Ilgaz-Bolu-Saros-Patricia-Küre (Bölüm II) (Bajaj Boxer150) (40 Gün-3500 KM)
Reklamlar
-
Cunda’da Rum köyünde başlayan yolculuğum, Batı Karadeniz’deki dağlarda ve köylerde devam ediyor. Yolculuğun ilk 1000 km’si Honda CBF1000 ile geri kalan 2500 km’de Bajaj Boxer 150 ile yapıyorum… İki motorun da kendine has avantajları var, daha sonra kıyaslamasını yaparım. Bolca kamplı ve doğayla iç içe yolculuğum 40 gün sürüyor.
Yolculuğun ilk bölümü için bir önceki konuma bakabilirsiniz: Patricia, Bolu, Küre, Ilgaz - 1.Bölüm - Bajaj Boxer vs CBF1000 (2500 KM)
Facebook üzerinden güncel gezileri takip etmek için: www.facebook.com/motorumlaNET
Güzerhahım oldukça karışık. İstanbul > Yalova > Bursa > Balıkesir > Bursa > Yalova > İstanbul > Kocaeli > Sakarya > Düzce > Bolu > Zonguldak > Bartın > Karabük > Kastamonu > Çankırı > Kastamonu > Safranbolu > Karabük > Zonguldak > Düzce > Sakarya > Kocaeli > İstanbul > Tekirdağ > Çanakkale > Tekirdağ > İstanbul
Ilgaz’lara doğru gideyim bugün.
Ilgaz’da hava serin. Milli park girişinde kimse yok, direkt süzüldüm içeriye. Araçların gidebildiği son noktada tesisler var. Orman içinde beton görünce kaçıyorum hemen. Bir iki ayı ya da geyik göreyim isterdim, sadece kaçan bir tilki görebildim.
Ilgaz’ın ağaçları.
Batı Karadeniz’in en yüksek dağ kütlesi Ilgaz’ın en yüksek zirvesi 2587 m ile Büyükhacat. Dağın kuzey ve güney yamaçları iklimlerinde farklılık gösteriyor. Kuzey yamacında alçaklarda meşe, kayın; yükseklerde göknar ve sarıçam baskınken, güney yamacında karaçamlar hakim. Kışın daha çok merak ediyorum, gelmeli yine.
Ilgaz köyleri.
12. yüzyılın sonunda Bizanslılar tarafından yapılan Kastamonu kalesinin sur ve burçlarındaki yıkıklar Candaroğulları’nın eseriymiş. Daha sonra Selcuklu ve Osmanlı dönemlerinde onarım görmüş. Üzerinde 15 büyük kule ve burç bulunuyor.
Kastamonu Kalesi
Açın kapıları ben eve dönüyorum.
Sık sık karşıma çıkıyor bu evler. Pencereleri şahane, gündüz evde film izlerken kapamalık tam.
-Dayııı, ben de gelcem İstanbul’a!
-Ayşe, yol çok uzun ama. Görüşürüz…
Karabük-Yenice arasında sanırım 18 tane tünelden geçtim. Açık egzozculara duyurulur.
Karabük/Yenice
Eve böyle yollardan dönmek varken, neden ana yollarda uyuklayayım… Devrek-Ereğli arası gerçekten enfes bir yol. Daracık, bol virajlı ve çok eğlenceli. Devrek yakınlarında heyelandan dolayı yolu kapatıp dağın arkasındaki köylere vermişler. Yol biraz uzuyor ama daha da uzasa razı gelinir. Amacım Istanbul’a kadar benzer yollardan dönmek. Ortalama 60 km/s ile yaptım tüm yolculuğumu, bu yollar ise tam benlik.
Devrek-Ereğli arası.
Aydınlar Çayı
İstanbul’a farklı yollardan dönüyorum. Kıyıdan, dağlardan, köylerden… Yol uzuyor ama daha keyifli.
Boxer’la aramız iyi, biraz yorduğumu düşünüyorum ama enerjisini hiç kaybetmiyor.
Taşlı topraklı dağ yollarından haritaya baka baka Istanbul’a ulaştım. Önce evler, yavaş yavaş gürültüler; kalabalık şehrin ortasında yalnız başıma kaldım şimdi. Doğa bırakılıp şehre mi dönülürmüş…
Tabii ki İstanbul’da duramadım, yola devam ettim. Uçmakdere ve meşhur virajları…
Uçmakdere balıkçı iskelesi
Saros Kömür Limanı’na geldim. Deniz harika, haftaiçi de sakin. Sualtı dünyası enfes burada!
Günbatımını çadırdan izleyebildiğim yerleri ayrıca seviyorum.
Denizlerde martı olsak…
Atlasam şu kayığa, gitsem güneşin peşinden! Yetişemediğimi farketsem, ama hiç yılmasam…
Üzülme be genç, bayram bitince etraflar sakinleşir yine yola çıkarsın…
İyi bayramlar. 40 gün sonra eve döndüm, 3500 km civarı yol yapmışım. Yakınlarda duramam yine giderim, görüşmek üzere.
Reklamlar
-
Yine süper resimler.Güzel bir gezi ve güzel bir anlatım olmuş.Doğa ile iç içe olduğunuz ve çok sevdiğiniz açıkça belli.
Darısı başımıza.Paylaşım için teşekkürler.
https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)