Selam dostlar;
Bu bir IRON BUTT hikayesi:
İlk olarak geçen sene DD nin açtığı başlıkta kanıma giren IRON BUTT denemem.1610km/24 saat.
Uzun süredir aklımda olan bu uzun yolculuğa işlerimin hafiflemesiyle beraber çıkmaya karar verdim.sonuç olarak aşağıdaki rotamı hazırladım ve geçen Pazar 03/09 tarihinde saat 19:15 de yola çıktım.
Bu amaçla güzergahım:
Tuzla(ist)-Ankara
Ankara-Afyon-Uşak-İzmir
İzmir-Balıkesir-Bursa
Bursa-Bandırma-Çanakkale
Çanakkale-Ayvacık
Ve yolculuk sonunda eğer bitirebilirsem Assos ta kısa bir tatil.
toplam yol: 1667km
planlarıma göre: Ankara varış: 23:50 ve 10 dk mola
Afyon varış: 03:05 idi ve 3 saat uyku molası verecektim
İzmir varış: 10:05 olacaktı ve 10 dk mola verecektim
Bursa varış: 14:05 ve 10 dk mola
Çanakkale varış: 17:35 ve 10 dk mola
Ayvacık varış: 19:00 olacaktı.
Molaları kafadan belirledim zira 90km/h hızla gidişe göre hesaplamıştım ve normal koşullarda daha hızlı gideceğimi biliyordum. Bu durumda arta kalan zamanda zaten mola verecektim. Lakin hesapta olmayan o kadar çok aksilik oldu ki ne yapacağımı ben bile şaşırdım.gelelim maceraya ve yaşananlara....
Tuzla da depoyu doldurduğumda odm:36360 km idi.
Ankara yolu kafandaki en kolay yol idi zira Tem den gidecektim ve fazlasıyla zaman kazanacaktım. 130 ortalama ile gidersem baya karlı olacaktım... düşünce işte.
çok net çıkmayan TEM tabelaları. Tam gaz yola devam. Herşey şimdilik yolunda...
lakin ilk benzini iyi ayarlayamadım.180 km yol yapacağımı düşünüyordum ama gazı verince motor dururmu içtikçe içmeye başladı. Malum ben de yolda kaldım.benzin bitti L. Yaklaşık 35 km boyunca gazı verip debriyajla gitmek zorunda kaldım. Bu benim yaklaşık 30 dakikama maal olmuştu. En baştan ilk golümü yemiştim işte.
benzini doldurup yola devam ettim daha dikkatli olmalıydım zira daha çok başındaydım yolun ilk benzincide ki kaynaşlı idi: odm—36546km de idi.
saçma sapan tabellara devam( ilerde düzelecek) bi foto tertibatı kuramadım motora giderken çekmeye çalışınca da böyle oluyor işte. Durunca çekersem de yaklaşık 2-3 dk mı alıyordu.
benzini aldıktan sonra Tem bitti ve Bolu yoluna giriş.hava hafif serinlemeye başladı.kendimce bayaa bi hazırlık yapmıştım üstüme giymek için...
şimdilik yolunda herşey tekrar Otoyol a çıktım ve Ankara ya yaklaştım bayaaa. Tabi 2. kez benzini bitirene kadar.bu sefer yaklaşık 20km kadar herhalde gene aynı şekilde tam gaz ve debriyaja basarak yola devam ettim. Bu şekilde gitmem gerekti zira yolda kalmaktansa yolda olmayı yavaş ta olsa tercih etmem gerekiyordu.
2. benzin i Ankara dan aldım Çeltikçi diye bi yer odm:36713km idi.Saat 23:00
benimki tanıştıriiim gene neler yapıyo bu deli diye düşünmeye başlamıştır çoktan.
Ankara da yaklaşık olarak 1 saat kadar zaman kaybettim.yolu karışıktı gerçi eskişehir-afyon yolunu buldum hemen orda sorun yok ama şahit lazımdı bide.ve arıycam kişiyi tanımıyodum bu sepeble gecenin köründe aramak istemedim. Sonuçta benzinci benzinci dolaştım ama ingilizce bilmediklerinden yardım edemediler ısrar etmedim tatsızlık çıkmasın diye netekim ilk planladığım şahidten vazgeçmek zorunda kaldım daha fazla zaman kaybetmemek için. Ankaradan benzin aldım sonuçta ve fatura bir kanıttı bence. ve ankaradan 00:25 de başka bir yerden daha benzin alrak ayrıldım. Odm:36782km
ve baya bi süre sonunda Ankara dan çıkabildim Eskişehir-Afyon-Uşak-İzmir yoluna doğru.
diğer benzinci busefer daha tedbirli idim ya da alışıyodum belki de iş sıkıya binmekteydi planlarımın altında kalmıştım daha Afyonda uyuyacaktım...bademcik diye bir yerde benzin aldım odm: 36887 km yi gösteriyordu. Saat 02:12 idi.
eta larımı bu kağıtta not ettim. Bazı yerlere varış ve benzincilerden kalkış zamanlarındaki odm leri not ettim. Belki daha düzenli olabilirdim ama hiç düşünemedim.
derken Afyon sapağına geldim.hava da iiden iyiye soğumaya başlamıştı kış gelmiş sanki. Belki de ben bu deneme için geç kalmıştım
Afyon yoluna girdim Afyona varınca da uyuyacaktım 2-3 saat uyku ii gelirdi zira hava fena soğumuştu.
ve Afyona geldim sayılır.Ancak diğer bir aksilik planlarımda bu da yoktu zira havanın bu kadar soğuyacağını düşünmemiştim. Molalar daha sıklaşmıştı. Hemen hemen 20-30 dk da bir mola vermeye başlamıştım bunlardan birinde de sıcak bi çorba. Onu da yarım saatte içtim yaaa. Çorba soğudu ben ısınmadım
Afyon civarı bir benzinci. Odm:37024 saat:04:12 idi. Ve ben fazlasıyla geç kalmıştım. Bu gidişle bitiremezdim. Bide uyku olayına girersem ben akşama anca İzmire varırdım. Ve hemen B planını devreye soktum ve açığı Afyondaki uykuyu iptal ederek kapatmayı düşündüm ve uyguladım.
devam oğlum devam pes etmek için daha çok erken.
Afyondan çıktım ve Uşak yoluna girdim.Uşağa az kalmıştı ama ben de artık gerçekten donmaya başladım. Ellerimi hissetmez oldum.kar eldiveni bile giydim güya. Montun3 katı da üstümdeydi. İçimde 3-4 kat kıyafet vardı. Pantolon altında içlik vardı.buna rağmen 20 dk kullandıktan sonra titremeler başlıyordu. Devam edemeyecek kadar reflekslerim zayıflıyordu ve hemen mola veriyordum ki bu molalar 20-30 dk civarlarındaydı.tek kalan yağmurluktu ve ben onu da giymiştim. Son moladan sonra ki bu saat 06:00 civarlarındaydı bendaha Uşağa varamamıştım bile.belki de uyumalıydım ya da bırakmalıydım be bilim. Hava aydınlanmasıyla güneş şefkatini gösterdi bana ısıtmaya başladı. Isınmamla beraber gazlamam da bir oldu zira normalden gerideydim bu gidişle de geride kalırdım zira hesaplar tutmuyordu daha yemek bile yemedim adam gibi.
diğer benzinci: kula-manisa: odm:37189km saat:07:26
havanın ısınmasıyla beraber biraz daha hareketlendim uykum zaten kalmamıştı zira bitiremeyeceğimi hisstemeye başladım uykumu kalır öyle bir durumda
kula-manisa yolundayım artık İzmire yaklaşıyorum.rotaya biraz yakınım şu anda. Uykuyu iptal etmem ve havanın ısınmasıyla tekrar yola sürekli devam etmem bana kazandırdı.ümitlerim geri gelmeye başladı kendimi gaza getirmeye başladım.
başka bir benzinci ve mola yeri.yağmurluğu çıkarttım zinciri yağladım ve bir sigara molası. Yemek yemeye zaman yok daha
kemalpaşa diye bir yer İzmire yaklaştım artık iice. Odm: 37311km saat:09:07
rotaya artık uymaya başladım hatta öne bile geçtim belki biraz. Bu işlerin iiye gittiğini gösteriyordu.( murphy kanunlarını unutmamıştım tabii ki “merak etme fazla sürmez”
daha sonra İzmire girdim. Arkadaşı arayıp hemen yanına gittim Alsancak da. Burası bana fazla zaman kaybettirmeyecekti zira ordan da direk bornova manisa balıkesr yoluna devam edecektim. Lakin planladığım gibi olmadı.
Alsancakta tam cafelerin içinde bi yer: herşey nasıl yolunda gitsin ki.motoru parkeder etmez iki tane hayli güzel bayan ya da çıtır ile gözgöze geldik.Allah ım hayır yaaa acelem var
Zaman kaybetmemem lazım lakin kısa bir konuşma sonrası motoru hanımlara emanet ettim . 10 dk içinde tekrar geri gelecektim kahve içmeye sonuçta ayılmam ve ayık durmam gerekiyordu yoksa ne işim olur
Arkadaşın yanına gittim imzalattım kağıdı hemen de kalkmam bayaa bir sürdü. O sırada başka arkadaşlar geldi onlarla konuştuk.- yok kaç basıyo bu? - kaç yaptın?- gibi klasik soruları yanıtladıktan sonra 30 dk kadar geç kaldığımı gördüm ve hemen kalktım.
Ama ayık kalmak için kahve de içmem gerekiyordu ve hanımlara da ayıp olmasın dimi yarmışım Iron Butt u yahu ehheh kahveyi de içtikten sonra kalktım 1 saat gecikmeyle
izmirden öyle bir kalktım ki hatırlamıyom bile neler yaptığım yolda aklıma geldi zira kendi şansımı kendim tepmiştimL halbuki durumum iyinin de iyisiydi. İşte artık gazlama zamanıydı.Limitleri çok aşmadan gidebileceğim şekilde gittim genelde .........km/h arası geçti İzmir-Bursa yolu.bu benim artık son şansımdı zira Bursadan sonra fazla yol kalmıyordu orda çok farketmezdi yapacağım sürat.bu arada aklıma gelmişti kızların telini felan almamıştım yaaaaa. daha da asıldım gaza izmir-balıkesir-bursa hattını öyle geçtim ki maalesef foto çekecek kadar zamanım bile yoktu.
Saat:12 de benzin aldım: odm:37435 km idi.
Saat 13:22 de susurlukta: odm: 37562km deydim. Ve benim saat 14:05 de Bursada olmam gerekiyordu en geç 14:15 de Bursadan çıkmam gerekiyordu.15:00 den önce çıkamazdım Bursadan herhalde bu durumda herşey bitmiş olurdu.Ama bitmemeliydi bu kadar geldikten sonra devam etmeliydim ve bunu gerçekten başarabilirdim... başarabilirmiydim acaba?
Saat 14:18 de bursadaydım odm: 37674 idi.ve benzini alır almaz karacabey –bandırma-çanakkale yoluna koyuldum zira plana çok yakındım
karacabeye satım artık son düzlüğe girmek üzereydim yürrü be kim tutar seni
artık dayanamadım bi yerde durdum zira bayılcak gibiydim. Mont 3 kat içimde kaç kat kıyafet,içimde içlik piştim resmen bayılcak duruma gelmeden önce biyerde durdum zaten rotaya da plana da uymuş sayılırdım yakalamıştım saatleri. Bikaç dk dinlendim bi sigara çikulata su v.s. zinciri de yağladıktan sonra tekrar yola çıktım.
ve iice yaklaştım artık. Bandırma-biga yolu üzerinde biyer de çanakkaladen önceki son benzini aldım: saat:15:17 odm:37807km
rahatız yaaa planın önündeyim rahatça oturdum çayımı içtim dinlendim muhabbetimi yaptım. Adamlar bide 1 saat sonra çanakkaledesin deyince ohhhhhh. Başka ne istiiim olayı bitirdim artık yolu yaptım ( bu da başka bir hataydı zira nasıl olurda murphy kanunlarını unuturdum ki?L)zira ordan çıkmam saat 16:00 civarıydı neşeyle
lakin sanki karayollarının başka zamanı yokmuş gibi beni beklemişler herhalde. O benzinciden ayrıldıktan sonra yaklaşık 10 dk sonra yol çalışmaları başladı.topu topu 130 km yolu 2 saat te aldım yaklaşık. Öyleki: yolu kazmışlar ve asfalttan önce son tabakasını koymuşlar yani irili ufaklı taşlar yolda. Yaklaşık 3km belki daha fazla bir yolu 70-80 ki o süratle bile motorun arkası abartı derecede sağ-sol patinaj.... benim crusier oldu enduruiser
saat:18:03 çanakkaladeyim odm: 37939 km ve benim 1 saaat içinde ayvacıkta olmam gerek. Aksi halde herşey biter: tüm emekler yorgunluklar,uykusuzluklar,gazlamalar,heyecanlar,t elini alamadığım hatunlar,açlığım,susuzluğum ki su içecek zaman bile yoktu son petrolden beri. Ve ben çanakkalede benzin alır almaz yola koyuldum. İşi garantiye almak için adamın tekine sordum ayvacık yolu? Adam demezmi önce 40 km ezine sonra 70 km ayvacık. Toplam 110 km eder. Sonuçta 70 olması lazımdı harita yalan söylemez herhalde. Amacım saat 19:00 a kadar yolda olmak 19:00 da dabir benziye dalıp bu işi bitirmekti yettiği kadar. Veeeeeeeeeeeee.........
ayvacık: saat: 18:56 odm: 38012 km
başarmıştım ya da başarmışmıydım bilmiyorum bi hesap daha yapayım dedim inanamıyordum zira o kadar aksilikten sonra...
toplam 1652 km yol yapmıştım 23 saat 41 dk yolda kalmıştım.
burda bir şahit bulmam gerekiyordu zira bitiş yeriydi.
-bu bir yarıştı ve ben toplam 1652 km yol yaptım 24 saatte. Şimdi benim burda olduğuma dair bir şahit gerekmekte şuraya imza atıp şahit olurmusun?
-kardeş verdik ya fatura-fiş yetmezmi işte?
-yaa tamam verdin de bide imza gerekli atıver şuraya bi imza varmı ingilizce bilen bir arkadaş ya da ben türkçesini yazayım
-hmm. Du bakim ben arkadaşı çaarim.
Arkadaşı gelir aynı şeyleri ona da izah ettikten sonra ilk sorduğu şey:
-kaçıncısın şu anda?
Ben burda direk koptum zaten
Sonuçta imzayı attırdım arkadaşa saolsun ve son şahidimi aldım.
Ertesi gün assosta dinlenirken bir tel geldi. Yeni kalkmışım kahvaltı yapıyorum ( tel no gizli)
-iyi günler zafer beyle mi görüşüyorum
-günaydın. Buyrun benim.
-efendim ben .... banktan arıyorum. Son 24 saat içinde Türkiye’nin çeşitli yerlerinde kredi kartınızla benzin harcaması yapıldı. Bu konu hakkında bilginiz var mı yoksa kartınız çalındı mı?
koptum gene
-bendim deyip takdir ettim.
Ne güzel bir uygulama ama
IRON BUTT öncesi ve esnasında destek olan CÜNEYT –MERTKAN - GÖKHAN isimli motorcu arkadaşlarıma teşekkür ederim
Assos dönüşü misafirperverlik ve iron butt öncesi destekleri için:İHTİYAR ve EŞİ ne teşekkür ederim
tabi motorum kawasaki en500
Bu da son resim olsun hepinizin yolu açık olsun kazasız belasız sürüşler dilerim.