Uzun bir aradan sonra yeni bir Milano seyahatini 11/19 Kasım arası yakalamak benim gibi motor severler için bulunmaz bir fırsat olmuştu. Zira çoğu turistin sevmediği(ki onlar Milano’ya haksızlık yapıyorlar) Milano kenti bu 64. motosiklet fuarı ile birlikte şehre yeni bir hareketlilik ve renk katıyordu. Şehrin en hareketli caddesi Corso Buenos Aires üzerinde yılbaşı ışıkları ve bu 64.motosiklet fuarı şerefine de motosiklet formunda gökyüzünde her 50 metrede bir görülmekteydi. Bunları görüp de heyecanlanmayacak bir motosiklet sever düşünemiyorum. Bense bu şanslı azınlıktan biriydim.
Seneye siz de bu şanslı azınlığa olur da katılma fırsatı bulursanız size bu seneden güzel ipuçları vereceğimden emin olabilirsiniz. Öncelikle T.H.Y.Malpensa havalimanına iniyor şehre yaklaşık 50 dakika. Otobüs havaalanından Milano garına 5.5 euro trenle gelmek isterseniz 11 euro. Ben size Linate havaalanına inmenizi tavsiye ederim zira şehrin içinde sayılır ulaşım olanağı daha fazla Malpensa’ya oranla.
Gelir gelmez fuar başlamadan önce şehir içinde bulabileceğim birkaç motosiklet mağazası araştırdım. Size buraların da adresini yazıcam ben yandım siz yanmayın (MOtoShop33(http://www.motoshop33.it/), Unionbike)Ulaşabildiklerim yeterince çeşitliliğe sahip olsa da bayanlar için her zaman az çeşit olmasını hayretle karşıladım. Zira İtalya en çok motosiklet kullanılan ülkelerden biri olduğunu bilirdim gördüğüm kadarıyla hanımlar scoterlarına binerken topuklu ayakkabı ve kıyafetlerinden feragat etmiyorlar. Kıyafet üreticileri de az sayıda olan bizim gibi bayan vitesli motosiklet kullanıcılarını pek kaale almıyorlar biraz daha dişimizi sıkmak zorundayız sanırsam.
Olur da canınız tatlı isterse size 3 güzel tatlı ismi; profiterol (TR deki profiterol den daha farklı ve hafif mutlaka tadın), tiramisu ve tartufo all’affogato ( kahve içinde dondurma mükemmel ikili). Hem bu zamanlar Milano’nun havası da çok soğuk değil tam gezmelik 5 gün boyunca güneşimiz eksik olmadı sadece bir gün sabahın erken saatlerinde yağmur yağmış fakat tüm gün boyunca hava hiç rahatsızlık vermedi.
Fuara gitmek için iki euroluk bilet almalı zira fuar şehir dışında normal bilet 1 euro. Kırmızı hatta Rho/Fiera yönünde. Bu arada Valentino Rossi kendini anlatan bir kitap yayınlamış. Önemli yerlerini sizinle paylaşacağımdan emin olabilirsiniz. Rossi Honda’dan ayrıldıktan sonra makinenin markasının önemli olmadığını önemli olanın insan-yetenek olduğunu göstermek istemiş ve bunun haklılığını Yamaha ile göstermesi kendisini çok mutlu etmiş hatta yarışı 1.tamamladığında kendisini çimlere atıp mutluluktan kahkalarla gülüyormuş. Çoğu kişi kaskın içinde sevinçten ağladığını düşünmüş ama o mutluluktan gülüyormuş.
Saat 10:00 itibariyle fuar dayım ve böyle bir kalabalık gördüğümü hatırlamıyorum belki de bugün Cuma kadınlara ücretsiz giriş desem değil zira çok kadın ziyaretçi yoktu. O kadar kalabalıktı ki sanki Milano ve çevre halkı toplu tatil yapıp bu fuara gelmiş motosikletin bir tutku olduğunu biliyordum da bu kadar tutkuyu beraber hiç görmemiştim. Bence bu fuar gelmeyi %100 hakeden , giriş bileti 16 euro’da hak eden son derece profesyonel bir fuar. Böyle bir fuarı Frankfurt araba fuarıy la karşılaştırabilirim. Bir o kadar renkli. Saat 10:00 da girdiğim fuar da 19:00’a kadar hiç dinlenmeden gezdim , gezdim , gezdim. Oysa akşam 22:00’e kadar açıktı ama bende hal kalmadı. Daha bir gün önce kadınlara az model yapıyorlar diye sızlanırken birden kendimi harikalar diyarında hissettim zira birbirinden güzel binlerce model vardı. O kadar kalabalıktı ki yenilikleri yakından görmek çok zor bir o kadar da sıkıcı oldu çoğu zaman. Seneye bu fuara gelmek isteyenlere tavsiyem:
1-fuara girdğinizde fuarın kendi hazırlamış olduğu gazeteye öncelikle bir göz atmanız. Motosiklet le ilgili tüm yenilikleri görmeyi 1.sayfa da takip edip direkt bu yenilikleri görmeyi arzu edebilirsiniz.
2- bahçede hazırlanmış birkaç okul ve büyük markaların test sürüşleri var ilk önce zamanınızı orda harcayın derim.
3)Yanınıza sandvich mutlaka taşıyın zira yiyecek kuyruğunda zamanınız boşa gitmesin.
4)Bu ilk 3’nü uyguladıktan sonra kendinizi fuarın kollarına bırakın kesinlikle geldiğinize değecek.
Bu arada bütün bir yıl boyunca euro ları biriktirmeyi unutmayın zira bu fuar biriktirdiklerinizi harcamayı hak ediyor. Gelelim bu yılın motosiklete getirdiği yeniliklere (fotoğraflarını beklemeyin zira kalabalıktan kendilerini bile görmek mümkün olmadı en iyisi basından olmak lazım basına açık günde paşa paşa gezmeli (bu arada rüzgarın kızı nasıl oldu da bu fuara gidemedi ve bu konuyla igili tek bir kelime edemedi şaşırmadım dersem yalan olur)demek ki bir daha basın kartı bulunup öyle gidilee);
BMW
G 650 Xcountry
G 650 Xchallage
G 650 Xmoto
K1200 R sport
HP2 Megamoto
BUELL (mükemmel kendilerine aşık oldum)
XB12X Ulysses
XB12Scg
DUCATI (Geçen senede ducatiye aşık olmuştum )
Multistrada 1100
Monster S4R
Sport Biposto
1098
Hypermotard 1100
HARLEY-DAVIDSON
VRSCDX Night Rod Sp.
Famiglia Softail
Famiglia Sportster
XR 1200 Prototype
HONDA
CBR 125R
Varadero 125
SH 300 ie
Hornet
CBR 600 RR
Shadow Spirit 750
Varadero 1000
Gold Wing
HYOSUNG
GT 650
KAWASAKI
KLX 450R
ZX-6R
VERSYS
Z750
VN 900 Classic
1400 GTR
KTM
690 Rally
690 Supermoto/Prestige
950 Supermoto R
990 Super Duke/R
MOTO GUZZI
Norge 850
Griso 8V
C 940
1200 Sport
MV AGUSTA
F4 100 CC
SUZUKI
Burgman 125-200
Bandit 650/S
GSX-R 1000
Bandit 1250/S
B-King
YAMAHA
Giggle
Cygnus X
X-City 250
Majesty 125
YBR 250
FZ6 S2
FZ6 Fazer S2
XT 660 X
YZF-R1
XVS 1300 Midnight
TRIUMPH
America 865
Bonneville 865
Tiger 1050
Sprint ST
Rocket III Classic
İşte bunlar gözüme çarpan markaların yenilikleri. Bu arada fuarda Almanyadan biriyle tanıştım ismi Wolfgang Zeh (www.airbrush-zeh.de) airbrushla mükemmel motosikletler çiziyor hem de T-shirt üstüne tekstil boyasıyle onunla konuştum ve istanbuldaki fuara katılması için ikna ettim. Şimdi sizde o şanslı insanlardan olabileceksiniz zira harika T-shirtler ve o anda size özel yapıyor. İsteyen olursa motosiklet veya arabasına airbrushla istediğiniz resmi de çizebilecek. Mart ayını sabırsızlıkla bekliyorum. Yeni T-shirtler edinebilmek için. Belkim bende dayanamayıp kendi tasarımlarımı ortaya dökerim. Ne de olsa serde Grafik Tasarımcılığı var.
Gördüğünüz gibi hiçbir masraftan kaçınmayıp iyiyi güzeli ve bilgiyi sizinle paylaşıyorum. Yaşasın Motosiklet kardeşliği. Daha fazla uzatmadan bu yazıyı size postalayım yakında yeni bilgilerle bu başlıkta buluşmak üzere. Neler olacak derseniz? Hornet 600ün 1998den 2005’e olan değişim hikayesi zira Hornete de bayıldım. Superbike dergisi Kasım sayısından bazı test edilmiş modellerden bahsedicem. Biraz zaman alıcak zira İtalyancadan tercüme edicem haliyle İtalyanca motor terimlerine çok da aşina değilim ama her şey motosiklet kardeşliği için. Türkiyede zaten birçok yenilikten mahrumuz (zira öğrendiğime göre italyada 250cclik vitesli motor satılmıyormuş) bari yeniklerden haberimiz ve bilgimiz olsun.
Tüm motorcu arkadaşların iyi şansı bol olsun
Cc delisi seval
işte aşşağıda gördüğünüz tucano urbano diye bi matkanın ayakkabıları korumak için tasarlanmış vites değiştirme kolunun üstrüne takılıyor süs gibi çok tatlı
işte daha yakından:
Bahsettiğim Milano sokakları
Bu da bahsettiğim disk kilidini unutmama kordonu
Bu da sabahın köründe fuara girmeye çalışanların kalabalığı Bu arada çok modern bir fuar yapmışlar dikkatinizi çektiyse bu yeni fuarmış sanırım ilk geçen sene açılmış emin değilim ama müthiş bi yer
iste bu aşşağıda gördüğünüz Hazard firması Triumpf marka motora kamera yerleştirilmiş ve bir prototip yarışçı kameraya kaydedip sonrasında izleyip nerde ne hata yapmış görüyor. Geçen senede Ducati'ye uygulanmış bu prototip. Bunun için sponsor arıyorlardı.
Ben pek chopper tarzi motosiklet kullanmayı sevmesem de albenili halleri çok tatlıydı sizler için görüntülerini aldım kendim için istiyorsam namerdim işte Terazi burcu dediğin böyledir yemez yedirir içmez içirir
Genelde güzelim motorların üstünde motorun kıymetini bilmeyen ve kendini güzel zanneden 90 60 90lık kızlar oturuyordu. Onların yüzünden doğru düzgün motorları göremedik :( Bu arada buna değindim ama birazdan daha çok değinicem. Sorumluluk duyuyorum motor sevdama ve kadınlığıma...
işte güzel motorları izlemeye devam. Bu arada elimde torbalarla ve bu küçük foto mak.la ve bunca kalabalıkta görüntü almak çok zordu lütfen kaliteleri için üzgünüm ama bir dahaki sefere profesyonel gidicem zira bir gazeteyle anlaşıcam Onlar için yazıcam 2007deki amacım bu
işte MV agustaaaaaaaaaaaaaaaaa
işte Yamaha YBR250 bu motosikleti almayı düşünüyordum ama vazgeçtim sanırım 250 CBFde karar kılıcam ilk motor için. Bu foto niye yan geldi anlamış değilim ama idare edin artık
işte bunlar da modern mobiletler
Gelelim alltaki görüntüye yazıklar olsun bu fuarda bu yarı çıplak kızların işi ne neden kimsenin sesi çıkmıyor sizin duygularınızı bu b-alıklarla yem yapıp neden kendizi kullandırtıyorsunuz? Sonrada açtığınız kadın dediğin topiclerinde veryansın ediyorsunuz önce siz kadınları para ile satın almayı bırakın ve gerekli gereksiz her yerde kadın çıplaklığına yer verenleri protesto edin sonrada kadınlar kendi paylarına düşeni yapacaktır. Bak çok sinirlendim yine :(
işte size bahsettiğim kişinin arkadan görünüşü Almanyadan Wolfgang Zeh (www.airbrush-zeh.de) airbrushla mükemmel motosikletler çiziyor hem de T-shirt üstüne tekstil boyasıyle
Gelelim fuarın dışındaki pisttte yapılan görüntülere; yerler ıslak olmasına rağmen ve yağmurlu bir hava olmasına rağmen işlerini başarıyla tamamladılar