Bear Mountain (Ayı Dağı) [tekmili birden resimli] <--uzun
Reklamlar
-
20 Haziran 2004, 08:41
#1
(Resimler çıkmıyorsa lütfen sonra tekrar deneyin)
19 Haziran 2004
Önceki gece geç yattığım için motosiklete oturduğumda saat çoktan öğleden sonra iki olmuştu. Biraz düşündükten sonra bir iki hafta önce benzin durumundan kuşkulanarak 5-6 mil kala geri döndüğüm Bear Mountain'a gitmeye karar verdim.
Bear Mountain dağ yolu (bol dönemeçli) olması nedeniyle motosikletçilerin çok rağbet ettiği bir yer.
Yukarıdaki bisiklet turu haritasında mavi işaretlenmiş bölge benim yaptığım gezi 'yi gözünüzde canlandırmanıza yardım edecektir. En alttaki 'GW' ile işaretli olan George Washington Bridge'e ulaşmam trafikten dolayı yarım saat kadar sürüyor. Bu köprü Hudson Nehri üzerindeki New Jersey ve New York eyaletlerini birbirinden bağlayan köprü ve tünellerden bir tanesi. Biz NJ (sol/batı) tarafından başlayıp (yukarı/kuzey) e doğru gidiyoruz. Haritada belirtilmemiş ama aslında sol üst tarafın büyuk kismi da New York eyaletine bağlı, yani biraz kuzey'e gittikten sonra NJ'den NY'a geçiliyor.
Gezi sorunsuz başladı. Nehrin sol tarafından yukarı doğru gitmeye başladım. Haritadaki 9W denen yol çok zevkli bir yol fakat oraya daha önce çok gittim. Ayrıca hız sınırı da 40 mil ile sınırlı. O yüzden büyük ölçüde ona paralel giden Palisades Parkway'i tercih ettim bu sefer. Burada hız sınırı 60 mil'e kadar çıkabiliyor (kafadan 10mil de siz ekleyebiliyorsunuz). Hızlı gitme meraklısı değilim fakat yol iki şeritli ve çok çok düzgün. Amerikada bütün yollar öyle değil mi diyebilirsiniz. Değil.! Bu çevrede böyle bu kadar düzgün yollar azınlıkta kalıyor. Neyse uzatmayayım. Oldukça tempolu bir şekilde kuzeye doğru seyretmeye başladım. Yol biraz rüzgarlı olduğu için biraz gürültülü bir yolculuk oldu ama buna alıştım artık. Hızlı trafik olduğu için ve zaman kaybetmek istemediğimden (bu sefer erken saatte orada olmak istedim) durup fotoğraf çekmedim. Artık bir gün gelip görürsünüz .
Güzel bir seyir sonucu Bear Mountain tabelaları görünmeye başladı. Burası etrafı dağlık milli park gibi bir alan. 4 mevsim açık ve sadece otomobil ve motosikletlerin girebileceği yollar bulunduğundan normalden biraz daha güvenli bizler için.
İlk defa geldiğim için nereye gideceğimi tam bilmiyorum. Yolda 10larca motorcuyla karşılaşıp hepsine de selam verdim. Keyifli bir gün olduğundan olacak neredeyse karşılık vermeyen kimse olmadı diyebilirim. (Herkesin karşilık vermesini beklemiyorum. Motosikleti yolda tutmak tek başına bile yeterince zor iş, dikkatini dağıtmak istemeyenlere saygım var). Çoğunluğun gittiği yerlere giderek ilerlemeye başladım. Güzel küçük bir göl ve yanında piknik yapan insanları geçtikten sonra oldukça dar ve inanılmaz virajlı bir yola ulaştım. Hız sınırı 30mil, virajlarda 15'e kadar düşüyor. Buna rağmen bazı virajlarda benim biraz daha tecrübe kazanmam gerektiğini hissettim.
Biraz daha ilerledikten sonra önüme çıkan yol ayrımında dar olan ve daha yukarı tırmanır görünen yolu seçtim (Perkins Memorial Drive). Seçimimden memnun bir şekilde sağa çekip birkaç poz çektim.
Ben dururken 20-30 motosiklet geçmiş olmalı. Hepsiyle selamlaştık. Herkes hayatından memnun görünüyordu. 3'lü grup halinde gezen Harley'cilerin 3'ünün de selam vermesi beklenmedik bir güzellikti.
Yolu takip ederek tırmanmaya devam ettim. Yolda mıcır, çakıl, toz gibi tehlikeli maddeler bulunduğundan oldukça yavaş gitmek gerekiyor. Bir süre sonra tepede düz bir alana ulaştım. Parketmiş 10'larca motosikletin yanı sıra bir de kule ile karşılaştım.
Perkins Tower
Perkins'in kim olduğunu bilmiyorum ama yolunda gittikten sonra bir de kulesine çıkayım dedim. Kulede pek birşey yok ama manzarası güzel. Çıkmışken benim motosikletimin de olduğu park etmiş motosikletler grubunun bir fotoğrafını çektim. (Motoruma birşey yapmasınlar diye merdivenleri de hızlı hızlı çıkmıştım )
Aşağı inip biraz manzara izledikten sonra tam gitmeye hazırlanıyordum ki, pata pata pata diye bir ses eşliğinde bu enteresan arkadaşımızla karşılaştım.
Zaman kaybetmeden bir iki fotoğraf çekmek için izin istedim ve işe koyuldum. Bir yandan da bu motosikletle ilgili insanlara anlattıklarını dinliyordum. Bu arkadaşımız eski motosikletleri toplayıp adam etmekten hoşlanan biriymiş. Kullandığı motosiklet 1917 model bir Harley Davidson. Elinde bunun gibi 4 tane motosiklet olan yaşlı bir adam'ın bütün motorları adam et iki tanesi senin iki tanesi benim olsun teklifini kabul ederek edinmiş bu motoru. İlk geldiğinde cant tellerine kadar demonte bir şekilde kağıtlara sarılı imiş. Normalde yağ ile yanan bir lamba var önünde fakat günümüze uyarlayıp pille çalışan bir ampul takmış. İlginç bir motosiklet. Plakası ve trafik uygunluk kontrolü mevcut . (Bu aletin diğer resimleri http://altunergil.org/gallery/1917harley)
Resimleri çekmem bitince geldiğim yoldan geri gitmeye başladım. Yol kenarında fotoğraf çeken bir kardeşimiz dikkatimi çekti ve ben de uygun bir cepcik bulup durdum.
Bulunduğumuz yerden aşağıdaki Bear Mountain Köprüsü görünüyordu. (Ciddi bir isim bulma sıkıntısı gözlemliyorum Amerika'da)
Biraz solundan da nehrin biraz ilerisi çok güzel görünüyordu.
Resimleri çekip aşağı doğru ilerlemeye devam ettim. Bu sefer yukarıda bahsettiğim gölün de bir resmini çekmek istiyordum. Bir kaç U dönüşü yaptıktan sonra durabileceğim bir yer buldum.
Gölün etrafında bir kaç tane "zengin" tipi görünen tatil evleri de mevcut. Tam kafa dinleme yeri.
Bear Mountain'e veda edip yukarıdan gördüğümüz köprüden geçince ileride ne varmış diye bakmaya karar verdim. Köprü'den geçiş çok zevkli fakat durup fotoğraf çekmek söz konusu değil. Köprü çıkışı hemen yokuş yukarı dağ yolu. Oldukça dar ve bol kavisli bu yolda dönemeç tekniğimi geliştirmeye çalışarak ilerledim. Sağ tarafta nehrin güzel görüntülerini görmeye başlayınca ilerideki duraklama alanında durup bir kaç fotoğraf çekmeye karar verdim
Bir de suyu bu kadar pis olmasa..
Bu duraklama alanında bir de "eski" dost'a rastladım şans eseri.
Bu motosikletin çalıştığını da ispat etmiş olur sizlere .
Tekrar yola koyuldum. Oldukça hızlı ve kavisli bir yol. Ben ağırdan alırken arkamda başka bir motorun sabırsızlandığıni farkettim. Sağa yanaşıp geçmesini işaret ettim. Geçti ve cruiser'ını virajlarda yatıra yatıra uzaklaşmaya başladı. Ben diğerlerinin ne kadar yana yatarak döndüklerini görmek istediğimden fazla uzaklaşmasına izin vermeden takip etmek istedim, fakat daha sonra "ride your own ride" lafını hatırlayarak vazgeçtim.
Bu yolun sonuna gelince (dağdan inince) dev gibi bir ada etrafında bir dönemeçe geliniyor. Benzinci görüp benzin almak için durdum. Depoyu doldurduktan sonra yan tarafındaki dükkandan abur cubur birşeyler alıp orada bulunan piknik masasına oturdum. Bir yandan biraz dinlenirken bir yandan da kavşaktan geçen motosikletleri izledim. Bir tane sarı Ducati spor motorlu arkadaşımız ada kavşağın çevresinde durmadan 5 tur atıp dönme çalışması yaptı. Kendim benzinciden ayrılırken denk ona tekrar denk geldim ve selamlaştık.
Kavşaktaki tabelalardan 'Route 9' u görüp hatırladım. Güney'e giden 9 benim evimin yakınından yollardan biri. Bu yüzden dönüşte aynı yoldan dönmeyip 9'u takip etmeye karar verdim. Bu da gelirken kullandığım Palisades gibi geniş ve çok düzgün satıhlı bir yoldu. Hava da güzel olunca baya zevkli bir sürüş oluyordu. Az sonra bir de 9A South kavşağı gördüm ve yukarıdaki haritadan hatırlayıp onu tercih ettim. (9'a göre daha yavaş ve daha manzaralı olduğunu bildiğim için). Bu yol haritada nehrin sağında yukarıdan aşağıya gelen yol.
Uzunca bir yol gittikten sonra Westchester ve Yonkers semtlerinde trafik şehir trafiğine dönüşüp zevksizleşti. 9A'nın nereden devam ettiğini bulabilmek için biraz zaman kaybettikten sonra 9A'nın devamı olan paralı yola ulaştım. Bu yol Manhattan'ın Kuzey 250'inci sokağı civarından başlayıp taa içine kadar ilerliyor. Sağ tarafta nehirle aramda hiç görüntüyü kapatan birşey olmadığı için çok zevkli bir sürüştü. 100'üncü sokak civarında bir acil durum cepciğine girerek bir iki fotoğraf çekmeye karar verdim
Durmuşken bu romantik ve otantik görüntüyü de yakalamam gerekiyordu, itiraz etmedim.
60'inci sokak civarı ilerideki demir atmış büyük yolcu gemisi dikkatimi çekti (Bunlara karayiplere, alaskaya, miami'ye gider). Yanına kadar gitmeye çalıştım ama görevli ileriden çıkış olmadığını söyleyıip beni otopark/çıkış rampasına yönlendirdi. İyi de oldu. Gittiğim yolun sağ tarafı havaalanı terminali gibi camlı olduğundan koskoca gemi sanki ev gibi kapalı bir yerdeymiş gibi ilginç bir görüntüyle karşılaştım yanından geçerken.
Bu otopark çıkışının ilerisine geldiğimde farkettim ki çıkış Intrepid adlı müze haline getirilmiş ve üzerinde savaş uçakları bulunan uçak gemisinin tam dibinden geçecek. Müzenin görevlisinden izin isteyip motorsikleti parkettim ve biraz daha geri giderek bir iki resim de orada çektim.
Resimde sağ ön tarafta bulunan koyu, balina şeklindeki şey Grower adlı eski denizaltı. Bundan başka halka açık "nükleer" denizaltı yok şu anda. Arkada Intrepid ve üzerinde uçaklar da görünüyor.
O da ne Amerikada RUS tankı??
Müzenin ön bahçesinde yan yana bir Rus bir der Amerikan yapımı tank bulunuyor. Soğuk savaş günlerine gönderme yapan ve şu anki barış halinden duyulan mutluluğu belirten bir yazı var önlerinde. (Daha onceki ziyaretimden hatirladığım kadarıyla)
Bir de şöyle bir uçak var Intrepid'in arkasında ama nedir bilmem. Yeni gelmiş.
Burada artık fotoğraf makineseni doldu ben de Manhattan'ın içine girip 11'inci Avenue'den Lincoln Tüneli yoluyla New Jersey'e geri geçtim. Kısa süre sonra evdeydim.
Tek bildiğim gezilebilecek yeri de gezmiş bulunuyorum. Bundan sonraki haftalarda saksıyı çalıştırıp ilginç başka yerler bulmam gerekecek? Philladelphia? Belki. Neden olmasın. ?
Unutmadan. Belki kaptan pilotu merak eden vardır. Harley'i ikinci defa gördüğüm yerde yüksek ve düz bir duvar bulup anı belgeleme fırsatım oldu.
Kısmet olursa başka yazılarda buluşuruz. Hepinize sorunsuz güvenli sürüşler.
Oktay Altunergil
2004 (c) Her Hakkı Diğer Hakkı'lardan Saklanır.
Reklamlar
-
21 Haziran 2004, 09:18
#2
Oooo bu gezileri yapıp, resimleri çekip, yorumları ile birlikte siteye ekleyen arkadaşlara hayranım valla. Çok teşekkür ederiim herkes adına kendilerine. Ellerine sağlık
Bizim için bunları okumak, resimlere bakmak sizin aldığınız zevkin bir kısmını yaşamamıza yardımcı oluyor. Devamını dileriz.
-
21 Haziran 2004, 09:20
#3
O eski motor da kopardı beni yaaa.
-
21 Haziran 2004, 15:58
#4
Güzel bir gezi yepmışsın.. Ayrıca bizimle paylaştığın içinde teşekkür ederim..
Tanrı motor kullansaydı racing kullanırdı...
-
21 Haziran 2004, 18:25
#5
abi biz niye gezmiyoruz yaa ? burda da gezilecek tonla yer var.mesela boluya gidelim, tekirdağa gidelim, bi yerlere gidelim işte . bi de gezdiklerimizde de doğru dürüst foto çekemiyoruz. bu şekilde siteye koymuyoruz. haydi moderetorlar sizin yapmanız lazım gezi organizasyonlarını, gezi önerileri bekliyoruz
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
-
21 Haziran 2004, 18:26
#6
bu arada oktay gezi yazın çok güzel olmuş. bizimle paylaştığın için teşekkürler...
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
-
21 Haziran 2004, 20:36
#7
danger0 adlı üyeden alıntı
abi biz niye gezmiyoruz yaa ? burda da gezilecek tonla yer var.mesela boluya gidelim, tekirdağa gidelim, bi yerlere gidelim işte . bi de gezdiklerimizde de doğru dürüst foto çekemiyoruz. bu şekilde siteye koymuyoruz. haydi moderetorlar sizin yapmanız lazım gezi organizasyonlarını, gezi önerileri bekliyoruz
Orada gezilecek yer olmaz mı ya. Asıl herşey orada. Şöyle gezseniz de güzel güzel fotolar çekseniz sonra millet imrenip gitse fena mı olur. Hem ben de geldiğimde gidilecek yerler hakkında bilgim olur biraz
oktay
-
21 Haziran 2004, 22:37
#8
oktay baba bizde bizde eminönüne felan gidelim martılarla vapurların resmini çekeriz resimleride koyarız buraya.-)))))))))))))))))))))))))))
racing racing ve racing.............
-
21 Haziran 2004, 23:55
#9
Re: Bear Mountain (Ayı Dağı) [tekmili birden resimli] <--
oktay adlı üyeden alıntı
(............................
Bir de şöyle bir uçak var Intrepid'in arkasında ama nedir bilmem. Yeni gelmiş.
......................
O ucak ucus hayatini bitirip muzelik olmus bi Concord Oktay. Ve evet yeni geldi.
Gezdigin rota cok guzel, yolunun ustunde HarrimanSatet park ve 7 Lakes vardi. Oralara da ugramaliymissin.
Beni ara, birlikte de gezebiliriz. Haberlesmede emailimi kullanabilirsin donald_duck@newyorkcity.com
Seyahatini paylastigin icin tesekkurler.
DD
-
22 Haziran 2004, 01:32
#10
Daha iyi ben de yakında gezecek yer kalmadı diye hayıflanıyordum bir de 7 Lakes e giderim artık. Bu arada ondan biraz daha önce Sebago beach falan var, geçen sefer de oradan dönmüştüm benzinim bitiyor triplerine girip. Bear Mountain'e 6-7 mil birşey aslında. Bir de onlardan çook önce 9W'de giderken bir milli park daha var. Adını unuttum o da fena değildi.
Bu arada Concorde koyacaklarsa insan onun burnunu aşağıya eğik bir şekilde koyar değil mi? Şaka maka ben müzeyi ziyaret ettiğimde yanlış hatırlamıyorsam 2000 yılı için özel bir kutlama gibi birşeye hazırlanıyorlardı. Güvertedeki uçakların çoğu güvertenin tamirinden dolayı ya başka yerdeydi ya da branda arkasına çekilmişti. Bir daha gitmem lazım fırsat olunca.
Oktay
-
22 Haziran 2004, 22:04
#11
uçağın concorde olduğunu bende anlayamadım(burnundan dolayı) ama yanımdaki arkadaşım şak diye tanıdı motorunun şeklindin tanınıyormuş oktay
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
-
23 Haziran 2004, 08:51
#12
Taaabi ya Motor gözden kaçmış.
-
çok güzel bir gezi olmuş, fotoğrafların da mükemmel daha uzun gezi fotoğraflarınla beraber olmak kaydıyla hoşçakal
DİL BİR MİLLETİN SES BAYRAĞIDIR .LÜTFEN YAZIŞMALARIMIZDA ALFABEMİZDE OLMAYAN HARFLERİ,NOKSAN HARFLERLE YAZILMIŞ KELİMELERİ KULLANMAYALIM. Benim ayağımın altı da müsait ,başımın üstü de. Nerede duracağını sen belirle.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler