Herkese keyifli sürüşler...
Yeni başlayan arkadaşlarımıza bilgi vermek veya bilmeyenleri aydınlatmak amacına açıyorum sizde bilgi eklerseniz sevinirim (Daha önce açılmış veya bilgiler aynıysa affola)
Buji başlıkları genellikle bir süre sonra kararmaya başlar buda; Motorun eskisi gibi tekte çalıştırmamaya. Ateşlemelerde sorunlara yol açabilir.
Bir bez ile buji başlığını temizleyip(su zımparası ilede temizlenebilir) yada çakmakla ısıtılıp temizlenebilir.
Motorunuz yağ yakma sorunu olmasa bile yüksek devirlerde yağ yakmaya başlar ve bu ciddi bir problemdir. Her hafya yağ kontrolü yapmakta fayda var yoksa motorunuzdan normal olmayan sesler gelmeye ve başınızı ağrıtmaya yetebilir..
Far,sinyal,stop genelde bindiğimizde yanıp yanmadığına pek bakmayız eğer akü zayıfsa far ve sinyaller yansa bile stop lambasının ışığı fark edilmeyecek kadar azalır...
Muayene zamanında far içlerinizi temizleyiniz toz ve pislikler aydınlatmada sorun yaratır bu sebeb Hafif kusurlu olmasına neden olur motorunuzun..
Vibrasyon sorunu olan motorlarda civataların kontrol edilmesinde fayda var...
Su ile temas halinde ise motorunuz genelde arka ön fren disk veya takozlarında pislik birikimi olur bunları engelleyici sprey ile temizleyebiliriz.. Pislikler motor hızlanması etkiler sıkıştırma yaptığı için...
Motorumuzda topcase yoksa ve marketten malzeme alıp taşımamız gerekiyorsa sakın elciklere asmayalım dönüşlerde ön amartisore takılıp düşmemize neden olabilir.Onun yerine arka koltuğa file alıp onun içine yerleştirmek daha faydalı olucaktır...
Kask taktığımızda saçlarının şekli bozulacak endişesi içersinde olan arkadaşlarım saçlara şekli verip sertleştiri sprey sıkıp kuruduktan sonra kaskı takarsa bozulma yapışma olmaz.. Şunu da söyleyeyim Eğer kaskı takıp gezdikten sonra çıkarınca saçlarınız yapışmış bir haldeyse doğru kask almışsınız demektir.. Hiç birşey kafanızdan önemli değil unutmayın...
Zincir temizliği sırasında zinciri komple çıkarıp mazotla temizlemek yada spreyle temizlemek faydalı olur motor rolanti halinde temizlemek zincir aralarında ki yağları iyi temizlemez. Ön ve arka dişli temizliğinide unutmayın...
Ekipmanlarınızı tam ve kaliteli markalardan almayı unutmayın. Genellikle kask alıp geçeriz ama kaza anında dizler ve ellerde önemli ölçüde yer almakta... 3 kaza atlattım kafam yerle hiç buluşmamasına rağmen dizlerim ve ellerimde yaralar oluşmuştu. (Bunlardan sonra gidip aldım hemen)
Frenleme sistemde sadece arka freni kullanmak fayda etmeye bilir. kendi frenleme tekniğinizi edinin; Arka+ön fren (ön frene abanmadan yavaş yavaş) yada arka+motor freni (bundada motor üstündeki yeriniz ve tutumunuz sağlam olması gerekir motor freni sizi aniden öne atabilir)
Ön freni asla abanarak kullanmayın duramazsınız ve kaydırırsınız...
Yaz aylarında terleseniz bile vizörünüz kapalı olmasında fayda var çünkü böcek ve arıların bol olduğu dönem kazaya sebebiyet olabilir...
Artçımızın oturuş biçimi önemlidir.
Eğer aynalarınız çok fazla titreşim yapıyorsa cam kısmını söküp içine silikon doldurduktan sonra kapatmanız yeterli olur titremeyi engeller..( Benim işime yaradı size yararmı bilemem sonra bana kızmayın ama denemekten zarar gelmez ;)
Yağmurlu ve ıslak zeminlerde motoru olabildiğince düz kullanın, yatarak dönmeyi düşünürseniz arka tekerde sendeleme veya kaydırıp düşmeye sebeb olabilir..
Amortisör keçeleriniz patlaksa virajlarda sıkıntı yaşayabilirsiniz...
Aklıma geldikçe ekleme yaparım.. Yazım yanlışım varsa özür dilerim. Sorularınızı yazarsanız yardımcı olmaya çalışırım...
Alıntı değildir kendi bildilerimden yazdım hepsini , Teşekkürler keyifli sürüşler