çok güzeldi.tecrübe edindik.teşekkürler.ellerine sağlık
çok güzeldi.tecrübe edindik.teşekkürler.ellerine sağlık
çok geçmiş olsun, gezilere yalnız çıkıp ücra yerleri dolaraşarak cesur olduğunuzu kanıtlamıştınız, çok maceralar yaşadınız ama işte mantık çerçevesinde de olayı değerlendirmekte fayda olduğunu sizde görmüş oldunuz, hiç değilse bir kişi daha yanınıza lazım, köpek kovucu deneyebilirsiniz (evcillerde işe yaramıyor), orada yalnız beklerken yanınıza o kangal gelseydi acaba ne olurdu bir de elektroshock aletlerinden yanınızda olsa iyi olur, belkide uzayıp kısalan demir joplardan bir adet
Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkürler arkadaşlar. Aslında kaza sayılmazdı, çok şükür bende de bir şey yok zaten. Ders oldu işte...
Köpek kovucum var zaten, ama kangala karşı etkili olacağını hiç sanmıyorum. Başka önlemlerim de var aslında. Yine de kangalla karşı karşıya kalmak istemem tabii ki...
Ağır metal insanı...
O at gibi kangalın sahipsiz olması zor ve inanın size bir zararı olmazdı. Asil hayvandır yinede tedbiri elden bırakmamamak lazım. Tek başınıza ve haritasız üstelik asfalt lastikleriyle araziye girmişsiniz cesaretiniz tebrik edilmeli.
Yukarı çıkıp gördüğünüz uçsuz bucaksız dağlarda telefonsuz kalsaydınız ne yapacaktınız?
Hiç motorum olmadı ama böyle maceralara tek başına atılmak doğru değil, atılacak adamın elinin altında her ihtimale karşı alet evrat olmak zorunda yoksa düpedüz aptallık.
geçmiş olsun.
tüm köpeklere karşı en etkili koruyucu 1 m lik zincirdir.Vurmana gerek yok,savrulma sesi bile onu korkutmaya yeter.
Ben taşımıyorum ama bu güne kadar hiç biri saldırmadı,köpek görünce yavaşlarım ve sonra aniden olduğum yerde gaz açarım.Kaldı ki köpeklerin çoğu gelenin bir insan değil,makina olduğunu zannediyor muhataplarının bir insan olduğunu farketmeleri onları çoğu zaman uysallaştırmaya yetiyor.
Tek başına ıssız bir rotaya giden motorcuyu kimse zorlamıyor,kendi isteğiyle gidiyor giderken de kendince gerekli gördüğü tedbirleri alıyor.başına gelebilecekleri hesaplayarak gidiyor.Gidiyor çünkü o rotalar alıştığımız, bildiğimiz asfalt rotalardan,grup sürüşlerinden,pikniklerden çok ama çok daha fazla keyifli.bilindik rotalardan olmayışı sebebiyle doğal güzelliklerin en dibini bulabilme imkanı sunuyor.
bu keyfi hiç yaşamamış insanların klavye başından" şöyle olsaydı. böyle yapsaydın? demelerine de hiç anlam veremiyorum.
Yahu madem kendin cesaret edemiyorsun,niye başkalarının cesaretini kırma çabasındasın?.belki o keyfi öğrensen sen Emrello'nun aldığı tedbirin yarısını bile almadan yola çıkacaksın.
biz neredeyiz alem nerede?
16 yaşındaki bir kız yelkenli tekne ile dünyayı tek başına dolaşıyor biz şurada Taşdelen ormanına giren arkadaşımıza "tek başına gitmeseydin iyi olurdu,kolun kırılırdı,motorun bozulurdu" diyoruz hala.
'' emrello '' daha önceki mesajımda da değinmiştim. Bu ve benzeri olumsuz
gelişmeler insanoğlunu yıldırmamalı, önlemleri maximize ederek yeni ufuklara
yelken açmalısın..
Tekerin düz dönsün.. Kazasız ve keyifli rotalar dilerim..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:18 ----------
'' Savaşkayan '' ın görüş, öneri ve yorumlarına katılıyorum..
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
Tek başına girmek belli bir risk getiriyor doğru. Artık yüksek riskli rotalara tek başına girmeme konusundaki kararım hala geçerli, ama sınırlarımın elverdiği ölçüde yine tek başına gezilerime devam edeceğim.
Bu arada en tedbirsiz halimde bile yanımda çoğumuzun aklının ucundan geçmeyecek alet edevat bulunur. Bir gün yanıma aldığım malzemeleri şöyle bir asfalta serip resmini çekeyim diyorum hatta (lastik tamir kiti + levyeler + pompa + yedek iç lastikler + ilk yardım malzemeleri + ipler + çakmak + köpek kovucu + yedek giysi + lastik bantlar + yedek somunlar + buji + duck tape + çeşitli boyda anahtarlar + ilaçlar vs.).
Ağır metal insanı...
Bu keyfi yaşamak için motor sahibi olmak şart değil sırtına bir çanta alır asker botları giyer ormana girersin.. Kırıcı olmayalım.bu keyfi hiç yaşamamış insanların klavye başından" şöyle olsaydı. böyle yapsaydın? demelerine de hiç anlam veremiyorum.
En azından arazi lastiği kullanmalısın, gerçekten çok farkediyor yüksek hız yapmassan asfaltta bile konforlu gelecektir..
İkisinin keyfi farklı aslında... Doğada yürüyüş yapmakla doğada motor kullanmayı karşılaştırmak ne kadar doğru olur emin değilim. Örtüştükleri noktalar var ama farklılıkları da çok. Sonuçta sadece doğayla baş başa olmak isteseydik motordu, ekipmandı o kadar masraf yapmazdık...
Arazi lastiği konusunda haklısın ama sadece arazide kullanmıyorum motoru. Tourance'lar da zaten %100 asfalt lastiği sayılmaz. Hafif araziye de uygun. Sonuçta bir racing lastiği gibi düz ve yumuşak değil. Toprak yollarda performansı iyidir, ama tabii ki daha dişli bir lastik arazide daha güvenli olacaktır. Belki bu lastikler eskiyince dediğin gibi daha dişli bir lastik tercih ederim.
Ağır metal insanı...
sıkıntı hariç çok güzel fotolar harika manzara insan olmayışı dahada güzel teşekkürler paylaştığın için
arkadaşlar ne yazık ki burası Türkiye, can sizin siz bilirsiniz ...
biz burada birşey diyorsak kötü niyetimizden değil iyi niyetimizdendir...
ben bugün klayedeysem çarşamba günü olduğum ameliyat yüzündendir ...
bugün AYE nickli arkadaş bir kaza sonrası vefat etmiştir, okuduğum ve video dan izlediğim kadarıyla aniden şu kavurucu sıcaklarda bir ıslak bir zemine (belediyenin hatası) girerek motoru kaymıştır, en önde gidiyormuş arkadan gelenler zor yavaşlamış, şimdi ne demeli bilmiyorum, herkesin başına gelebilirdi acı ama gerçek çünkü burası Türkiye, yine bu işten hiçkimse sorumlu olmayacak, giden gittiğiyle kalacak, biz emrelloyu seviyoruz, savaşkayan bey sizi de seviyoruz, maksat daha fazla tedbir emniyet çünkü bir kere "game over" oluyor, "restart game" yok !!
Öncelikle geçmiş olsun.
Ayrıca AYE'nin haberini de şimdi öğrendim, ne diyeceğimi bilemiyorum... Allah rahmet eylesin, yakınlarına dayanma gücü versin. Ama yol sulamalarına, katil bariyerlere karşı bir protestonun zamanı geldi de geçiyor bile... Hepimiz toplanmalı ve bu konuya dikkat çekmek için ne gerekiyorsa yapmalıyız.
Kimse kimsenin iyi niyetinden şüphelenmiyor. Uyarıları için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. Zaten yazının ana fikri de "gereken dersleri almış olmamdır".
Amacından biraz saptı ama başta da dediğim gibi bu bir gezi yazısı değil. Diğer arkadaşları uyarmak amacıyla yaşadıklarımı anlatayım istemiştim. Yaşadıklarım "maceranın tadı" durumu değildir; bir dizi yanlışın sonucunda ortaya çıkmış ve sonunda "ucuz atlatılmış" bir badiredir. Şu anda geriye gülümseyerek bakabiliyor olmam olayın ciddiyetini azaltmaz.
Ağır metal insanı...
ben kendi adıma bu maceradan bir ders çıkardım ve Borusandan bir adet fren, bir adet debriyaj maneti aldım.
Emrello 279 Tl me maloldu senin tecrübe
Sağolasın.
Bir gün işe yararsa sana ayrıca köfte ısmarlarım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:15 ----------
Metzeler tourance bence stabilize yolların lastiği değil,Tourance ile stabilizede gitmek ile buzda gitmek arasında hiç fark yok.
Oğlumun motorunda sava cross lastik kullanıyoruz,Sıradan bir lastik olmasına rağmen Yoldışı rotalarda Metzelerden çok ama çok daha başarılı.
Yedek manet iyidir, ama biraz pahalıya malolmuş sanki. İnternette BMW'nin muadil ürünlerinin satışı yapan siteler vardır gibime geliyor.
En kötü kros lastik bile toprakta Tourance'dan iyidir mutlaka. Ama sırf toprakta gitmediğim için ara bir ürün seçmek durumunda kaldım. Sonraki yenilemede belki Continental TKC80 alırım. Onu da çok tutuyorlar, ama ömrü biraz daha kısaymış.
Ağır metal insanı...
bende dün gece debriyaj manetini sipariş listeme ekledim, 12.89 tl
Order Confirmation from HyosungSource.com
Thanks for shopping with us today!
Products
------------------------------------------------------
2 x Air Filter RX125SM GD125 (GD125airfilter) = TL38.67
2 x Brake pad Set GT125-GT650 GV125-GV650 (OEM) (GT250brakepadoem) =
TL36.09
1 x Clutch Lever GT125R GT250 EFI Naked (GT125Rclutchlever) = TL12.89
2 x Fuel Filter various models (GT250fuelfilterlarge) = TL10.31
1 x Oil Filter O-RING GT250 GV250 (GT125250oilfilteroring) = TL2.58
1 x Reflective Sticker "HYOSUNG" (silver) (reflectivestickerHYOSUNG) =
TL7.73
1 x Bulb (12V 1.7W) T10 Various Models (Bulb12V17WT10) = TL1.93
1 x Oil Drain Plug (GT250oildrainplug) = TL3.22
------------------------------------------------------
Sub-Total: TL113.43
Zone Rates (Shipping to TR (1 x 1.18kg(s))): TL49.62
Total: TL163.05
ben de TKC 80 düşünüyorum,kesinlikle çok iyi,En azından arka lastiği TKC 80 le değiştirmek gerekir
Her günüm motor üzerinde geçmediği için en az 1 yıl idare eder.
Manetlerin yan sanayi olanları orijinallerinin yerini tutmuyor,hafif alaşımdan yapıldıkları için güçlü olabilmesi karmaşık prosesleri gerektiriyor bu da bir çok yan sanayi imalatçısında yok sanırım.Tamir bile olmuyorlar,XT 125 de kırılan manetimi kaynattırmıştım,takarken koptu.
Ayrıca abs li motorlarda manetin kalitesi önem kazanıyor.Yoksa ABS devreye girer girmez maneti kırmak mümkün.
Unutulmayacak bir gezi ve tecrübe olmuş. Geçmiş olsun.
gez, toz ve dilediğince eğlen ama bizi sakın üzme kardeşim...
Allah hepimizi korusun
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
''Emrello'' sen aklına ve mantığına uyanı yapacaksın..
Kafan, ruhun ve bedenin; nasıl olmasını istiyorsa;
O şekilde rota çizeceğinden eminim..
Tekerin düz bassın, yolun açık olsun..
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)