merhaba motosiklet.net ahalisi. yolda tek kişi oldugum için fotograflar pek bir seye benzemedi ama yine de paylaşmak istiyorum. hem ybr gibi ufak ve sehir içi için tasarlanmış bir motosikletle uzun yola cıkmak konusunda tereddütü olan arkadaşlara da cesaret olması bakımından da iyi olur diye dusunuyorum. yolculugum istanbuldan basladı ve izmit - kütahya üzerinden uşaga vardım.yolculugumun bu evresinin resimleri makinem olmadıgı için ne yazık ki yok. uşakta umulmadık bir sekilde bir fotograf makinesi sahibi oldum ve gormemişin makinesi olmuş tutmuş yeri göğü çekmiş misali istanbula donerken baya bir resim cektim. uşakta arkabalarımın yanında bir kaç gun konakladıktan sonra yolu biraz uzatarak izmir - canakkale uzerinden istanbula gitmeye karar verdim. güzergah resimde gorunuyor:
uşaktan 03:00 da çıkış (ve anında cay molası) :
yakınlarda bir dinlenme tesisinde (çay ihtiyacı ):
salihli de gun yeni agarmış, eşşek yükler gibi de yüklemişim ha ybr ciği
baska acıdan:
sanayi kokuları, pis hava. anlıyorum ki izmire az kaldı. bu arada on numara poz olmuş ha :
göya ateşle yaklaşılmayacak benzinlikte cümle personelin agzında sigaralar. burada bir ybr pozu daha:
izmire girdim. fakat sadece karşıyaka yolundan bu fotograf var:
dikili civarı, ayvalığa az kala bir çay molası daha:
ayvalık girişinde bir kırmızı deniz! burası bir balık uretim ciftligi. kullanılan ilaçlardan dolayı sular bu rengi almış sanıyorum:
aynı yerde avlanan bir takım flamingo kılıklı kuşlar: (ne yahu bunlar? )
denize atlama zamanı, ayvalık:
avyalıkt seytan sofrasındaki manzara anlatılmaz gidilip gorulur :
ayvalıkta ciceklerin arasında cicek gibi bir ybr:
edremitten sonra canakkaleye cıkan virajlı rampayı tırmanırken bir cay molası. yolun en cok zevk aldıgım yeri burasıydı, zira o rampa cıkısı virajlar motosiklet için yapılmış adeta. ybr abisi fazılın yanında:
aynı yolda bir kare daha:
canakkale yolunda yanan ormanlarımızdan bir kare. hala sogutma çalışmaları devam ediyordu:
canakale ecabat feribotu. büyük araçlar arasında kalmış mazlum bir ybr:
tekirdaga dogru yolkenarında etraf ayçiçeği tarlaları. bir tane borç aldım, seneye iade edecegim
artık cok yorulmuş olacagım ki istanbula kadar baska fotograf cekmemişim.
evet sizin de bildiginiz uzere ybr nin uretim amacı bu kadar uzun yolculuklar degil. zaten 80 - 90 la gitmek oldukça sıkıcı olabilir bir cokları için. fakat ben yeni motorlanmış biri oldugumdan hiç sıkılmadım . motoru bayiden aldıgımın 2. gunu duramayıp yola cıktım. tek sorun kollarımın ve bedenimin geri kalanının gunes yanıgından cift renk olmasıydı. sanırım uzun kollu birseyler giymek gerekiyor.motora gelirsek yol boyunca ybr bana hiçbir sorun cıkmadı. zaten gecen baslıklardan birinde gordugunuz uzere halihazırda dunyayı dolasanlar var bu motorla. yalnız ybr nin farlarından sikayetciyim. balon ampul yerine h4 kullanılmadıgı için geceleri adeta kör gibi gidiyorsunuz. boyle yol dusunen arkadaşlar illa ki bu h4 far modifikasyonunu yapmaları gerekiyor. ben orjinalini bozmaya kıyamadıgım için yapmadım.hız olarak virajlı ve cift seritli yollarda pek sorun hissedilmiyor, fakat gelin gorun ki otobanda kamyonlardan kacmak için ybr nin nefesi yeterli degil. demem o ki geceleri kamyonların ve hatta normal rüzgarın sizi cok cok zor durumlara sokacagı muhakkak. eger kendizine cok guvenmiyorsanız kamyon sollamaktan ve gece rüzgarında motosiklet kullanmaktan kaçının. bu uyarıyı ybr kullanıcıları genel olarak benim gibi motosiklete yeni baslayan sürücüler oldukları için yapıyorum.
ha unutmadan, kaşla göz arasına bit kadar motorla bir de hız ihlali cezası yedim. izmir cıkışı resmen radar dolu. hız sınırı 80 km iken ben 90 la girmişim radara. ne kadar dil doktuysem de 80 ytl cezayı yedim. bu arada hatırlatayım 15 gun icinde cezanızı oderseniz %25 indirim hak kazanıyorsunuz. artık birilerinin bu 80 km hız sınırı hakkında birseyler yapması lazım. seneye motor buyutecektim ama madem 80 le gidicez ne anlamı kaldı yahu? benim ybr m bile fazla bu limite.