Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Güvenli ve ileri sürüş eğitimi üzerine düşünceler

    REKLAM ALANI
  1. #21
    TAYFUNBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2011
    Şehir
    Samanyolu Galaksisi
    Motosikleti
    Ktm 690 Sm
    Çok faydalı paylaşım.Artık forumda böyle konular görünce, benzin ışığı yanarken 50 km sonraki benzinciye ulaşmış gibi seviniyorum
    Ara sırada tekrarlamak faydalı oluyor eğitimleri.
    zaferce ve Green Arrow bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    eğitim şart, her ne kadar ücretleri yuksekmiş gibi görünsede, ben en çok ehliyet almak için gidilen mecburi kurslardan verim alınamamasına üzülüyorum, özellikle a2 sınavı zorlaşsa da güvenli sürüşle ilgili bir katkı yapılmıyor, amaç ehliyet sınavını geçebilmek, güvenli motosiklet sürebilmek değil...

  3. #23
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    yalnız abi hondanın eğitimine gittinmi bilmiyorum ama orda parkurları tamamlarken motoru yatır kaldır diye bişe yok özellikle karışık parkurda gidonu çevirerek dönüyorsun ve trafikte faydası çok oluyor
    gs2 karışık parkur
    https://youtu.be/SZaNV0f0q6Y

    gs2/8 çalışması
    https://youtu.be/OFVKjeWkJ5c

  4. #24

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yalnız abi hondanın eğitimine gittinmi bilmiyorum ama orda parkurları tamamlarken motoru yatır kaldır diye bişe yok özellikle karışık parkurda gidonu çevirerek dönüyorsun ve trafikte faydası çok oluyor
    gs2 karışık parkur
    https://youtu.be/SZaNV0f0q6Y

    gs2/8 çalışması
    https://youtu.be/OFVKjeWkJ5c
    Bunu daha önce konuşmuştuk. GS2 eğitimini aldığımı söylemiştim. Zaten iki eğitim ekolünü karşılaştırıp insanlara o daha iyi bu daha yetersiz, ondaki beceriler şuna odaklı bundakiler şuna odaklı diyebilmek için her ikisinden de eğitim alıp sonra kendi sürüşüne nasıl etki ettiğini gözlemlemek şart değil midir? Kim her ikisinden de eğitim alıp kendi sürüşüne katkısının ne olduğunu irdelemeden "O daha iyidir." der ki?

    Benim her iki taraftan da eğitim aldıktan sonra ulaştığım ve bence çok aşikar olan sonuca senin ulaşmamış olman ve itiraz etmen beni şaşırtmıştı. Bu nedenle sana senin bu eğitimleri alıp almadığını sormuştum. Sen de aşağıdaki cevabı vermiştin.

    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gis parktan bu saydığınız 3 eğitimi birden alan arkaşım var bu eğitimden sonra yaklaşık 10bin km yaptı daha sonra bizim çocuklar murat hocanın gs2 eğitine gideceklermiş benide çağırdılar günüm musait olduğu için bende gittim ve gis park eğitimi alan arkadaşımın yaptığı parkurları görünce gis parkın hikaye olduğunu gördüm
    Şimdi her iki taraftaki eğitime de girmemiş olduğun dolayısıyla aslında her iki eğitimi de seyrettiğin sonucunu çıkarıp daha fazla bir şeyler açıklamaya gerek duymamıştım. Üstelik GiS Akademi'nin başlangıç, beceri geliştirme ve yol eğitimi gibi eğitimlerinin tamamını izlemiş olma olasılığın aslında yoktu. Farkı yaratan yol eğitimlerine izleyici almazlar zaten. Dolayısıyla bu eğitimleri almak bir kenara, katılanlar ne yapıyor bunu görmedin. Arkadaşlarının sürüşlerine olan katkısını da şu sözlerle değerlendirmiştin.

    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşımın gs eğitimden sonraki günlük hayattaki sürüşünde yüksek derecedeki farkı'da gördüm
    Gelişimin nasıl olduğunu ise şöyle detaylandırmıştın.

    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet hocam çok zevkli fırsat buldukça gidiyorum yalnız gs2 den sonrada arkadaşı yakalayamıyoruz kaşke götürmesydik
    Şimdi buradan daha hızlı gitmekten öte hiç bir şey anlaşılmıyor. Tamamen farklı çerçeveler, farklı kafalar... Her iki eğitimden hiç birini almamışsın. Yol eğitimlerini görmemişsin -seyircisiz oynanan maçlardır- ama diyorsun ki GiS hikaye, Honda eğitimi trafikte daha faydalı. Sebep? Kukası daha çok, dönüşü daha fazla. Peki.

    Hepsi bir kenara o karışık parkurdaki dönüşlerin hiç biri yürüme hızında motor dimdik iken yapılmıyor. Motor dik yarım debriyajla dönüş yok Honda'da. Yarım debriyaj yapmaya çalışanı da uyarıyorlar zaten. Senin gidon döndürülüyor dediğin dönüşlerin tamamı kontra ile motor yatırılarak yapılıyor.

    Ama hani aynı tecrübeleri yaşayan iki birey olarak farklı görüşleri savunan kişiler olsak seninle görüş alış verişinde bulunmak çok zevkli olacak. Belki de fikrim değişecek. Ama durum buyken bilemiyorum.

    "Ben Honda'dan da eğitim aldım. Yol sanatı kafasındakilerden eğitim de aldım ve Honda eğitimi bana daha çok faydalı oldu. Trafikte daha çok işime yaradı." diyen varsa, buyursun açıklasın. Yanlış düşünüyorsam ben de fikrimi değiştireyim. Bundan sonraki eğitim bütçemi GS3 ve GS4'e ayırayım.

  5. #25
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Yazıyı okumadım ama başka bir arkadaşın dediği gibi eğitimi asıl alması gerekenler almıyor. Alan adamda trafikte önceden de dikkatli. Eğitim candır. Bütçem olduğu zaman bende alacağım.

  6. #26
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Ben iki yerinde eğitimini almadım hondanın yol eğitimi yok zati sadece iki yerden'de eğitim almış arkadaşlardan gozlemlediğimi anlatmaya çalıştım yol eğitimi genelde her yerde hemen hemen aynıdır diye düşünüyorum önemli olan trafik kurallarına uymak.
    Dersine iyi çalışmıssın abi 2 kurumdan'da egitim alanlar varsa buyursun düşüncelerini anlatsın

  7. #27

    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğim kadarını nacizane aktarayım. Şimdi bilindiği gibi bu adamlar sınava çalışır gibi ehliyet sınavına teorik ve pratik olarak çalışıyorlar. Defalarca kalan insanlar var sınavlar ciddi olduğu için. Eğitim alıyorlar aynı zamanda sınava girmek için ve geçtiklerinde trafik kurallarını bilen ve temel sürüş özelliklerine sahip olan bireyler olarak trafiğe çıkıyorlar. Zamanla tecrübeleri arttıkça (zaten ilk başta sınırlı kw ile motor alabiliyorlar.) yüksek cclere geçiyorlar. Oralarda pist imkanları ve motorsporları yaygın olduğu için elini atsan profesyonel yarışçı ve eğitmen kaynıyor. Pistlerde eğitimler ve sürüşler ile kendilerini geliştiriyorlar. Dünya kadar bilimsel dökümana sahipler sürüş teknikleri ve tavsiyeleri konusunda. Kısacası eğitim seviyesinin yüksekliğinin verdiği bir düzen var ortada...
    Tespitleriniz yerin de ve cok dogru. Yurt disinda yasayan birisi olarak söylediklerinize ek olarak bi kac adres vererek yurt disinda ki sistemi anlatmaya calisacagim.

    Yurt disinda öncelik her zaman INSAN`dir. Insani önlemler kazalar olmadan önce alinmaya calisilir ve genelikkle alinir. Bi motor sürücüsünün sahsi hatasi yüzünden kaza, ölüm orani düsüktür. Forumu takip ettigim andan itibaren motorlara baska araclarin yaptiklari tacizleri okuyorum. Tabi motor sürücülerinin de hatalari oluyor. Cok agresif sürüyorlar Türkliyede.

    http://www.motorradausweis.ch/easymoto.cfm?lang=de linki incelerseniz 25 yasina kadar 25 kw / 34 ps motor sürebiliyorsunuz. 25 yasina gelene kadar kazandiginiz deneyim ss motora yetecek düzeyde olabiliyor. Forumlarda 1000lik 600lükle mi basliyayim konulari görmezsiniz. Ayrica her zaman öncelik yaya, bisiklet. motor, otomobil, büyük vasita olarak siralanir. Autobahnlar da hiz siniri 120dir. 1 km fazla giderseniz 40 CHF ceza yersiniz. 35 km yi gecerse hiz limitiniz mahkemelik oluyorsunuz ve ehliyetinizi elinizden aliyorlar.

    Motosiklet almak cok cok kolay oldugu kadar vergi, sigortasi ucuz oldugu söylenemez. Her zaman herkes birbirine saygilidir.

    Bir motorcunun hayatina kast ederseniz, ölür ya da sakat kalirsa, devlet yaptiginiz ise ve olabileceginiz en üst seviyeye bakiyor ve kazanabileceginiz parayi hesapladiktan sonra size kast eden kisi bunu ödemek zorunda kaliyor.

    Bütün bunlar bir arada olunca en önemlisi INSAN odakli bi toplum da herkes birbirine saygi icinde oluyor. Motorcu olarak sahsi hatiniz disinda tacize ugrama sansiniz minimuma iniyor.

    Kursa gidip belirli teorileri yapiyorsunuz. Lernfahrausweiss; kisaltimi L olan mavi bi kagit yapistiriyorsunuz plakanizin yanina 2 yil boyunca L ile sürebiliyorsunuz. 2 yil sonrasinda sinava giriyorsunuz kendi motorunuzla expert olumlu bulursa ehliyeti alabiliyorusnuz.

    L ile sürdügünüz zaman diliminde acemi gözüyle bakildigi icin taciz olabilecek bütün davranislardan kaciniyorlar. Eh 2 yil az bi süre degil pistikten sonra dilediginiz motoru sürebilirsiniz 25 yasinda iseniz tabi

    S1000RR, 1199lar, h2ler L ile süren arkadaslarim var. Motorunuzla Avrupaya gelebilme sansiniz varsa gelin misafirim olun. Inanilmaz doga sartlarinda motor sürelim..

    Saygilarimla..

  8. #28

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sola dönüş yapmaya niyetlendikten sonra arabanın burnunu sokağa verip vazgeçen sen arabanın yanındayken senin üzerine kıran ve önüne geçme diye gaza basan sürücünün eğitimi nerde abi
    Yol eğitimi konularında bunlar var Mengü Başkan. ;)

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hiç eğitim almadım ama böyle şerefsizlerin yarattığı tehlikeyi sıfır hasarla ve motoru bile stop ettirmeden atlatabilecek tecrübeyi edindim. Ama bu tarz insanlara küfür etmekten başka bir şeyler varsa söyleyecek onları yazarsan sevinirim. İnsanlara hakaret etmek yerine bilinçlendirmekten yanayım.
    Araba sürücülerini bilinçlendirmek bize düşen bir görev de değil, gücümüzün yeteceği bir iş de değil. Bizim derdimiz sağ kalmak. Kimseyle başımızı derde sokmadan, yakın temasa yaklaşmadan güvenle, keyifle, hiç kimseyle dalaşmadan, görünmez gibi, sessiz bir verimlilikle ilerlemek. Kendimiz kendi bilincimizi artıralım o bizi götürür.

    Ben motoru sattığımdan beri tekrar süremedim. Havalar güzelleşsin, ben motor alayım da sürelim tekrar birlikte. Bu akşam Rahmi Barutçu amca Bilkent'e gelecekmiş. Belki dinlemeye gitmek bir fikir olabilir. Ben sanırım 10 kere filan dinledim artık sıkılıyorum ama üç beş motor muhabbeti dinlemek belki güzel olur. Bilemedim...

  9. #29
    Cavalry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    LandCruiser
    Emeğinizi takdir ettim
    Özellikle motora yeni başlayacak arkadaşlarımıza doğru yolu göstermiş oldunuz..
    ''Eğitim almalı mıyım ?'' diye düşünüp ikilemde kalan arkadaşlara daha da faydalı olacağını düşünüyorum..
    Umarım birçok kişi bu yazıyı okur ve gereğini yapar..
    zaferce bunu beğendi.
    Güzel günler göreceğiz çocuklar, güneşli günler göreceğiz... Motorları maviliklere süreceğiz çocuklar, ışıklı maviliklere süreceğiz... Açtık mıydı hele bir son vitesi, adedi devir. Motorun sesi.

  10. #30
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    GİS akademide geçen yıl tam programlı eğitimine katıldım.Ehliyet eğitiminden bireysel beceri,hakimiyet ve yol eğitimine kadar cidd ibr eğitim aşamasından geçtik.GİS akademi motorsiklet kullanmaktan çok trafikde "yol okuma" anlamında ciddi eğitimler veren bir kurum.Motoru zaten bir şekilde yürütüyorsunuz ama bunu trafiği okuyarak oluşabilcek tehlikeleri önceden algılayıp daha gcenli bir sürüş yapmayı hedefleyen ciddi bir kurum gis akademi.

    Burda "gis akademi fasa fiso değer etmeyen bir kurum" denmesi çok haksız bir durum zira ROSPA sertifikasyonu ile eğitim veren bir kurum olan gis akademi ,diğer eğitim kurumlarına göre daha makul fiyatlarla eğitim veriyorlar zira şahsi eğitim verenler 1500tl den fiyat açıyorlar.Honda akademi daha çok kontra ve viraj alma noktasında ciddi eğitimler veren bir kurum ama trafik ortamında motor nasıl sürülür çok göstermiyorlar.Daha çok SS yada naked motor kullananların tercih etmesi gereken bir yer diye düşünüyorum honda akademiyi.
    Yamaha rider akademi daha dengeli bir sürüş okulu diye düşünüyorum yani hem trafik ortamında teorik eğitimi verirken hemde viraj eğitimine ağırlık veriyorlar.Bunların haricindede şahsi olarak çok sertifikasyonu olarak eğitim veren bir çok değerli hoca mevcut o konudada araştırma yapmak lazım.

    Kısaca bu tür yerlere "gereksiz" demek çok yanlış.Chopper motor kullanıyorum ve trafikde gis akademiden aldığım eğitimin vermiş olduğu büyük avantajla daha bir güvenle ilerliyorum.Panik fren,düşük hızda motor kontrolü ve hatta motoru durdururken yada harekete geçerken yapılan "ince" hareketler bile sürüşünüze pozitif etki ederken ,görmeden bilmeden tecrübe etmen bu kötüdür demek bilgi almak isteyen arkadaşlara yapılan bir saygısızlıktır en başta.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  11. #31
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Sertifikalı eğitmenlerin olduğu hiçbir kurumsal eğitim gereksiz değildir. Kurumlar ekol farklılığı gösterir. Honda japon ekolünde manevralarda bakış yönü ve devirle dönmeyi anlatır, GIS Akademi hakimiyet ve yol şartlarına göre sürüş pratiği geliştirir, OMM Alman/İngiliz ekolü + her ikisini de kapsayan daha yaygın bir program uygular. Mesele biraz da kullandığınız motor ve nasıl bir sürücü olduğunuzla alakalıdır aslında. Sonuçta hem eğitim faydalıdır hem de bu eğitimi belli zaman periyodlarında tekrarlamak önemlidir. Kontrollü pistte yapılan herşeyi trafikte uygulamak mümkün olmayabilir ama bu refleksleri de kaybetmemek gerekli. Motosiklet sürücüsü için her sürüş, her kilometre, her motor yeni bir eğitim ve tecrübe kazandırır...

  12. #32

    Üyelik
    22 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok ama olacak İnsallah
    Zafer Bey teşekkürler bu aydınlatıcı yazılarınız için.
    zaferce bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara

    Bilgi Güncelleme

    Başlığın ilk mesajında şöyle demiştim:

    "RoSPA’nın sayfasından da RoSPA onaylı eğitmenler listesini kontrol ettiğimizde GiS Akademi ve ART MotoAkademi’nin adlarının orada olduğunu görüyoruz."

    O zaman öyleydi. Ama şimdi RoSPA kaynaklarında Motto ve ART'ın akreditasyonlarının süresinin 2016 Ekim'inde bitmiş olduğunu görüyoruz. http://www.rospa.com/safety-training...roved-clients/

    CTRL+F Turkey araması yaptığımızda ise ADARAT ve RoadCraft Turkey adlı iki kurumun daha adının eklendiğini görüyoruz.

    Motto Akademi kendi Web sayfasında akreditasyonlarımız bölümünden RoSPA'nın adını çıkarmış. Buradan akreditasyonu yenilememeyi düşündükleri sonucu çıkarılabilir belki. Diamond /IVV ile yollarına devam edecekler galiba.

    ART ne yapacak, bilmiyorum.

  14. #34

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlığın ilk mesajında şöyle demiştim:

    "RoSPA’nın sayfasından da RoSPA onaylı eğitmenler listesini kontrol ettiğimizde GiS Akademi ve ART MotoAkademi’nin adlarının orada olduğunu görüyoruz."

    O zaman öyleydi. Ama şimdi RoSPA kaynaklarında Motto ve ART'ın akreditasyonlarının süresinin 2016 Ekim'inde bitmiş olduğunu görüyoruz. http://www.rospa.com/safety-training...roved-clients/

    CTRL+F Turkey araması yaptığımızda ise ADARAT ve RoadCraft Turkey adlı iki kurumun daha adının eklendiğini görüyoruz.

    Motto Akademi kendi Web sayfasında akreditasyonlarımız bölümünden RoSPA'nın adını çıkarmış. Buradan akreditasyonu yenilememeyi düşündükleri sonucu çıkarılabilir belki. Diamond /IVV ile yollarına devam edecekler galiba.

    ART ne yapacak, bilmiyorum.
    ART MotoAkademi, bu akreditasyon olayları ile ilgili önemli bir gelişmesini bu şubat ayında paylaşacakmış.

  15. #35

    Üyelik
    29 Haziran 2012
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM Duke 390
    Bir kaç hafta içerisinde ilk motosikletime kavuşacağım. Motosikletim yokken Honda'dan GS1 ve GS2 eğitimini almıştım. Motosikletimi aldıktan ne kadar sonra bu yol eğitimlerini almam doğru olur? Rodaj sonrası hemen mi? Motorsikletimi tanıdığımı düşündüğüm süre sonrası mı?Rodajı bile beklememe gerek yok mu?

  16. #36

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Sezon açıldı. Reklamları izlediniz! Bu kadar yazdığın şeye bir fiyat ekle de görelim neymiş bilelim yaptığın şey.

  17. #37
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı Ahmetderin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sezon açıldı. Reklamları izlediniz! Bu kadar yazdığın şeye bir fiyat ekle de görelim neymiş bilelim yaptığın şey.
    Adam altın değerinde bilgiler paylaşıyor. Senin dediğin şeye bak. Eşek ve altın semer hikayesini bilir misin?

  18. #38
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Alıntı Archidraw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kaç hafta içerisinde ilk motosikletime kavuşacağım. Motosikletim yokken Honda'dan GS1 ve GS2 eğitimini almıştım. Motosikletimi aldıktan ne kadar sonra bu yol eğitimlerini almam doğru olur? Rodaj sonrası hemen mi? Motorsikletimi tanıdığımı düşündüğüm süre sonrası mı?Rodajı bile beklememe gerek yok mu?
    Merhaba,eğitimleri kıyas yapabilecek kadar eğitim almadım.Sadece fikrimi söylemek istiyorum..

    Lise yıllarında motosikletle bikaç tur atmışlığım vardı, ehliyet yoktu ve eğitimsiz motosiklet alıp trafiğe çıkmak istemedim onbeş yıl sonra..Motoru aldım, ehliyeti aldım, bir hafta sonra GS1'gittim..İyiki gitmişim dedim teorik bilgim de yoktu çünkü..
    Siz gs1 ve gs2yi almışsınız zaten ve temel bilginiz oluşmuş..Yerinizde olsam, motosikleti alır kullanmaya başlarım yol eğitiminden önce..Çünkü neyi yapıp neyi yapmadığınızla ilgili görüşünüz oturacak ve kendinizi değerlendirebileceksiniz eğitim açısından..Yol zaten kendi eğitimini veriyor bence! Önemli olan gaza gelmemek
    tecrübe ve bilgisinin ne durumda olduğunun bilinciyle kullanmak ve hatam var mı diye kendini sürekli sorgulamak diye düşünüyorum.Bi dolu teorik yazı var, bunları ne kadar uygulayabiliyoruz? Yoksa ikigün bir hafta eğitim al,hemen peşine apaçilik yap olayı değil bence.. Gene bu forumdan bi link atayım aşağıya şurda yazılanları yapabiliyor muyuz?Ne kadar dikkat ediyoruz.Hortlatmak gerek http://www.motosiklet.net/forum/alpa...kullanmak.html


    Gene başa gelirsem,eğitim elbette önemli fakat şu durumda motoru kullanıp gitmek daha iyi gibi bence..
    Archidraw bunu beğendi.

  19. #39
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Alıntı Ahmetderin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sezon açıldı. Reklamları izlediniz! Bu kadar yazdığın şeye bir fiyat ekle de görelim neymiş bilelim yaptığın şey.
    çok kötü niyetli yaklaşımınız.Anlamakta güçlük çekiyorum.Zaferce'nin tüm yazılarını okudunuz mu ? biraz olsun fikir sahibi olursunuz.Tüm eğitim veren kurumları olabildiğince yazmış.İstediğinizi seçin ve eğitimi alın.Fırından ekmek alırken karşılığını ödemiyor musunuz ?

    anlam veremediğim bir bakış açısı.Kaldı ki mesajın tarihi 2015 hangi sezon başladı reklamlar diye biliyorsunuz ?!!

    neyse... arkadaşlar eğitim alın,yok ben babamdan öğrenirim,yok benim bir arkadaşım var motorda üstat 65 senelik motorcu fln filan, gidin bu işi doğru yapan ve size sıfırdan en bilimsel ve faydalı olanı tüm gerekli ekipman , saha, güvenlik önlemi sağlayan profosyonel yerlerde alın.

    eğitim hayatınızı kurtaracaktır,ben aldığım eiğitimler ve sonrasında eğitimde öğrendiklerimi tekrar ederek,çalışarak 2 kere net şekilde kazadan kurtuldum.

    eğitime verilen para keyfi değildir,benzin,lastik gibi olmazsa olmazdır.

    merak edenlere yazayım bende honda'dan aldım eğitimleri.

    fiyatlar bugune ait güncel ( gv sürüş 1 ----605 tl --- gv surus 2----605 tl ---- gv surus 3-----615 tl ---- gv surus 4-----425 tl )

  20. #40

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Archidraw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kaç hafta içerisinde ilk motosikletime kavuşacağım. Motosikletim yokken Honda'dan GS1 ve GS2 eğitimini almıştım. Motosikletimi aldıktan ne kadar sonra bu yol eğitimlerini almam doğru olur? Rodaj sonrası hemen mi? Motorsikletimi tanıdığımı düşündüğüm süre sonrası mı?Rodajı bile beklememe gerek yok mu?
    Hocam soruyu bana sorduğunuzu varsaydım. Yanlış anlayıp atladıysam affola.

    Öncelikle motosiklet macerası hayırlı olsun. Hayatınızı güzelleştireceğinden eminim. Daha önceki yazdıklarımda ifade etmiştim aslında eğitim ile motosiklet sürmeye başlama arasında hiç zaman olmamalı ki sürücü eğitimde öğrendikleri soğumadan hemen sürüşünde uygulamalı olarak öğrendiklerini pratik etsin. Öğrenilenler yerleşsin. Ama o geçmiş zaman, sizin için değil de belki başkası size sorarsa o şekilde yardımcı olursunuz diye yazdım bu kısmı.

    İleri sürüşün pratik eğitimleri (hakimiyet ve yol kısımları) için çoğu yer 1500-2000 km tecrübe şartı arıyor. Benim en başından beri aslında endişe ile karşıladığım durum şu ki bu insanlar kapalı alanda başlangıç eğitimleri aldıktan sonra yolda hayatta kalmaya dair becerileri henüz gelişmemişken bu 2000 km boyunca ne yapacaklar? Beni bu durum endişelendiriyor. BU nedenle aslında başlangıç eğitimleri içine yol sürüşünü de dahil eden eğitimleri diğerlerinden daha verimli, faydalı ve tavsiye edilebilir buluyorum. Bazı sürücüler motosiklet eğitiminin kapalı alanda olandan ibaret olduğunu, yolda yapılacakların sadece tecrübe ile gelişeceğini düşünür. Ben öyle düşünmüyorum. Yolda nerede konumlanacağız, nereye bakacağız, bilgiyi nasıl alacağız, nasıl kullanacağız, niyetlerimize dair bilgiyi nasıl ve ne zaman vereceğiz… Bütün bunlar gerçek bir uygulamalı yol eğitimi ile öğrenilecek şeyler. Motosiklet hayatını güzelleştirecek, daha güvenli ve daha keyifli yapacak şeyler. Motosiklet sürmekten alınacak zevki değiştirecek yaklaşımlar.

    Belki de endişeyi şöyle hafifletmek mümkün olabilir. Yolda nereye bakacağımıza, bilgiyi alacağımıza, nasıl işleyeceğimize dair -ücretsiz- teorik eğitimlere katılabiliriz. Caner Atagün’ün online teori dersleri oluyor ücretsiz. Benim çok faydalı bulduğum, mutlaka okunmasını önereceğim 3 kitap var (bkz: https://zafercemotosiklet.wordpress....tap-onerileri/). O kitaplar okunabilir.

    Eğitmenlerin yazdığı makaleler veya başka bilgilendirici yazılar okunabilir (bkz: https://drive.google.com/file/d/0B4k...w?usp=drivesdk). Bunların tamamına dair linkleri ve bazı başka şeyleri aşağıda linkini paylaştığım “yeni başlayanlar için motosiklet” başlıklı yazıda bulabilirsiniz (bkz: https://eksisozluk.com/entry/39060890) Bu yazıdaki hadiseleri daha detaylı, daha görsel ve somut olarak ele almaya çalıştığım bir de sayfa yapmaya başladım. Orada da yazılar ekliyorum: (bkz: https://zafercemotosiklet.wordpress.com/). Belki ilginizi çeker.

    Ardından, bu okuduklarınızı sürüşünüzde kendinizi zorlamadan, akıcılığı değil güvenliği ön planda tutarak uygulamaya başlayabilirsiniz. Böylece temkinli bir şekilde 2000 km’yi geçirirsiniz. Bir de yol eğitimi almış bir arkadaşınız ile kısa bir iki sürüş yapmak, ondan öneriler almak bu 2000 km’lik süreci daha güvenli atlatmayı kolaylaştırabilir.

    Çok daha temkinli olmayı isteyenler için, bazı eğitim yerleri ise başlangıç düzeyindeki eğitimlerini yol kısmını da dahil edecek şekilde tasarlıyor (ART Motoakademi başlangıç paket –İstanbul, İzmir, Bursa, Edremit, Antalya vb.-, Caner Atagün -Bursa-, vb.). Bazı yerler kapalı alan başlangıç eğitimi sonrasına bir adaptasyon eğitimi ekliyor ve kapalı alanları, yolları simule edecek kadar iyi oluyor (Motto Akademi İstanbul ve Ankara’da kendi kapalı alanları var. Antalya’da da bir eğitmenleri var galiba). Bu kapsamlı adaptasyon eğitiminin hemen sonrasında bir yol eğitimi yapıyorlar. Bu şekilde daha çok para harcanıyor olsa da baya emin ellerde bir hazırlık gibi görünüyor. Başka şehirlerde başka imkanlar ve seçenekler sunan eğitim yerleri ve eğitmenler de vardır kesin. Şurada kapsamlı bir liste var: http://www.motosiklet.net/forum/moto...r-listesi.html.

    Rodajla ilgili olarak, yol eğitimini rodajın arkasına almak önerilir. “Yavaşlama yolları: Gaz, fren, vites” başlıklı yazıda da söylediğim gibi yol eğitimlerinde motosikletin kompresyonundan faydalanarak hız ayarlamayı öğretiyorlar (Gaz kolu ile. Vitesle değil). İvme duygusunu kullanarak hızı ayarlamak deniyor. (bkz: https://zafercemotosiklet.wordpress....az-fren-vites/) Bunun yapılabilmesi için motoru –tecrübeli veya değil- eğitimsiz sürücülerin sürdüğü vitesin altında viteslerde olması gerekiyor. Gaz kolunun hem açmaya hem de kapatmaya verdiği tepkinin güçlü olabilmesi için vites bu şekilde seçiliyor ve devir saati en az % 50 ile redline başlangıcı arasında gidip geliyor. (Otoyolda tenha, düz bir yolda değil, virajlı bölümlerde ve trafik içinde böyle yapılıyor.) Ama motosikletin rodaj talimatları belirli bir devri geçmemeyi öneriyorsa bunu uygulamak mümkün değil. Dolayısıyla, yol eğitimini rodajdan sonra almak akıllıca olur.

    En temizi aslında eğitim almayı düşünebileceğiniz bir yeri arayıp telefonla bilgi almak. Farkındayım, insan “Hemen gelin, en pahalı eğitimi alın, ertesi gün bir daha alın. Daha çok para kazanalım hemen kazanalım.” gibisinden ne pahasına olursa olsun para kazanmaya odaklı bir cevap alacağı için endişeleniyor. Dolayısıyla oradan gelecek cevap yerine başka kaynaklardan bir görüş arayışı doğabiliyor. Bu endişeyi de anlıyorum ama yine de telefonla bilgi almak burada yazışmaktan daha aydınlatıcı olacaktır. Yoksa forumda yazı yazan insandan motor sürmek öğrenilmez. ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:40 ----------

    Alıntı Ahmetderin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sezon açıldı. Reklamları izlediniz!
    2015 Eylül ayı sezon başı sayılmaz aslında.

    Alıntı Ahmetderin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir fiyat ekle
    Bir ürün ya da hizmet vermediğim veya satmadığım için bir fiyat veremiyorum.

    Alıntı Ahmetderin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neymiş bilelim yaptığın şey.
    Açıkçası ben de bilmiyorum ne yaptığımı. Belki esas yapılması gereken şeyleri yapmaktan kaçınmak, belki hayatın gerçeklerinden uzaklaşmak, belki ertelemecilik, belki de sadece tembellik. Akıllıca olmadığından eminim ama.
    orumcekadam ve ÜmitS. bunu beğendiler.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)