Bajaj Pulsar 200NS ile 5.300 km test sürüşü tamamlandı...
Reklamlar
-
15 Haziran 2014, 20:00
#81
okan4037 adlı üyeden alıntı
Arkadaslar test motorunun 3 litre yakmasinimi bekliyorsunuz
mesajinizin değişimden onceki hali
"Aracim 307 1.6 hdi 110 bg 260 nmDaha dun antalyadan yeni geldim. Depomu fulledim.* Antalyaya gittim mersine geldim toplamda su anda 1050 km cevirdim. Duzlukte bastim haddinden fazla yokus ciktim viraj dondum yolun nerdeyse yarisini 3.vitesle 2.vitesle gitmek zorunda kaldim. Ve 1050 km den sonra ceyrek depo mazotum hala var. Ve yakit tuketimim 3.9 4.0 gozukuyor.*4 sene once mersin adana arasini 3.0 gbi ortalamayla bitirdim. Sabit 70 yavas yavas geze geze giderekO yuzden bilmeden yorum atmayin lutfen. Yoksa bastigimizda 10 litre yakmasini bizde biliyoruz"
rebel punto 3.2 /100 km yakit tüketiminden bahsetmemis (75 km hızla) ortami yumuşatmak niyetiyle böyle yazdığı kanaatindeyim
bir sey farkettim
forumlarin artik eski tadi yok
Reklamlar
-
15 Haziran 2014, 20:22
#82
EKONOMİ adlı üyeden alıntı
rebel punto 3.2 /100 km yakit tüketiminden bahsetmemis (75 km hızla) ortami yumuşatmak niyetiyle böyle yazdığı kanaatindeyim
bir sey farkettim
forumlarin artik eski tadi yok
75 km/h ile 5. viteste punto 3.2 goruyordu ama anlık yakıt değeri. Çok sabırsız biri değilim ama 350 km lik yolu 75 km ile gitmek var 120 ile gitmek var.
Eminim sen pulsar ı 2 lt nin altına rahat düşürürsun
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
-
15 Haziran 2014, 20:28
#83
Kocaeli İl Temsilcisi
Arkadaşlar boş yere benzini ne kadar yaktığı hakkında tartışıyorsunuz. Parası olan tapagaz gezer benzini düşünmez . Parası olmayan benzin hesabı yapmak isteyen Cup motor alsın ...
-
15 Haziran 2014, 20:33
#84
Seko adlı üyeden alıntı
Test eden birileri görürdü olsaydı. Ayrıca kuryelerin nasıl motor kullandıklarını yollarda gördüğümden ve de o yağ akıtan kurye arkadaşın motorunun pisliği ve de üzerindeki apaçi işi çıkartmalardan motoruna ne kadar özen gösterdiği hakkında az çok fikir sahibi olabiliyorum. Şimdi buradan yola çıkarak aslında o şikayetin benim gözümde en ufak bir değeri yoktur ama bazı kötü niyetli arkadaşlar milleti kandırıp motorun adını haksız yere kötüye çıkarmasın diye dil döküyoruz işte...
İkinci bir konu da şu, burada mühendis ve bu işin teorisi bilen arkadaşlar yakıt tüketimi ile ilgili bilgi aktarmaya çalışırken bazıları hala bu doğru olan bilgilere itiraz edip karşi fikirler sunmaya çalışıyorlar. Yahu madem bilmiyorsunuz bari susun da bilenin dediklerini anlamaya çalışın cahilliğiniz ortaya çıkmasın. Memlekette doktorlar bir şey dediğinde herkes susup inanır ama iş makinalara gelince maşallah herkesin bilgisi yok ama fikri var.
öncelikle kuryelerin nasıl kulandığından hiç haberin yok kuye motoru kirli olur çünkü senin gibi tatlı su motorcu değilis hergün kulanıyoruz 200-250km yapıyoruz buda avcılarda hava iyise kadıköyde yamur olabiliyo dolayısıyla motor kirleniyo ve bizler sadece cumartesi motor yıkatırız.
ikincisi İSTANBUL YILDIZLARINA apaçi dediğni bizat ileticem bakalım sonuçları ne olucak
üçüncüsü sen mühendis değilsen sus belkide yorum yapanların teknik bilgisi vardırdır sen üç tane bujinin ekonomi yapacağını zanediyosan o senin bilecein bişey.
sana şöyle bi örnek vereyim sen çorba içerken bir çorba kaşığı 15 gram geliyosa bunu bir değilde birkerede üç kahve kaşığının tanesi 5 gramdan ağızına atıyosan çorbayı daha mı çabuk bitircen dahamı geç bitircen??
bu üç buji olayıda aynı sen istersen ontane buji koy içeri giren benzin miktarı aynı olduğu sürece yakıt düşmez..
bilmiyosan bilenleri anlamaya çalışanların kafasını karıştırma...
ayrıca biz marka kötülemiyoz sadece dünyada satılmasını planladıkların motosikletin iyi ve kötü taraflarını bizlerde test etmelerine karşıyız.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
-
15 Haziran 2014, 20:41
#85
Anlaşıldı bu pulsar piyasayı baya alt üst edecek. iyi yada kötü birçok yorum yapıldı, kimsede parasını haketmiyor demedi en önemlisi bu bence.
-
15 Haziran 2014, 21:25
#86
ucanteneke5 adlı üyeden alıntı
öncelikle kuryelerin nasıl kulandığından hiç haberin yok kuye motoru kirli olur çünkü senin gibi tatlı su motorcu değilis hergün kulanıyoruz 200-250km yapıyoruz buda avcılarda hava iyise kadıköyde yamur olabiliyo dolayısıyla motor kirleniyo ve bizler sadece cumartesi motor yıkatırız.
ikincisi İSTANBUL YILDIZLARINA apaçi dediğni bizat ileticem bakalım sonuçları ne olucak
üçüncüsü sen mühendis değilsen sus belkide yorum yapanların teknik bilgisi vardırdır sen üç tane bujinin ekonomi yapacağını zanediyosan o senin bilecein bişey.
sana şöyle bi örnek vereyim sen çorba içerken bir çorba kaşığı 15 gram geliyosa bunu bir değilde birkerede üç kahve kaşığının tanesi 5 gramdan ağızına atıyosan çorbayı daha mı çabuk bitircen dahamı geç bitircen??
bu üç buji olayıda aynı sen istersen ontane buji koy içeri giren benzin miktarı aynı olduğu sürece yakıt düşmez..
bilmiyosan bilenleri anlamaya çalışanların kafasını karıştırma...
ayrıca biz marka kötülemiyoz sadece dünyada satılmasını planladıkların motosikletin iyi ve kötü taraflarını bizlerde test etmelerine karşıyız.
Ben mühendisim onun için buraya bir şey yazıyorsam belirli bilgilerin ışığında yazıyorum. 3 bujinin faydası vardır, alev 3 yerden birden yanmaya başlar ve emin ol yanmadan dışarı atılan yakıt oranı tek bujiden teorik olarak azdır. Neden teorik olarak diyorum çünkü açık kapı bırakıyorum. Burada bizim konuştuğumuz kadar basit değil bu işler. Kafamın içinde seninkinden kat be kat fazla bilgi olduğundan ben bunları çorba hesabıyla açıklayamam.
İkincisi ben yaz kış karlı günler hariç işe motorla giderim, işyerinde de manyak mısın diye sorarlar sürekli olarak.
İstanbul Yıldızları'nı tanımam bilmem. Onlara apaçi dediğimi de nereden çıkardı ? O çıkartma apaçi işi dedim. Ben hiçbir grubun, sitenin vs etiketini motoruma yapıştırmam. Ayrıca yapıştırsam bile bahsettiğimiz etiketi çok çirkin onu yine de yapıştırmam. Yıldızlarla bir alıp veremediğim yok. Bana, iletince bakalım sonucu ne olacak diye buradan tehdit savurma, söyle bakalım ne olacakmış. Birşey oluyorsa zaten gerçekten apaçidirler demektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------
Aklıma gelmişken sorayım, o arkadaş motorunun rodajına dikkat etmiş mi ?
-
15 Haziran 2014, 21:55
#87
Seko adlı üyeden alıntı
Ben mühendisim onun için buraya bir şey yazıyorsam belirli bilgilerin ışığında yazıyorum. 3 bujinin faydası vardır, alev 3 yerden birden yanmaya başlar ve emin ol yanmadan dışarı atılan yakıt oranı tek bujiden teorik olarak azdır. Neden teorik olarak diyorum çünkü açık kapı bırakıyorum. Burada bizim konuştuğumuz kadar basit değil bu işler. Kafamın içinde seninkinden kat be kat fazla bilgi olduğundan ben bunları çorba hesabıyla açıklayamam.
İkincisi ben yaz kış karlı günler hariç işe motorla giderim, işyerinde de manyak mısın diye sorarlar sürekli olarak.
İstanbul Yıldızları'nı tanımam bilmem. Onlara apaçi dediğimi de nereden çıkardı ? O çıkartma apaçi işi dedim. Ben hiçbir grubun, sitenin vs etiketini motoruma yapıştırmam. Ayrıca yapıştırsam bile bahsettiğimiz etiketi çok çirkin onu yine de yapıştırmam. Yıldızlarla bir alıp veremediğim yok. Bana, iletince bakalım sonucu ne olacak diye buradan tehdit savurma, söyle bakalım ne olacakmış. Birşey oluyorsa zaten gerçekten apaçidirler demektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------
Aklıma gelmişken sorayım, o arkadaş motorunun rodajına dikkat etmiş mi ?
belli mühendissin ama ne mühendisi bilmem ayrıca insanları tanımadan nekadar kafa kapasiteleri var bilemessin çorba örneiğini verdim burda herkez anlasın diye.
üç büji daha iyi ateşleme yapar o doğru ama senin faydalanacağın bişey değil sadece dışarı yanmamış benzin çıkmasını önler yani demek istediğim bir ateşlemede sıkıştırma odasına gönderilen benzin miktarı beliyse ekonomi sayılmaz o üç bujinin ateşlemesi şimdi anlamışsındır umarım neden bahsetiğimi..
enjeksyonlu makinalarda ekonomiyi sağalayan egzost borusundaki sensördür çıkan gazı koklar benzin kokuyosa buna biraz daha az benzin vereyim diye komut gönderir enjektörde bir sonraki püskürtmede daha az benzin verir.
bunuda bilgisayar yaptığı için duke 200 ler daha az yakar, pulsar ise üç bujisi var içeri ne girerse girsin yakması için yapılmış...
umarım şimdi anlamışsındır üç buji olayını.duke nin bilgisayarının basıt versiyonu ekonomi yapmayan ve dışarı yanmamış gaz göndermeyen sistem.
kimin kafasında ne var kimse bilemez..
istanbul yıldızlarınlada seni tehtid etmiyorum sadece onlara apaçi dediğin için onlara ilettim gerisi onlara kalmış.
yağmurda motosiklet kulandığısan nekadar kirlendiğini bilmen lazım ve böyle salakça yorum yazmaman gerekiyodu ama yağmurun altında 200 km.yada 8 saat motor sürmediğin için böyle konuşuyon.
rodajada dikat eti merak etme bir haftada 1000 km dolduruyoz zaten şehir içinde.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
-
15 Haziran 2014, 22:59
#88
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Ya şu dik kafalı ve boş konuşan insanları banlayın direk sorgusuz sualsiz ciddi söylüyorum.Bu forumun öle insanlara ihtiyacı yok zaten kendini kanıtlamış.Adamlar uğraşmış size test yapmış koskoca Türkiye turuyla gidip Ducatiden motor alsanız anca 3-5 kilometre test sürüşü yapıyorsunuz adamlar yol şartı testi sunmuş 5 bin küsür kilometrelik.Reklamsa reklam yalansa yalan ki olduğunuda düşünmüyorum hangi firma yapmışta hala bilmişlik yapıp hani öyle değildi hani öyleydi muhabbeti yapıyorsunuz.Azıcık emeğe saygınız olsun sanki hepiniz moto gp pilotu olmuşsunuz her işinizde mükemmelsiniz de gelmiş burda ego tatmin ediyorsunuz.
*Bu arada artık şu kullanıcı hesabı muhabbetinde ben 8 10 yıllık üyeyim falan muhabbetlerinden vazgeçin büyük yaşla da eski hesapla da adam olunmuyor.Tecrübe konusu ise bambaşka bir olay 3 aylık sürücü yeri gelir 20 senelik sürücüyü bilgi olarak ve sürüş olarak fersah fersah katlayabilir her insanın öğrenme yeteneği ve kapasitesi farklıdır.
Kimseye saygisizlik etmeden farkli fikirlerini soyleyenleri atin siteden tabi. En dogrusunu yaparsiniz. Sizin gibi duşunmeyen insanlar olmasin. Burda korler sagarlar bir birini agarlar olsun. Ovguler yagdiranlar hep bu sitede olsun. Boyle hoşunuza gider tabi. Sizde insanlara boş konuşan, dik kafali diye saygisilik yapin. Bunuda forum yoneticileri gorsun..
-
15 Haziran 2014, 23:07
#89
ucanteneke5 adlı üyeden alıntı
belli mühendissin ama ne mühendisi bilmem ayrıca insanları tanımadan nekadar kafa kapasiteleri var bilemessin çorba örneiğini verdim burda herkez anlasın diye.
üç büji daha iyi ateşleme yapar o doğru ama senin faydalanacağın bişey değil sadece dışarı yanmamış benzin çıkmasını önler yani demek istediğim bir ateşlemede sıkıştırma odasına gönderilen benzin miktarı beliyse ekonomi sayılmaz o üç bujinin ateşlemesi şimdi anlamışsındır umarım neden bahsetiğimi..
enjeksyonlu makinalarda ekonomiyi sağalayan egzost borusundaki sensördür çıkan gazı koklar benzin kokuyosa buna biraz daha az benzin vereyim diye komut gönderir enjektörde bir sonraki püskürtmede daha az benzin verir.
bunuda bilgisayar yaptığı için duke 200 ler daha az yakar, pulsar ise üç bujisi var içeri ne girerse girsin yakması için yapılmış...
umarım şimdi anlamışsındır üç buji olayını.duke nin bilgisayarının basıt versiyonu ekonomi yapmayan ve dışarı yanmamış gaz göndermeyen sistem.
kimin kafasında ne var kimse bilemez..
istanbul yıldızlarınlada seni tehtid etmiyorum sadece onlara apaçi dediğin için onlara ilettim gerisi onlara kalmış.
yağmurda motosiklet kulandığısan nekadar kirlendiğini bilmen lazım ve böyle salakça yorum yazmaman gerekiyodu ama yağmurun altında 200 km.yada 8 saat motor sürmediğin için böyle konuşuyon.
rodajada dikat eti merak etme bir haftada 1000 km dolduruyoz zaten şehir içinde.
Ya Mustafa abi bırak adam istediğini anlatsın burada; ben gözlerimle görd. inanırım ( şu ana kadar 3 farklı arkadışımızın Pulsar'larında yağ akıtma/terletme mevcut)...yok hava çok sıcakmış,yok çok ısınıyormuş,yok şow motoruymuş,bla bla bla...(sanki diğer motosikletler farklı bir dünyada yol alıyo da terletmiyor) mal bu Usta, isteyen alır-isteyen almaz...Bu sayfaya yorum yazan bir çoğu Yağ/filtre değişimi,zincir gerginliği/yağlama için bile Servise/ustaya giden adamlar-ne anlar Teknik'ten... Pulsar'ın yeni lakabı/nicki Kırklareli Yağlı Pehlivanı from İndia...
-
15 Haziran 2014, 23:24
#90
Kocaeli İl Temsilcisi
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Ya Mustafa abi bırak adam istediğini anlatsın burada; ben gözlerimle görd. inanırım ( şu ana kadar 3 farklı arkadışımızın Pulsar'larında yağ akıtma/terletme mevcut)...yok hava çok sıcakmış,yok çok ısınıyormuş,yok şow motoruymuş,bla bla bla...(sanki diğer motosikletler farklı bir dünyada yol alıyo da terletmiyor) mal bu Usta, isteyen alır-isteyen almaz...Bu sayfaya yorum yazan bir çoğu Yağ/filtre değişimi,zincir gerginliği/yağlama için bile Servise/ustaya giden adamlar-ne anlar Teknik'ten...
Pulsar'ın yeni lakabı/nicki Kırklareli Yağlı Pehlivanı from İndia...
Bu yorumunuza göre o zaman kendimizi riske atmayayıp , durmak yok japona devam ! demek istiyorum
-
15 Haziran 2014, 23:44
#91
beyler bırakın boş lafı
izmirde motoru gordum anladığım kadar da inceledim.
-motorun parça kalitesi gayet yerinde
-motor yakışıklı
-adı honda olsaydı göklerden indiremezdik (bende honda severim adamlar da adam akıllı servis varmış gibi duruyor:D:D:D ) psikolojik
- yakıt tüketimi için az diyorlardı bu konu başlığında pek öyle olmadığını gördük 3,8lt az değil ama önemli değil.
- cbf 150 nin 5800 olduğu yerde bu motora da 7 isterler (NORMAL)
- biz bu paraları ödemeseydik de cbf ye 3900 pulsara da 5000 tl isteselerdi malum piyasa yüksek HERKES İSTİYOR... (BENDE İSTİYORUM)
sözün özü motor güzel motor kaliteli motor ALANA HAYIRLI OLSUN. (B*K atmaya gerek yok)
- bajaj lar hero lar piyasada satılsında 4 büyüklerin burnu sürtülsün
-
15 Haziran 2014, 23:52
#92
zealous adlı üyeden alıntı
beyler bırakın boş lafı
izmirde motoru gordum anladığım kadar da inceledim.
-motorun parça kalitesi gayet yerinde
-motor yakışıklı
-adı honda olsaydı göklerden indiremezdik (bende honda severim adamlar da adam akıllı servis varmış gibi duruyor:D:D:D ) psikolojik
- yakıt tüketimi için az diyorlardı bu konu başlığında pek öyle olmadığını gördük 3,8lt az değil ama önemli değil.
- cbf 150 nin 5800 olduğu yerde bu motora da 7 isterler (NORMAL)
- biz bu paraları ödemeseydik de cbf ye 3900 pulsara da 5000 tl isteselerdi malum piyasa yüksek HERKES İSTİYOR... (BENDE İSTİYORUM)
sözün özü motor güzel motor kaliteli motor ALANA HAYIRLI OLSUN. (B*K atmaya gerek yok)
- bajaj lar hero lar piyasada satılsında 4 büyüklerin burnu sürtülsün
biz marka savunmuyoz sen galiba iyi okumamışsın bizleri kobay faresi yapıyolar ona kızıyom sonra ispatlanmış marka deip dünyaya sunacaklar tabiki tüm hataları düzeltilmiş olarak ama bizim arkadaşların elerinde düzeltilmemişler kalıcak.
ayrıca bahsetiğin dört markanın aslaa burnu yere sürtmez sadece bajaj hero alan bizim vatandaşımıs motordan soğucak başka bişey olmicak..
-
16 Haziran 2014, 00:09
#93
-
16 Haziran 2014, 09:32
#94
Hayırlı haftalar değerli arkadaşlar;
5300 km test sürüş sonuç yorumları inşallah tatsız bir noktaya varmasın. Gerçekten üzüntü duyuyorum. Çok değerli arkadaşlarımız var ve yorumları da gerçekten değerli. Ama kimse birbirini ikna etmek durumunda değil, olmaması gerekir. Özellikle bu platformu bilgi seviyesinin yüksek olduğu bir forum başlığı olarak görüyorum. Arkadaşlardan ricam sadece fikirler ve veriler olursa daha doğru yol alınır. Ama ben tabi ki sadece bir tavsiye mahiyetinde söyleyebiliyorum. İnanın birbirimizi kırmamak şu testin kendisinin yapılmasından daha değerli. Belki abartı yapıyorum gibi gelebilir ama inşallah yakın bir süreçte çoğunluk arkadaşımla tanışacağız. Birbirmizi daha iyi anlayacağız. Sadece anlatılanlar doğru anlaşılsın yeter. Yoksa kısmetten öte zaten bir şey olmaz. Bir-iki konuda açıklama yapmak istiyorum;
1. Yakıt konusu çok dillendirildi. Bu konuda yazdığım gibi artık yüzlerce ürün yollarda. Değişik veriler geliyor. En değerli yorumlar sizlerde. Burada rebel punto değerli arkadaşımız yazmış, karışık kullanımda 100 km de 2,5 lt. Yani 1 km de 12,55 kuruş. Dün akşam Bajaj Pulsar 200Ns Türkiye face sayfasında Mehmet Baş isimli arkadaşım aşağıdaki yorumu göndermiş. "Selam arkadaşlar hafta sonu 3 arkadaş toplamda 760 km yol yaptık. Antalya'dan girdik koycegizden çıkıp denizliye geldik.motor 354 kmde 48tl benzin aldı yani 13.6 kr yaktı. Rampalarda viraj hariç 5 e almadım doru düzgün 6ile koparip çıkıyor. Ve rodajı bitti sanırım 2500 km de.motor iyce açıldı sesi falan değişti. Kısacası gözüme girdi."
Gene bu sitede Uğur AKÇAY isimli arkadaşım İstanbul içinde her gün Kartal- mecidiyeköy hattındaki günlük kullanımda yakıtı aynı sitede 1 km de 13-14 kuruş olarak bir-iki defa açıkladı. Cumartesi günü test sürüşünden gelen arkadaşımız SEFA ŞENOL DÜZCE yolunda 1 km de 13,9 kuruş yaktı. Yani sarfiyatlar 100 km de 2,40-2,76 lt. aralığını gösteriyor. Artık yorumları sizlere ait. Çok diyen de olabilir, az diyen de. Beklentiye bağlı. Bu değerlerden aşağı olması da yukarı olması da mümkün. 2 ltlere kadar da inebilir, 4 lt ye kadar da çıkabilir. Bu şartların ne olduğu daha önce uzun uzun yazıldığı için bu konuyu burada noktalıyorum.
2. 3 buji 4 valf konusu yanlış anlaşılıyor sanki. 3 bujinin getirmiş olduğu en büyük ayrıcalık laboratuvar ortamında ispat edildiği gibi 2 bujiye göre % 27, bir bujiye göre % 50 oranında daha hızlı ve verimli yanmanın sağlanmasıdır. Bu durum düşük hız ve devirlerde bile ani hızlanabilme yeteneğinin sağlanması, daha düşük yakıt ile daha yüksek güç ve tork sağlanması demektir. Gaz verilmesine karşı hassas ve ani şekilde tepki gelmesinin yorumları buradan ileri geliyor.
3. Bir-iki arkadaşım bu ürünlerin deneme tahtası gibi Türkiye üzerinde kobay olarak denendiği yorumu yapmış. Bunun kaynağı nedir, anlayamadım.Tüm modeller ile ilgili büyük bir tecrübe var. Sadece 2013 yılında boxer modeli 667.000 adet, discover modeli 1.456.000 adet, pulsar modeli ise 983.000 adet üretildi. Böyle bilinmesinde fayda var,
Benim kısaca söyleyeceklerim bunlar. Dediğim gibi doğrular, veriler, tecrübeler konuşssun. Karar tüm kullanıcılarımızın olsun. Akla kapı açıp ihtiyarı elde almamak diye bir tabir var. Zaten kullanıcılarımızın gerçekten oldukça bilinçli olduğunu her daim anlayabiliyoruz. Ama başta da arz ettiğim gibi hiç bir şey birbirimizi kırmaya değmez, kısmetten öte de bir şey olmaz değerli arkadaşlar. Zira bu dünyada ölüm var.
Selam ve saygılarımla...
-
16 Haziran 2014, 10:23
#95
5000 km test suruşumu yoksa gezmek icin yapilmiş bir suruşmu tartişilir. Cunki ardahanda daha cok vakit gecirmek icin van i es gectik lafindan sonra bu test suruşunden sayilmaz. Bu bir gezi suruşudur. Bajaj la ilgili goruşler ve onerileri tartişmak icinde boyle bir formu acmak icin arkadaşlarin boyle bir gezi yapmasi şartmiydi oda ayri bir tartişma konusu.. Gezi yi (pardon) testi boş verin.. Arkadaşlar duşuncelerini yazsin. (Gezi icin emegi gecenlere tesekkurler)
-
16 Haziran 2014, 10:49
#96
ucanteneke5 adlı üyeden alıntı
belli mühendissin ama ne mühendisi bilmem ayrıca insanları tanımadan nekadar kafa kapasiteleri var bilemessin çorba örneiğini verdim burda herkez anlasın diye.
üç büji daha iyi ateşleme yapar o doğru ama senin faydalanacağın bişey değil sadece dışarı yanmamış benzin çıkmasını önler yani demek istediğim bir ateşlemede sıkıştırma odasına gönderilen benzin miktarı beliyse ekonomi sayılmaz o üç bujinin ateşlemesi şimdi anlamışsındır umarım neden bahsetiğimi..
enjeksyonlu makinalarda ekonomiyi sağalayan egzost borusundaki sensördür çıkan gazı koklar benzin kokuyosa buna biraz daha az benzin vereyim diye komut gönderir enjektörde bir sonraki püskürtmede daha az benzin verir.
bunuda bilgisayar yaptığı için duke 200 ler daha az yakar, pulsar ise üç bujisi var içeri ne girerse girsin yakması için yapılmış...
umarım şimdi anlamışsındır üç buji olayını.duke nin bilgisayarının basıt versiyonu ekonomi yapmayan ve dışarı yanmamış gaz göndermeyen sistem.
kimin kafasında ne var kimse bilemez..
istanbul yıldızlarınlada seni tehtid etmiyorum sadece onlara apaçi dediğin için onlara ilettim gerisi onlara kalmış.
yağmurda motosiklet kulandığısan nekadar kirlendiğini bilmen lazım ve böyle salakça yorum yazmaman gerekiyodu ama yağmurun altında 200 km.yada 8 saat motor sürmediğin için böyle konuşuyon.
rodajada dikat eti merak etme bir haftada 1000 km dolduruyoz zaten şehir içinde.
Böyle "salakça" gibisinden laflar etmeden konuşursan sevinirim. Terbiyesizliğin alemi yok. Burada birbirimizin kalbini kırmayalım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------
3 bujinin tek esprisi yakıt tüketimi değildir zaten. Bakın bütün yorum yapanlar motorun üst devirlerde bile çok istekli olduğunu söylüyorlar. Piston hızı arttığında yakıtın yanabilmesi için kalan süre kısalır. Oralarda 3 noktadan ateşlemenin faydası görülecektir. Adam bu motoru 5 yıldır Hindistan'da satıyor, ne kobaylığından bahsediyorsun anlamadım ? Aç Hint forumlarını oku bakalım titreşim dışında başka şikayet bulabilecek misin ?
-
16 Haziran 2014, 12:39
#97
ekrem ata adlı üyeden alıntı
Hayırlı haftalar değerli arkadaşlar;
5300 km test sürüş sonuç yorumları inşallah tatsız bir noktaya varmasın. Gerçekten üzüntü duyuyorum. Çok değerli arkadaşlarımız var ve yorumları da gerçekten değerli. Ama kimse birbirini ikna etmek durumunda değil, olmaması gerekir. Özellikle bu platformu bilgi seviyesinin yüksek olduğu bir forum başlığı olarak görüyorum. Arkadaşlardan ricam sadece fikirler ve veriler olursa daha doğru yol alınır. Ama ben tabi ki sadece bir tavsiye mahiyetinde söyleyebiliyorum. İnanın birbirimizi kırmamak şu testin kendisinin yapılmasından daha değerli. Belki abartı yapıyorum gibi gelebilir ama inşallah yakın bir süreçte çoğunluk arkadaşımla tanışacağız. Birbirmizi daha iyi anlayacağız. Sadece anlatılanlar doğru anlaşılsın yeter. Yoksa kısmetten öte zaten bir şey olmaz. Bir-iki konuda açıklama yapmak istiyorum;
1. Yakıt konusu çok dillendirildi. Bu konuda yazdığım gibi artık yüzlerce ürün yollarda. Değişik veriler geliyor. En değerli yorumlar sizlerde. Burada rebel punto değerli arkadaşımız yazmış, karışık kullanımda 100 km de 2,5 lt. Yani 1 km de 12,55 kuruş. Dün akşam Bajaj Pulsar 200Ns Türkiye face sayfasında Mehmet Baş isimli arkadaşım aşağıdaki yorumu göndermiş. "Selam arkadaşlar hafta sonu 3 arkadaş toplamda 760 km yol yaptık. Antalya'dan girdik koycegizden çıkıp denizliye geldik.motor 354 kmde 48tl benzin aldı yani 13.6 kr yaktı. Rampalarda viraj hariç 5 e almadım doru düzgün 6ile koparip çıkıyor. Ve rodajı bitti sanırım 2500 km de.motor iyce açıldı sesi falan değişti. Kısacası gözüme girdi."
Gene bu sitede Uğur AKÇAY isimli arkadaşım İstanbul içinde her gün Kartal- mecidiyeköy hattındaki günlük kullanımda yakıtı aynı sitede 1 km de 13-14 kuruş olarak bir-iki defa açıkladı. Cumartesi günü test sürüşünden gelen arkadaşımız SEFA ŞENOL DÜZCE yolunda 1 km de 13,9 kuruş yaktı. Yani sarfiyatlar 100 km de 2,40-2,76 lt. aralığını gösteriyor. Artık yorumları sizlere ait. Çok diyen de olabilir, az diyen de. Beklentiye bağlı. Bu değerlerden aşağı olması da yukarı olması da mümkün. 2 ltlere kadar da inebilir, 4 lt ye kadar da çıkabilir. Bu şartların ne olduğu daha önce uzun uzun yazıldığı için bu konuyu burada noktalıyorum.
2. 3 buji 4 valf konusu yanlış anlaşılıyor sanki. 3 bujinin getirmiş olduğu en büyük ayrıcalık laboratuvar ortamında ispat edildiği gibi 2 bujiye göre % 27, bir bujiye göre % 50 oranında daha hızlı ve verimli yanmanın sağlanmasıdır. Bu durum düşük hız ve devirlerde bile ani hızlanabilme yeteneğinin sağlanması, daha düşük yakıt ile daha yüksek güç ve tork sağlanması demektir. Gaz verilmesine karşı hassas ve ani şekilde tepki gelmesinin yorumları buradan ileri geliyor.
3. Bir-iki arkadaşım bu ürünlerin deneme tahtası gibi Türkiye üzerinde kobay olarak denendiği yorumu yapmış. Bunun kaynağı nedir, anlayamadım.Tüm modeller ile ilgili büyük bir tecrübe var. Sadece 2013 yılında boxer modeli 667.000 adet, discover modeli 1.456.000 adet, pulsar modeli ise 983.000 adet üretildi. Böyle bilinmesinde fayda var,
Benim kısaca söyleyeceklerim bunlar. Dediğim gibi doğrular, veriler, tecrübeler konuşssun. Karar tüm kullanıcılarımızın olsun. Akla kapı açıp ihtiyarı elde almamak diye bir tabir var. Zaten kullanıcılarımızın gerçekten oldukça bilinçli olduğunu her daim anlayabiliyoruz. Ama başta da arz ettiğim gibi hiç bir şey birbirimizi kırmaya değmez, kısmetten öte de bir şey olmaz değerli arkadaşlar. Zira bu dünyada ölüm var.
Selam ve saygılarımla...
motoron dergisi istanbul park testindeki pulsarın
gösterge panelindeki "kawasaki bajaj" yazısı dikkat çekici
vico adlı üye daha önce bahsetmişti bu durumdan
bir açıklama yapıldığını hatırlamıyorum
acaba test sürüşündeki pulsar türkiye'ye gelenlerden farklı bir üretim mi?
diye soruyorum
-
16 Haziran 2014, 13:15
#98
Ekonomi, nereden vursam diye hazırda bekliyorsun
Pes vallahi, sen kullandığın motor hakkında ve firma hakkında bu kadar eleştiri yapıyor musun merak ettim.
kendi 100lük motorun 2.2/2,0 yakıyor hemde kablumbağ hızıyla, kalkıp her yönden senin motoruna üstün bir motora sürekli laf giydirmeler filan yok öyle dediniz böyle dediniz, şöyle yakıyor dediniz, böyle yakıyor.
Mondial'i eleştir biraz forumlarda da senin objektif olduğunu düşüneyim. sadece yaşadığın problemleri yazmışın ama forumda hiç Mondial'e giydirmemişin.
Merak etme, Firma, yukarıda ki mesajına da yazar bir açıklama, bu sefer nereden vursam diye düşünürsün. Kusura Bakma buradan okuyunca hiç samimi ve objektif değilsin.
Kendi yepyeni motorunda bir sürü sorun olmasına rağmen Mondial'i hiç eleştirmemişin, razı olmuşun ne kadar ekmek o kadar köfte diye, Bajaj'a nerden vursam diye düşünüyorsun.
ben sana bir görüş bildireyim. altında ki motoru al çöpe at. sadece Mondial olduğu için? oldumu.. olmadı tabii. arif olan anlar..
Flickr
http://www.flickr.com/photos/109845783@N04/
..kanlı resimler ressamı..
-
16 Haziran 2014, 13:22
#99
EKONOMİ adlı üyeden alıntı
motoron dergisi istanbul park testindeki pulsarın
gösterge panelindeki "kawasaki bajaj" yazısı dikkat çekici
vico adlı üye daha önce bahsetmişti bu durumdan
bir açıklama yapıldığını hatırlamıyorum
acaba test sürüşündeki pulsar türkiye'ye gelenlerden farklı bir üretim mi?
diye soruyorum
http://i.hizliresim.com/ZNyz4g.jpg
http://i.hizliresim.com/aqzWpQ.jpg
Antalya da lansman da gelen pulsar larda da kawasaki Bajaj yazdığını duymuştum. Ama Türkiye ye ithal edilirken kawasaki markasıyla ithal edilemeyeceginden bahsedilmisti. Marka isim haklarından dolayı olduğunu düşünüyorum.
Bu arada 2. resimde ben de çıkmışım
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
-
16 Haziran 2014, 15:16
#100
Çok güzel bir gezi olduğu fotoğraflardan belli tebrik ederim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)