Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Sık Yapılan Bir Hata: Motosikletlerde Beygir gücü ile Tork kuvvetini karıştırmak !...

    REKLAM ALANI
  1. #21
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı boora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam işte benim dediğimle aynı ağırlıkta dikkat ederseniz yüksüz ağırlık diyor orada. hem arkadaşın motoru 2006 ya da 2007 model olması lazım onların benzin deposu daha geniş. ayrıca firmaların teknik verisi yoldaki değerlerin tutmamasının onların yalancı çıkarmasını nasıl bağdaştırdınız anlamadım ? benim kanuni ile herhangi bir bağım yok yalan söylemek içinde nedenim yok hayır ben zaten yalan konuşan birisi değilim motosiklet için mi sallayacağım çoluk çocuk değilim. biz üç arkadaş gezerken deneme yaptık sonuç bu. cbf nin kalitesine lafım yok hatta tek başıma üzerine binip kullandığımda benim motorumdan daha torklu bu dedim çünki devirlenmesi çok iyiydi ama yolda diğer motorlarla gittiğinde aynı şey olmadı
    Sevgili Kardeşim,
    Ben sana yalancı demedim ki? Nerde yazıyor böyle bir şey. Benim dediğim "Kağıt üstünde yazılan ile yol testleri birbirini tutmuyorsa, demekki firmalar teknik özellikleri doğru vermiyor, bunu da ciddiyetsiz firmalar yapar" dedim. Ben ortada bir suçlu varsa, firmaları suçladım, senle ilgili nerede suçlayıcı bir lafım oldu?
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Önemli ve değerli bilgiler emeğinize sağlık.

    Faydalı bilgiler kısmına taşıyalım bu konuyu..

  3. #23
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önemli ve değerli bilgiler emeğinize sağlık.

    Faydalı bilgiler kısmına taşıyalım bu konuyu..
    Bence sakıncası yok, memnun olurum. Moderatör olarak siz taşıyabiliryor musunuz, yoksa ben oraya da yazayım mı? Sitede yeni olduğum için bilmiyorum, kusuruma bakmayın.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  4. #24
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence sakıncası yok, memnun olurum. Moderatör olarak siz taşıyabiliryor musunuz, yoksa ben oraya da yazayım mı? Sitede yeni olduğum için bilmiyorum, kusuruma bakmayın.
    Estağfurullah hocam.

    Ben taşıdım,tekrar emeğinize sağlık.

  5. #25
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Orhan abi emeğine sağlık! Güzel konu sağ ol!
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  6. #26
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlkay Kardeşim,
    Dikkatinizi çekerim, ben değerlendirmelerimi yaparken yanma odası ve silindirden öteye pek geçmedim. Egzantrik milinden bile bahsetmedim. Alttan egzantrik, üstten egzantrik (OHC), üstten çift egzantrik (DOHC) gibi faktörlerden başlarız, olay lastik ebatlarına kadar gider. Anlatmayı kolaylaştırmak için yanma odası ve silindirden öteye pek geçmedim. Yani bu konu çok faktörlü bir konu.
    anlatım güzel hocam ilk yazıda yazmamışım öncelikle eline sağlık

    ben sadece ek olarak ekledim konu tartışmak vs değil ama soran olacaktır illaki diye
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  7. #27
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlatım güzel hocam ilk yazıda yazmamışım öncelikle eline sağlık

    ben sadece ek olarak ekledim konu tartışmak vs değil ama soran olacaktır illaki diye
    Sevgili Kardeşim,
    Her kim "Ben biliyorum" derse, hatadır. "Ben bazı şeyleri biliyorum, ama benim bilmediğim birçok şeyi de başkaları bilir" demek anlamlıdır. Ben 2. görüşe katılırım. Elbette tartışırız ama gönül kırmadan. Tartışmanın amacı, daha iyiyi, daha doğruyu bulmak olursa, sakıncası yok. Zaten bizim yaptığımız da bu.
    Bir yerde bir dörtlük okumuştum, çok hoşuma gitti, paylaşayım:

    Bildiğini bileni takip et,
    Bildiğini bilmeyeni ikaz et,
    Bilmediğini bileni takdir et,
    Bilmediğini bilmeyeni görünce kaç!...
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  8. #28

    Üyelik
    26 Şubat 2014
    Şehir
    ERZURUM
    Motosikleti
    Asya cros rx 250
    Yazan elleri dert gormesin sevgili arkadasimiziN. Allah kendisinden razi olsun ayni sorun bende var bende bu durumdan muzdaribim-

  9. #29
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    motor tiplerine göre (V, L, Sıralı, Tek) beygir tork ilişkisi nedir?

  10. #30
    hakan_czy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    CBF 600 S
    Alıntı BAIIHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor tiplerine göre (V, L, Sıralı, Tek) beygir tork ilişkisi nedir?
    biraz zaman geçmiş ama bişdiğimiz kadar cvp yazalım hortlayınca belki bilgisi daha fazla olan arkadaşlarımızda sizleri aydınlatır.
    tam olarak her motor tipini farklı (çap-strok)uygulamalarıyla kullanan ve verim sağlayan çeşitli firmalar var
    bahsettiğiniz motor tipleri için değilde (tek,çift,4 silindir için)hacmi sabit tutarsak şunu söyleyebiliriz
    aynı hacimde tek silindir motor:silindir çapı büyüdüğü için yüksek tork verir -beygir gücü düşer
    aynı hacimde 2 silindir motor :silindir çapı küçüldüğü için torku azalırken -beygir gücü biraz daha artar
    aynı hacimde 4 silindir motor :silindir çapı oldukça küçülür strok artar -stro'kun yani biyel kolunun uzaması biyel kolunun kranka bağlandığı mesafeyi(krank mili merkezinden olan uzaklığı) kısaltacağından devir sayısı artacak buna bağlı olarak HP değeri artacak fakat tork oldukça
    azalacaktır.
    strok(piston alt ölünokta ile üst ölü nokta arası mesafe diye özetleyebiliriz)

    kısaca özetlersek silindir adedi azaldıkça tork artar,devir sayısı düşer,son hızınız düşer silindir sayısı arttıkçada tam tersi olur.

    not:bahsettiklerim aynı motor hacminde farklı silindir adedine sahip motorlar arasındaki farklılıklardır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------

    Alıntı boora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf-seyhan ornegini ben vermistim benden baska veren olmamistir herhalde forumda seyhanin agirligi 130-140 arasi bir seydir o kadar hafif bir motor degil bunu belirteyim. ben lise sozel bolum mezunuyum universite terkim muhendis vs degilim is makinasi operatoruyum. ama mekanige merakliyim is makinesinin bakimlarinida kendim yapiyorum. cbf tork olark seyhandan kagit uzerinde yuksek gorunsede yolda oyle olmuyor. drag-rolling testlerinde seyhan aliyor hersekilde rampada cbf arkada kayboluyor zaten :-) birisi 70 li yillarin teknolojisini barindiran bir motora sahip digeri yeni teknoloji. demek istedigim su kagit uzerinde ustun olan yolda ayni performansi veremeyebiliyor. mesela ustten egzantirikli motorlarin daga az titresim yaptigina dair bir kani var forumda bende okuduklarima gore mr vulture modelini alacaktim. bir arkadas almis test ettim hem balansor hem ustten egzantirikli model olmasina ragmen benim alttan egzantirikli balansorsuz kara duzen cg den daha titresimliydi ayaklarimda uyusma yaptiydi bu da baska bir ornek olsun. kagit uzeri ve yol da bambaska olabiliyor
    karşılaştırma pek anlamsız olmuş çünki (tork ve hp)değerlerini motosikletleri yan yana getirip ölçmeniz çok zor
    NEDEN
    1-HER İKİ MOTORUN ISLAK AĞIRLIKLARI AYNIMI ?
    2-LASTİKLERİ ÇAP VE KALINLIKLARI İÇLERİNDEKİ BASINÇ AYNIMI ?
    3-MOTORLARIN HER İKİSİNİN RÜZGAR DİRENÇLERİ AYNIMI ?
    4-ŞANZUMAN DİŞLİSİ ORANLARI AYNIMI?
    5-AKTARMA (ZİNCİR DİŞLİ ORANLARI AYNIM)?
    6-EN ÖNEMLİSİ SÜRÜCÜLERİN VÜCUT TİPLERİ AĞIRLIK VE BOYLARI AYNIMI ? (aynı kiloda bile olsalar boyu uzun olanın bindiği motorun rüzgar direnci artacaktır.
    DAHA BİR ÖOK ETMEN SAYILABİLİR paremetreler bir birinden çok farklı her iki motor için kanımca.

    Sizlerin motosikletlerin motorlarının tork ve HP sini bu şekilde mukayese etmeniz yanlış olacaktır fakat 6. şıktaki sürücüler aynı olursa ancak MOTOSİKLETLERİN arsındaki hızlanma veya rampa yukarı çekişi,gidişi gibi etmenleri bir bütün olarak kıyaslayabilirsiniz.(MOTORLARININ DEĞİL)


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)