Araştırmacılar “beyaz olmayan kasklar olmasaydı motosiklet kazalarının %18’i yaşanmazdı” sonucuna varmışlar ve aynı şekilde “koyu renk kask kullanımı olmasa %11 oranında daha az kaza yaşanırdı” tespitini yapmışlardır.
Araştırmanın sonuçları diğer bölgeleri ya da ülkeleri kapsamayıp, bu sonuçtan bir genellemeye varılmasa da beyaz kaskların siyah kasklara oranla daha koruyucu olduğu varsayımı bu araştırmayla desteklenmiştir. Bu nedenle araştırmacılar beyaz ya da en azından açık renkli kask kullanımını teşvik eden politikaların geliştirilmesini önermektedirler.
Kaynak: KASKLAR - KARAR ORGANLARI ve UYGULAYICILAR İÇİN KARAYOLU GÜVENLİĞİ EL KİTABI Sayfa No:12
Bence kaza yapanlardan ziyade, görülmediği için kaza yapanların istatistikleri gerekirdi. Geçenlerde dağ yolundan aşağı inerken fark ettim; yolla ve çevreyle olan renk zıtlığı görünürlük için en önemli etken. Karşıdan gelen ve akşam ışığında asfaltla aynı renk olan clioyu çok geç fark ettim, farları açık olsaydı bu yaşanmazdı gerçi.
-
23 Ağustos 2016, 09:43
#7
Süper Moderatör
Gözümden kaçmış bu başlık, oldukça faydalı. Teşekkürler Uğur.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
23 Ağustos 2016, 10:19
#8
Elinize sağlık, faydalı bir başlık. Ama bence herşeyden önce kafalar değişmeli, biz evet kendimizi farkettirmeliyiz, fakat araç sürücülerinin bizi adam (ya da daha basit olarak ''canlı'') yerine koyması lazım. Bizim de evde bekleyen yavrularımızın olduğunu farketmeleri lazım.
son örnek dün taksi kapısına çarpan sanatçı. Olay tam olarak nasıl vukuu buldu bilmiyorum, ama örneğini çok yaşadık bu olayın. haberlere bakıyorum, hala yorumlarda deniyor ki; yine kötü bir motosiklet kazası, bir tanesi de çıkıp demiyor ki, bu kodumun taksicisinin (veya aynı kafadan tüm sürücülerin) hiç mi kusuru yok.
-
23 Ağustos 2016, 10:33
#9
Adam, (özellikle dişiler) aynasına bakmadıktan sonra sen kafanda projektörle dolaşsan bile fayda etmiyor.
Tek kural var !
Yavaş gideceksin.
-
23 Ağustos 2016, 19:03
#10
ZümeR adlı üyeden alıntı
Adam, (özellikle dişiler) aynasına bakmadıktan sonra sen kafanda projektörle dolaşsan bile fayda etmiyor.
Tek kural var !
Yavaş gideceksin.
dişilerde öyle bir kibir varki sana bile bile çarpar genede bakmaz aynaya
-
milleti döve döve video çeke çeke dikkate aldırtıcaz ama daha çok canlar yanıcak bu savaşta
-
faydalı bilgileri beğenmek lazım.
yeni başlayacak ve unutmuşlar için güzel hatırlatmalar.
-
09 Aralık 2018, 04:47
#13
Şöyle bir videoya rastladım: https://youtu.be/x94PGgYKHQ0 trafikte görünmezlik üzerine.
Oldukça ilginç geldi. Şimdilik unutmadan koyadurayım, sonra üzerinde ayrıca yazarım...
(Videoyu sayfa içine yerleştirebilen olursa makbule geçer, bende olmuyor şu ekleme işi nedense)
-
09 Aralık 2018, 06:37
#14
Ben aliexpress ten bunu alip taktim kafama geceleri pavyona donuyor ortalik ama olsun gormeyen kalmiyor Stokta! Hızlı Kargo! Motosiklet Kask EL Soğuk Işık kask lambası Şerit Gece Sinyal Aydınlık Modifiye Şerit Kask Sticker
http://s.click.aliexpress.com/e/bzxNDHKo
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:35 ----------
Hatta bunu da aldim ama ayarlayamadim biri baska yere biri baska yere belkide benim veceriksizligimdir CNSUNNYLIGHT Motosiklet LED Dekoratif Işık Hoş Geldiniz Acil Sinyal Kanatları Lamba Projektör Gölge Aydınlatma Sis Uyarı Işıkları
http://s.click.aliexpress.com/e/brLNP6uY
-
09 Aralık 2018, 12:52
#15
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)