Barış Bey, motosiklet ileri sürüş eğitmeni olma gibi hedeflerim yok. Makinemi güvenli şekilde kullanayım, yeter.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:07 ----------
Galiba ikimiz de redline(kırmızı bölge) ve limitör(hız kesici) kavramlarında hata yaptık, anlaşamıyoruz.
"rodajdan sonra limitör ışığı 9500-10 bin civarlarında yanıyor" demişsin, burada limitör değil de, redline bölgeyi mi kast ettin?
https://www.motosiklet.net/forum/mot...ristirmak.html
başlıklı, 2015 yılında açtığım ve redline ile limitör arasındaki farkı açıklayan konuyu okumanızı tavsiye ederim.
3-4 yıl önce kullandığım 200 NS motosikletler, 9.250 devirden sonra redline bölgeye giriyordu. Halbuki elimdeki D 250, 6.500 devirde redline bölgeye giriyor.
Gördüğüm kadarı ile Dominar 250'de 6.500 d/d.da redline bölgeye giriyor. Yine "bildiğim" kadarı ile bu değer, makinenin rodajda olup, olmamasına bağlı değildir. Yani Bajaj mühendisleri "Rodaj bitene kadar 6.500 d/d.da redline bölgeye girsin, rodaj bitince (misal olarak) 8.500 d/d.da redline bölgeye girsin" dememişlerdir ve böyle bir yazılım yapmamışlardır.
Yoksa yapmışlar mıdır?
Makinenin teknik verilerine göre zaten max. hız 124 km/h.
Rodajı biten 250 sahiplerine soruyorum, limitöre kaç km.de griyor?
Bu arada “ileri zekalı geri” lafıma takılmışsınız. Ben bu lafım ile yazılım attıran, arka zincir dişlisini değiştiren, yokuş aşağı giderek vs. son hız denemeleri yapan apaçileri kast etmiştim. Alınmanıza gerek yok.