1 kere dahi o otoyıkamacılara gidipte motorumu yıkamadım yıkatmadım..sonuçta kim benim verdiğim özeni vere bilirki..adamın umrunda olmaz valla.
pazar sabahları 8de kalkıp saat 10a kadar temizlik yıkama yağmala işlerimi bitirip gezmeme başlarım
1 kere dahi o otoyıkamacılara gidipte motorumu yıkamadım yıkatmadım..sonuçta kim benim verdiğim özeni vere bilirki..adamın umrunda olmaz valla.
pazar sabahları 8de kalkıp saat 10a kadar temizlik yıkama yağmala işlerimi bitirip gezmeme başlarım
hocam merhabalar
öncelikle sağdan en bastaki sarı olan sıvı hocam üzerindeki fotoğrafdanda anlaşıldığı üzere motosiklet,tekne ve arabalar için temizle sıvısı..ilk motora su tutup kirini akıtıp sonrasında o sıvıyı bir kovaya(bir avuç kadar), su koyup köpürtüp onunla temizliyorum..
hava üfleme makinasıyla zincirdeki suyu atıp..gidondaki korna ıvır zıvırın suyunu atıyorum..iyice kuruladıktan sonra motoru ve zinciri
.motul zincir yağıyla yağlıyourm..onun yanındaki beyaz ise fren balatalarına sıkıyorum içindeki çapakları temizliyor balata spreyi yani..
balata spreyinin yanındaki ise kontak spreyi yağsız ve hemen uçan cisnten onu ön kontak kısmına,koltuk kilidine ve depo anahtar kısmına sıkıyorum..
wd40 ile motorun tüm düğlemerine,gaz kolu,deriyaj koluna,hareketli yerlere ayak koyma yerlerine,depo kapağına vs sıkıyorum
wd40 ın yanındaki ise klasik lastik parlatma spreyi..onunda sadece lastiğin iç kısmındaki yanak kısmına çok hafiften temiz gözükmesi amacıyla sıkıyorum ve bu kadar..gazlamaya hazırız
dipnot arkadaşlar janta sıçraya zincir yağlarının ilacı w40 ..bir beze wd40 sıkın ve o çıkmayan zincir yağı lekelerini anında çıkartıyor temizlerken dikkat edin lastiğinize bulandırmayın wd40 ı
Youtube Kanalım -- Youtube.com/bilemir1
EmirhanCoskun,çok tesekkürler gerçekten tam anlamiyla temizlik yapıyorsunuz.
bilgilendirme için teşekkürler
Bende bugüne kadar hep prille yıkıyordum ta ki iki gün önce serviste uyrılana kadar.
Ustalar boya yapmadan önce zımparanın üzerine pril döküp zımpara yapıyolarmış. Sıvı ARAP SABUNU bu işin üstadıymış hele ki lastikleri parlatm konusunda MOTUl'un kitine 10 basar.
Önce arap sabunu üzerine MOTUL Shine and Go ohh mis..
2250 gr lık yoğurt kabı,
Küçük boy saklama kabı
10 lt su damacanası.
1 adet sünger
1 adet yumuşak uçlu yağlı boya fırçası
2-3 adet temiz bez.
Balata temizleyici,
Cilalı sabun uygun fiyatlısından.
WD40 (olmazsa olmaz)
gaz yağı yada zincir temizleme spreyi
zincir yağı.
Malzemeler bunlar işlem süresi 30-45 dk.. İş bitince birde sigara yakıp karşısında oturuyorum oh diyom yaptığım şeyin güzelliğini seyrediyorum..
Pasta cila atayım diyorum motora ama bütün malzeme ve makineler tamam da cesaret edemiyorum acaba yapabilirmiyim bu işi ?
Zımparanın üstüne bulaşık detarjanını bir şeyleri söksün diye değil 3000 lik zımparayı daha ince ve kolay kullanabilmek için yaparlar. Daha az çizik daha kaygan yüzey kolay ve en ince çizikle zımpara için. Zımpara dediğin şeyin üstünde ince kum tanecikleri vardır (kum diyorum maddenin adını hatırlayamadım) o kum tanecikleri arttıkça incelir ve cm kareye düşen adet artar miktar arttıkça elde kullanırken yüzeyde kaydırması zorlaşır ve kaymayan zeminde elde tutarken güç kullanırsın ve fazla bastırdığında çok güzel oyuklar elde edersin.. İnce zımpara kullanırken ilk olarak çıplak elle o zımparayı tutmazsın altında düz bir parça koyarsın ikinci olarakta kolay kayması için bulaşık deterjanı kullanırsın.
nerdenmi biliyorum
Bilgisayar modifiyesi ile uğraşırken parlatma işleminden önce bol bol pleksy glass zımparalamışlığım vardır en iyi sonucu bu şekilde alırsın sıvı bulaşık deterjanıyla.. Sonrada gerekli parlatma işlemlerini yaparsın.
Benim ve bi arkadaşımda motor blogunda su lekesi bıraktı. Ben ikinci el alırken çamurlu olduğu için farketmemiştim.
Olayda verniği eritmesi. Özellikle amortisörün ön kısmı lekelenir... sürekli toz toprak çarpıp cilasını incelttiği için.
Motor blogunda da ısı durumlardan dolayı vernik ince, dolayısıyla hemen eritiyor leke yapıyor.
Boyadan başka çaresi de yoktur. Yada polisaj vs...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)