Kim demis muhendislik harikas. Yav motosikler.net te en en cok bel alti vurulan motor bu..
Saldirilar karsisinda kullananlar biseyler anlatmaya calisiliyor..
Dikkat et ne zaman bir nc konusu acilsa once yersiz bir saldiri karsi taraftan baslatilmistir..,bak burda da ezio baslatti. neyse ki misliyle karsilik verilip geri püskurrtuk saldiriyi ;)
Bu motosikleti sevenler çok fazla, bence işe git-gel ya da gezi amaçlı sakin sürüş için en iyi alternatif de olabilir, "yani standart bir yerden bir yere gitme amaçlı sürüş," yine de nacizane birkaç noktaya değinmek isterim .. neticede çıkarsız, tarafsız gerçekçi kullanıcı yorumları bence önemlidir ..
Otomatik Dct gerçekten kötü çalışıyor, daha doğrusu aslında iyi ama motosikletin bunu kullanması kötü, siz kullanırsanız iyi .. ha nasıl ?
Şimdi motosiklet ile gidiyorsun "çaaaat" diye bir ses geliyor vites atıyor, "çuuuuut" diye bir ses geliyor vites düşüyor, hani normalde olması gereken "vites düşürürken gaz vermek gerekir ya da vites yükseltirken uygun devire gelmesi beklenir" kurallarını tamamen paramparça eden bir DCT var .. resmen motosikletin hazır olmadığı devirde vites değiştiriyor .. bunu gerçekten iddia ediyorum, şimdi biri çıkıp "mühendis bilmiyor sen biliyorsun ha, hahaha" diyebilir ama iddia ediyorum ki bu vites düşürme-kaldırma işi hatalı .. motosiklet otomatik DCT modundayken içim acıdı gerçekten, yani motosikletin kendini öyle kullanmasını bırak, biri motosikletinizi öyle kullansa ciddi sorun çıkarırsınız ...
Ha ben bunu nasıl anladım? tabii ki manuel sürerken anladım .. Örneğin ; Manuel kullanımda vites geçişleri Cvt şanzıman gibiydi çünkü 5.000 devir - 6.000 devir arası vites değiştiriyordum, indirirken de çıkartırken de ne ses var, ne motosikletin gidişinde bir sarsılma, cidden etkilendim, sırf manuel haz için tekrar kullanabilirim ..
Amaaa gel gelelim ki sürüşü motosiklete bırakınca ne oluyor ?
Virajdasın diyelim Sport Mode 120 km/h ile gidiyorsun böyle bir şey oluyor, "ulan ne oldu acaba?" derken bir bakıyorsun makine vitesi 6. vitese atmayı uygun görmüş ? haydaaaa .. Önceki incelemelerde açı sensörü olduğundan falan bahsetmişler ama yalan yok öyle bir şey .. varsa da daha kötü çünkü belli ki çalışmıyor ..
Yani ben bunu Sport Mode hadi neyse de normal hayatta Standart ya da Rain Mode ile sürersem kesin kaza yaparım, çünkü yüksek vites düşük devir kullanmak için sürüş dinamiğini bozuyor ..
Ama tekrar ediyorum manuel mod bence gayet yeterli ve zevkli .. ha o zaman da "az yakıyor" efsanesi kalmıyor ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Mandaları da kiralayabiliyor muyuz? "Kendi kaymağını kendin yap" gibi şiyabmak içün.
tek veya çift egzantrik silindir başına her iki seçenektede dört subap olabilir ama fazladan bir egzantriğin performans açısından çok büyük artıları vardır ,
Honda hem maliyeti düşürmek hemde perfosmanstan ziyade yakıt ekonomisine odaklandığı için
tek egzantriği tercih etmiş ,
çift egzantrikli motorlarda her bir subap için ayrı bir lob vardır (tek egzantrikde ise iki subapı tek bir lob açıp kapatır) çift egzantrikde iki emme subabı farklı zamanlarda açıp kapatır , egzoz subaplarıda beraber değil ard arda açıp kapanarak silindire daha fazla hava giriş çıkışı sağlanır , Honda bu geometriyi tek egzantrikle sadece emme subaplarında uygulamaya çalışmış ama çift egzantrikdeki geniş subap geometrisini yakalaması imkansız , esasen bu günümüz motor teknolojisine göre çağdışı kalmış bir üretim , aynı gücü çift egzantrikli (DOHC) 500 cc bir hacimden de rahatlıkla alabilir daha yüksek devir çevirebilen daha canlı bir motor elde edebiliriz , tek fark tork devri daha yukarılara taşınırdı , yakıt tüketimi de çok degişmezdi , Honda ince bir hesapla hem motosikletin şasesini hafifletmenin maliyetinden hemde ekstra parça maliyetinden kaçıp performanssız az tüketen , rakiplerden ucuz bir motor yapmış , çok sattığına görede müşterilerin beklentilerine güzel odaklanmış demektir..
Aslinda benim anlaak istedigim su:
Elimizde beygir gucu,tork egrisi,yakit ekonomisi,agirlik gibi veriler net bir sekilde varsa ben neden motorun tipi nedir diye ugrasayim ?
Africa twin im sohc motormusss,e nolmus yani ?
Ben alirken hp sine torkuna ve motorun saglamligina bakiyorum herkes gibi.
Senin elinde iki isletim sistemi var diyelim.Sen bunlari performansina,arayuzune veya duzgun calisip calismadiga bakarsin.
Gidip de bu isletim sistemi hangi programlama dili ile yazilmis diye bakmazsin..O yuzden bu sohc dohc tartismasini cok anlamsiz buluyorum.
Ha dersen dohc motorlar cok daha sorunsuz ve uzun omurlu oluyor o zaman tamam.
Hırbonen senin anlayacağın şekilde yazıyorum
1. Honda 750 cc motoru tek egzantrikle 80 beygir yapmaya çalışsa hem aşırı tüketecekti hemde çift egzantrikli 80 beygirlik motor kadar canlı bir karaktere sahip olmayacaktı..
2. gücü aynı değerde (57 bg) tutup tek değilde çift eksantrik kullansaydı hem dahada az tüketirken hemde daha fazla tork elde edecekti..
seçeneklerden ilkinde maliyet değil tüketim artacaktı , ikincisinde tüketim düşecek maliyet artacaktı , önceki mesajda yazdığım gibi Honda ucuz olsun , az tüketsin , çokda performanslı olmasada olur diyen kitleyi gözlemlemiş ve böyle bir üretim tercih etmiş..
Şimdi işin teknik tarafından bihaber benim gibi birinin bundan anladığı Honda "enişte doblosu" yapmaya çalışmış ama doblonun da en azından hafta sonu pikniğe giderken mangal koyacak yeri var, bunda o da yok, madem doblo lazım aha forza var işte mangal taşıyacak yeri de var.
Nikii,ben de senin ve senin gibilerin anlayacagi sekilde yazacam simdi
Bana motosiklet camiasinda taninmis,isim yapmis bir inceleme veya karsilastirma yazisi bul.
Bu yazida bir motorun eksi yonu olarak sohc yazilsin,veya arti bir ozellik olarak dohc belirtilsin.
Bir tane ornek goster bu siteye bir daha girmiyecegim.
Mesela africa twin incelemesi yapiliyor ve eksi kismina "SOHC" motor olmasi yaziliyor..hayal edebiliyor musun ?
Ama iste bunu Ezio yapti.Gereksiz is.
Motosiklet veya otomobil firmaları ufak tefek farklarla aynı motor şase ile argeyi şişirmeden çeşit çeşit vasıta üretme derdindeler , otomobilciler aynı şase motor sanzumanla sedan , hb , suv hatta kamyonet üretirken motosiklettede benzer senaryoları en çok Honda uyguluyor , Africa Twin in şasesi motoru vs ile de NT1100 diye asfalt motoru yapmışlar , Nekipedia da izledim fena görünmüyor , sanırım motoru biraz daha canlandırmış olabilirler , ön teker 19 inç ve birde şaftı olaydı bana hitap edebilirdi , Honda beni yine kazanamadı
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------
Hırbocum motosikletleri test adamlar içinde teknolojiden , içten yanmalı motordan anlayan adam var mı sence ? bunlar genellikle ağzı laf yapan tipler , otomobil konusunda da aynı tipler çeşitli mecralarda atıp tutuyorlar , çok eskiden gerçekten bu işlerden anlayan adamlar vardı , 90 lı yıllardan beri takip ederdim bir Onno usta vardı adam 80 li yıllarda tornada dereceli egzantrik üreten bir dahi idi , sen şimdi bu adama bir email gönderiver sana Sohc ile Dohc farkını izah etsin..
Düşününce kiralık inek/manda olabilir mi ? Bence olur, hatta düşününce bence olmalı aaaa çok mantıklı bir düşünce bu🔥🤙 Bu fikir iş yapar bence Osman kardeşim, nereye yazmak gerekiyorsa yazalım ..
Ama tabii ben o sırada "ulan burada 30 inek/manda olsaaa, tanesi 5.000 TL de, ooo iyi para eder" şeklinde düşünüyordum 😁
Ahshs tamamm tamam dohc gibisi yok :p
https://www.motorcycle.com/shoot-out...v-strom-1050xt
Bak en altlara in,orda eksiler artilar var.
Biri dohc ve cok sevdiginiz v motor,digeri gariban paralel cift silindir o da yetmiyomus gibi sohc motor.
Ama ne hikmetse bizim africayi "killer engine" diye tanimlarken vstrom da 4000 rpm altinda kimseler yokmus..
Ben onno yu bilmem,dohc un dedigin avantajlari vardir kabul.Ama bu motor sohc mus, yaramaz denilemez.
Ayrica gozun surekli hondalarda bakiyorum,isi biliyosun tabii :p bmw sorun cikarmiyidur insallah..
Marka fanatiği değilim , Honda olur Sym olur Bmw olur , benim kriterlerim, sürekli arıza çıkarmasın ikinci elde fazla değer kaybetmesin ve konforlu olsun yeterli , bugüne kadar ne otomobil ne motosiklet hiç Honda'm olmadı , belki birgün olur , Crosstourer ı ağırlığına rağmen beğeniyordum ama satarken çok zarar ettiriyor diye hep vazgeçtim , Bmw den memnunum hiçbir sıkıntısı yok , boxer motorun biraz yağ eksiltme sorunumu desem yada rutini mi desem 1500 km de 250 ml ekliyorum o kadar ;)
konu çok dağıldı , egzantrik meselesi hakkında daha fazla yazmayacağım..
Hırbocum hemen sinirlenme Ben sadece NC'nin Honda'nın mühendislik harikası lafına sitem ediyorum. NC güzel hoştur ama arşa da çıkarmamak lazım. NC'den çok daha güzel modelleri mevcut Honda'nın. NC'nin bu kadar tutulmasının sebebi az yakması ve sorun çıkarmaması. NC de olsa hâlâ eksiklikleri mevcut. Depo kapağı elde kalmaya devam ediyor. Arka maşa balkon demirinden. 2021 kasanın ön bagaji ses yapıyor vs.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Fiyatlar değişiyordur muhtemelen çünkü geçen ay 370 TL - 390 TL falan konuşurken ben 420 TL'ye falan kiraladım .. ama bu Allah'a emanet fiyatı tabii mecbur mini kasko gibi ekstra bir şeyler yaptırıyorsunuz, özetle tam rakam vermem gerekirse 566 TL kiralamaya ödedim, geri verirken de 80 TL - 90 TL gibi bir benzin koydum, bana bütün maliyeti bu oldu.
Motosikleti teslim ederken halat kilit, disk kilidi, Motul marka lastik tamir spreyi falan da veriyorlar bu arada ..
İşin güzel ve samimi yanı motosikletten anlayan bir şirket değil, bu sebeple iyi niyetli bir yaklaşım var, hatta ben motosikleti alırken görevli arkadaş "ağabey ben anlamıyorum sen şunu indirip (orta ayaktan) çıkartabilir misin?" demişti, teslim ederken de "ben kmye bakmayı bilmiyorum da kaç km yaptınız acaba?" dedi ..
Yani öyle aç k*pek gibi (bazı kiralık şirketler böyle, çünkü araştırdım ve kullanıcı deneyimlerini okudum) topuza, koruma demirine, lastiklere, orasına burasına ışık açıp bakmıyor çizik falan var mı diye .. "bir sorun olmadı" diyorsun ve teslim ediyorsun, gayet elit ve profesyonel yaklaşıyorlar ..
Bu arada videonun ilk 2 dakikasında da bunları anlatmaya çalıştım, orada şartlarla ilgili bir görsel de vardı, onu da okuyabilirsin. Kiralama bedelleri çok değişmese de (Örnek ; Nc ile Gs 750 arasında 130 TL falan fiyat farkı var) mini kasko bedelleri biraz değişken .. B.M.W için Nc'nin iki katı kasko bedeli ödüyorsun mesela, bu da total kiralama maliyetini değiştirir, bir sonraki sefere Gs kiralayacağım zaten, onu da paylaşırım ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)