Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Bajaj Boxer 150 ile 2300 Km test sürüşü yaptık...

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Değerli Arkadaşlar;

    Geçtiğimiz hafta ( 30 Nisan- 1-2-3-4 Mayıs tarihlerinde) iki arkadaşımız Boxer 150 modelimizi test etti. 30 Mayıs saat 20:00 de İstanbul'dan yola çıkarak 4 gün 5 gecede her biri 2300 km yol kat etti. Bu süre zarfında edindiği izlenimleri kendi ifadeleri ile sizlerle paylaşıyorum. Gezilerini çok güzel resimlerle de süslemişler. Kendilerine teşekkür ediyorum.

    Keyifli okumalar diliyorum...


    BOXER 150 Test Sürüş raporu;

    BOXER 150 modelini Bağcılar bayimiz Oktay motor satış müdürü Selçuk Bey ile birlikte 4 günlük zaman diliminde her birimiz ortalama 2300 km test ederek yakından tanıma fırsatı bulduk. Bu süre zarfında ürünü tüm detayları ile yeniden keşfettik diyebilirim. Aklımıza gelen bütün soruların cevabını almaya çalıştık. 4 günlük seyahatimizde yakıt tüketimini, sürüş konforunu, lastik kalitesini, aydınlatma vb. sürücü için merak edilen tüm soruların cevaplarını aldık.
    Test sürüş raporuma geçmeden önce yapmış olduğumuz rotayı ve yaşadıklarımızı kısaca aktarmak istiyorum.



    1. gün; Çarşamba günü saat 20:30 da Kurtköy Mehmetçik istasyonunda buluştuk. Yola çıkışımızla yağmurun başlaması bir oldu. Yağmurluklarımızı giyerek yolumuza devam ettik. Afyona 50 km kala yağmur şiddetini oldukça arttırdı. Günün ilk ışıklarına kadar şiddetli yağış altında yaklaşık 3 saat yol aldık. Öğlen 10:00 sularında Antalya-Kepez’e vardık. 14 Saat süren yolculuğumuzda 730 km. yol aldık. Bayimizin yanına uğrayıp sektörde etkin motosiklet sürücülerinden Alparslan APAK abimize geldiğimizi haber verdik ve akşamüstü uzun uzun sohbet ettik. Hatta Kendisi bugün bizi Milliyet Akdeniz gazetesinde haber yaptı. Haberin kaynağına şu linkten ulaşabilirsiniz;

    http://i.milliyet.com.tr/Orjinal/201...4-2827957.Jpeg

    2.gün;Antalya merkeze yakın Liman mevkiinde 1 gece çadır kurduktan sonra güzel bir güne merhaba dedik. Hava açık ve gayet güzeldi. İlk durağımız olan Olympos Antik kentini ziyaret ettik. Ardından Demre'de bulunan Myra antik kentini bol bol gezdik. Havanın geç kararması ve güzel olmasını fırsat bilerek Demre'den hemen sonra olan Kekova'ya saptık. Eğer yolunuz bu tarafa düşerse bu güzelliği mutlaka görmeniz lazım. Kekova'dan sonra günün son ışıklarıyla Patara antik kentini gezdik. Caretta carettaların üreme alanlarından biri olan Patara plajında güneşin batışını izledikten sonra 2. konaklama yerimiz olan Kaya köy'de bulunan Han Camping'e ulaştık. Çimenler yeni kesilmiş ve hafiften oluşan çiğ sebebiyle buram buram kokan çimen kokusuyla uyuduk.

    3.gün; Kayaköy'de mavi kelebek restaurantının sahibi olan Dilek ablanın yanına uğradık. Kahvaltımızı yaptıktan ve Karaköy'ü gezdikten sonra Didim'e doğru yolculuğumuza başladık. Yol üzerinde Güçlü motor bayimize uğrayıp küçük çaplı motosikletlerimizi test ettirdik. Didim'e öğleden sonra 16:30 sularında ulaştık. Apollon tapınağını karış karış gezip Selçuk'ta bulunan Efes Antik kentini ziyaret etmek adına hızlıca yola koyulduk. Efes Antik kenti saat 16:00 da kapandığı için içine giremedik. Yol üzerinde tanıştığımız bir amcanın tavsiyesiyle motosikletlerimizle patika bir dağ yoluna girerek Efes'i tepeden izleme şansını yakaladık. Son durağımız olan Şirince'ye saat 20:00 sularında ulaştık. Planımıza göre 3. gün İzmir Karşıyaka'da konaklayacaktık, ancak Şirince'nin doğası ve Yöresel yemekleriyle meşhur Gülbin ablanın yemekleri sayesinde saat 22:00 olmasına rağmen biz hala Şirince'deydik . Yoldan geçen bir başçavuşa çadır için konaklayabileceğimiz mekân sorduğumuzda aldığımız cevap müthişti. İsterseniz karakolun bahçesine kurabileceğimizi, yardımcı olabileceğini söyledi. Gece karakolun hemen arkasında bulunan okulun bahçesinde çadırlarımızı kurduk.

    4.gün; Bugün Bergama kalesine uğrayıp İstanbul'a kadar yol alacağımızdan sabah 07:20 sularında uyandık. Başçavuş Ahmet Abi’nin uyandığımızı duyup 'kahvaltı hazırlattım, hadi çaylarınızı soğutmadan gelin' cümlesiyle mest olduk. Kahvaltımızı karakolda yapıp bol sohbetin ardından Şirince'de muhteşem anılar bırakarak dönüş yoluna geçtik. Bergama kalesinde bulunan antik kenti gezip İstanbul'a 22:00 sularında ulaştık.
    Özetle rota, yaşadıklarımız ve gördüklerimizi anlattıktan sonra Boxer hakkında edindiğimiz tecrübeleri maddeler halinde açıklamaya çalışalım;

    1. YAKIT TÜKETİMİ;



    Sürücü yorumu: Motosikletimiz 45-60 km aralığında gayet düşük yakıt tüketimiyle ön plana çıkıyor. Ortalama bir cup modellerinin yaktığı tüketimi 150 cc bu modelde yakalamak oldukça güzel. Benzinin litresinin 5 litre olduğu günümüzde bu iddialı yakıt tüketimi oldukça cep dost

    2.VİBRASYON;

    Motosiklette devir göstergesi olmadığı için tahmin vermek durumunda kalıyoruz. Ortalama 8000 d/d ve üstünde titreşim hissedilmeye başlıyor. Düşük devirlerde titreşim yok denecek kadar az.

    3.HIZ VE GÜÇ;

    Fabrika verilerinde belirtildiği üzere maksimum hızı 105 km/h. Bu rakama motosiklet zorlanmadan çıkmakta. Yokuş aşağı ortalama 120 km/h kadar ulaşabiliyorsunuz. Özellikle yüksek torku çok rahat hissediyorsunuz. 12 PS güç bu motor için gayet yeterli olmuş. Yokuş yukarı çıkışlarda (çok dik rampalar hariç) motor bayılması gibi bir durumla karşılaşmıyorsunuz.

    4.SÜRÜŞ KONFORU;

    Boxer'in selesi oldukça rahat. 14 saatte 750 km yapınca yorulduk ,ancak sonraki günlerde yaptığımız yolları anlamadık bile. SNS süspansiyonları sayesinde dağ bayır gezmemize rağmen yorulmadık diyebilirim.

    5. YAKIT DEPOSU;

    Benzin deposu bu modelimizde biraz nazlı doluyor. Ağzına kadar dolu bir depo ile yola çıkmak istiyorsanız son 3 litreye yakın kısım çok nazlı doluyor. Sebebi dolmak üzere olan deponun üst kısmının yeterli hava alamaması. Yavaş yavaş basım yapılınca hava aldıkça benzin deponun üst kısmına dolabiliyor.

    6. YAN DEMİR;

    Hindistan'da artçının oturuş pozisyonuna göre arka tekerleğin sol kısmına koruma demiri yapılmakta. Bu ilk görüşte çirkin ve gereksiz görülebilir ancak yük taşıma bakımından çok büyük bir artı. Çadırımı poşete sarıp 4 gün boyunca binlerce km ler yan demire sabitleyip rahatça seyahat edebildim.

    7. YÜK TAŞIMA;

    Motosiklet yük taşımada oldukça cömert ve kullanışlı. Arka çanta demiri üründe standart. Ayrıca selenin arkasına rulo çantaları bağlamak için kullanım kolaylığı açısından kanca demirleri mevcut.

    8.AYDINLATMA;

    Aydınlatmanın heybetli farına göre daha iyi aydınlatmasını beklerdim. Maalesef far ayarını yapsak da beni aydınlatma güvenlik açısından pek tatmin etmedi. Orijinal olarak ön koruma demirlerine LED bir sistem vaktim olsa yapıp aradaki farkı test etmek isterdim.




    Özetle Boxer tecrübemizi açıklamak gerekirse;

    Fiyat performans açısından ürün oldukça cömert ve elinden geleni kullanıcısına vermekte. Üründe devir göstergesi ve vites göstergesi yok. Özellikle düz vitesle yeni nesil kullanıcının kullandığı vitesten farklı bir vites değiştirme şekli ilk etapta can sıkabilir. Devir göstergesi de kullanıcının sürüş anında temel bir ihtiyacı olduğunu düşünürsek üründe geliştirilmesi gereken bir nokta. Ön frenin kampana oluşunun negatif bir yanını görmedim. Frenler şaşırtıcı derecede başarılı idi. Ama psikolojik olarak gözüm disk freni aradı.

    Lastikler şambrelli olmasına rağmen sürüş konforunda bir sıkıntı yaratmıyor. Virajlarda doğru hava basınç seviyeleriyle güvenli kullanım sağlıyor. Lastiğin hamuru nylon olduğu için sert. Kuru zeminde oldukça başarılı, ancak ıslak zeminde biraz daha dikkatli olmayı gerektiriyor. Lastiğin limitlerini bilip gidildiği sürece ıslak zeminde pek sorun olmayacaktır, ancak iyileştirme yapılması gereken bir nokta olarak notlarımız arasına alabiliriz.

    Naçizane gördüğümüz hususları dilimiz döndüğünce hiç bir değişiklik olmadan direk kullanan sürücüler olarak 1. ağızdan sizlerle paylaşmaya çalıştık. Değerli vaktinizi ayırıp seyahatimizi takip ettiğimiz için teşekkür ederiz. Sizleri çektiğimiz fotoğraflar ile baş başa bırakıyoruz.

    ( Go pro çekimleri de yaptık. Onların montajı henüz bitmedi. Biter bitmez kısa bir seyahat videosunu da sizlerle paylaşmış olacağız.)







































































    meki 60, askersss, xman19 ve 23 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Eylül 2013
    Motosikleti
    Yamaha xmax 250 abs
    Ayrıntılı yakıt ve performans ayrıca resimler süper renk katmış tebrik ederim

  3. #3

    Üyelik
    29 Kasım 2013
    Model testini görseller ile süsleyip kültür gezisi lezzetinde bizlere sunmanız takdire şayan tebrikler BAJAJ sağlam adımlar ile geliyor gibi hadi hayırlısı

  4. #4

    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    dealim daystar 250
    sayın Ekrem bey vallaha ne denir ki? hem gezmişsiniz, hem keyfini sürmüşsünüz, bize de imrenmek düşer, seneye boxerlanmak ümidi ile teselli bulurum kendimce.

  5. #5
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Çok güzel bir gezi olmuş. Bu boxer modeli 4 vites ama torkunsayesinde çok tutulacağım benziyor. Ayrıca sade, klasik görünümü sebebi ile de çok sade olmuş. Sanırım discoverdan daha az yakıt tüketmiş. O günlerde hep aklıma gelmiştiniz, acaba neredelerdir desim kendi kendime, demem o ki, müthiş bir gezi olmuş tebrik ederim ...
    birGarip..

  6. #6
    farukyayla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2005
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda Dylan.Honda NT 700 Deauville
    Çok güzel gezi olmuş sunum harika

  7. #7

    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Benelli TnT 25
    xnmkvglfjjlş

  8. #8

    Üyelik
    18 Şubat 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xcıtıng 250i
    sefa şenol - selçuk aslan tebrik ederim başarılı,bilgilendirici ve eğlenceli bir etkinlik olmuş.

  9. #9

    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Benelli TnT 25
    ekrem bey sefa iki gün dinlensinde,sıra pulsara geldi ,dört gözle bekliyoruz sefa`nın test sürüşünü ve yorumlarını saygılar..

  10. #10

    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    Şehir
    İzmir Karşıyaka
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650 i.e.
    boxer in discover den az yakması enteresan gerçekten... discover daha teknolojik gibi halbuki
    ama bunda sanırım discover testinin şiddetli rüzgara karşı yapılması da etkendir, çanakkale rüzgarını yemeyen bilmez zira :D
    ortadadogulu bunu beğendi.

  11. #11
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Çok basarılı bir tanıtım ve gezi olmuş elinize emeğinize sağlık

  12. #12

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı DaRkNeSs- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boxer in discover den az yakması enteresan gerçekten... discover daha teknolojik gibi halbuki
    ama bunda sanırım discover testinin şiddetli rüzgara karşı yapılması da etkendir, çanakkale rüzgarını yemeyen bilmez zira :D
    Değerli DaRkNeSs; aslında DİSCOVER 125 yakıt sarfiyatı 45 km ve 60 km sabit hızda daha düşük. Ancak sizin de ifade ettiğiniz gibi Discover modelin 80 km sabit hızdaki testi şiddetli rüzgara karşı yapılmıştı ve 1 lt ile 40,32 km yol kat edilmişti. Biz normal şartlarda 80 km sabit hız ile 1 lt ile 50 km kadar yol kat edildiğini biliyoruz. Ancak raporda ne görüldü ise elbette bu değerler yazıldı.

    Selam ve saygılarımla...
    Adem Balkan bunu beğendi.

  13. #13
    savannah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Extreme max/Kanuni Merlins/Bajaj Boxer
    Ekrem bey siz antalyadayken oktay abiden haberlerinizi almıştım gerçekten çok açıklayıcı,ayrıntılı ve kanıtlayıcı bir test olmuş, bir boxer kullanıcısı olarak bajajın arkasında duran gölgenizi gördükçe gerçekten mutlu oluyorum.

    Yaşasın HİNT kardeşliği
    Adem Balkan bunu beğendi.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    elinize sağlık,olması gerektiği gibi bir test sürüşü yapmışsınız.

  15. #15
    Karachali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Keşke 5 vites olsaymış. Fiyati cok uygun alinabilir rahat 100.000 km devirebilir bu motor tahminimce.
    Bi belgeselde gormustum hindistanda bu motorla 2.el ev esyasi tasiyolardi.

  16. #16
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    Boxer test gezisi discover den iyi olmuş. Artı ve eksileri korkulmadan yazılmış. Beğendim. Sıra Pulsar da
    Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.

  17. #17

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer150
    Ekrem Bey,
    Gezi notlarınızı ve motosiklet ile ilgili paylaşımlarınızdan dolayı teşekkür ederiz. Emeğinize sağlık.
    Paylaştığınız yazı içinden dikkatimi, yazının sonuna doğru lastikler ile ilgili "Lastiğin hamuru nylon olduğu için sert" yorumunuz çekti.
    Lastikler hakkında biraz bilgi sahibi olsaydınız bu cümleyi yazmazdınız.

    Lastikler temel olarak kauçuk, kord ve kimyasallardan oluşur. Hamurunda nylon olmaz. Lastik yanağında yazan nylon ibaresi lastiğin kord bölümü diye tabir edilen karkas ve kuşak bileşenlerinin imalinde kullanılır. Hatta bu bölümde nylon dışında organik fiber, rayon, polyester, inorganik fiber, çelik ve fiberglas malzemeleri de kullanılabilir.

    Lastik hamuru; doğal veya sentetik kauçuk, üretim için istenilen özellikleri yakalaması için dolgu maddesi (karbon siyahı), katkı maddesi (reçineler), aktivitör (ZnO-Çinko Oksit), vulkanize (kükürt) vb. kimyasalları ile ekstrüzyon işlemi ile kalıptan geçirilerek ham sırt ve yanak bileşenleri üretilmiş olur. Daha sonra kord bezi kaplaması (yani sizin lastik hamuru diye belirttiğiniz nylon)kalenderleme işlemi ile ince bir tabaka şeklinde gövde katı yapılır. Topuk yapımı, lastik imali ve pişirilmesi evrelerinden geçerek ürün haline dönüşür.

    Özetle lastik hamuru nylon değildir. Nylon lastiğin güçlendirilmesi için sarılan sprial kuşaktır.
    ortadadogulu ve Seko bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    dealim daystar 250
    Özetle lastik hamuru nylon değildir. Nylon lastiğin güçlendirilmesi için sarılan sprial kuşaktır.[/QUOTE]

    Cevaba karşılık aklıma ilk gelen ; Büyüüüüükkk büyüüüüükkkkk adam ol

  19. #19

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı burak_2T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekrem Bey,
    Gezi notlarınızı ve motosiklet ile ilgili paylaşımlarınızdan dolayı teşekkür ederiz. Emeğinize sağlık.
    Paylaştığınız yazı içinden dikkatimi, yazının sonuna doğru lastikler ile ilgili "Lastiğin hamuru nylon olduğu için sert" yorumunuz çekti.
    Lastikler hakkında biraz bilgi sahibi olsaydınız bu cümleyi yazmazdınız.

    Lastikler temel olarak kauçuk, kord ve kimyasallardan oluşur. Hamurunda nylon olmaz. Lastik yanağında yazan nylon ibaresi lastiğin kord bölümü diye tabir edilen karkas ve kuşak bileşenlerinin imalinde kullanılır. Hatta bu bölümde nylon dışında organik fiber, rayon, polyester, inorganik fiber, çelik ve fiberglas malzemeleri de kullanılabilir.

    Lastik hamuru; doğal veya sentetik kauçuk, üretim için istenilen özellikleri yakalaması için dolgu maddesi (karbon siyahı), katkı maddesi (reçineler), aktivitör (ZnO-Çinko Oksit), vulkanize (kükürt) vb. kimyasalları ile ekstrüzyon işlemi ile kalıptan geçirilerek ham sırt ve yanak bileşenleri üretilmiş olur. Daha sonra kord bezi kaplaması (yani sizin lastik hamuru diye belirttiğiniz nylon)kalenderleme işlemi ile ince bir tabaka şeklinde gövde katı yapılır. Topuk yapımı, lastik imali ve pişirilmesi evrelerinden geçerek ürün haline dönüşür.

    Özetle lastik hamuru nylon değildir. Nylon lastiğin güçlendirilmesi için sarılan sprial kuşaktır.
    Değerli burak_2T; verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederiz. Burada belki şunu söyleyebilirim. (Sakın sizin söylediklerinize itiraz olarak anlamayın)

    1. Öncelikle bu yazılanlar tamamen kullanıcıların kendi ifadeleridir. Çok iyi motosiklet kullanıcılarıdır. Ama lastik konusunda sizin bildiğiniz detayı bilemeyebilirler.

    2. Ben kendi bildiğimi söyleyeyim. Lastikler ne tam kauçukturlar ne de nylondurlar. Yüzlerce versiyon karışımı olan lastikler vardır. Ama genelde piyasada "kauçuk" ya da "nylon" olarak iki ayrım yapılır. Bu kastiklerin üzerinde de nylon ibaresi vardır. Yazıda özellikle ıslak zeminde dikkatli olunması söylenmiş ki yerinde bir uyarıdır. Piyasada bir çok lastikler bu türdendir. Zaten yüm yorumlarda oldukça objektif bir dil kullanılmıştır.

    Kesinlikle değerli bilgilerinize eleştiri getirmiş gibi kabul etmeyin lütfen ve çok istifade ettim.

    Ayrıca rumuzunuzdan BOXER-150 kullanıcısı olduğunuzu görüyorum. Değerli yorumlarınızı da beklerim.

    Selam ve saygılarımla...
    KoreliVlog ve Adem Balkan bunu beğendiler.

  20. #20
    ysn17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    Çanakkale/Biga
    Motosikleti
    motoranTorro 100 - Mtr 125
    10 nymara bir paylaşım, emegi gecenlere cok tesekkurler.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)