Küçük bir Doğu Anadolu turu, Pulsar NS200 ile 1125 km.
Reklamlar
-
Sevgili iki teker tutkunları size tek başına yaptığım 4 gün süren doğu gezimden resimler ve bilgiler aktaracağım, ben çok zevk aldım, süreyi kısa planladığım için çok pişman oldum. En azından 8-9 gün olabilirdi, birçok yere uğrayamadım, memleketim olan elazığ da daha bir çok akraba ve dostumu göremedim. 09.09.2014 tarihinde öğlene doğru hazırlıklarımı bitirip yola çıktım. Aslında planım Kayseri, Sivas, Erzincan. Konaklama, sabah Kemaliye ve konaklama, Elazığ da 2 gün konaklama çevre gezileri ve dönüş. Ama havanın yağışlı olması planımda değişikliğe sepep oldu, o gün Sivas yağışlı gözüküyordu. Bende önce malatya üzeri Elazığa geçtim ama yolda hep yağış vardı, malatyadan sonra hafifledi. Elazığa vardığımda hava çok güzeldi ve bir daha yağış görmedim.
Ve gelelim resimlere
[SIZE=5Hazırlıklar tamam.][/SIZE]
[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:52 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------
Depoyuda fulluyorum, bu arada hava bozmaya başlıyor.
Daha 10 dk olmadan yağmur başlıyor ve bir benzin istasyonu inşaatına girip yağmurlukarımı giyiyorum.
Pınarbaşı’nda yağmurlukarı çıkartıp ,yerleştirip, çay molası veriyorum. Halbuki 45 km sonra yine giyeceğim. Nerden bileceksin…
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------
Ziyaret tepesine yaklaştıkça kara bulutlar görülmeye başladı, durup yağmurlukları tekrar giyiyorum. Markası prosev ilk defa kullanıyorum, beni çok iyi korudular, eldiven dışında hiçbir yerim ıslanmadı, bot koruması da vardı ayaklarım da hiç ıslanmadı. Ziyaret tepesinde yağmur o kadar şiddetlendi ki araçlar durdu gidemiyordu, zannedersem silecekleri yetişmiyordu, ben hiç durmadım o şiddette bile 50 km/s ile yoluma devam ettim.
Gürün. Burada yemek molası veriyorum. Her zaman araba ile geçerken uğradığım özsoy kebap. Dönerine hiç yetişemiyordum bu sefer en son porsiyona yetiştim, herkese tavsiye ederim, tadı mükemmel. Zaten buradaki etler harika hepsi yayla malı. Döner bulamazsanız adana sını tavsiye ederim. Fiyatlarıda çok makul: 1,5 döner, kola 17 tl.
Malatya ya kadar hep yağış vardı. Malatya da fırtına vardı ve çamur yağıyordu. Yağmurluğumu hiç çıkarmadım. Akşam 20:00 da Elazığ a vardım.
Abimleri ziyaret edip akşam dev ekranlı bir çay ocağında izlanda maçına baktım, tabi sonu hüsrandı. Moralim de bozuldu yorgunlukta vardı tabi, eve geçtim uyudum. Ev diyorum ; geçen yıl annem de rahmetli olduktan sonra, ev boş kaldı, bizde dağıtmadık, kirayada vermedik, arada geldiğimizde kalıyoruz.
Burası çocukluk arkadaşımın Harput’ taki bağı.
Bana özel mangal hazırlıyor, yaptığı ezme mükemmeldi. Kendisi doktor olur, 3 ay öncede başekim yardımcısı olmuş hastanede. Buraları hep tek başına yapmış, boş zamanlarını burada geçiriyor, bekar dır kendileri… yemek, hava mükemmeldi.
Akıl hastanesi, tabi bu halk arasındaki adı. Asıl ismi Elazığ ruh sağlığı ve hastalıkları hastalıkları hastanesi.
Üniversiteden arkadaşım buraya atanmış onu ziyaret ediyorum, çoçuk psikiatrisi, ismi; Adil Zorlu.
Harput. Annem ve babam burda yatıyorlar, onların mezarını ziyaret ediyorum.
Harputtan kareler
Balakkazi parkından Elazığ manzaraları
Dr.Murat. beraber aynı ilçede 8 yıl çalıştık. Çalıştığı Aile sağlığı merkezine yakın bir yerde öğle yemeği yiyoruz.
Elazığ dan birkaç kare daha.
Abim Elazığ da kalan tek kardeşim, dönüş zamanı beni yolcu ediyor.
Ve yolculuk zamanı rota Kemaliye
Yolda depomu fulluyorum.
Reklamlar
-
güzel vakit geçirdiğiniz belli Allah daha uzun ve keyiflilerini nasip etsin.
-
-
gezi süper olmuş hocam bu arada benzin nekar yaktı acaba
-
-
Bir işi yarım bırakmayı sevmem. İçime sinmedi biraz dinlendikten sonra gezi raporunu tamamlamak istedim.
Vali Recep Yazıcıoğlu Köprüsü. 1997 da tamamlandı. Köprü sürülürken ordaydım.3 gün sürmüştü, 3 gün sabahtan akşama kadar ambulansla orda kalmıştım. Rahmetli çok sevilen valimizle bayağı diyaloglarımız olmuştu. Ben hem ambulans şoförü hem de doktoru idim. Tek şoförümüz vardı, yıllık izine göndermiştim, vaka çıktığında belediyeden şoför alıyorduk. Bu görev için isteyemedik. Hastanede ehliyeti olan tek bendim, bastım gittim. Gençlik cesareti işte. Başpınar bucağı ve ona bağlı köylere ulaşım buradan sağlanıyor.
Burası Keban barajının en kuzeyi. Karasu nehrinin katıldığı yer. Suyun rengi kahverengi değil mavi olurdu, su seviyesi çok azalmış.
Ve KEMALİYE… uzaklardan göründü.
Bu ev ilginç, Düğün Dernek filminde vardı hani 100 küsür merdivenle çıkılıyordu. On film burda çekilmiş. Sivas deniyor ama otel sahneleri dışında pek Sivas ta çekilmemiş.
İlk ziyaret yerim hastane, oda ne hastane terkedilmiş, virane… şokk..
Meğer tam arkasına yeni bir hastane yapılmış. Eskisini de yıkacaklarmış…
Yeni hastane, güzel olmuş, içini gezmiyorum, beni eskisi ilgilendiriyor.
Burası benim kaldığım lojmandı… yetkilerden eski hastanenin ahahtarını alıp gezdim. 20 yıl öncelere gittim. Burası ilk görev yerimdi. 1995 – 1997 yılları arasında bu ilçede çalıştım, burda evlendim.
Kemaliye den kareler…
Burası Lökhane . Lök yapılıyor. Dut kurusu ile cevizi döverek eziyorlar. Tamamen doğal katkı maddesi tok, şeker yok.
Şırzı köprüsü. Erzincan tarafından girişte.
Yalnız olduğumdan kanyonu gezmeye cesaret edemiyorum. Herhangi bir kayma, düşme durumunda seni kimse bulamaz. Dünyanın 2. Büyük kanyonu imiş. Taş yolu sonradan tamamlandı, biz varken yolu yoktu gidememiştik.
Türk bayrağı asılı yer eskiden sağlık ocağı idi, belediye yerleşmiş.
Çarşısı
Bu otelde konakladım. Gayet güzüel ve temizdi. Gecelik oda kahvaltı 60 tl. Sahipleri tanıdık. Altındaki lokanta eskiden başka bir yerde idi yemeklerimizi hep orda yerdik. Kemaliye deki esnafların hepsi tanıdık. 20 yıldır hiç değişmemiş, hepsi işlerinin başında. Maşaalah hepsine allah uzun ömüeler versin.
Motoru otelin önüne park ediyorum, zincir, direksiyon kilidi, alarm, hiçbirşey uygulamıyorum, içim rahat. Bu ilçede hiç hırsızlık olmazdı eskiden. Ceza evi vardı ama boştu.
Sabah 7 de uyanıyorum.
Motor yerinde sapasağlam…
Burasıda Yeşil Eğin Oteli. Eskiden yurt idi. Burayı da bozkurt kardeşler almış otel yapmışlar. Kahvaltıyı orda yapıyorum. Bir dahaki gelişimde orda kalırım diye düşünüyorum…
İlçede gelişmeler olmuş. eskiden şehrin 10 km dışında tek bir oteli vardı özden otel. konum olarak güzeldi ama eskiydi, kavurmadan başkada yemeği olmazdı...
Kahvaltıdan sonra, yola çıkmadan önce kırkgöz mesire yerini de görmek istiyorum. Mükemmel manzarası olan bir yer. Kemaliye yi yukarıdan ve karşıdan görüyor. Büyük bir taşın dibinden bir çok yerden buz gibi su akıyor. Suyun tadı nefis, ve buz gibi.
devam edecek....
-
Hocam yapmayın ya Erzincandan(memleketimden) geleli 3 gün oldu zaten
Fotoğraflar çok güzel ayağınıza sağlık.
-
Böyle gezilere imreniyorum. Harika bir paylaşım olmuş.
-
Bağıştaş tren istasyonu. Erzincana gitmek için sabah 3 te minübüse binip bu istasyona gelirdik, tehir yoksa 5 te trene biner 7,5 da erzincanda olurduk, akşamda 5 te trene biner, akşam 7,5 ta trenden iner 40 km stabize yol ve terör korkusu ile akşam 9 gibi kemaliyeye varırdık. Bu yüzden mecburi haller dışında (toplantı v.s) erzincana gitmezdik ve sevmezdik de. Elazığ yada Malatya ya gitmek daha iyiydi. Bu istasyonu hiç sevmezdim. Bazen tren tehir yapardı. Saatlerce beklerdik.
İleride İliç ilçesi var. Burada karar değiştirip Erzincan değilde Divriğ e gitmeye kara veriyorum. Daha önce hiç gitmemştim ve ulu camiyide merek ediyordum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:35 ----------
Divrik (Divriği)
Ulu camii ve yanındaki şifahane bazı resimleri de cep telefonundan çektiğimden çift olabilir.
Buradan su akarmış damla sesleri ile hastaları tedavi ederlermiş.
Ve Sivas…
Burayı bana çok övdüler. Bulmamda zor oldu. Numune hastanesinin karşısında. İçeri tıklım tıklım, zar zor bir yer buluyorum, dönerini o kadarda beğenmedim, güründe yediğim buradan daha güzeldi. Çok kalabalık olduğundan rahat bir şekilde yiyemiyorum. Fiyatıda kazık, 1,5 döner ve kola 24 tl, aynısı ve daha güzeli güründe 17 tl idi.
Hiç durmadan kayseriye sürdüm, 204 km lik yolu iki satte aldım, yo güzeldi bazen 150 gördüğüm oldu (hız kesiciyede girdi).
Yolda üşüdüm, içliğimi giymek için durdum.
Ve Kayseri ye varış.
Eşyaları boşaltıp depoyu fulluyorum, ne kadar yaktık diye.
33 litre benzin (168 tl) , 1125 km yol. 100 km de 2,93 litre kilometrede 14,9 kuruş yakmış. Yaklaşık 450 km engebeli arazi 675 km de düz yoldu. Düz yollarda ortalama süratim 120 idi bazen 150 yi gördüğümde oldu. Yolda herhangi bir sorun ve tehlike yaşamadım, sağ salim tamamladım… umarım hoşunuza gitmiştir.
-
coşkun bey gezinizi en başından en sonuna kadar dikkatlice okudum ve inceledim,sonderece harika bir gezi olmuş,insan bir kere uzun gezilere alıştımı kısa geziler zevk vermemeye başlıyor,motorun yeni allah kaza bela göstermesin,gezmiş olduğun yerleri sayende bizler de gezmiş ve görmüş olduk,kullanmış olduğun motoru yakından inceleme fırsatı buldum ama üzerine pinip kullanmadım,dış görünüşte iyi gibi duruyor,kullanan kişi olarak sizde deneyimlerinizi yazmışsınız bunun içinde size teşekkür ederim,benim cbf 150 motorum var benim motordan tek şikayetim düz yolda 100-110 km hızla gitmesi şöyle 130-140 gitse hiç başka motor alma hayali kurmayacağım ama amortismanı çok çok iyi,acaba diyorum siz hiç cbf 150 kullandınızmı?bana pulsar ile cbf 150 arasındaki + ve - lerini söyleye bilirmisiniz,tabi pulsarın hoşuma gitmeyen yönü biraz küçük durması cbf150 ye göre(bire bir yan yana koyup kıyasladım) yazdığınıza göre yakıt çok iyi,neyse konumuza dönelim,gezi hakikaten son zamanlarda gödüğüm en iyi gezilerden birisi idi,fotoğraflarda 10 numara idi kısacası ben çok beğendim,yalnız yolculuk yapmak nasıl iyimi? bende gezilerimi genelde yalnız tek başıma yaparım,tek başına oldunmu istediğin yerde dur fotoğraf çek ,ama gurupla gittinmi istediğin yerde duramaz ve istediğini yapamazsın,neyse çenem düştü yine ,bu güzel veakıcı gezi raporunu bizimle paylaştığınız için teşekkürler,saygılar.
-
mesut hoca adlı üyeden alıntı
coşkun bey gezinizi en başından en sonuna kadar dikkatlice okudum ve inceledim,sonderece harika bir gezi olmuş,insan bir kere uzun gezilere alıştımı kısa geziler zevk vermemeye başlıyor,motorun yeni allah kaza bela göstermesin,gezmiş olduğun yerleri sayende bizler de gezmiş ve görmüş olduk,kullanmış olduğun motoru yakından inceleme fırsatı buldum ama üzerine pinip kullanmadım,dış görünüşte iyi gibi duruyor,kullanan kişi olarak sizde deneyimlerinizi yazmışsınız bunun içinde size teşekkür ederim,benim cbf 150 motorum var benim motordan tek şikayetim düz yolda 100-110 km hızla gitmesi şöyle 130-140 gitse hiç başka motor alma hayali kurmayacağım ama amortismanı çok çok iyi,acaba diyorum siz hiç cbf 150 kullandınızmı?bana pulsar ile cbf 150 arasındaki + ve - lerini söyleye bilirmisiniz,tabi pulsarın hoşuma gitmeyen yönü biraz küçük durması cbf150 ye göre(bire bir yan yana koyup kıyasladım) yazdığınıza göre yakıt çok iyi,neyse konumuza dönelim,gezi hakikaten son zamanlarda gödüğüm en iyi gezilerden birisi idi,fotoğraflarda 10 numara idi kısacası ben çok beğendim,yalnız yolculuk yapmak nasıl iyimi? bende gezilerimi genelde yalnız tek başıma yaparım,tek başına oldunmu istediğin yerde dur fotoğraf çek ,ama gurupla gittinmi istediğin yerde duramaz ve istediğini yapamazsın,neyse çenem düştü yine ,bu güzel veakıcı gezi raporunu bizimle paylaştığınız için teşekkürler,saygılar.
Hocam işyerindeki arkadaşların ricasıyla gezideki fotoların çözünürlüğünü düşürüp tekrar yayınladım. CBF 150 hiç kullanmadım ama bundan önceki motorum ybr 125 idi başlangıç motorumdu , seviyordum sizin mtor gibi 110 u hiç geçmedi, kamyonlar çoğu kez duble yolda soluyordu yada arkalarında kalıp türbülansını yaşıyordum. Niyetim 250 lik bir naked idi ; suziki inazuma ama buralarda satan ve servisi olmadığından vazgeçtim, puslar çıktı tipi çok hoşuma gitti. İnsan binerken hoşuna giden bi şeyin üstüne binmesi ayrı bir zevk veriyor. Aslında küçük bi motor değil. Ybr den hayli büyük ve kalıplı, konfor olarak cbf nin konforu yok diyorlar. Az bi titreşim ve sele sertliği söz konusu. Ben seleyede ,titreşimede alıştım. Ybr de uzun yolculuklarda kullanmak için airhawk almıştım, bu yolculuğumda yanımda götürdüm ama hiç kullanma ihtiyacı duymadım. Performansı çok iyi hocam, mesela 100 ile gidiyosunuz, araç sollayacaksınız, gazı köklediğinizde 3-4 saniye içinde 120-130 u görüyorsunuz, biraz daha köklemeye devam ederseniz bir bakmışsınız 140 dasınız, hatta 150 yide görebilirsiniz( rüzgar durumu etkileyebilir). İşte bu insana büyük bir zevk ve güven veriyor. Ben Sivas kayseri arasını 130-140 la hep gittim hiçbir sıkıntı yaşatmıyor. Rüzgardan etkilenme (yan rüzgar ve türbülans) ybr gibi değil daha az.
-
Güzel bir gezi olmuş gerçekten. Bende pulsar almayı düşünüyorum şuan bende YBR var pulsar da yakıt konusu beni düşündürüyor. Onu tam net öğrenebilirsem alabilirim inşallah...
Bu arada paylaşımınız için teşekkürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)