Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sıfır Çinli mi, 2.El Japon Mu?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Motosiklete başlıyorsak ve bütçemiz belli bir limitteyse aklımıza gelen önemli sorulardan biridir bu soru;"Sıfır çinli mi almak mantıklı,yoksa rüştünü ispatlamış ikinci el marka bir motosiklet mi alsam daha iyi olur?"

    Öncelikle bu sorunun cevabını verebilmek için bazı kriterleri belirlememiz gerekiyor.

    Bu kriterlerin başında bütçe ve ödeme koşulları en önemli sırayı alıyor.

    Biz yazımızda maksimum bütçemizi 3500 Tl olarak belirleyelim. (Aralık 2014 tarihi)

    3500 Tl'nin üzerinde alternatifler ve modeller çeşitleneceği için temel soruya cevap seçenekleri artacak hatta karmaşık hale gelecektir.

    Şayet motosiklet için ayırdığımız bütçe 2500-3500 Tl elimizde nakit ise önerimiz,Ybr-Cbf-Tvs Apache commuter modelleri ya da Crypton,Wave vb cub modellerine yönelmeniz.

    Peki neden Japon ya da marka bir motosiklet ?

    • Ybr’nin 2004,Cbf’in 2006,Tvs’nin 2006 yılından beri ülkemiz piyasasında satılıyor olması.
    • Yedek parça ve yaygın servis ağı garantisi.
    • İkinci elde Çinli rakiplerine nazaran daha az değer kaybetmesi.
    • Sağlamlık/ekonomiklik gibi temel commuter motosiklet gereksinimlerini karşılıyor olması.



    Biraz daha açmak gerekirse;

    Bu motosikletlerde sadece motor bloğunun değil,motosikleti oluşturan diğer mekanik,elektronin vb aksamlarında da belli bir kalite standartının gözetilmesi.

    Bu faktör bakımlı ve bilinçli kullanılmış bir marka motosikletin size uzun yıllar hizmet etme garantisi vermesinin önemli nedenlerinden birisi olacaktır.

    Bahsettiğimiz belli malzeme kalitesi bu motosikletleri 2.el alırken bizim biraz daha güvenle hareket etmemize yardımcı olacaktır.

    Çünkü gerçekten bilinçli ve doğru kullanılmış bu motosikletler için 2.elde 30.000-40.000 hatta daha yüksek kilometreler gerçekten fazla anlam ifade etmemektedir.

    Peki kararımız bu doğrultuda olursa nasıl bir yol izlemeliyiz ?

    • Muhtelif ikinci el ilan sitelerinden bize en yakın bölgedeki ikinci elleri takibe almalıyız.
    • Uzak şehirler ekstra masrafı yanında getirecektir.
    • Bulduğumuz motosikleti mümkünse yetkili serviste inceletelim,mümkün değilse iyi bir tamirciden onay alalım.
    • İkinci el alırken yıpranan belli malzemelerin değişeceğini unutmamalı,debriyaj,fren balataları,lastik vb masraflarının olabileceğini göze alalım.





    Peki elimizde nakit yoksa ne yapacağız ?

    İşte burada devreye Çinli motosikletleri sıfır bir japona göre daha uyguna alma imkanı bizi bekliyor.

    Şayet bütçemiz kısıtlıysa ve bir motosiklet sahibi olmak istiyorsak hemen Çinli motosikletlere doğru adımlarımızı hızlandırıyoruz.

    Mondial’in Mc- Mc-X ,Mh Drift serileri, Salcano’nun Jıanshe üretimi Ybr klonu Wolf modeli,Sym’nin çok piyasası olmasa da xs125k modeli, geçtiğimiz yıl ülkemiz piyasasına giren Bajaj’ın Boxer modeli listemizde üst sıralarda yer alıyor.

    Kredi kartına taksit imkanı,bazı beyaz eşya satan mağazaların senet seçenekleri düşük bütçeli motosiklet severlerin yardımına koşuyor.

    Peki ne yapmalı,nasıl bir yol izlenmeli ?

    Öncelikle kafamızda almak istediğimiz marka/model şekillenmeli.

    Bununla ilgili gerekli kullanıcı yorumları/tavsiyeleri gözden geçirilmeli.

    (Sitemizdeki motosiklet modellerinden gerekli bilgiyi öğrenebilirsiniz.)

    Sıfır da olsa değişmesi gereken bazı parçaların olabileceği ihtimalini unutmamalıyız.

    (Fabrika çıkışı lastiklerin çok kötü olması,zincirin gevşeyerek sürekli ayar istemesi vs)

    Malzeme kalitesinin bir Japon kadar olmayacağını bilerek beklentilerimizi bu doğrultuda şekillendirmeliyiz.

    Ancak gerekli bakımları yapıldığı takdirde,motosikletin limitleri sürekli zorlanmadığı takdirde bu motosikletlerin uzun süre bize hizmet edeceğini unutmayalım.

    Çinli Motosikletlerin Avantajları

    • Uygun Fiyat
    • Yedek Parça Çeşitliliği
    • Servis Sıkıntı Olmaması


    (Basit bir motosiklet tamircisi her türlü arıza,sorun ve bakım konularında size yardımcı olacaktır)

    Dezavantajları

    • Malzeme Kalitesinin Bir Japon Motosiklet Kadar İyi Olmaması
    • İkinci Elde Değer Kaybetmesi
    • Bakım Aralığının Japon Bir Motosiklete Göre Kısa Olması





    Not : Belirlenen bütçe sadece motosiklet içindir. Ekipman,ehliyet mutlaka tedarik edilerek motosiklet kullanımına başlamak en doğrusudur.
    Not 2: Yazı tavsiye niteliğindedir,sizlerde uygun gördüğünüz eklemeleri konu genelinde ekleyebilirsiniz.


    Uğur AK
    E-TEKİN, beko12345, oluroyle ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklete başlıyorsak ve bütçemiz belli bir limitteyse aklımıza gelen önemli sorulardan biridir bu soru;"Sıfır çinli mi almak mantıklı,yoksa rüştünü ispatlamış ikinci el marka bir motosiklet mi alsam daha iyi olur?"

    Öncelikle bu sorunun cevabını verebilmek için bazı kriterleri belirlememiz gerekiyor.

    Bu kriterlerin başında bütçe ve ödeme koşulları en önemli sırayı alıyor.

    Biz yazımızda maksimum bütçemizi 3500 Tl olarak belirleyelim. (Aralık 2014 tarihi)

    3500 Tl'nin üzerinde alternatifler ve modeller çeşitleneceği için temel soruya cevap seçenekleri artacak hatta karmaşık hale gelecektir.

    Şayet motosiklet için ayırdığımız bütçe 2500-3500 Tl elimizde nakit ise önerimiz,Ybr-Cbf-Tvs Apache commuter modelleri ya da Crypton,Wave vb cub modellerine yönelmeniz.

    Peki neden Japon ya da marka bir motosiklet ?

    • Ybr’nin 2004,Cbf’in 2006,Tvs’nin 2006 yılından beri ülkemiz piyasasında satılıyor olması.
    • Yedek parça ve yaygın servis ağı garantisi.
    • İkinci elde Çinli rakiplerine nazaran daha az değer kaybetmesi.
    • Sağlamlık/ekonomiklik gibi temel commuter motosiklet gereksinimlerini karşılıyor olması.



    Biraz daha açmak gerekirse;

    Bu motosikletlerde sadece motor bloğunun değil,motosikleti oluşturan diğer mekanik,elektronin vb aksamlarında da belli bir kalite standartının gözetilmesi.

    Bu faktör bakımlı ve bilinçli kullanılmış bir marka motosikletin size uzun yıllar hizmet etme garantisi vermesinin önemli nedenlerinden birisi olacaktır.

    Bahsettiğimiz belli malzeme kalitesi bu motosikletleri 2.el alırken bizim biraz daha güvenle hareket etmemize yardımcı olacaktır.

    Çünkü gerçekten bilinçli ve doğru kullanılmış bu motosikletler için 2.elde 30.000-40.000 hatta daha yüksek kilometreler gerçekten fazla anlam ifade etmemektedir.

    Peki kararımız bu doğrultuda olursa nasıl bir yol izlemeliyiz ?

    • Muhtelif ikinci el ilan sitelerinden bize en yakın bölgedeki ikinci elleri takibe almalıyız.
    • Uzak şehirler ekstra masrafı yanında getirecektir.
    • Bulduğumuz motosikleti mümkünse yetkili serviste inceletelim,mümkün değilse iyi bir tamirciden onay alalım.
    • İkinci el alırken yıpranan belli malzemelerin değişeceğini unutmamalı,debriyaj,fren balataları,lastik vb masraflarının olabileceğini göze alalım.





    Peki elimizde nakit yoksa ne yapacağız ?

    İşte burada devreye Çinli motosikletleri sıfır bir japona göre daha uyguna alma imkanı bizi bekliyor.

    Şayet bütçemiz kısıtlıysa ve bir motosiklet sahibi olmak istiyorsak hemen Çinli motosikletlere doğru adımlarımızı hızlandırıyoruz.

    Mondial’in Mc- Mc-X ,Mh Drift serileri, Salcano’nun Jıanshe üretimi Ybr klonu Wolf modeli,Sym’nin çok piyasası olmasa da xs125k modeli, geçtiğimiz yıl ülkemiz piyasasına giren Bajaj’ın Boxer modeli listemizde üst sıralarda yer alıyor.

    Kredi kartına taksit imkanı,bazı beyaz eşya satan mağazaların senet seçenekleri düşük bütçeli motosiklet severlerin yardımına koşuyor.

    Peki ne yapmalı,nasıl bir yol izlenmeli ?

    Öncelikle kafamızda almak istediğimiz marka/model şekillenmeli.

    Bununla ilgili gerekli kullanıcı yorumları/tavsiyeleri gözden geçirilmeli.

    (Sitemizdeki motosiklet modellerinden gerekli bilgiyi öğrenebilirsiniz.)

    Sıfır da olsa değişmesi gereken bazı parçaların olabileceği ihtimalini unutmamalıyız.

    (Fabrika çıkışı lastiklerin çok kötü olması,zincirin gevşeyerek sürekli ayar istemesi vs)

    Malzeme kalitesinin bir Japon kadar olmayacağını bilerek beklentilerimizi bu doğrultuda şekillendirmeliyiz.

    Ancak gerekli bakımları yapıldığı takdirde,motosikletin limitleri sürekli zorlanmadığı takdirde bu motosikletlerin uzun süre bize hizmet edeceğini unutmayalım.

    Çinli Motosikletlerin Avantajları

    • Uygun Fiyat
    • Yedek Parça Çeşitliliği
    • Servis Sıkıntı Olmaması


    (Basit bir motosiklet tamircisi her türlü arıza,sorun ve bakım konularında size yardımcı olacaktır)

    Dezavantajları

    • Malzeme Kalitesinin Bir Japon Motosiklet Kadar İyi Olmaması
    • İkinci Elde Değer Kaybetmesi
    • Bakım Aralığının Japon Bir Motosiklete Göre Kısa Olması





    Not : Belirlenen bütçe sadece motosiklet içindir. Ekipman,ehliyet mutlaka tedarik edilerek motosiklet kullanımına başlamak en doğrusudur.
    Not 2: Yazı tavsiye niteliğindedir,sizlerde uygun gördüğünüz eklemeleri konu genelinde ekleyebilirsiniz.


    Uğur AK
    Burası şenlenir-az sonra yerimizi rezerve edelim bari..
    mehmetenis bunu beğendi.
    The Power of The Dreams.

  3. #3
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Elinize emeğinize sağlık, KESİNLİKLE sabitlenmesi gereken bir konu.
    mehmetenis bunu beğendi.

  4. #4
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Elinize sağlık.

    Moderatör olarak sizden başkasını göremiyoruz malesef .
    mehmetenis bunu beğendi.

  5. #5
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...rift%27mi.html

    Vaktinde açtığım konu bu konu için güzel bir destekleyici rol üstlenecektir.
    mehmetenis bunu beğendi.

  6. #6
    12680 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pcx 125
    Eğer ilk motosiklet olacaksa 0 km bir çinli olmalı bence. Hem yapılan her kazada yedek parça masrafları çok az olacaktır, hem bakımları ucuza gelecektir, hem de en önemli olan nokta yaptığı her arızada neyin neden olduğunu ve sorunun nasıl giderilmesi hakkında sahibinin tecrübe sahibi olması iyi bir durum. İlk motor bence alırken ve yedek parça olarak da ucuz olan birşey olmalı her zaman.
    mehmetenis bunu beğendi.

  7. #7
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Ben de ilk motosikletim cinli olmakla beraber tam tersi kanaatimdeyim malesef. Sebepler:

    1- Ilk motosikleti ogrenmek icin alirsiniz. Evet dusmek kalkmak, viraj, fren, yagmurda surus, gaz kontrolu vs sebeplerinden.
    2- Ilk motosikleti 1nci maddedeki ogeler disinda yolda giderken o yolda kalmak icin almazsiniz. Benim cinliyle bu bol bol basima geldi.
    3- Japon motosiklete kaza ya da dusmeyle yapacaginiz masraflar, cinli kaza+kalitesizlik nedeniyle yapacaginiz masraflardan az olur.
    4- Cinli motosikletle ilk 3 madde (kaza+ kalitesizlik) nedeniyle ekstra kazanin sonunda cikan masraflar sizi dinden cikarabilir. Basima geldi artik yahudiyim. (saka)

    Bu yuzden, ilk motor japon, matematige gore daha mantikli bir sonuc olarak gorunuyor.
    mehmetenis bunu beğendi.

  8. #8
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    0 çinlidense 4. el japon yine iyidir.

  9. #9
    disturbed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2008
    Ben tercihimi 0 çinliden yana yaptım. Memnunum.

  10. #10
    burak5353 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    rize
    Motosikleti
    falcon deserd 277
    0 km motor daha iyidir senin alacagın 2006 lık motor 8 yılda nasıl kullanılmıs hor kullanılmısmı bilemezsin sanzımanı eline aldıgın gün anlarsın bence 0 al sakin sakin kullan 2015 e giriyoruz gerci bkle motorun 2014 modelini değil 15 ini alırsın

  11. #11
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Uğur Ak'ın bahsettiği, çinli olarak örnek verdiği motosikletler, çinlilerin genelde memnun kalınan modelleri..

    Buradan hareketle ben çinlimden memnun olduğumu söyleyebilirim..(salcano wolf) Yeni başladığım için bu sezon 4.200 km yaptım.. sadece ön farın ampulü patladı.. Başka değişen hiç birşey yok.. bu yüzden çinlileri hemen kötüleyemiyorum..

    Belki çinli motosikletlerden bu kadar dertli olan arkadaşlarımızın ortak noktası başka model çinli motosikletlerle tanışmış olmalarıdır.. Çok şükür bu forum ve üyesi değerli dostlar sayesinde doğru bir modelle başlangıç yapmışım..
    kdiner ve cenkito bunu beğendiler.
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    çinlilerin baslıca sorunlu modelleri duydugum kadarıyla scoter lar,
    vitesli modellerin neredyse tamamı belli standarda ulastı.
    ilk çinli tecrübem arkadasımın mt125 mondial scoterıyla oldu, cok sukur onlada hiç sorun yasamadık
    birde kullanıcı faktörüde cok önemli,
    ne demiş ata lar bakarsan bag olur bakmazsan dag (çöp) olur.

  13. #13
    waffenSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM duke 390
    ilk motorum 2009 da sıfır cın 250 lik bir choperdi burnum bi taraftan çıkmadı lanet olsun durduğu yerde arıza yapıyordu..
    motorda ne fren nede frenı desteklıcek kalıtelı lastık vardı sonuç; otobusun altında parçalandı...
    ikinci motorum 1997 model dragstar 650 di allah için 2 yıl boyunca tık demedi yapanlardan allah razı olsun.
    üçüncü ve son motorum 2009 model honda shadow 750 çokta memnunum allah nasip ederse torunuma birakıcam.

    ben her zaman söylerim 0 çin alacağına 15 16 yaşında japon al.
    hayır ucuz diye alıyoruz sonra masraflardan bir bakmışız japon parası çıkmış..

  14. #14
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    2 sene 10.000 km çinli kullandım Antalyaya gittim sağa sola gittim tık demedi iyi bir lastik aldım çok faydasını gördüm ilk motosiklet çinli olur 2 elde değer kaybediyorsa 2 el al kullanacağın kaç kilometreki tutupda Cbf ye 6.000 tl vermekde mantıksız ucuz çinli al 2 el bir sezon bin sonra 250 cc japon al düşük cc lerede o paralı vermek çok saçma

    Küçük cc defterini kapatmak istiyorum yaktığım benzinin hakkını istiyorum yokuş çıkmaz bayır çıkmaz sollamalarda yetersiz kalır uzun yolda fıttırırsın ne işe yarar kaplumbağa hızında gidersen az yakar yavaş gitmek bana hiç zevk vermiyor ..

  15. #15

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ben de şöyle düşünüyorum :

    1) Motosikletler için "Japon" diye bir genelleme yapılabilir ama "Çinli" diye yapılamaz. Çinli var Çinli var. Çin motorlarını kötüleyenlerin tümü, görüntüsüne, ucuzluğuna kapılıp aldıkları titreşim makinası modellerin tecrübesiyle konuşuyorlar. Bkz. 2006 - 2007 model bilumum scooter, Jinlun, Ramzey 250, Kanuni Tiger 250, MCT 250, Mondial 150 KN kullanıcıları...

    2) Bu, ilk motorla illa düşülecek hikaesine inanmıyorum. Düşülebilir de düşülmeyebilir de... Ayrıca birden fazla düşüş yaşanacağına hiç inanmıyorum. Sen bir kere düşüp hala kapasitenin veya bilginin farkına varmadan risk alıp düşmeye, kaza yapmaya devam ediyorsan oturup düşüneceksin.

    3) Kaza yaptığınızda karenajlarının kaç paraya değişceceği veya krank kırıldığında kaç para olduğu bana göre motosiklet tercih kriteri olamaz. Gülü seven dikenine katlanır. Eğer bunların maliyeti sana batıyorsa, ilk zamanlarda dikkatli süreceksin ki yaptığın kaza gerçekten kaza olsun.

    4)İkinci el Japon derken, 2 - 3 yıllık hatta 5 yıllık, az km'deki motorlar alınabilir ama 2004 model YBR'yi bana bedava verseler almam. İyi bir model olduktan sonra benim nazarımda ikinci el Japon, sıfır km Çinli'nin yerini tutamaz. Bayiden sıfır motor almanın keyfi bir başkadır. Bu konuda karar vermenin en kolay yolu, "Bedava verseler hangisini seçerim ?" sorusunu kendine sormaktır. Mesela sıfır km Salcano Wolf ile 2004 model YBR arasında kalsanız tercih ne olurdu ? Veya Kuba CR1 ile 2007 model CBF arasında...
    mehmetenis ve GezeGeze bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    24 Mayıs 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Her ne kadar fiyatını hak etmese de 'Cbr 125',arkadaşların çinli motorları her sürdüğümde iyi ki japon almışım dedirtiyor. Hadi inanılmaz ucuz olur alınır,parçalanır üzülmezsin ama çinliler de pek ucuz değil ki artık.
    mehmetenis bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Seko bey aynen katılıyorum. Burada hiç Çinli sahibi olmayıp laf olsun diye çinli kötüleyen boş konuşan dolu. Bende 2 tane mondial oldu istediğim gibi kötülerim ama çinli sahibi olmadan kötülemeyin samimi olmuyor. bütçesi az olan biri foruma girip 1-2 saat araştırma yapan biri hangi motoru alması gerektiğine karar verir. Mesela benim ilk 2006 cub berbat kalitede ama drift insana güven veren bi motosiklet. 6-7 yaşında japon'da o yılları dolu dolu yaşamıştır. onun yerine hiç yoktan iyi model çinli daha makbuldur.

  18. #18

    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Motosikleti
    mondial mg125, mondial 150 mc
    bence 2.el çinli bedavadan biraz pahalı neden 2.el capona para veremki. Mondial Drift sıfırı 3500 tl plaka ruhsat çanta ıvır zıvır 4000 tl 1 sene kullanılmış Drift 2500 tl pazarlık yap 2400 tl al gülegüle kullan sağlam taş gibi titreşimsiz bol parçalı sıfıra yakın performansı yüksek motor daha ne istiyorsun .Sırf üstünde yamaha yazıyor diye ölü motorlara para vermeye gerek yok.

  19. #19
    xbuky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2014
    Şehir
    İZMİR
    Alıntı moturmotur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence 2.el çinli bedavadan biraz pahalı neden 2.el capona para veremki. Mondial Drift sıfırı 3500 tl plaka ruhsat çanta ıvır zıvır 4000 tl 1 sene kullanılmış Drift 2500 tl pazarlık yap 2400 tl al gülegüle kullan sağlam taş gibi titreşimsiz bol parçalı sıfıra yakın performansı yüksek motor daha ne istiyorsun .Sırf üstünde yamaha yazıyor diye ölü motorlara para vermeye gerek yok.

    bence 2.el çinli bedavadan biraz pahalı neden 2.el capona para veremki. Mondial Drift sıfırı 3500 tl plaka ruhsat çanta ıvır zıvır 4000 tl 1 sene kullanılmış Drift 2500 tl pazarlık yap 2400 tl al gülegüle kullan
    sağlam taş gibi titreşimsiz bol parçalı sıfıra yakın performansı yüksek motor daha ne istiyorsun .Sırf üstünde yamaha yazıyor diye ölü motorlara para vermeye gerek yok.

  20. #20
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Blackeagletr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize emeğinize sağlık, KESİNLİKLE sabitlenmesi gereken bir konu.
    Teşekkürler,inşallah faydalı olmuştur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:41 ----------

    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık.

    Moderatör olarak sizden başkasını göremiyoruz malesef .
    Teşekkürler.

    Diğer moderatörlerimizde sürekli site ile ilgileniyorlar esasında. Ancak onlar gelen şikayetleri değerlendirme/düzeltme/haberleri oluşturma gibi mutfak kısmı diyebileceğimiz tarafta oldukları için izleniminiz o şekilde olmuş olabilir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:42 ----------

    Diğer taraftan fikirlerini belirten diğer arkadaşlarada teşekkürler.
    Yazıda belirlediğimiz/belirlemeye gayret ettiğimiz ödeme imkanı esasında neticeyi belirliyor.
    Sonrası zaten gelişiyor.
    Bizde ödeme koşulu endeksli fikir verme gayretine giriştik,acizane.
    İnşallah faydası olmuştur.
    Sj's bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)