Meteorolojiden alınan bilgiler ışığında 29 Ekim gününün az bulutlu ve açık geçeceğini öğrenince bir gece önceden Google Earth yardımıyla aşağıdaki planı yaptım.
Gezinin amacı Kazdağı’nı 360º görmek.
Plana göre Edremit-Kalkım ve Ezine-Edremit kısmını daha önceden biliyordum. Ancak Kalkım-Ezine arası hakkında en ufak bir fikrim bile yoktu. Zaten en güzeli de bilinmeyene doğru gazı açmak değil midir?
Güney tarafından Kazdağı’nın görünümü.
Edremit’ten 18km sonra Hanlar mevkiinden Edremit Körfezi’ne uzaktan bir bakış (39º 41’02.13’’N, 27 º 08’41.55’’ E).
Bu karede Kaz Dağı’nın doğu tarafından etekleri görülüyor (39º 41’02.13’’N, 27 º 08’41.55’’ E).
Dağdan inerken Handere mevkiinde en keskin dönüşlerden biri (39º 43’10.93’’N, 27º 11’00.42’’E).
Kalkım’a kadar duraklamadan geliyorum. Kalkım beldesinden sonra bilinmeze doğru gaz açışta ilk köy; Akçakoyun (39°49'0.37"N, 27°10'2.25"E).
Bu arada hava da kapamaya başlayınca aklımdaki “acaba”ların sayısı artıyor. Hava bozar mı acaba? Islanırsam çok üşür müyüm acaba? Geri mi dönsem acaba?... Dur bakalım biraz daha gidelim olmazsa döneriz diyorum kendime. Yalnız yapılan yolculuğun güzel tarafı bu herhalde, kendinle baş başa kalıp bol bol konuşuyorsun.
Kuzeydoğu’dan Kazdağı etekleri (39°49'17.24"N, 27° 9'18.07"E)
Aşağıçavuş, Yukarıçavuş ve Oğlanalanı’na giden yol ayrımı (39°49'39.78"N, 27° 8'46.01"E).
Aşağıçavuş köyü’nde eski bir tahta köprü (39°48'43.88"N, 27° 6'31.56"E)
Bu bölgede Oğlanalanı’na kadar yol asfalt, manzara süper, bol bol köpek var. Dolayısıyla çayın yanından geçen yolda fotoğraf çekmek biraz zor.
Oğlanalanı Köyü’nde köy kahvesindeki amcaya “Buradan sonra yol nasıldır?” “Nasıl giderim?” diye sordum. Amca yolun işlek olduğunu, motorla rahatlıkla gidebileceğimi söyleyince bir cesaret kendimi dağa doğru giderken buldum.
İşte dağa tırmanıştaki fotoğraflar (39°49'32.37"N, 27° 4'59.96"E).
(39°49'8.33"N, 27° 3'37.90"E)
(39°49'8.33"N, 27° 3'37.90"E)
Köydekilerden yolun tarifini alırken Zeybekçayır’a kadar 14km yol olduğunu, tepede 5 yol ayrımına (39°51'31.16"N, 27° 3'3.72"E) gelince çeşmenin yanından aşağıya (kuzeye) doğru gitmem gerektiğini söylemeleri en işime yarayan yol bilgileri oldu. Aksi halde bu yolda o kadar çok ayrım var ki her an yanlışlıkla birine sapmak ve kaybolmak işten bile değil. 5 yol ayrımı sonrası aşağı inmeye başlayınca ilk fotoğraf (39°51'40.55"N, 27° 3'1.39"E).
Bu yolda CBF150 ile cross-enduro tarzı bir sürüş yaşadım. Ancak o süre zarfında aklımdaki acabaların sayısı tekrar artmaya başlamıştı. Acaba lastiklere bir şey olur mu? Acaba jant kırılır mı? Acaba arka süspansiyonu yumuşak hale mi getirsem? Acaba lastiklerin havasını mı indirsem? Acaba acaba acaba? Cbf150 bana bu yolda hiçbir sorun yaşatmasa da bence Cbf’yi böyle yollara vurmamak lazım (39°52'2.26"N, 27° 1'32.19"E).
Uzaktan bir köy görünüyor, benim içimi bir rahatlama kaplıyor. Kızılelma köyü (Zeybekçayırı’ndan sonraki durak) (39°52'24.46"N, 27° 0'51.82"E)
Daha yakın çekim Kızılelma Köyü.
Kızılelma Köy Camii (39°52'47.23"N, 26°59'22.79"E).
Zeybekçayırı’na inince asfalt yol ile yeniden tanışıyoruz. Buradan sonraki yol asfalt ancak yer yer yağışlardan dolayı yolların üzerini bazı kısımlarda toprak kaplamış. Dağda kaybedilen zamanı asfaltta biraz hız yaparak kapatmaya çalışırken birkaç kez toprağı yakından görme tehlikesi atlatınca eve hiç gidememektense geç gitmek daha iyidir düşüncesine kapılıyorum, gazı kısıyorum.
Kızılelma’dan çıkarken yarım saat kadar önce taş ve toprakla motorun üstünde kalma savaşı verdiğim tepenin fotoğrafını çekiyorum (39°52'37.03"N, 26°59'4.84"E).
Kuzeyden Kazdağı etekleri (39°50'25.75"N, 26°56'11.01"E).
Karaköy’de bir kez daha yol sormak için duruyorum. Aslında yola çıkarken amacım Kazdağı eteklerindeki köylerden geçmekti. Ancak hem zaman sıkıntım vardı, hem de Cbf’yi tekrar cross-enduro tarzı yormak istemiyordum. O yüzden güzergahta değişiklik yaparak Bayramiç’e doğru yola koyuldum.
Burası Külcüler ayrımı (39°48'2.01"N, 26°46'32.99"E).
Uzakta dağın eteklerinde Külcüler köyü gözüküyor (39°48'2.01"N, 26°46'32.99"E).
Gedik yol ayrımında tam kuzeyden Kazdağı görünümü ve dağın eteklerinde Evciler Köyü (39°47'42.48"N, 26°45'45.98"E).
Gedik ayrımında CBF150.
Şimdi bölgeyi bilenler “Evciler’i uzaktan görüp de oradan geçerek Ayazma’ya gidilmez mi?” diyebilirler. Tabii ki de gidilmesi gerekir, ancak orası gelecek gezi planları içerisinde, daha uygun bir havada yapılacaklar listesinde yerini koruyor.
Bayramiç tarafından gelirken Evciler ve Ayazma yol ayırımı (39°47'11.46"N, 26°42'55.30"E)
Bayramiç Barajı’ndan görüntüler (39°47'10.60"N, 26°41'34.88"E)
Baraj sonrası hava belirgin derecede soğudu ve saat de bir hayli ilerledi. Ben de artık vakit kaybetmemek adına fotoğraf için çok fazla duraklamadım.
Bayramiç doğu girişi
Bayramiç Hükümet Konağı önü
Ezine doğu girişi
Ezine-Ayvacık arası Bozcaada Geyikli ayrımı
Ayvacık’ta mola.
Nusratlı Subaşı mevkii’nden karşıda Ayvalık adaları (39°34'11.66"N, 26°32'53.17"E)
Nusratlı altı yol üzerinden manzaralar (39°33'15.28"N, 26°33'33.65"E)
Küçükkuyu (39°32'45.44"N, 26°34'19.23"E)
Deniz seviyesine sonunda inebildim
Güre doğu tarafından girişi ve Saruhan Otel (39°35'11.09"N, 26°52'54.38"E)
Gezimizin sonu
Toplamda 225 km, 5 saat 28 dakika.
Edinilen tecrübeler;
1- Güzel fotoğraf çekmeyi öğrenmek ve daha kaliteli bir fotoğraf makinesine sahip olmak gerekiyor.
2- Yollarda daha fazla fotoğraf çekebilmek için gezilere erken saatlerde başlamak gerekiyor.
3- Bilinmeze doğru gidilecekse enduro tarzı bir motosiklete sahip olmak gerekiyor.
Sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Herkese kazasız günler…