(A-RI-ZA-LI)Caymakcur, Kavrun ve Pokut yaylaları
-
Geceyi Ayder yaylasi, GalerDüzü yukarisinda geciren, EnduroClub eski uyelerinden Sönke BONDE ile gorusmek uzere sabah 09:30 da Çamlıhemşin'e dogru gaz açtım.Sönke onbeş yıldır Marmaris'te yaşıyor ve sahibi oldugu tur sirketi ile genelde yabancı enduroculara ulkemizde turlar duzenliyor.Ancak bu bölgedeki ilk turu.Trabzon Maçkadan itibaren dağ yollarından 10 gun önce bizim yapmış olduğumuz rotayı izleyerek Sürmene'li yol dostu Ahmet AYDIN rehberliğinde buraya kadar gelmişlerdi.Yaklaşık birbuçuk saat sonra kamp alanina vardığımda kahvaltı yapılmış, cadırlar toplanmış ve arazide gaz yemek için bekleyen hırçın endurolar hazırlanıyordu.Motordan indiğimde kötü haberi verdiler, Ahmet AYDIN'ın xtz-750 Super Ténéré sinin şasesinin üst bölümü karşılıklı iki yerden kopmuştu.O gun guruba rehberlik işi bana kaldi.
Servis aracı, mekaniker, Alman rehber, Ahmet AYDIN ve Ténéré sini orada bırakarak onde ben pesimde Alman endurocular ve en arkada Sönke Yukarı Caymakcur'a dogru gaz açtık.Çok taşlı yoldan gaz açarken Almanların taşlı yola pek alışık olmadıklarını farkettim, çunku hafif ve guclu KTM EXC-400/450 ler ve Husaberg'in peşimden geri kalmamaları gerekiyordu.
Yukarı Çaymakçur'da yolun bittiği yere kadar ilerledik.Fotoğraf molası verdik, ancak yol dışına çıkıp tepelerde gazlamak ne mümkündü.Arazi o kadar dik ve taşlı idi ki special makinelerle bile bu mumkun değildi.Aynı yoldan aşağıya, Galer düzüne indik.
Servis ekibi karadeniz cografyasınının acımasızlığına dayanamayan super ténéré araca yükleyip dinlenmeye koyulmuşlardı bile.Galer düzündeki çadır restoran Yusuf'un yerinde tuzlu ayran molası verdik.Aklınızda bulunsun Ayder tarafında çadır kuracaksanız en uygun yer Galer düzüdür, çadırınızı da Yusufun'yerinde kurabilirisniz.size gereken alakayı gösterecektir.Bu bölgeye gelerek çadır kuran tum endurocu dostları Yusufa gonderiyorum ve hepsi memnun ayrılmışlardır.Yusuf'un annesi ve kızkardeşi çadırda yeme içme işlerini yürütürken, Yusuf ise dağcı gurupları minibüsü ile Kavron veya Caymakcura çıkarıyor, hatta Kaçkar zirveye kadar rehberlik yapıyor.Ayranları içtikten sonra Sönke kurallarını bana saydı benim uymam gereken tek kural yol ayrımlarında durarak, arkamdan gelen ilk endurocuya bekle işareti verip tekrar gazlamak.Orada bekleyen endurocu arkasından gelenlere benim gittigim yonu isaret edecek ve son adamdan sonra devam edecek.Acil durumlar dışında en ondeki durmadan durmak yok.
Yukarı Kavrona dogru hic gaz kesmeden ilerledim.Bu yol oldukça engebeli sert kayalardan, keskin taşlardna oluşuyor.Yukarı Kavron girişindeki tahta kopru üstünde durdum ve arkadan gelenleri beklerken fotograf makinemi cıkarak fotoğraf çekmeye başladım bile.Ekip tamamlandığında hemen karşıdaki Kaçkar Kahvehanesi önünde çay molasını verdik.
Ben ve Sönke çay, diğer Almanlar ada çayı içtiler.Kahvehane sahibi tahinli ekmek ve çörek ikram ettik.Kaçkar dağlarının etrafına sis çoktüğünden fotoğraf için de pek uygun bir ortam yoktu.Fazla oyalanmadan hic durmadan Galer düzüne gaz açtık.
Ekip geceyi Ayder yaylasında pansiyon veya otelde gecirecekti.Ben onden inerek daha onceden tanisikligimiz olan Kuspuni pansiyona vardım.Yeterli yerleri varmış.Küçük bir pazarlıktan sonra makul fiyatı Sönke' ye bildirdim, odalara bakmalarini istedim.Endurocu güveni ile sen okey diyorsan bakmaya gerek yok kalıyoruz dedi.Endurocuların esyalarını pansiyona bırakarak servis aracını super ténéré yi Surmeneye bırakmak ve Çayeli'nde iki gün önce kaldikları otelin park yerindeki römorku almak üzere gönderdik.Alman endurocular Sönke ile birlikte üçü bayan, yedi kişiden oluşuyor.Bir erekek daha vamış ancak Anzer yaylası yakınlarınd amotorunu devirerek omzunu kırdığından önce Trabzon kemik hastanesine oradan uçakla Almanya'ya gonderilmiş.Hemen arkasından biz de Türkiye'nin en güzel yaylası olan Pokut'a çıkmak için hazırlanıyorduk ki, Türkiyede'ki yirmiüçüncü turuna katılan ihtiyar Alman endurocu ve bayanlardan birisi gidecek guçlerini kalmadığını soyleyerek pansiyonda kalmayı tercih ettiler.
Ayder yaylasından Çamlıhemşine doğru gaz açtık.Fırtına vadisi boyundan Zilkaleye gelmeden Şenyuva(eski adı Çinçiva) dan hemen sola dönerek toprak yola saptık.Pokut yaylası yüklü ve özellikle ağır çiftsilindirli endurolar için UYGUN DEĞİLDİR..! uyarısı yapmadan geçemiyeceğim.Eğer bu uyarıya aldırış etmeden çıkar ve yolda devrilirseniz neden böyle yazdığımı anlarsınız.
Çok virajlı ve keskin donuşleri olan toprak çamur karışımı yol çok kısa zamanda irtifa kazandırıyordu.Buraya arazi araçlarının dışında başka araç çıkamıyor tabii bir de endurolar :-)), çıkan araçlar da virajların çoğunda iki veya üç manevra yapmak zorunda kalıyor.25 Mayıs ta Pokut ve Sal görmek için tıklayınız yaylalarının yaylanın iki km. yakınına kadar gidebilmiştik.Toprak kayması sonucunda ilerleyemedik ve gidiş donuş beş km kadar yürümek zorunda kalmıştık.Pokutun hemen altındaki Sal yaylasına geldik.KTM aldiktan sonra alışkanlık oldu her duurduğum yerde makinenin sağına soluna bakıyor gevşeyen civata varsa sıkıyordum.O esnada arka zincir dişlisi nin yarısının eridiğini hayretle gördüm.Yaklaşık beş bin km. yapan dişli sonund abitmişti, hatta sabah zinciri yaglarken dişlerde sorun gorunmuyordu, biraz incelmişti.Zinciri biraz germekten başka yapacak bir şey yoktu, oyle yaptık ve gittiği yere kadar diyerek çamurlu yoldan yukarıdaki Pokut yaylasına ve yolun sonuna ulaştık.
Araçlar ve diğer motorlar için yolun sonnu olabilir ama KTM ler için yolun başı idi.Dar patikadan ilerleyerek yayla evlerinin olduğu yere geldim ve tabii diğer endurcular da takip ettiler.Karşıdaki dik ve pürüssüz tepeyi işaret ettim ve sıra ile gazladılar, bayanlardan birisi hariç diğerleri deliler gibi tepeye gazladı, fotoğraf ve video çekiminden sonra ben de tepeye cıkmak için gazladım ama o dişli ile nasıl olacak diye düşünürken, fazla gaz acmadan dik olmayan bir yerden tırmandım.Keşke dişli sağlam olsaydı da onlar gibi ikinci vitesle tırmansaydım.Sadece tepeye cıkmış oldum :-)
Kısa sure asağıdaki sis yaylayı bastırdı ve sonra sis bastırdı, biraz dağıldıktan sonra ekibi toplayarak gelidğimiz yoldan aşağıya gazladık.Fırtına deresi boyundaki iki tarihi kopruyu ziyaret edip, Çamlıhemşin'de konak fotoğrafı çektikten sonra Ayder yaylasına doğru gazladık.Motorları Kuşpuni pansiyona çektik.Ben sıra ile iki tane KTM EXC--450 ve Husaberg 450 yi test ettim.iki tane EXC-450 test etmekteki neden bir tanesinin arka dislisi 43, diğeri 45 likti.Aradaki 2 dişlik fark kendini çok iyi hissettiriyordu.Zaten bende LC4 640 ıma öne 15, arkaya 45 lik dişli takmaya karar vermiştim.Şu an üzerinde önde 16, arkada 42 lik dişli var.Asfaltta hız yapmaya müsait, ama razide tırmanışı olumsuz etkiliyor ve sık vites degişmek , dar ve keskin toprak tırmanışlarda bazen yarım debriyaj yapmak durumunda bırakıyor, bu duurmd abeni çok rahatsız ediyordu.Bu nedenle asfaltta fazla hızla isim olmadığı için arazide performans saglayacak dişlileri takacağım.
Akşam yemeğini beklerken Sönke'ye yarın ilerleyecekleri yol hakkinda bilgi verdim.Sahile inmelerini, Borçka'ya kadar asfalttan gitmelerini Borçka'dan dünyalar güzeli Maçahel vadisine görmek için tıklayınız girmelerini, oradan Artvin'e geçmelerini kafkasör yaylasında geceyi geçirerek onlara rehberlik edecek Artvin'li endurocu dostlarımızın esliğinde geçen hafta gezdiğimiz yaylalardaki o güzelim çamur ve toprak yollarda, çim tepelerinde gaz açmalarını söyledim.Sönke dünden razi, Artvinn'li endurocularin tel numaralarini verdim ve onlari arayarak durumu anlattim.
Ekiple vedalaşarak gecenin Ayder serininde Rize'ye doğru, arka dişlisinin dişleri bimiş kadim yol /arazi dostum, deli kızım LC4 640 Adventure R ile gaz açtım.
\"kaskiniz takili, fariniz acik olsun\"
Murat KIZAK
KTM LC4-640 Adv. R
[url]www.arizalilar.com[/url] (a-rı-za no: 26 )
[url]www.endurocu.org[/url]
Reklamlar
-
yahu hiç bir yorum yapan olmamış ben bari yapayım.şahane tek kelimeyle.
Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular
-
geziyi okuyunca kimsenin yorum yapacak hali kalmamıştır, şaşkınlıktan
-
altına da "YORUMSUZ" falan yazmadık ama :-)
\"kaskiniz takili, fariniz acik olsun\"
Murat KIZAK
KTM LC4-640 Adv. R
[url]www.arizalilar.com[/url] (a-rı-za no: 26 )
[url]www.endurocu.org[/url]
-
bu resimlere ve yazıya yapılacak yorummu var???
orada olmak ve 20 dakika dinlenip rüzgarın sesini dinlemek için neler vermezdim...
-
Kobayashi, hocam sen 20 dakika için neler vermezdim diye yazmışsın ben saniyesi için neler vermezdim ama allah nasip ederse bu sene Murat hocamın çizeceği rota ile buraları bizlerde gezmeye gideceğiz şimdiden duyuralım
Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular
-
hocam sana oyle bir rota hazırlayacagım ki, memleketi, çoluğu cocugu unutum buralara geri donmeyeceksin :-)
\"kaskiniz takili, fariniz acik olsun\"
Murat KIZAK
KTM LC4-640 Adv. R
[url]www.arizalilar.com[/url] (a-rı-za no: 26 )
[url]www.endurocu.org[/url]
-
endurocu, hocam yemin ederim o günlerin gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum hani askerde teskere bekleyenler gibi gel 30 haziran gel
Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler