Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

5 yıl 40 bin km ve Modifiyeli Cg

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Dün 11.11.2011'de trafik tescilini yaptırarak düzenli olarak motosiklet kullanmaya başlamamın üzerinden 5 yıl geçti. Bu arada da kazasız 40 bin km'ye yakın yol yaptım. 39 bin civarı. Bu nedenle Modifiyeli Cg motorumla günübirlik bir gezi yaptım.

    Sabah 11.30 gibi Ankara Polatlı'da Aliexpress 11.11 kampanyalı fiyatlarıyla alışveriş yapmak amacıyla durdum. Burda bi 15 dakika geçirmişimdir.


    Saat 13.10'da Emirdağ yakınlarında Opet benzinliğinde durdum. Burada motosikletin kısa bi kontrolünü de yaptım. Zamanında düzgün monte edemediğim arka dişli yüzünden kırılan zincir korumasını tutan tek vidanın gevşemiş olduğunu fark ettim ve sıktım. Zincir koruma da tamir edilebilir tabi bi zaman ayırmak lazım

    14.02'de Afyon'a vardım ve tabelanın önünde hatıra fotoğrafını çektim

    Öğle yemeği yeri olarak tercihim Afyonda bütün yolların kesiştiği büyük kavşaktaki Mcdonalds oldu. Ankaradaki indirimli fiyatların burda da geçerli olması sevindirici.
    Afyon merkeze defolu olduğu için sürekli zıplatan ön lastiğimin yerine ucuz bi lastik bulabilirmiyim diye girdim mevcut olan bir adet motosiklet servisinde bulamadım. Fotoğraf çekecek fazla da bişey yoktu. Bi tane kocaman kaya var şehrin kenarında sadece


    Dönüş yolunda saat 16.50'da Sivrihisarda durdum. Bir telefon açıp yoluma devam ettim sanırım. Fotoğraf çekmek için durdum bile sayılabilir

    Saat 17.48'de Polatlı'da kısa bir mola verdim. Tüvtürk muayenesi zamanında bozduğum uzun zamandır unuttuğum far ayarını gece süreceğim için düzelttim. Polatlı'dan Ankaraya kadar trafik baya fenaydı. Hem rüzgarı kesip benzin tasarrufu yapabilmek, hem de asfaltı bozuk sağ şeritte durmamak için 30km'den uzun bir mesafe kamyonet arkasında gittim.

    Toplam 540km yol yaptım. Gidişte 95-100km hız ortalaması, dönüşte 100-105km ortalama hızla. Yokuşları da dipgaz çıkarak, 90km hızın altına hiç düşürmemek kaydıyla 100km'de ortalama 3.5 litre yaktım. Enjeksiyonlu motorların da uzun yolda bu koşullarda en az 3.5 litre yaktığı düşünülürse fena bir değer değil
    antilop_skul, ayzek, bektanist ve 9 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    güzel gezi kardo bi yüzünü göremedik 5 senedir be

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel gezi kardo bi yüzünü göremedik 5 senedir be
    Biraz kellik var da kask saçlarımı birbirine yapıştırmış berbat etmişti dün hiç fotoğrafımı çekmedim ama nisan ayından atıyorum bi tane şimdi.
    antilop_skul, Jemand ve Sokollu bunu beğendiler.

  4. #4
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Oturduğum yerde üşüdüm,gerçi evde buz gibi hala üşüyorum

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Macit250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oturduğum yerde üşüdüm,gerçi evde buz gibi hala üşüyorum
    Hava güzel sayılırdı. Emirdağda 3-5 dakika yağmur çiseledi korkuttu ama yolun çoğunluğu parçalı bulutlu ve ılık bir havada geçti. Dönüşte polatlıdan sonra akşam oldu ama trafiğin yoğunluğundan dolayı pek soğuk hissetmedim. Araçların hareketi ve motor sıcaklığı ısıtıyor asfalt üzerindeki havayı.
    Macit250 bunu beğendi.

  6. #6
    montrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    Gaziantep
    Gezi güzel olmuş
    Ama motorunuz cg mı değil mi bilmiyorum ama cg denince benim aklıma kuba'nın çita modeli aklıma geliyor. Tekeriniz düz bassın 👍

  7. #7
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Alıntı montrello adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gezi güzel olmuş
    Ama motorunuz cg mı değil mi bilmiyorum ama cg denince benim aklıma kuba'nın çita modeli aklıma geliyor. Tekeriniz düz bassın ��

    Ben de cg diyince kübalardan sanmıştım

    Kazasız belasız İnşaallah .

  8. #8

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    150-100-49cc
    Motor Cg motoru ondan

    Yuvarlak far ve dijital ibre kesinlikle çok yakışır
    Mengu16 bunu beğendi.

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motorumun bloğu bildiğiniz Cg'lerden, farkı balansörlü olması. 210 cc silindirli, uzun kranklı olduğundan modifiyeli diyorum. 100km hızda 7300 çevirir, az titrer az ses yapar, yokuşlarda da üzmez hızınızı kesen bir araç olmazsa 4. vitese düşmüyor.

    Motora güvenim tam ama elektriksel sistemi bilemiyorum şans meselesi. Çözemediğim bir sorun çıkarsa motorun bir iki parçasını söktüğümde motorun içine sığacağı ticari van aracımız var. Çekici parası falan adamı üzer Zaten Bajaj Pulsarıma bile binsem evde beni gelip alabilecek kimse yoksa fazla uzağa gitmem.

  10. #10

    Üyelik
    30 Eylül 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD
    Abi afyona gelmissin hosgeldin gezilcek yer yok diyorsun ayip ettin afyon ve gezilmeyecek yer ha insan bir kaleye cikar

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mockingbird adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi afyona gelmissin hosgeldin gezilcek yer yok diyorsun ayip ettin afyon ve gezilmeyecek yer ha insan bir kaleye cikar
    Sabah biraz geç uyandım Ankaradan 11 de çıkmamış olsam biraz daha bakınırdım Afyonda

  12. #12
    arslan26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    Sivrihisar 😀 .... haberim olaydı Sivrihisar'dan takılırdım peşine
    Mengu16 bunu beğendi.

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı arslan26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sivrihisar 😀 .... haberim olaydı Sivrihisar'dan takılırdım peşine
    Tanıdığım arkadaşlar hep virajcı o yüzden böyle düz yolda gitmek isteyen arkadaşlar olur mu düşünemedim Sivrihisar'dan sonra Afyon'a kadar yol çok keyifli, hep kaymak asfalt ve duble yol.

  14. #14
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Mengu senin gibi arkadaslari gorunce ilk aldigi motorla 5bin cevirip, buyuk hacimli makineye gecen arkadaslara uzuluyorum

    On sevismeyi uzun tutmak lazim, he tabi asil meseleyi de unutmamak gerek

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mengu senin gibi arkadaslari gorunce ilk aldigi motorla 5bin cevirip, buyuk hacimli makineye gecen arkadaslara uzuluyorum

    On sevismeyi uzun tutmak lazim, he tabi asil meseleyi de unutmamak gerek
    Aldığın motosikleti yaşamak lazım ya öyle yağ değişimine bile servise götürürsen keyfi yok. Her parçasına elinin değmişliği olunca daha keyifli. Küçük cc motorlara benzeyip de ışıklarda kalkışta uzaması, yokuşları uça uça çıkması da ayrı bi mesele Yolda beraber gittiğim diğer araçlardan şaşırttıklarım olmuştur. Küçük cc bi motorun 3 TIR'ı peşpeşe rahatça sollaması da pek görülmüş bişey değil

  16. #16
    arslan26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tanıdığım arkadaşlar hep virajcı o yüzden böyle düz yolda gitmek isteyen arkadaşlar olur mu düşünemedim Sivrihisar'dan sonra Afyon'a kadar yol çok keyifli, hep kaymak asfalt ve duble yol.
    Maksat yol yapmak değilmi 😄
    Polatlı Sivrihisar arasıda her iki yönde de yol çok bozuk
    Mengu16 bunu beğendi.

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı unoturbo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor Cg motoru ondan

    Yuvarlak far ve dijital ibre kesinlikle çok yakışır
    Elimde eski motordan kalma, aydınlatması da baya iyi bir yuvarlak far var. Ancak bağlantı aparatı uyduramadığım için henüz takamadım.

  18. #18
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Lastikleri biraz kalınlaştırsanız(1-2 cm falan) görüntü açısından daha iyi olur gibi. Ama lastikler kalınlaşırsa motoru yorar ve yakıt tüketimini artırır mı? Bu da var şimdi.

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı rebirth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastikleri biraz kalınlaştırsanız(1-2 cm falan) görüntü açısından daha iyi olur gibi. Ama lastikler kalınlaşırsa motoru yorar ve yakıt tüketimini artırır mı? Bu da var şimdi.
    Lastikleri kalınlaştırınca viraj performansı düşer. Orjinal ebatlar en iyisi. Bu motorda viraj mı yapılır diye düşünebilirsiniz ama bazı çevreyolu katılımlarına 80km hızla giriyorum motor ciddi anlamda yatıyor. Arka lastiğimi yeni aldım yeni bir marka ve çok uygun fiyatlı sürpriz olsun şimdilik, öne de yapacağız bişeyler bıktırdı zıplatan lastik, yanağı düzgün oturmuyor bir türlü.

  20. #20
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastikleri kalınlaştırınca viraj performansı düşer. Orjinal ebatlar en iyisi. Bu motorda viraj mı yapılır diye düşünebilirsiniz ama bazı çevreyolu katılımlarına 80km hızla giriyorum motor ciddi anlamda yatıyor. Arka lastiğimi yeni aldım yeni bir marka ve çok uygun fiyatlı sürpriz olsun şimdilik, öne de yapacağız bişeyler bıktırdı zıplatan lastik, yanağı düzgün oturmuyor bir türlü.
    Lastik tabanında birim yüzeye düşen ağırlık azalacağı için mi viraj performansı düşer diyorsunuz ?
    Ben ybr 125'de ön lastik olarak Irc NF-28 kullanıyorum, 2.75 olmasına rağmen yanakları da tabanı da diğer 2,75'lere oranla biraz kalın. 34.000 km'dir falan kullanıyorum, yağmurda da kuruda da çok iyi, tavsiye ederim. Hatta öne bunun 90-90 olanından takmayı düşünüyorum bi ara, onun virajda yere temas açısı daha fazla gözüküyor. Bi bakın derim.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)