2011 Bonneville Yaris Haftasi
-
20 Ağustos 2011, 10:18
#1
Diger bir Triumph projesinde kendime vintage klasmanda (56 oncesi) bir "LSR" kara hiz yaris motoru yapacagimdan ve bu seneki Utah'daki tuz duzluklerindeki yarisa katilacagimdan bahsetmisdim. Bu sebepden oturu diger triumph projesine ara verip son 10-12 haftadir bu proje ile ilgilenmisdim.
Uzun gun ve gecelerden sonra bu 1952 model Pre-Unit 650cc Triumph projesini bitirebildim, fakat seyhate cikacagimis gun bittigi icin motoru tam olarak test edemedim.
Gecen hafta cuma sabahi 5'de yola cikdik
Californiadan kuzey doguya dogru Mojave collerinden Nevada, Vegas'a ordan kuzeye en sonunda Utah tuz duzluklerine vardik, toplam 12 saat surdu.
Bircok guzel yer gordum, kar kapli daglar, vadiler, canyonlar, goller, sahiller vs.. hepsini cok sevdim, dogayla icice yasadim herzaman. Fakat bu bembayaz tertemiz duzlukler bende farkli bir his yaratti, hayatimda bu kadar etkiliyci bir sey gormemisdim. Duymakla yada resimlere bakmakla pek anlasilcak birsey degilmis onu ogrendim. Cok buyuk bir yer, ornek vermek gerekirse soyle anlatabilirim. Yarislar golun bir kosesinde yapildi, sadece pit alanina giris, start cizgisi, finish cizgisi arasi 5 gunde kat ettigimiz mesafe 200mil (320km) civari yarim depodan fazla yakit tukettik sadece isimizi gorebilmek icin..
Seyircilerin kurdugu tenteler
yaris oncesi suruculer toplantisi
ilk once muayene istasyonunda muffetisler motoru kontrol etti, kural kitabini onlarca defa okumama ragmen arka tekerlegin uzerine numara paneli koyamiyacagimi ogrendim, gozumden kacmis ama bu kural bu sene cikmis ve benim gibi baskalarida numaralarinin yerini degistirmesi gerekdi, bizde numaralari deponun uzerine koyduk, aslinda goruntu olarakda daha guzel oldu..
yaris yakitini aldik ve depoyu muhurlediler.
Ve ilk kosumuz icin sirada bekliyoruz
---------- Post added at 23:02 ---------- Previous post was at 22:38 ----------
Ilk kosumda on takim problemi yasadim, o yuzden 30 milin uzerine cikamadim.. fakat problemi pit alanimda cozebildim ve bir dahaki kosumda 107 mil yapdim. buna cok sevindik.. 1952 model ve orjinali sadece 34 beygir olan bu motoru 100 milin uzerine cikarmak onemliydi. ertesi gun son surati 110 mile cikarabildim ve persembe 113 mile (180km) cikdim. rekor 12 sene evel 127 mil ile kirilmis. Makinayi kirmadan o hizlari gorebildigimiz icin cok sansli sayiliriz bircok kisi makina problemlerinden tam olarak kosamadi.
---------- Post added at 23:09 ---------- Previous post was at 23:02 ----------
ilk 107millik kosumuzun ertesi kutlarken.
minik pit alanimiz, tum bakim/tamir islerini burda yapiyoruz..
---------- Post added at 23:18 ---------- Previous post was at 23:09 ----------
.
.
ve donus
seneye motor uzerinde ne degisiklikler yapacagimi planlamaya basladim bile, tuzu bu kadar ozliyebilecegimizi nerden bilebilirdik...
Reklamlar
-
20 Ağustos 2011, 10:55
#2
Sevgili Alp rica edecgim o resimleri hemen kaldir , bir daha da buralara ugrama
Yaa adami kiskancliktan catlattin resmen
motorun sahane durusu mu diyim
Yaptigin isligin hiz testini bonneville gibi bir tarihi yerde tatma zevkimi diyim
Dostum tek kelime ile "SuperB" olmus
Seneye cok daha idaali projlerde gormek istiyoruz seni
Gercekten gurur duydum.
Tebrik ederim
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
20 Ağustos 2011, 11:00
#3
müthiş birşey orada olup o havayı tatmak vardı
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
20 Ağustos 2011, 13:12
#4
yaptığın işi tam anlamıyla yaşamana gıcık oluyorum ,
hadi yaşadığın yerde imkanın var ses çıkartmadık , iştende anlıyorsun , her işini kendin yapıyorsun birşey demedik ,
yaptığın yetmezmiş gibi birde biniyorsun , binsin hakkıdır helal olsun dedik ,
yahu insanın kendi yaptığı bir şaheserle yarışması ne demek yahu , bir yere kadar yani ,
bundan fazlasına tahammül edemem ,
herşey gönlünce olduğuna göre bize başarılarının devamını dilemek düşer....
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
20 Ağustos 2011, 13:28
#5
-
20 Ağustos 2011, 14:14
#6
Motosiklet Eğitmeni
Alp sistim Allah canimi alsin.
Ulem bir tek ben mi kiskancim diyordum ama görünüse bakilirsa, diger arkadaslarda benimle ayni fikirde.
Valla helal olsun.....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
20 Ağustos 2011, 15:09
#7
Helal olsun yaa. Bir şaheser toplamak, ortaya çıkarmak, üstüne bir de yarışa katılmak. Muhteşem bir duygu olmalı.
Hayret ve kıskançlık içinde baktım fotolara
Tebrik ederim
33 KDC 64
Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009
-
20 Ağustos 2011, 16:16
#8
ne yorum yapabileceğimi pek bilemedim.
triumph tiger, Bonneville, emek, inanç, hız, mutheşem atmosfer, rakı karpuz, beşiktaş forması, 113 mil! süper! daha ne
cennet de cehennem de bu dünyada millet. boşuna yukarı bakmayın
-
20 Ağustos 2011, 16:27
#9
Geçen belgesel kanalında uzun uzun seyretmiştim Tuz düzlüğü yarışlarını. Zemin bu sene sıkıntılıymış hatta bir yarışçı hayatını kaybetti, her sene gördüğü diğer yarışçı arkadaşları şok oldular, bir kısmı yarışı bırakıp eve döndü bir kısmı yarıştı!
Kendi topladığın motosikletinle yarışmak bambaşka bir his olmalı, bizi de uzaktan nasiplendirdiğin için teşekkürler.
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
-
20 Ağustos 2011, 16:34
#10
Diyodum ki; "bu adam şimdi gitmiştir oralara, yarım yamalak Türkçe ile bize bişeyler anlatmış, hava atıp çıkmıştır. Artık Amerikalı olmuştur bu adam."
Rakı ve karpuzu görünce bi öksürük aldı beni. Laflarımı da birer birer yuttum.
Elinize emeğinize sağlık, Boddeville'de yarışmak harika bir duygu olsa gerek.
Angel'ın evini basacağız, motorları ve alet edevatı çalıp Bonneville'e kaçıyoruz. Kimler benimle?
-
21 Ağustos 2011, 01:52
#11
Tek kelimeyle Mükemmel...
Elinize emeğinize sağlık...
-
21 Ağustos 2011, 01:57
#12
Alp abi canavari halletmissin hemde baya iyi hizlara cikarmissin ya.
O kadar telasa gerek yokmus.
Timing olayini nasil hallettin o kadar ugrastik neymis kompresyon probleminin sebebi?
Ne zaman donuyosun eve?Gelicem bi ara yine yanina.
-
21 Ağustos 2011, 02:00
#13
-
21 Ağustos 2011, 11:01
#14
Arkadaslar hepinize tesekur ederim, bir ara diger araclarin resimlerinide yayinlamayi dusunuyorum.. cok acaip hizli makinalar vardi
kenrox adlı üyeden alıntı
ne yorum yapabileceğimi pek bilemedim.
triumph tiger, Bonneville, emek, inanç, hız, mutheşem atmosfer, rakı karpuz, beşiktaş forması, 113 mil! süper! daha ne
cennet de cehennem de bu dünyada millet. boşuna yukarı bakmayın
haklisin kenrox, bir tane dunyamiz var, onu sevelim/koruyalim.
Jubaa adlı üyeden alıntı
Alp abi canavari halletmissin hemde baya iyi hizlara cikarmissin ya.
O kadar telasa gerek yokmus.
Timing olayini nasil hallettin o kadar ugrastik neymis kompresyon probleminin sebebi?
Ne zaman donuyosun eve?Gelicem bi ara yine yanina.
beklerim gel tabiki, egzantrik standardindan daha yuksek liftli oldugu icin, siboplar acildiginda yaylarin titanyum tutuculari rocker boxlarin duvarina carpiyormus, o yuzden zamaninda kapanamadigi icinde kacak oluyormus. rocker box larin duvar larini komle traslayip yaylarin ragat inip cikmasini sagladim, problem cozuldu. geldiginde gosteririm.
coq adlı üyeden alıntı
Ayip olcak ama ben bir de su fotografi merak ettim.
Bu arabaya yolda rastlaman zaten basli basina bir olay ama o sag ön camin yanindaki nesne nedir?
Herhalde arabanin fotosunu çekmek için, özellikle durdun!
coq, o arabayi tesadufen cekdim, colun ortasinda manzara resimi cekmek icin durmusduk o arabanin geldigini gordum, motorla ayni karenin icersinde olabilmesi icin nisan aldim, oldu (sag camdaki bir tur fan/turbin, vintage air conditioning diyebiliriz, klasik araclarda aksesuar)
durdugumuz yer burasiydi
-
21 Ağustos 2011, 19:48
#15
bir çok kişinin ayrı ayrı hayal edebileceği birkaç zevki bir arada yaşamak nasıl bir duygu olabilir.
bir motosikleti baştan yaratabilmek
onunla sorunsuz yarışabilmek.
tuz düzlüklerindeki yarışlara bırakın katılmayı orada bulunabilmek.
amerikalılara ait bir fenomeni, türklere mahsus bir keyifle; rakı ve karpuzla kutlabilmek.
vee beşiktaşlı bir sevgiliye sahip olabilmek :p
ve bu fotoğraflar bir kez daha bir gerçeği bize hatırlatıyor:
Alemde iki tane büyük vardır; biri yeni rakı diğeri BEŞİKTAŞ
-
22 Ağustos 2011, 16:51
#16
tek kelime ile mükemmel, tebrikler alp.
-
Türkiye ve beşiktaş tişörtleri. ve yeni rakı. gerçekten gurur duydum. =)
-
Mükemmel fotolar
Bu fotoyu gördüğüm anda ne gazlanır diye geçirdim içimden
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
tam the fastest indian filmini bitirmiştimki konuyu gördüm. büyük raslantı
film aynı yerde geçiyor ve 200 mil sürate ulaşmış indian ile.
-
bobber adlı üyeden alıntı
bir çok kişinin ayrı ayrı hayal edebileceği birkaç zevki bir arada yaşamak nasıl bir duygu olabilir.
bir motosikleti baştan yaratabilmek
onunla sorunsuz yarışabilmek.
tuz düzlüklerindeki yarışlara bırakın katılmayı orada bulunabilmek.
amerikalılara ait bir fenomeni, türklere mahsus bir keyifle; rakı ve karpuzla kutlabilmek.
vee beşiktaşlı bir sevgiliye sahip olabilmek :p
ve bu fotoğraflar bir kez daha bir gerçeği bize hatırlatıyor:
Alemde iki tane büyük vardır; biri yeni rakı diğeri BEŞİKTAŞ
ER6iNbay adlı üyeden alıntı
tek kelime ile mükemmel, tebrikler alp.
klemenjero adlı üyeden alıntı
Türkiye ve beşiktaş tişörtleri. ve yeni rakı. gerçekten gurur duydum. =)
Blackeagletr adlı üyeden alıntı
Mükemmel fotolar
Bu fotoyu gördüğüm anda ne gazlanır diye geçirdim içimden
tesekurler arkadaslar
motopisklet adlı üyeden alıntı
tam the fastest indian filmini bitirmiştimki konuyu gördüm. büyük raslantı
film aynı yerde geçiyor ve 200 mil sürate ulaşmış indian ile.
B. Munro, kendisi cok saygi duyulacak kisi.. bu islerin sadece hazir para yada imkanla olamiyacagini ispatlayan yarismacilardan bir tanesidir.
minik kulubesinde dokdugu pistonlarla kirdigi hiz rekoru gunumuzde gecilememisdir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler