Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

29.10.2009 Kazdağı 360º

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ghusmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    edremit
    Motosikleti
    cbf150, f650gs
    Meteorolojiden alınan bilgiler ışığında 29 Ekim gününün az bulutlu ve açık geçeceğini öğrenince bir gece önceden Google Earth yardımıyla aşağıdaki planı yaptım.




    Gezinin amacı Kazdağı’nı 360º görmek.
    Plana göre Edremit-Kalkım ve Ezine-Edremit kısmını daha önceden biliyordum. Ancak Kalkım-Ezine arası hakkında en ufak bir fikrim bile yoktu. Zaten en güzeli de bilinmeyene doğru gazı açmak değil midir?

    Güney tarafından Kazdağı’nın görünümü.



    Edremit’ten 18km sonra Hanlar mevkiinden Edremit Körfezi’ne uzaktan bir bakış (39º 41’02.13’’N, 27 º 08’41.55’’ E).



    Bu karede Kaz Dağı’nın doğu tarafından etekleri görülüyor (39º 41’02.13’’N, 27 º 08’41.55’’ E).



    Dağdan inerken Handere mevkiinde en keskin dönüşlerden biri (39º 43’10.93’’N, 27º 11’00.42’’E).



    Kalkım’a kadar duraklamadan geliyorum. Kalkım beldesinden sonra bilinmeze doğru gaz açışta ilk köy; Akçakoyun (39°49'0.37"N, 27°10'2.25"E).



    Bu arada hava da kapamaya başlayınca aklımdaki “acaba”ların sayısı artıyor. Hava bozar mı acaba? Islanırsam çok üşür müyüm acaba? Geri mi dönsem acaba?... Dur bakalım biraz daha gidelim olmazsa döneriz diyorum kendime. Yalnız yapılan yolculuğun güzel tarafı bu herhalde, kendinle baş başa kalıp bol bol konuşuyorsun.

    Kuzeydoğu’dan Kazdağı etekleri (39°49'17.24"N, 27° 9'18.07"E)



    Aşağıçavuş, Yukarıçavuş ve Oğlanalanı’na giden yol ayrımı (39°49'39.78"N, 27° 8'46.01"E).



    Aşağıçavuş köyü’nde eski bir tahta köprü (39°48'43.88"N, 27° 6'31.56"E)



    Bu bölgede Oğlanalanı’na kadar yol asfalt, manzara süper, bol bol köpek var. Dolayısıyla çayın yanından geçen yolda fotoğraf çekmek biraz zor.
    Oğlanalanı Köyü’nde köy kahvesindeki amcaya “Buradan sonra yol nasıldır?” “Nasıl giderim?” diye sordum. Amca yolun işlek olduğunu, motorla rahatlıkla gidebileceğimi söyleyince bir cesaret kendimi dağa doğru giderken buldum.
    İşte dağa tırmanıştaki fotoğraflar (39°49'32.37"N, 27° 4'59.96"E).



    (39°49'8.33"N, 27° 3'37.90"E)



    (39°49'8.33"N, 27° 3'37.90"E)



    Köydekilerden yolun tarifini alırken Zeybekçayır’a kadar 14km yol olduğunu, tepede 5 yol ayrımına (39°51'31.16"N, 27° 3'3.72"E) gelince çeşmenin yanından aşağıya (kuzeye) doğru gitmem gerektiğini söylemeleri en işime yarayan yol bilgileri oldu. Aksi halde bu yolda o kadar çok ayrım var ki her an yanlışlıkla birine sapmak ve kaybolmak işten bile değil. 5 yol ayrımı sonrası aşağı inmeye başlayınca ilk fotoğraf (39°51'40.55"N, 27° 3'1.39"E).



    Bu yolda CBF150 ile cross-enduro tarzı bir sürüş yaşadım. Ancak o süre zarfında aklımdaki acabaların sayısı tekrar artmaya başlamıştı. Acaba lastiklere bir şey olur mu? Acaba jant kırılır mı? Acaba arka süspansiyonu yumuşak hale mi getirsem? Acaba lastiklerin havasını mı indirsem? Acaba acaba acaba? Cbf150 bana bu yolda hiçbir sorun yaşatmasa da bence Cbf’yi böyle yollara vurmamak lazım (39°52'2.26"N, 27° 1'32.19"E).



    Uzaktan bir köy görünüyor, benim içimi bir rahatlama kaplıyor. Kızılelma köyü (Zeybekçayırı’ndan sonraki durak) (39°52'24.46"N, 27° 0'51.82"E)



    Daha yakın çekim Kızılelma Köyü.



    Kızılelma Köy Camii (39°52'47.23"N, 26°59'22.79"E).



    Zeybekçayırı’na inince asfalt yol ile yeniden tanışıyoruz. Buradan sonraki yol asfalt ancak yer yer yağışlardan dolayı yolların üzerini bazı kısımlarda toprak kaplamış. Dağda kaybedilen zamanı asfaltta biraz hız yaparak kapatmaya çalışırken birkaç kez toprağı yakından görme tehlikesi atlatınca eve hiç gidememektense geç gitmek daha iyidir düşüncesine kapılıyorum, gazı kısıyorum.

    Kızılelma’dan çıkarken yarım saat kadar önce taş ve toprakla motorun üstünde kalma savaşı verdiğim tepenin fotoğrafını çekiyorum (39°52'37.03"N, 26°59'4.84"E).



    Kuzeyden Kazdağı etekleri (39°50'25.75"N, 26°56'11.01"E).



    Karaköy’de bir kez daha yol sormak için duruyorum. Aslında yola çıkarken amacım Kazdağı eteklerindeki köylerden geçmekti. Ancak hem zaman sıkıntım vardı, hem de Cbf’yi tekrar cross-enduro tarzı yormak istemiyordum. O yüzden güzergahta değişiklik yaparak Bayramiç’e doğru yola koyuldum.

    Burası Külcüler ayrımı (39°48'2.01"N, 26°46'32.99"E).



    Uzakta dağın eteklerinde Külcüler köyü gözüküyor (39°48'2.01"N, 26°46'32.99"E).



    Gedik yol ayrımında tam kuzeyden Kazdağı görünümü ve dağın eteklerinde Evciler Köyü (39°47'42.48"N, 26°45'45.98"E).





    Gedik ayrımında CBF150.



    Şimdi bölgeyi bilenler “Evciler’i uzaktan görüp de oradan geçerek Ayazma’ya gidilmez mi?” diyebilirler. Tabii ki de gidilmesi gerekir, ancak orası gelecek gezi planları içerisinde, daha uygun bir havada yapılacaklar listesinde yerini koruyor.


    Bayramiç tarafından gelirken Evciler ve Ayazma yol ayırımı (39°47'11.46"N, 26°42'55.30"E)





    Bayramiç Barajı’ndan görüntüler (39°47'10.60"N, 26°41'34.88"E)





    Baraj sonrası hava belirgin derecede soğudu ve saat de bir hayli ilerledi. Ben de artık vakit kaybetmemek adına fotoğraf için çok fazla duraklamadım.

    Bayramiç doğu girişi



    Bayramiç Hükümet Konağı önü



    Ezine doğu girişi



    Ezine-Ayvacık arası Bozcaada Geyikli ayrımı



    Ayvacık’ta mola.





    Nusratlı Subaşı mevkii’nden karşıda Ayvalık adaları (39°34'11.66"N, 26°32'53.17"E)



    Nusratlı altı yol üzerinden manzaralar (39°33'15.28"N, 26°33'33.65"E)











    Küçükkuyu (39°32'45.44"N, 26°34'19.23"E)





    Deniz seviyesine sonunda inebildim



    Güre doğu tarafından girişi ve Saruhan Otel (39°35'11.09"N, 26°52'54.38"E)





    Gezimizin sonu




    Toplamda 225 km, 5 saat 28 dakika.

    Edinilen tecrübeler;
    1- Güzel fotoğraf çekmeyi öğrenmek ve daha kaliteli bir fotoğraf makinesine sahip olmak gerekiyor.
    2- Yollarda daha fazla fotoğraf çekebilmek için gezilere erken saatlerde başlamak gerekiyor.
    3- Bilinmeze doğru gidilecekse enduro tarzı bir motosiklete sahip olmak gerekiyor.

    Sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Herkese kazasız günler…


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Tebrikler güzel bir gezi olmuş,
    Emek harcanmış gezi yazılarını okudukça büyük keyif alıyorum

  3. #3

    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    01
    Motosikleti
    ybr
    Tebrik ederim güzel gezi ve güzel anlatım için,Emeğe saygı

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul FLORENCE dizinin dibi :)
    Motosikleti
    TVS Apache
    tesekkürler paylaşım için bakalım biz nezaman baslıcaz fotograf cekimlerine

  5. #5
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Güzel gezi..Tebrikler..Daha güzel/.açık ve güneşli bir havada çok daha iyi kareler yakalanabilir gibi geliyor..

  6. #6
    fakay1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İSKENDERUN
    Motosikleti
    keeway Super Light 150
    Tebrikler güzel gezi olmuş gezilerinin devamını bekliyoruz kazasız sürüşler

  7. #7
    regal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2008
    Şehir
    kahraman maraş
    Motosikleti
    bmw650gs kawasaki er6 n
    emeğine sağlık harika bir gezi yabmışsın bravo

  8. #8
    Tutkun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/G.O.Paşa - SAKARYA'LI
    Motosikleti
    HONDA AFRİCA TWİN
    Güzel bir gezi yapmış ve güzel fotoğraflar çekmişsin. Eyağına eline sağlık.
    Selamlar.
    YAŞASIN MOTOSİKLET KARDEŞLİĞİ
    KAHROLSUN TRAFİK TERÖRÜ

  9. #9

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Kaz Dağının her tarafını fetetmişin..

  10. #10

    Üyelik
    10 Aralık 2007
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 UAG, Peugeot Trekker
    Tebrikler güzel gezi olmuş. Darısı benim başıma.
    MoToSikLeT KuLLaNMaK BiR TuTKuDuR.

    ::tutkuy::

  11. #11
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Güzel gezi yapmıişsın abi.Hocam bu geziyi beraber yapsaydık keşke ama tek başına yanlızlık zor Yolda görüpte plakadan tanırsam sıkıştırım haberin olsun Neyse bir dahaki sefere beraberiz ona göre
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  12. #12
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Bir Balıkesir'li olarak gurur duydum...Ve memleketimi çok özlediğimi fark ettim.Tıkıldık kaldık valla İstanbula senede 1 kere Altınoluğua kaçıyorum da nefes alıyorum vallahi.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  13. #13
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    çok güzel gezi olmuş, emeğine sağlık, cbf 150 bu iş için on numara motosiklet.

  14. #14
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Forumda yer alış biçimiyle yine örnek bir gezi.

    Paylaştığınız için sağolun, kazasız belasız nice gezilere
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler