Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kavşaklarda Geçiş Hakkı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Kavşaklarda her zaman trafiği düzenleyici ışık, işaret veya trafik polisi olmayabilir. Bu durumda kuralları bilmek hem trafiğin akışını hızlandırır hem de kaza riskini en aza indirir.

    Kavşaklarda geçiş hakkının kime ait olduğunu şu basit kuralları takip ederek bilebilirsiniz.

    İlk olarak tüm sürücüler yol boyunca ilerleyen tramvaya, tramvay yolundaki sürücüler ise aynı yoldaki yayalara yol vermek zorundadır.
    İkinci ve en sık karşınıza çıkacak kural ise eğer tali yoldan çıkıyorsanız, yolun anayoldan gelen araçlara ait olduğunu unutmamanız gerektiği.

    Döner kavşakta uyulması gereken kurallar nelerdir?

    Döner kavşağa yaklaşıyorsanız, kavşakta dönmekte olan araçlara yol vermelisiniz. Diğer taraftan yol üstünlüğünün belirtilmemiş olduğu kavşaklar sürücülerin en çok zorlandıkları, kafalarının en çok karıştığı yerlerdir.

    Eğer kesişen yolların birbirine üstünlüğü bulunmuyorsa her sürücü sağından gelen araca yol vermelidir.

    Son olarak kavşakta dönüş yapan sürücüler kurallara uygun şekilde karşıdan karşıya geçen yayalara ilk geçiş hakkını vermeli.














    Kaynak;
    http://www.tayehliyet.com/ders/TRAF%C4%B0K.pdf
    sailor33 ve shadowmaster bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Bilgilerimizi tazelemiş olduk emeğinize sağlık. Gel gelelim memlekette trafik ışıklarına uymayan insan görünümlü yaratıklar var.

  3. #3

    Üyelik
    01 Ocak 2015
    Bizde herkes kavşakta önceliği kendinde görür, dönel kavşağa herkes dalıp trafiği kitler, 3 dakikada anca geçer, 2 saniye beklese rahat rahat geçecek halbuki.

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Evet konuyu güncelleyelim

    İstatistiklere göre trafik kaza sebeplerinden "yandan çarpma ve çarpışma" %25-30 oranında bir yere sahip.

    Kavşaklarda geçiş kurallarına riayet etmek bu kaza oranını biraz daha düşürecektir.

    Şimdi bir kural ve bir örnek verelim;



    Motosikletli arkadaşımız kavşağa oldukça hızlı giriyor.
    Ve malesef ambulansa çarpıyor.

    Olması gereken ise;
    -Hızı kontrollü geçişe olanak sağlayacak kadar düşürmek ve öncelik sahibi aracın geçmesine müsade etmek.

  5. #5
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Bizim insanımız malesef bu noktaya gelemedi bir türlü.Benim yaşadığım ilçe(ESENYURT)burada ışıkları bilmeyen tonlarca insan var.Yaya ya yol vermek yok,kırmızı da durmak yok,Ana yol tali yol kavramı yok, SÜREKLİ GİTMEK VAR DURMAK HİÇ YOK!! Çukur varsa yavaşlıyorlar ama !
    34 HSK 57
    ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
    MONDİAL MASH

  6. #6

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Alıntı hsk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim insanımız malesef bu noktaya gelemedi bir türlü.Benim yaşadığım ilçe(ESENYURT)burada ışıkları bilmeyen tonlarca insan var.Yaya ya yol vermek yok,kırmızı da durmak yok,Ana yol tali yol kavramı yok, SÜREKLİ GİTMEK VAR DURMAK HİÇ YOK!! Çukur varsa yavaşlıyorlar ama !
    Her yerde var bu sorun..

    Teyzemin biri, yardıra yardıra geliyor, kavşak var .. yol hakkı benim olmasına benim ama .. Yol hakkı bizim dahi olsa, özellikle de kavşaklarda yol vermemiz gerekebiliyor.

    Konu için teşekkürler, kesinlikle faydalı elinize sağlık
    Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya

  7. #7
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    sorum olacak
    dönel kavşakta geçiş hakkı yasal olarak dönel kavşağın dönelinde olan aracınmıdır? hakkımızı bilelim değil mi?

  8. #8
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Çok iyi özellikle video

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorum olacak
    dönel kavşakta geçiş hakkı yasal olarak dönel kavşağın dönelinde olan aracınmıdır? hakkımızı bilelim değil mi?
    Kurala göre ilk dönüş hakkı kavşağın dönelindeki aracındır.
    Yani;



    1 numaralı araç 2 numaralı araca yol vermelidir.

    Uzman açıklaması;
    http://www.uzmantv.com/doner-kavsakt...lara-uymaliyiz
    hsk ve telike bunu beğendiler.

  10. #10
    Ufuk ARSLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul - Sefaköy
    Motosikleti
    GT250R
    evet kurallar acık ve net lakin biz motorla kavşaga girdigimizde hangi aracın sürücüsü önceligi bizde görüyorki. bu yüzdendirki siz aa yol benim diyip kendinizi riske atmayın sakın.
    dogacıdogan bunu beğendi.

  11. #11
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kurala göre ilk dönüş hakkı kavşağın dönelindeki aracındır.
    Yani;
    http://imagizer.imageshack.us/v2/800...910/wyFKZI.jpg


    1 numaralı araç 2 numaralı araca yol vermelidir.

    Uzman açıklaması;
    http://www.uzmantv.com/doner-kavsakt...lara-uymaliyiz
    teşekkürler. bu kural kktc de kavşak boş dahi olsa kavşağa giren aracın durup öyle geçmesi şeklinde oturtulmuştur. türkiyede malesef ki gaza basan giriyor kavşağa. en azından hakkımızı bilelim ki aksi durumda başımızı öne eğip gitmeyelim.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  12. #12
    LifeisBike
    Misafir
    Insanlar bunları bilmeli, bilinçlendikçe kazalar daha az olacaktır.. Herkes kurallara riayet ettiği sürece.. Ayrıca Videodaki kaza, yaşanan kazalar içerisinde motosiklet sürücüsü açısından en şanslı kazalardan birisi olarak dikkatimi çekti, allah korusun yaralanmalı bir kazaya karışan araçlardan bir tanesinin ambulans olması bence kaza şansı olarak nitelendirilebilir.

  13. #13

    Üyelik
    25 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul/Maltepe
    Motosikleti
    Honda CBF 150

    E-5 te giderken kavşaktan çıkan adam üstüne sürüyor...
    10 km adamın arkasında gidiyorsun 5-6 kavşak ve birçok bağlantı noktası geçiyorsun ve adam tek bir sinyal bile vermeden o yolu gidiyor falan filan...
    Güzel bilgiler keşke herkes bilse ve uysa..
    dogacıdogan bunu beğendi.

  14. #14
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Evet memleketimizde ehliyet alırken trafik ve çevre bilgisi dersi formaliteden öğrenilmeye çalışıldığından malesef kural ihlalleri fazlaca.
    Ama beterin beteri de var.
    Ya böyle olsaydık



  15. #15
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet memleketimizde ehliyet alırken trafik ve çevre bilgisi dersi formaliteden öğrenilmeye çalışıldığından malesef kural ihlalleri fazlaca.
    Ama beterin beteri de var.
    Ya böyle olsaydık

    https://www.youtube.com/watch?v=dJ1TlvzsjRw
    https://www.youtube.com/watch?v=vn-XVvT3DJA
    Evet çok kalabalık ama akıyo trafik en azından.
    İstanbul'da köprü trafiğine hiç girdin mi sen ?
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  16. #16
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet çok kalabalık ama akıyo trafik en azından.
    İstanbul'da köprü trafiğine hiç girdin mi sen ?
    Girdim,girmez olaydım
    Hatta mevzu bahis şöyle bir durumda varmış abi.
    "İstanbullu Rölantide 2 Milyon TL Harcıyor"
    Allah sabırlar vere

  17. #17
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Inanilmaz olan ne biliyor musunuz, ehliyeti olmasina ragmen bunu okuyunca "aaaaa" diyip bi aydinlanma gelen yuzlerce okurumuz var su an burada. Bu otomobil suruculeri icin de gecerli.
    gurcanozturk bunu beğendi.

  18. #18
    berkan52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2014 Honda CBR250R
    Maalesef bu geçiş hakkı mevzusu bizim ülkemiz için geçerli bir durum değil. Ne kadar haklı olursanız olun, ne kadar geçiş hakkı sizde olursa olsun. Durun yol verin, sağınıza, solunuza ve arkanıza bakın (bir çok kaza dönüşlerde arkadan çarpan araçlardan oluyor) geçin gidin. Özellikle önünde ki araçların eğer arka camından şöför gözüküyorsa ordan yoksa yan aynalarından yüzüne bakın. Eğer kafası sağa doğru bakıyorsa sağa dönecektir

  19. #19
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet konuyu güncelleyelim

    İstatistiklere göre trafik kaza sebeplerinden "yandan çarpma ve çarpışma" %25-30 oranında bir yere sahip.

    Kavşaklarda geçiş kurallarına riayet etmek bu kaza oranını biraz daha düşürecektir.

    Şimdi bir kural ve bir örnek verelim;
    http://imagizer.imageshack.us/v2/800...907/l6Eq7J.jpg
    https://www.youtube.com/watch?v=5UGJNOs_KQM

    Motosikletli arkadaşımız kavşağa oldukça hızlı giriyor.
    Ve malesef ambulansa çarpıyor.

    Olması gereken ise;
    -Hızı kontrollü geçişe olanak sağlayacak kadar düşürmek ve öncelik sahibi aracın geçmesine müsade etmek.
    Ambulans sürücüsü asli kusurlu. Geçiş üstünlüğü, "diğer araçlar sizi farkedip yol verdiği zaman" geçerlidir. Kırmızı ışıkta bu kadar kontrolsüz yola çıkmaması gerekirdi. Motosiklet yerine kamyon da gelebilirdi.

  20. #20

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    Mümkün değil örnek olarak verilemez bu video, dönel kavşak orman kanunudur birine çarpmadan yol almaya bakmak lazım
    trafik alt yapısı eksik olduğundan kuralsızlığa itiyor İstanbulu.
    Vakti zamanında trafik kanunu mevzuatı yada herneyse nerden kopyalandıysa yol yordam nedir nasıl yapılır pek ilgilenmemişiz.

    Olay basit usul usul yavaş gitmek için sağ şeritte şerit takibi yapabiliyorsan iş bitmiştir. iki beyaz çizginin arasında gitmek mümkün değil bizim memlekette, hele istanbulda takip ettiğin şeridi bırakmazsan seni yoldan çıkartıyor(tem ankara yönü okmeydanı dönüşü), takip ettiğin şerit birden yok olup piç gibi kalıyorsun hatta utanmadan başkasının şeridine tacize zorluyor(tem ankara yön kanalD virajı dedikleri), Sağdan usul usul gidiyorum diyorsun yanına şerit açılıyor ortada kalıp tacize uğruyorsun.


    velhasıl yol önemli sağ şeritten yavaş yavaş git diyerek yeni öğrenmiş biri asla araç kullanamaz istanbulda motosiklet mi ? otomobil gibi kurallara uymaya çalışarak şerit içinde mevcudiyet göstermek intihar.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)