Honda Kinetic ile Uzun Yol
-
30 Ağustos 2016, 23:58
#1
Merhabalar, Rahmetli dedemin uzun yıllar köy yollarında, düşe kalka bindiği scooterını bu yazın başında biraz bakımdan geçirdik.(kayış ve fren balataları değişti.)Yaklaşık iki ay kadar işe gidip geldim ve sıkıntı çıkarmayacağını düşünüp biraz yol yapmaya karar verdim. Eşimle termosa çay demleyip, her ihtimale karşı biraz alet edevat alarak yola koyulduk.
Güzergahımız şöyle gelişti;
İlk olarak otogarın yanındaki petrolde depoyu fulledik.
Şelaleye çıkan rampadaki yoğun trafikten kaçmak için duacı köyünden geçip bir mola verdik.
Organize sanayi sitesini geçtiktan sonra, rampaya sarmadan önce kırkgöz gölünde bir çay molası verdik.
Öğleden sonra Bucağa vardık.Pazar günü olduğu için çoğu yer kapalıydı, tavuk şiş yapan bir yere oturup karnımızı doyurduk. Bu arada şişçi ile de, biraz kinetic muhabbeti yaptık.
Dönüşe geçtik, Burdur-Korkuteli ayrımında biraz mola verdik. Çok rüzgar vardı 50'yi geçemeden yol almak biraz yorucu.
Çubuk beline tırmanmadan önce sağda, Bademağacı kasabasının tabelası çok cazip gelince gelişi güzel daldık.
Kasaba ile ana yolun arasında, bir kaç km ova var. Ovada bir keçi sürüsü ile karşılaştık. Uzağında durup, köpek var mıdır acaba? diye gözlem yapıp, olmadığına kanaat getirip sürünün içinden geçtik. Bu arada bir köpek vardı ama henüz yavru olduğu için peşimizden koşmadı. Sanırım daha öğrenmesi gereken çok şey var.
Köyden bir kaç kare. Evler eşimin çok hoşuna gitti, ilerde tekrar yolumuz düşer inşallah.
Köyden ayrılırken, rampa çıkacağımız için motoru soğutalım diye bir mola daha verdik.İhtiyatlı olmak lazım.
Çubuk beline sardık, tam rampa biterken bir stabilize yol fark ettik.Tabelada Arisos yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Tarihi yer. En azından yolunu görelim diye saptık. 1 km kadar gittik ve rampanın ucu bucağı görünmeyince motorun sesi bile değişti. Zaten çubuk beline çıkarken bile yoruldu ihtiyar, çok yormayalım diye geri döndük. Yol kenarında ölü domuz olması ve ıssızlıkta fikrimizi önemli ölçüde etkiledi tabi.
Nihayet çubuk beli
Zirveden sonra aşağı sallanmak iyi geldi. Kinetic inde sesi çıkmaya başladı.
Organize yoluna girmeden sağa dönüp Kömürcüler köyüne saptık. Organizedeki toz-duman, trafik yerine Döşemealtın'dan sakince gitmeyi tercih ettik.Kömürcüler mezarlığında mola verip çiçek böcek topladık biraz.
Termessos-Korkuteli yol ayrımı.
Sonunda başlangıç noktamıza geldik.Tekrar depoyu fulleyip ne kadar yakıt harcadığımıza baktım. Yaklaşık 20 lira tuttu.
Günün özeti: Kinetic yaşına rağmen herhangi bir sıkıntı yaşatmadı. İki kişi olmamıza rağmen (ağırlığımız yaklaşık 165 kg civarıydı)rampalarda ortalama 45-50 km/h ile çıkabildik. Motorda bir şişme tıkanma vs. olmadı.Rampalarda tedirgin oldum biraz ama beklediğimden daha iyiydi açıkçası.Akşam eşimde de bende de bel ağrısı vardı.Sıcağı sıcağına pek belli olmuyor ama akşam bariz sızlattı.Biraz da güneşten yüzümüz kollarımız bronzlaştı. Bizim için motosiklet ile ilk yol deneyimimizdi. Ekipmanımızı tamamlayıp tekrar yeni maceralara çıkarız umarım.
Reklamlar
-
31 Ağustos 2016, 00:23
#2
Güzel gezi olmuş...
Unutma dan bir uyarı yapayım...
Bindiğiniz motor iki zamanlıdır...uzuuun rampalardan inerken gazı tamamen kapatır,uzun süre kompresörde inerseniz motoru kilitlersiniz..yağlama yapamaz çünkü...inerken kavramadanda çımaramazsınız...
Ya 10-15 saniyede bir gaz verin,yafa yokuşun başı da motoru kavramadan çıkacak kadar yavaşlatıp,kendiliğinden hızlanarak rolentide inmesini sağlayın,bu arada motor yağlanmaya devam eder ama en ufak gaz vermenizde tekrar kavramaya geçeceğinden aynı şey olur..
Uzun oldu ama sanırım anlatabilmişimdir...
-
31 Ağustos 2016, 00:33
#3
Kinetic e maşallah Paylaşım için teşekkürler.
-
31 Ağustos 2016, 00:42
#4
Güzel yolculuk olmuş 100 lükle 125 likle uzun yol yapılmaz diyenlere kapak olsun ozaman
-
31 Ağustos 2016, 00:46
#5
böyle şeyler görmek çok güzel , güzelce gezip tozmuşsunuz.
bende nmax ile 1500 km yolculuk yaptım aslında zevkli ama ben pek alışık olmadığım için ızdırap gibi geldi bana
keşke koruma kıyafetlerinizde olsaydı...
-
31 Ağustos 2016, 01:26
#6
Moderatör
Dunyanin en guzel scooter modelidir benim icin kinetic honda.. Cocuklugumuz uzerinde gecti.. Efsanedir. Sesi asik eder.. Bayilmaz,sismez ve en onemlisi konforludur. Yasi 50 olsa yine kosacaktir. Dede yadigarina sahip cikmaniz dilegi ile.
-
31 Ağustos 2016, 11:48
#7
gerçekten tebrikler, helal olsun. güzel gezi olmuş.
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
-
31 Ağustos 2016, 11:52
#8
Motosikletin ne önemi var ki... Maksat özgürlüğün sınırlarını aşmak ve partnerinle keyifli bir gün geçirmektir.
Tebrikler...
Hocam bu arada yer Isparta mı. Bende Ispartadayımda
-
31 Ağustos 2016, 12:31
#9
Motor ne olursa olsun ekipman önemlidir. Fotoğraflar çok hoş güzel bir gezi olmuş anladığım kadarı ile. Güneş yanığı, rüzgar çarpması insanı üzen şeyler oluyor seyahat sonrası. Diğer sefere daha konforlu bir yolculuk yapmanız dileğiyle.
-
31 Ağustos 2016, 13:11
#10
gyaet guzelbiir gezi olmus devamını dilerim
bu motorla bi komşum 3 kişi ( adam karısı 12 yasındaki cocugu ) aydın nazilliden istanbula geldi
-
31 Ağustos 2016, 13:40
#11
güzel bir gezi olmuş. ufak motorlarla yapılan geziler nedense daha şirin duruyor. keçili fotoğrafınız bana eski günleri hatırlattı çocukken bizde keçi bakardık.
-
31 Ağustos 2016, 14:31
#12
bu makinayı seviyorum yanlız en fazla 10 km kullanıcak ve karşısına geçip izleyecek kadar.. güzel bir gezi olmuş enduro alın daha fazla gezin. hayat gezmektir yaşamasını bilene
-
31 Ağustos 2016, 19:01
#13
Tebrikler çok güzel gezi...
-
31 Ağustos 2016, 23:43
#14
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Güzel gezi olmuş...
Unutma dan bir uyarı yapayım...
Bindiğiniz motor iki zamanlıdır...uzuuun rampalardan inerken gazı tamamen kapatır,uzun süre kompresörde inerseniz motoru kilitlersiniz..yağlama yapamaz çünkü...inerken kavramadanda çımaramazsınız...
Ya 10-15 saniyede bir gaz verin,yafa yokuşun başı da motoru kavramadan çıkacak kadar yavaşlatıp,kendiliğinden hızlanarak rolentide inmesini sağlayın,bu arada motor yağlanmaya devam eder ama en ufak gaz vermenizde tekrar kavramaya geçeceğinden aynı şey olur..
Uzun oldu ama sanırım anlatabilmişimdir...
Açıkçası bilmiyordum kompresorde yağlama yapmadığını, öğrendiğim iyi oldu çok teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------
Teşekkür ederim.Antalya da kalıyorum ama Senirkentli'yim. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------
serhat207 adlı üyeden alıntı
Motor ne olursa olsun ekipman önemlidir. Fotoğraflar çok hoş güzel bir gezi olmuş anladığım kadarı ile. Güneş yanığı, rüzgar çarpması insanı üzen şeyler oluyor seyahat sonrası. Diğer sefere daha konforlu bir yolculuk yapmanız dileğiyle.
Ekipman olmadan keyif ızdıraba dönüşebiliyor. Bi dahaki sefere kesinlikle eksikleri tamamlamamız lazım, teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:41 ----------
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
güzel bir gezi olmuş. ufak motorlarla yapılan geziler nedense daha şirin duruyor. keçili fotoğrafınız bana eski günleri hatırlattı çocukken bizde keçi bakardık.
Ne mutlu o günleri anımsatabildiysek teşekkürler
-
Ne güzel gezmişsiniz. İmrendim doğrusu. Paylaşımınız için teşekkürler.
CBR 125 R' 05, BANDIT GSF 650 S' 05, CBR 600 RR' 07 , SYM JOYRIDE' 07
'' GİTMEDİĞİN YER SENİN DEĞİLDİR ''
-
gereksiz yorucu bi gezi olmuş bence
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Güzel gezi olmuş...
Unutma dan bir uyarı yapayım...
Bindiğiniz motor iki zamanlıdır...uzuuun rampalardan inerken gazı tamamen kapatır,uzun süre kompresörde inerseniz motoru kilitlersiniz..yağlama yapamaz çünkü...inerken kavramadanda çımaramazsınız...
Ya 10-15 saniyede bir gaz verin,yafa yokuşun başı da motoru kavramadan çıkacak kadar yavaşlatıp,kendiliğinden hızlanarak rolentide inmesini sağlayın,bu arada motor yağlanmaya devam eder ama en ufak gaz vermenizde tekrar kavramaya geçeceğinden aynı şey olur..
Uzun oldu ama sanırım anlatabilmişimdir...
2 zamanlı motorlar bu yüzden mi dağılıyıor ? piyasda pek kalmadıda , Rahmetlik amca herşeyini biliyordur büyük ihtimalle birazdaha analtırmısınız
-
İki zamanlı motosikletlerde yağlama benzine karıştırılarak,yada otomatik yağ pompası ile yapılır.
Depoya atılan yağ benzin ile karışır ve kranktan dolaşarak pistonun önüne gelir,yağlamayı yapar...
Otomatik pompada ise direk yağ verilir ama bunun içinde devire orantılı olması için pompada gaz teli gibi tel vardır,gaz verdiğiniz oranda pompada yağ oranını açar...
Her iki durumda da motor yüksek devirde dönmesine rağmen gaz verilmediği için ne pompa yağ basabilir, nede karışım olan benzinli yağ dolanabilir... Buda uzun vadede büyük hasarlar ortaya çıkarır..
Kısaca iki zamanlı motorda egzozdan patlama,çalışma sesini duyduğunuz sürece yağlama vardır...
Komresöre bindirildiğinde başlayan ııınnnnnnn sesiyle birlikte yağlama kesilmiş demektir...
Kısa aralıklarla gaz vermek gereklidir...
-
tebrik ederim abi. bende piaggio 100 lük düldüümle tekirdağa ankaraya filan gittim ama. resim çekip buraya koymaya utandım ) iyi yolculuklar.
-
1994-1998 yılları arasında kullanmıştım. İlk gençliğimin en güzel zamanlarıydı. Kız arkadaşlarımla full gezerdim. Yaş küçük,ehliyet desen yok, motor kullanımı bugünkü kadar da yaygın değildi. 1998'de küçük bir kaza yapınca rahmetli babam gözyaşlarıma aldırmadan satmıştı motoru bedavadan biraz fazla bir fiyata. Off ne anılarım vardır o motorla..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler