Off-Road ve Enduro > hangisi doğru?
Reklamlar
-
Arkadaşlar Merhaba;
Benim anlamadığım konu şu. Enduro ve Off-Road kavramlarını ben mi yanlış biliyorum, yoksa yanlış bilen arkadaşlarımız mı var?
Enduro dediğimiz zaman akla;1200GS,Transalp,Tenere,V-Strom, KLE' ler gelir... Ama bazı Etkinlik Gezi Fotoğrafları başlığında bazı motosiklet kullanıcıları Enduro adında Cross-Arazi yaptıkları fotoları ve bilgileri paylaşıyorlar. Cross dediğimiz Motosikletler (CRF KLX v.b) Off-Road sınıfına dahil değil midir?
Yada bizim ülkemizde Off-Road kelimesi çok kullanılmadığı için mi bu durumdayız?
Off-Road ile Enduro'yu karıştırıyormuyuz?
Reklamlar
-
Off-Road motosikletleri temel olarak ikiye ayırabiliriz:
1. MX (Cross)
2. Enduro
İki tip motosiklet birbirlerine benzese de aslında kullanım amaçlarına göre farklılıkları vardır (far, amortisör vb.)
Enduro denilince akla gelen motorlar aslında macera motoru denilebilecek esasen asfaltta kullanılmaya uygun fakat hafif (sürücünün kabiliyetine göre ağır da olabilir ) arazi şartlarında da kullanılabilecek motorlardır.
Off-Road motorlar arasında bir de trial tipi var ki bunlar da özel yarışmalarda kullanılırlar.
Özetle Enduro motorlar hafif, küçük hacimli motorlar olup birinci kullanım alanları arazidir.
Macera (Adventure) motorlar ağır, büyük hacimli motorlardır ve uzun yol ve hafif arazi şartlarında kullanılmak üzere üretilirler.
Bendeki bilgiler bu şekilde..
-
Evet sen karıştırmışsın. Bayağı yanlış biliyorsun. Biraz daha yabancı kaynaklardan (İngilizce) araştırma yapmanı rica ederim.
On-road, off-road aslında sürüş tarzı. Yani yolda mı gidiyorsun yol dışında mı? Olay bu.
- MX (motocross) KTM ve Kawasaki sayfasına bakabilirsin
- Enduro KTM, Husqvarna, Honda, Yamah falan ama genelde far, sinyal, plaka donanımı olmayan. Redbull Sea to Sky aç izle.
- Dual-sport (Dual-purpose) CRF 250L, WR 250R, KLX 250 gibi. Biraz off-road biraz on-road. Street legal.
- Adventure (Enduro touring) Depo büyük, konfor fazla, yük kapasitesi arttırılmış. GS, Tenere, NC, KLE, Vstrom gibi gibi.
- Sport Touring
- Sport
Bu sıralama ile motosiklet tarzlarını incelemen gerekiyor.
Arkadaşların paylaştığı arazi videoları genelde enduro ya da dual-purpose motorlar ile çekilmiş oluyor.
-
Machair adlı üyeden alıntı
Evet sen karıştırmışsın. Bayağı yanlış biliyorsun. Biraz daha yabancı kaynaklardan (İngilizce) araştırma yapmanı rica ederim.
On-road, off-road aslında sürüş tarzı. Yani yolda mı gidiyorsun yol dışında mı? Olay bu.
- MX (motocross) KTM ve Kawasaki sayfasına bakabilirsin
- Enduro KTM, Husqvarna, Honda, Yamah falan ama genelde far, sinyal, plaka donanımı olmayan. Redbull Sea to Sky aç izle.
- Dual-sport (Dual-purpose) CRF 250L, WR 250R, KLX 250 gibi. Biraz off-road biraz on-road. Street legal.
- Adventure (Enduro touring) Depo büyük, konfor fazla, yük kapasitesi arttırılmış. GS, Tenere, NC, KLE, Vstrom gibi gibi.
- Sport Touring
- Sport
Bu sıralama ile motosiklet tarzlarını incelemen gerekiyor.
Arkadaşların paylaştığı arazi videoları genelde enduro ya da dual-purpose motorlar ile çekilmiş oluyor.
Olay bu.
Karıştırılmasından dolayı zamanla dile pelesenk olmuş durumda off-road ve cross kelimeleri.
Bilgisizlikten ve alışkanlıktan kaynaklanan arazide giden iki tekerlinin adına cross deniliyor direk.
Kısacası ülkemizde tam anlamıyla cross yapan resmi yada gayri resmi sürücü sayısı çok az diyebiliyorum, bu klasman ile anormal ilgilenmeme rağmen gerek yarışlarda gerek arkadaş ortamlarında Cross yapan çok az sürücüye denk geldim çünkü ülkemizdeki parkur sayısı bir elin parmağını geçmez.
Lafı uzatmadan, ülkemizde motosiklet ile en cok yapılan arazi sporu Enduro.
Belgrad, yayla, orman ve patika sürüsleri felan gibi.
Edit: 1200gs transalp gibi makinalar bana sorarsan sport-touring ama inatla enduro diye ısrar edenler yinede var.
-
Machair adlı üyeden alıntı
Evet sen karıştırmışsın. Bayağı yanlış biliyorsun. Biraz daha yabancı kaynaklardan (İngilizce) araştırma yapmanı rica ederim.
On-road, off-road aslında sürüş tarzı. Yani yolda mı gidiyorsun yol dışında mı? Olay bu.
- MX (motocross) KTM ve Kawasaki sayfasına bakabilirsin
- Enduro KTM, Husqvarna, Honda, Yamah falan ama genelde far, sinyal, plaka donanımı olmayan. Redbull Sea to Sky aç izle.
- Dual-sport (Dual-purpose) CRF 250L, WR 250R, KLX 250 gibi. Biraz off-road biraz on-road. Street legal.
- Adventure (Enduro touring) Depo büyük, konfor fazla, yük kapasitesi arttırılmış. GS, Tenere, NC, KLE, Vstrom gibi gibi.
- Sport Touring
- Sport
Bu sıralama ile motosiklet tarzlarını incelemen gerekiyor.
Arkadaşların paylaştığı arazi videoları genelde enduro ya da dual-purpose motorlar ile çekilmiş oluyor.
Evet mevzu hakaten derinmiş. Teşekkürler dostum. Teşekkürler Arkadaşlar.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
ramcixx adlı üyeden alıntı
Evet mevzu hakaten derinmiş.
Teşekkürler dostum. Teşekkürler Arkadaşlar.
Bu arada bir önceki mesajımı öğle molasının bitişinde yetiştirebildiğim için çok acele oldu. Mesai saatinde internette görülmemek adına acele etmiştim. Dili kaba değil belki ama üslup sert olmuş. Kusura bakmamışsındır umarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
MrMud adlı üyeden alıntı
Olay bu.
Karıştırılmasından dolayı zamanla dile pelesenk olmuş durumda off-road ve cross kelimeleri.
Bilgisizlikten ve alışkanlıktan kaynaklanan arazide giden iki tekerlinin adına cross deniliyor direk.
Kısacası ülkemizde tam anlamıyla cross yapan resmi yada gayri resmi sürücü sayısı çok az diyebiliyorum, bu klasman ile anormal ilgilenmeme rağmen gerek yarışlarda gerek arkadaş ortamlarında Cross yapan çok az sürücüye denk geldim çünkü ülkemizdeki parkur sayısı bir elin parmağını geçmez.
Lafı uzatmadan, ülkemizde motosiklet ile en cok yapılan arazi sporu Enduro.
Belgrad, yayla, orman ve patika sürüsleri felan gibi.
Edit: 1200gs transalp gibi makinalar bana sorarsan sport-touring ama inatla enduro diye ısrar edenler yinede var.
GS, Transalp falan kesinlikle enduro olamazlar. Enduro touring diyorlar bazen o bile tam oturmuyor. Adventure desen ha keza öyle. Aslında bazen benim Tenere ile GS kıyaslıyorlar ona bile uyuz oluyorum. Geçen turda artçı ve tam dolu 3lü çanta seti ile gezdik sabahtan akşama. Akşam yorgunluktan ölmüş eve geldim. Sonra tekrar dışarı çıkmam gerekti. Bu sefer sadece boş arka çanta vardı. İnan bana sanki Tenere değil CRF kullanıyordum. O reklamlarda, fotoğraflarda verildiği gibi 3lü alüminyum çanta set takılmış 30 lt depolu 275 kg kuru ağırlıklı motor ile enduro değil arazi sürüşü bile olmaz.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
-
Machair adlı üyeden alıntı
Bu arada bir önceki mesajımı öğle molasının bitişinde yetiştirebildiğim için çok acele oldu. Mesai saatinde internette görülmemek adına acele etmiştim. Dili kaba değil belki ama üslup sert olmuş. Kusura bakmamışsındır umarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
GS, Transalp falan kesinlikle enduro olamazlar. Enduro touring diyorlar bazen o bile tam oturmuyor. Adventure desen ha keza öyle. Aslında bazen benim Tenere ile GS kıyaslıyorlar ona bile uyuz oluyorum. Geçen turda artçı ve tam dolu 3lü çanta seti ile gezdik sabahtan akşama. Akşam yorgunluktan ölmüş eve geldim. Sonra tekrar dışarı çıkmam gerekti. Bu sefer sadece boş arka çanta vardı. İnan bana sanki Tenere değil CRF kullanıyordum. O reklamlarda, fotoğraflarda verildiği gibi 3lü alüminyum çanta set takılmış 30 lt depolu 275 kg kuru ağırlıklı motor ile enduro değil arazi sürüşü bile olmaz.
Hay ağzın bal yesin, Adam Husqvarna te250 ye, Crf gözüyle bakıyor çıldırıyorum, ulan 2T makina ile dual-purpose kıyaslamak nedir deyip ağzına masfalli çizme ile tepesim geliyor.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
Benim bildiğim şu:
Off-road bir sürüş biçimidir. İsterseniz Kawasaki Ninja'yı da off-road kullanabilirsiniz ama sonuçlarına katlanmak kaydıyla.
Enduro ise, motorun tipidir.
-
pnongrata adlı üyeden alıntı
Benim bildiğim şu:
Off-road bir sürüş biçimidir. İsterseniz Kawasaki Ninja'yı da off-road kullanabilirsiniz ama sonuçlarına katlanmak kaydıyla.
Enduro ise, motorun tipidir.
doğru bilgi.
offroad ı 4 teker ile de yapabilirsiniz neticede.
Off-road
Enduro
Motocross
-
Machair adlı üyeden alıntı
Bu arada bir önceki mesajımı öğle molasının bitişinde yetiştirebildiğim için çok acele oldu. Mesai saatinde internette görülmemek adına acele etmiştim. Dili kaba değil belki ama üslup sert olmuş. Kusura bakmamışsındır umarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
GS, Transalp falan kesinlikle enduro olamazlar. Enduro touring diyorlar bazen o bile tam oturmuyor. Adventure desen ha keza öyle. Aslında bazen benim Tenere ile GS kıyaslıyorlar ona bile uyuz oluyorum. Geçen turda artçı ve tam dolu 3lü çanta seti ile gezdik sabahtan akşama. Akşam yorgunluktan ölmüş eve geldim. Sonra tekrar dışarı çıkmam gerekti. Bu sefer sadece boş arka çanta vardı. İnan bana sanki Tenere değil CRF kullanıyordum. O reklamlarda, fotoğraflarda verildiği gibi 3lü alüminyum çanta set takılmış 30 lt depolu 275 kg kuru ağırlıklı motor ile enduro değil arazi sürüşü bile olmaz.
Esasen sert bir yaklaşım ile karşılaştığımı inkar edemem ama bu yorumun eksikliği tamamladı Yine de sağolasın. Bilmediğimiz birşey öğreniyoruz, açıklamaları hoş karşılamak lazım.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
Boşuna demiyorlar cross yaptık diye
-
fazla kafayı kurcalamaya gerek yok enduro ağırlıklı onroad asfalt hafif arazi şartları için tasarlanmış gezi motorlardır..
genelde eski racingci abiler sürer hani bizden geçdi artık sürat mürat yengenle şöyle bşr çıkıcaz edirne antalya yapıcaz kafası..
cross ise adından belli cross offroad için hoplayıp zıplayıp eğlenmek için tasarlanmış motorlardır genelde küçük hacim olurlarki hoplayıp zıplarken hem ağırlık olmasın hem düşdüğünde hemen kaldırıp yola devam etme hem anında parkurda tamiri pratik kolay olsun parkuru tamamla..
gerisi ara bir sürü modeller var dual sport,trial özel kaya tipi parkurlar için falan.. uzar gider..
-
Evet bu konuda çokça yanılgıya düşüyoruz, aslında bizim çoğu zaman enduro dediğimiz motosikletler, touringdir.
Benim algılamam şu; sport-turing; vfr,fz8,diversion f, r6f
touring; transalp,versys,xt
ha biraz araziye gelirse enduro; africa twin,crf,klx v.s.
Ama yabancı forumlara bakınca bazen olay tamamen farklılaşıyor.
-
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Evet bu konuda çokça yanılgıya düşüyoruz, aslında bizim çoğu zaman enduro dediğimiz motosikletler, touringdir.
Benim algılamam şu; sport-turing; vfr,fz8,diversion f, r6f
touring; transalp,versys,xt
ha biraz araziye gelirse enduro; africa twin,crf,klx v.s.
Ama yabancı forumlara bakınca bazen olay tamamen farklılaşıyor.
touring çok farklıdır touring makineyi enduro makinelerle karıştırmanıza imkan olanak yok.. yan yana bile gelemezler..
touring motor dediğin motor goldwingdir, Fjr1300 dür bmw k1600 dür triumph trohphy dir touring dediğin motor tam bir keyif uzun yol canavarı motorudur..
selesi motorsiklet dünyasında en rahat sele grubudur yan çantalarından tutda klima, buzdolabı, ayak ısıtma, sele ısıtma, navigasyona, müzik sistemine bardaklığa kadar bulunur artçı için arabayı aratmıycak bir sürü donanımı lüksü konforu bulunur touring makinelerde.. endurolarla karıştırmayın touring makineleri..
-
Yil olmus 2017 hala ayni muhabbet :p
-
logaritma adlı üyeden alıntı
fazla kafayı kurcalamaya gerek yok enduro ağırlıklı onroad asfalt hafif arazi şartları için tasarlanmış gezi motorlardır..
genelde eski racingci abiler sürer hani bizden geçdi artık sürat mürat yengenle şöyle bşr çıkıcaz edirne antalya yapıcaz kafası..
cross ise adından belli cross offroad için hoplayıp zıplayıp eğlenmek için tasarlanmış motorlardır genelde küçük hacim olurlarki hoplayıp zıplarken hem ağırlık olmasın hem düşdüğünde hemen kaldırıp yola devam etme hem anında parkurda tamiri pratik kolay olsun parkuru tamamla..
gerisi ara bir sürü modeller var dual sport,trial özel kaya tipi parkurlar için falan.. uzar gider..
Yanlışınız var o enduro diye bahsettiğiniz motorlar adventure motorlardır. Bu sınıfta BMW GS, Triump Tiger, Yamaha Tenere vs. vs. bulunur.
Enduro-Motocross farkı için KTM firmasından örnek vermek gerekirse de 250 EXC(2 zamanlı), 250 EXC-F(4 zamanlı) enduro motordur. Tabiri caizse safkan endurodur. 250 SX(2 zamanlı), 250 SX-F(4 zamanlı) ise motocrosstur. Bu iki motor arasında süspansiyon, ağırlık vs. bir çok farklılık bulunur. 2 zamanlı da 4 zamanlı da olabilir. KTM, Husqvarna, Husaberg, Beta, Gas Gas, Sherco gibi firmalar spesyal enduro ve motocross üretmektedir. Honda CRF, Kawasaki KLX ve Yamaha WR ise dual-sport makinelerdir.
-
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Siz BUYUK AMORTISORLU MOTORUNUZ varsa,
Alın,
DİŞLİ LASTIK takın,
Bir pazar Toplanalım,
ÖNCE ON ROAD yanı açık yollardan arazıye gıdelım,
oradan OFF ROAD yapmak ıcın Yolların kapalı oldugu çayır çimen çamur balçık tepe kum vs Dolaşalım
http://i.hizliresim.com/8MEEJn.jpg
yav canım o kadar çok istiyor ki şu duyguyu tatmayı, kıçım fena kaşınıyor bu aralar cross almak için..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
fazla kafayı kurcalamaya gerek yok enduro ağırlıklı onroad asfalt hafif arazi şartları için tasarlanmış gezi motorlardır..
genelde eski racingci abiler sürer hani bizden geçdi artık sürat mürat yengenle şöyle bşr çıkıcaz edirne antalya yapıcaz kafası..
cross ise adından belli cross offroad için hoplayıp zıplayıp eğlenmek için tasarlanmış motorlardır genelde küçük hacim olurlarki hoplayıp zıplarken hem ağırlık olmasın hem düşdüğünde hemen kaldırıp yola devam etme hem anında parkurda tamiri pratik kolay olsun parkuru tamamla..
gerisi ara bir sürü modeller var dual sport,trial özel kaya tipi parkurlar için falan.. uzar gider..
Aynen, Cross denilen motor agir arazi sartlarinda kullanilan tarzda motorlardir , arazide genelde tirmanma hoplama ziplama icin kullanilir. Enduro ise yol ve hafif arazide kullanilabilen motor tarzidir (ben onlara egitmen motoru diyorum artık) . Asfalt yol disinda da kullanilabildigi icin Offroad-Enduro adiyla anilir. Tek basına Offroad diye bir tarz yoktur, arazide surme etkinligine offroad yaptim dersin. Heleki enduro ya touring demeyelim tuaf kaciyor..
-
bikerboi adlı üyeden alıntı
Yanlışınız var o enduro diye bahsettiğiniz motorlar adventure motorlardır. Bu sınıfta BMW GS, Triump Tiger, Yamaha Tenere vs. vs. bulunur.
Enduro-Motocross farkı için KTM firmasından örnek vermek gerekirse de 250 EXC(2 zamanlı), 250 EXC-F(4 zamanlı) enduro motordur. Tabiri caizse safkan endurodur. 250 SX(2 zamanlı), 250 SX-F(4 zamanlı) ise motocrosstur. Bu iki motor arasında süspansiyon, ağırlık vs. bir çok farklılık bulunur. 2 zamanlı da 4 zamanlı da olabilir. KTM, Husqvarna, Husaberg, Beta, Gas Gas, Sherco gibi firmalar spesyal enduro ve motocross üretmektedir. Honda CRF, Kawasaki KLX ve Yamaha WR ise dual-sport makinelerdir.
artık bu motorsiklet dünyasında sapla saman karışmaya başladı insanlar çok şeyleri farklı şeylerle sentezleme çabası içinde.. sizin için demiyorum ama bu böyle..
şimdi yukarda yazdıklarınız doğru ama yanlış...
doğru kısmı şudur harbi endurolar esasen cross motorlardır esasen cross diye bir segment yoktur cross moto cross yarışlarının kısaltmasından gelmişdir esasen bu yarışlarda yarışan motorlar endurodur zaten enduroda endurance dayanıklılık anlamından gelir.. esasen cross diye bir segment yok yarışın adıdır cross.. ama gelde şimdi bunu 50 yıllık dünyada oturmuş terimleri değiştir.. değişmez cross artık bir segment oldu..
motorsiklet dünyasında temel olan segmentler bellidir.. moped,scooter,cross,chopper,naked,commuter,super sport,touring,enduro ve son yeni nesil eklenen klassmana elektrikli..
dünyada bir segment kayması oluşdu cross motor segment listesine girince harbi cross olan endurolar onroad tipi hafif arazi koşullarında ilerleyen kaslı yüksek hacimli yere yakın abilerine denilmeye başlandı..
neyse yukarda yazdığın motorların hepsi şu an için enduro.. inanmıyorsan o motorların sahibi olarak internete herhangi bir siteye yerli yabancı satışa koy motorunu adventure diye bir segment göremessin ya endurodan koyucaksın satışa yada zaten koyabiliceğin başka bir segment yok.. touringden falan koyarsın..
sizin dediğiniz bütün motorları adamlar enduro segmentine koymuş.. zaten olması gerekende o..
https://www.motorcular.com/tr/hit-motosikletler/en-iyi-enduro-motosikletler/8
Yanlış olduğunuz yer ise şudur şimdi adventure dediğiniz motorlar bir terimdir segment değil .. bunu karıştırmayalım. nasılki super sport motorlara racing deniliyor enduro bazı tourer motorlarada adventure deniliyor.. adventure bir deyim bir terim dir türkiyede fazlada kullanan yoktur. advanture terimini türkçesi macera demek işte bilmeyene.. macera motoru anlamında..
yani bu kavram kargaşaları 50 sayfa yazılır gene bir sonu olmaz.. kabaca enduroda belli touring de belli super touringde belli trial de belli cross da belli supermoto da belli.. artık segmentler modeller dünya genelinde oturmuş turumda.. amerikayıda yeniden keşfetmeye gerek yok.
o kadar çok ara sınıflar varki cafe racerlar,retrolar,dual purposelar,old schoolu,dirt bike,intro bike,sport unclade bu liste uzar uzar gider.. enduronun bile maxi si var v.b .. neyse bu saatten sonra gs e tenereye africatwine kimse adventure demek endurodur motorcuya git sor enduro der sokakdaki 10 kişiye sor 9 u enduro der kimse abi bu adventure demez..
fazla terimsel kağıt üstünde takılmamak lazım .. yıllarca bu forumlarda yok cruiser nedir chopper nedir gibi bana göre saçma sapan tartışmalar yapıldı biri fabrika üretmiymişde biri custom mışda.. ikisini yan yana koy 10 farkı sor kimse söylemeyemez. bana göre ha chopper ha cruiser aynı şey.. halada yoldaki 10 insandan 9 u chopper der cruiser motor gördümü dilleri alışmış çünkü kanıksamışlar..
bende vn900 vardı vulcan nereye gitsem abi bu chopper dimi çok güzel ben çok beğeniyorum gibi insanlar sohbet ediyordu şimdi ben herkesi ömrümden 20 dakikaları çalıp bak güzel kardeşim bu motor fabrikasyon üretim aslen chopper değil cruiser chopperlar custom üretimler dir tabii customıda anlatmak gerekir nedir ne değildir hatta bir chopper tarihine girmek gerekir 2.dünya savaşına kadar gidip ) ..
bunlamı uğraşıcaz terimlerde çok takılmamak lazım.. terimler içinde boğulmamak lazım..
iyi akşamlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)