Abs hakkında bir çok yazı ve videolar mevcut. Bu forumlar altında da konuşmalar yapıldı diye hatırlıyorum. Abs'nin artıları dezavantajlarından daha fazla. Bence 250cc üzeri için abs motosikletler de sunulmalı.
Önce emniyet, sonra hareket...
Vakti zamanında araba camiasında da benzer saçmalıkta yorumlar yapılmıştı(çok evvelden). Şimdi o sektörde bırakın abs yi esp'si yok diye araç alınmıyor. Ve bizim tartıştığımız şey 2 tekerlekli bişey
Teknoloji olarak belli ama kafa olarak kaç yıl gerideyiz hesaplayamıyorum ben....
#sürenadam
Ybr 125 ve cfb 1000 sahibiyim. Yağışlı havada barbaros bulvarından inerken, özellikle ışıklarda durdurmakta güçlük çekiyorum. Çünkü abs olmadığından hemen kilitleyip kaymaya başlıyor. Bu yüzden bir kaç defa kırmızıda duramadım. İnşallah ceza yememişimdir. Cbf te ise ister kuru ister yağışlı hava olsun frene asıldım mı duruyor ve tekerleri kilitlemediğinden dolayı kaymada olmuyor. Bu arada 2 motorumda da michelin lastik var. Hani orijinal lastikten dolayı kayıyor diyen olabilir
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
her zaman tabikide lazım olmaz ama gerekince de sende olmazsa kaza yapabilirsin...ister inanın ister inanmayın ben doğru düzgün fren bile yapmıyorum...ne arabamda ne motorumda...trafik koşullarına göre kendini ayarlamak en güzeli...balata bile değiştirmedim ben daha...serviste açıp bakıyorlar hep tertemiz duruyor...
her fırsat elinde vardı,o ise sadece milletini düşündü.....
Yanlis hatirlamiyorsam 2015 yilindan itibaren üretilen bütün motosikletlerde ABS standart olarak bulunacak.
Daha dogrusu AB'nin bu yolda bir karari var.
Dünyanin diger yerlerinde nasil bir gelisme izlenecek,
bekleyip görelim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Alacağım hiçbir motorda ABS, kombine fren vs gibi bir zımbırtı olmayacak. Olursa da ben iptal edeceğim zaten. Fren sistemine müdahale etmek zor birşey değil.
İsteyen kişilere bu tarz teknolojilerin sunulması doğru. Öte yandan motosikletin olayını gerçekten kavramış insanların bu tarz teknolojilere ihtiyacı yok. ABS vs non ABS testlerini izlediğinizde hep aynı şeyleri görürsünüz: ıslak zemin, dümdüz giden motor, frenlere asılan sürücüler. "Ama ABS önümüze aniden birşey çıkınca işe yarıyor". Zaten olay da orda. Önüne aniden birşey çıkacağı bir pozisyona sokma kendini. "100km/h ile kavşağa yaklaşıyodum, önüme çocuk atladı ABS sayesinde kurtuldum". Aferin. Bir dahaki sefere 30km/h ile yaklaş kim atlarsa atlasın bakalım birşey oluyor mu.
Bir diğeri de kombine fren sistemi. Arkayı sıkıyorsun sıvının bir kısmı ön frene de gidiyor. Ben ön freni sıkmak istesem ön freni sıkarım. Motosiklet araba değildir. Dinamikleri araba gibi işlemez. Bilene. Algıları fazla yüksek olmayan kişilerin işine yarıyor olabilir. Ben istemem. Burda böyle söyleyince garip oluyor tabi. Sorsak burda herkes Rossi zaten.
A-B noktası arası ekstra güven isteyen alsın kullansın. Benim gibi bindiği motoru süper hafif isteyen kişilere ise ABS dayatacaklarına, AR-GE'lerini karbon fiber şasi, amortisör dış bacakları, swingarm gibi unsurlara ayırmaya başlasınlar da biz de 80 kg 20bg scooterlara binebilelim.
MX motorlara da ABS biraz sıkar bu arada yani.
bugun bagdat caddesınde onumdekı arabnın onundekı araba anıden sagdakı sokaga gırmeye kalktı tabı araba koydu frene bnde 90la fln gıdıyordum on frene asıldım tabı kıtlenmesın dıye tedırgın asıldım arkaya bastım arkayı kıtledı bıraz bıraktım vıtes dusurdum debrıyajı bıraktıgımda arka saga sola gezıyordu kafa ıyıce bastı tampona ıkı karıs kala durabıldım ıyı heyecandı :S benım ıcın eger kombıne abs olsaydı ne korkum olurdu kı evet durma mesafem uzucaktı ama zaten kızaklamıcagını bıldıgım ıcın var gucumle frenlıcektım cok daha kısa surede durucaktım acı fren sesı altımda savrulan bır motorda olmıcaktı bu kadar saydıgım olay toplamda 3 sn gelıstı zaten.
cb125e (5000km) --- CBR250R (11500km ) CBR 650F (0KM ---- )
Umarim bir gün bir kavsakta yola atlayan yaya siz, ya da sizin çocugunuz olmaz.
Ve umarim, siz ya da çocugunuz o yola atladiginda algilari yüksek bir sürücünün kullandigi bir motosiklete denk gelirsiniz.
Bunun ihtimalinin yüzdesi neyse,
sizin abs veya kombine fren sistemi karsitliginizin isabet bulma yüzdesi odur.
Abs ve ya benzeri diger güvenlik sistemleri biz motosiklet sürücülerinin güvenligi için reklamasyonu yapildigi için algilamada yukarida alinti yaptigim arkadas gibi oluyor.
Ama bir de diger insanlarin güvenligi meselesi var.
Gün içerisinde hep motosiklet üzerinde degiliz.
Gerçi olsak da bir sey fark etmez.
Yaninizdan frenlere basmaya korkan bir surucu hizla gelip çarptiginda sizin müthis ustaliginiz hiç bir ise yaramaz.
Ya da sevgilinize çiçek almak için karsidan karsiya geçerken.
Ya da çocugunuzun elinden tutmus, lunaparka giderken,
elinizi aniden birakip,
yola firlayan topa bir tekme atmaya giden bacaksizin karsilastigi motosiklet sürücûsünün motosiklet kûltürü ile yogrulmus, ileri sürüs egitimleri almis, dört dôrtlük adam sifati olabilme ihtimali nedir?
Siz mükemmel sûrücüsûnüz.
Ya digerleri?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
ABS mi dediniz?
Evet,ABS asfaltta,yağmurda virajda vs. yollarda çok faydalı bir ekipmandır.Bence mutlaka motosikletlerde bulunmalıdır.
Ben motosikletimde ABS istemem demek,düpedüz enayilik demektir.Tabiiki insan,aynı olayı ABS siz ve ABS li olarak yaşayınca bunu fark edebiliyor.
Ancak motosikletlerde ABS yi,on-off durumuna getirecek bir düğme mutlaka bulunmalıdır.Zira son zamanlarda üretilen ABS li motosikletlerin çoğunda bu ayraç bulunmuyor.
Bu durumda, videoda da görüldüğü üzere toprak ve yokuş aşağı zeminlerde ABS li motosikleti durdurmak mümkün olmuyor.Oysa ki videoda ki BMW GS in ABS ayraç düymesi bulunuyor.Ama ne hikmetse bu kullanılmamış.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
5. motorum ABS'li. Bundan sonra ABS'siz motora biner miyim, binerim; ama ABS'yi hep ararım.
Her ne kadar tecrübeli olursak olalım, motosikletteki her güvenlik unsuru bizim için avantajdır.
www.motorumla.net
Umarım bir sonraki mesajımı algıları daha yüksek birisi alıntılar.
ABS vs non ABS tartışması bu forumun açılışından daha eski bir konudur. Her ikisine de inanan vardır. Buraya gelip iki satır yazı yazarak bu tartışmada kesin olarak haklılık ispat edeceğini düşünen yanılır. Ben yukarda fikrimi belirttim ve bu kadar. Ucuz trajikomik varsayımlarda bulunarak ne ispat etmeye çalışıyorsunuz? ABS istemiyorum, öleyim yani ha, bu mudur? Sizin motorunuzda dünyanın en gelişmiş sürücü destek birimleri mevcut olsun, arkadan gelen manyağın tekinin size dokunması sonucu siz de ölebilirsiniz. Nedir yani?
Olayın sadece mükemmel sürücülükle bir alakası yok. Bir motosiklet kullanıcısı olarak, fren kolunu sıktığımda, hazne ile kaliperdeki piston arasında fren hidroliğinden başka birşey bulunmasını istemiyorum. İsterse kullandığım motorun üreticisi bu konuya milyarlarca dolar harcasın, beni ilgilendirmiyor. Mekanik çalışma prensipleri bana daha yakın geliyor. ABS'de elektronik kontrolcüler mevcut. Ben ki elektronik cihazlara güveni zayıf olan biriyim, saatte 50 km/h ile giderken o leveri sıktığımda cihaz benim istemime tepki verecek mi, vermeyecek mi, bunun şüphesini yaşamak istemem ben motor üzerinde. Burda ABS sanki sorunsuz birşeymiş gibi lanse ediliyor. BMW'nin modulatör sorunlarını bir araştırın, görün bakalım nedir ne değildir. Bahsettiğim şey o yukardaki video değil.
ABS aynı zamanda sürücüye yanlış güven sağlayan da bir unsurdur. "Motorumda ABS var, frenler kitlenmeden duracak, o zaman daha 'dikkatsiz' sürebilirim." Kelime oyunu yapmıyorum. ABS'nin böyle bir etkisi var. Bu da tartışılan ayrı bir konu zaten çoğu başka yerde.
Ben motosiklet üzerinde sürücü yardımına karşıyım. Çok kaliteli lastikler, iyi fren modulasyonu bilgisi, iyi iki teker bilgisi, yüksek algı ve daha bir sürü unsur. Motosikletler itinayla yaklaşılması gereken aletler. Kişi bu özeni gösteremeyecekse eğer, bence "ABS mutlaka olmalı" demektense, motosiklet kullanmaması lazım. O yukardaki videolarda motorların sağından solundan çubuklar çıkmış uçlarına teker takmışlar kitlenince kayıp düşmesin diye. Öyle üretsinler madem? Hem ABS olsun, hem o yan tekerlerden olsun hiç düşmeyiz. Ama o da 'motosiklet' olmuyor değil mi?
Size güven vereceğini düşünüyorsanız kullanın. Ben hiçbir zaman tercih etmeyeceğim. Alakasız yerlere çekecekseniz daha zekice mesaj yazın bir dahaki sefere.
ABS sistemi 4 ve daha fazlı tekerlekli araçlarda frene basıldığında fren yapan tekerlerin(genelde ön) kitlenmesini engelleyerek manevra kabiliyetine devam etmesini sağlar diye biliyorum. Şimdi; motosikletde kullanırken önüme birşey çıkarsa ve ABS devreye girse dahi duramayacak mesefede isem, ABS devrede iken manevra yapabileceğim garantisi varmı?
YZFR 125 2011-2012 16.000 KM / SYM WOLF SB250Ni 2012-....
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
ilk ve ondan sonraki videoda BMW motorları düşüren aptallar motor kullanmasını bilmiyor gelsinler ben onlara motor kullanmasını öğreteyim
videodaki alet 250 kg yazıyor zaten onunla araziye girmek akıl karı değil arazide benim bildiğim abs kapatılır bütün offroad araçlarda abs ya kapalıdır yada abssiz modellerden offroad yapılır eğer asvalt için konuşuyorsak motosikletteki olayı bir kez test ettim o yüzden çok bişey söyleyemem fakat arabalarda çok fark ediyor normal araçarda kilitlenme derecesine kadar frene basıp arabanın hala gittiğini görüyorsunuz ama absde köküne kadar basınca emniyet kemeri olmasa ön camdan çıkacakmış hissi oluyor linkte arabaları çok güzel açıklamış
http://www.youtube.com/watch?v=V19ge9zd8IE
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)