Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Bajaj Discover 125 ST 1200 km test sürüşü

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Değerli Arkadaşlar;

    Geçtiğimiz hafta sonu (18-19-20 nisan 2014) iki arkadaşımız discover modelimizi test ettiler. Takriben her birisi 1200 km kadar yol kat etti. sizleri kendi ifadeleri ve çekmiş oldukları çok özel fotoğraflarla baş başa bırakıyorum...

    DİSCOVER 125 ST TEST SÜRÜŞ RAPORU;

    Discover 125 ST modelini Bağcılar bayimiz Oktay motor Satış müdürü Selçuk bey ile birlikte 2 günlük zaman diliminde her birimiz 1.160 km test ederek yakından tanıma fırsatı bulduk. Zamanın kısa olmasına rağmen merak ettiğimiz tüm soruların cevaplarını bulduk. Günde ortalama 600 km. yol kat ettik.

    Tespitlerimi aktarmadan önce kısaca yolculuk hakkında bilgi vermek istiyorum; 18 Nisan cuma gününü 19 Nisan cumartesiye bağlayan gece saat 02:00 de Gebze'den yolculuğumuza başladık. Mahmutbey gişelerden Selçuk Bey ile buluşarak ilk durağımız olan İpsala'ya hareket ettik. Yunanistan sınırına kadar girip çekilen fotoğrafların ardından Çanakkale tarihi yarımadayı karış karış gezdik. Akşam üzeri konaklayacağımız yer olan Assos'ta çadırımızı kurduk. Pazar günü Assos'u gezip dönüş yolunu kat etmeye başladık. Altınoluk-Balıkesir-Bursa-Yalova üzerinden evimize ulaştık.

    Güzergah krokimizi aşağıda görebilirsiniz…



    Yolculuğumuzda tespit ettiğimiz noktaları maddeler halinde açıklamak gerekirse;

    1. YAKIT TÜKETİMİ;



    Sürücü Yorumu: Motosikletimiz 45-60 km arasında rakiplerine göre ciddi avantaj sağlayan bir yakıt tüketimine sahip. Ortalama 60 km ile sakin seyredildiği zaman 1 depo ile 600 km yi çok rahat geçen bir tespit söz konusu.

    2. VİBRASYON;

    Motosikletimizde yüksek devirde (ortalama 8000 d/d ve üstü ) titreşim hissedilmeye başlıyor. Daha öncesinde pek anlayamıyorsunuz. Ancak rahatsız edecek bir boyutta kesinlikle değil.


    3.HIZ;

    Fabrika verilerinde belirtildiği üzere maksimum hız 105 km/h. Bu rakama zorlanmadan ulaşabiliyorsunuz. Dip gaz yakıt tüketimi bu hız aralığında gerçekleştirildi.


    4.SÜRÜŞ KONFORU;

    Motosikleti kullanım pozisyonu ve Koltuk yapısı oldukça rahat. Bu rahatlık uzun kilometreleri yorulmadan yapabilmeyi sağlıyor. Sürüş konforuna negatif etki eden önemli bir husus tespit ettik. Şambrelli lastik virajlarda dubleks lastiklere göre sürüş kalitesini düşürmekte. Bu motosiklette kesinlikle dubleks lastik kullanılmalı. Süspansiyonları ise oldukça başarılı. Stabilize yollarda çukurları çok başarılı bir şekilde emiyor, bu da sürüş kalitesini arttırıyor. (Dubleks lastiklere geçilecek. Bajaj Auto ile gerekli görüşmeler yapıldı. Ekrem ATA)

    5. BENZİN DEPOSU;

    Benzin deposunun dolum yapılan kısmında uzun bir boru mevcut. Dolum esnasında havayı uzun borusu nedeniyle alamayan depo yavaş dolmakta. Ortalama 9 litreye kadar herhangi bir sorun olmuyor, ancak deponun tavan seviyesi olan son 3 litrelik kısım yaklaşık 2 dk da pompayı yavaş yavaş basarak ve hava aldıkça çökmesini bekleyerek tam anlamıyla doldurulabiliyor.


    6.YAN DEMİR;

    Hindistan'da artçının oturuşuna göre dizayn edilen yan demir ilk başta gereksiz gibi görünmüştü. Ancak bağlama açısından mükemmel bir alternatif ve artı diyebiliriz. Modelde arka çanta bağlama aparatı mutlaka olmalı. Mümkün ise opsiyonel olarak üretilip satılabilir. Böylelikle hedef kitlenin ihtiyaçları 1. muhatap tarafından kolaylıkla Türkiye genelinde karşılanabilir.

    7.YÜK TAŞIMA;

    Arka çantayı çanta bağlama demiri olmadığı için rulo çantamı motora sabitledim. Bağlama konusunda selenin altında herhangi bir tutamaç olmadığını fark ettim. Bende halat tutacaklarının bir kısmını çadırımı koyduğum yan demire bir kısmını da arka oynar çamurluğa ( dekoratif çamurluk) tutturdum. Kasislerdeki hareketlerde halatlarımın yarısı esneme ve hareket ettiği için koptu. Sele altında halatları tutturabilmek adına en fazla 1 cm uzunluğunda 2 veya 4 demirle kullanım kolaylığı kolaylıkla sağlanabilir.

    8.AYDINLATMA;

    Yolun yaklaşık 400 km sini gece giderek farları test etme fırsatı yakaladık. Orijinal kısa farın ayarının açısının biraz düşük olduğunu fark ettim. Aydınlatmayı yetersiz gibi algıladım. Ancak uzun farlar yakıldığı zaman güvenli bir şekilde yol alınabiliyor. Selçuk bey motorunun far ayarını bir miktar yukarıya kaldırmış. Bu sayede yol boyunca kısa far ile güvenli bir şekilde yol aldığını söyledi. Algımın yanlış olduğunu görmüş oldum.


    Özet geçmek gerekirse;

    Discover özellikle düşük kilometrelerde inanılmaz yakıt tasarrufu sağlayan bir motosiklet. Sürüş keyfi üst düzeyde. Sele oturumu çok rahat. Adeta hiç yorulmadım diyebilirim. Tüketici parasının karşılığını sonuna kadar alacağını düşünüyorum. Hiç durmadan 200 km. aralıksız yol aldığım halde (limitlerini zorlayarak) bile motorun sesinde ve gidişinde bir anormallik gözlemlemedim. Silindir bloklarının hava kanalına uygun tasarımının bunda etkisi olduğunu düşünüyorum. Motorcu tabiri ile motorun şişmesi gibi bir hadise yaşamadım. Açıkçası hiç bir arıza yaşar mıyım diye düşünmedim.




































    Speed37, Garip, hector15 ve 24 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mesut hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2012
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha XT660 r-honda CBF - SUZUKİ GW 250 İNazuma
    merhaba arkadaşlar gezinizi beğenerek izledim nasıl motorla iyimi ,performans nasıl ,biraz bilgi lütfen ben honda cbf150 li kullanıyorum ,ama o bajaj pulsar 200cc yi düşünüyorum,discoveriy nasıl bir motor 125 cc değilmi ,güzel gezi idi ,paylaşım için teşekkürler...
    Speed37 bunu beğendi.
    - HAYAT GEZİNCE GÜZEL -

  3. #3
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    merakla beklediğim konuydu.. benim motor su an 230 km de. bakalım zamanla bende bir konu açacağım bende testimi detaylıca dile getireceğim.

    mavi olan motorda ön sperlik camı var uzun..Ekrem bey bu konuyla da ilgilenir misiniz.nerden temin edebiliriz. yada hangi motorun camları uyuyor ?

    Arkadaşları da tebrik ederim güzel gezi yapmışlar
    macar_93, mete_han ve cece89 bunu beğendiler.

  4. #4
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    segmentindeki motorlar için yakıt inanılmaz düşük. bajaj discover pek çok japonun tahtını sallayacak. pek çoğunu piyasadan silecek. (hatta discover daha satılır satılmaz honda bir modelinin satışını durdurdu, düşün işte ).
    Garip, mete_han, Adem Balkan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  5. #5
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    bir de mavi motorda depo koruma kılıfı var.. 196 cm lik adamım, dizim çok dışarda kalıyor dizlikler çiziyor malesef.

    Bu mavi motorun dahibi ile tanışmam gerekiyor

  6. #6
    osmanfeza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    bajaj pulsar
    Mavi discover deki aksesuarlar harika. Tur cami, depo kilidi ve çanta demiri. Üçünden de bende istiyorum.

  7. #7
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Emeğinize sağlık, beğenerek okudum.

  8. #8
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    O kadar uğraşacagınıza verin discover ile pulsar ı Barkın Bey e , adam test etsin tarafsız gözle yorum okuyalım.
    Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.

  9. #9
    hector15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2013
    Şehir
    BURDUR
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    Alıntı rebel_punto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar uğraşacagınıza verin discover ile pulsar ı Barkın Bey e , adam test etsin tarafsız gözle yorum okuyalım.
    sonuna kadar katılıyorum

  10. #10
    serkanbitez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2013
    Şehir
    muğla bitez gıyısı
    Motosikleti
    TENERE 660Z adayı kymco LIKE 125
    Tebrikler
    Emeğinize saygım sonsuz,
    Fakat anlamadığım,bu motorun hiç mi kötü yanı yok.ben bunları basın bülteninde de okuyabilirİm.
    Artıları eksileriyle olan yazıların daha etkili olduğunu düşünüyorum.

  11. #11
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Kuralkan vermese alanlar birgün verir AEA da yorumunu yapar, özellikle pulsarı deneyeceğini tahmin ediyorum, çünki ktm duke üzerinde baya durdu, pulsar da duke ile kıyaslandığına göre bence ilgisini çekmiştir belki, bu durumda umarım iyi yroumlarını duyarız.

  12. #12
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Merhaba Selçuk kardeşim . Mesleğini kıskanmaya başladım .Bir daha test sürüşü (gezisi ) yapacak olursanız ekürin olarak gelmek isterim .

  13. #13
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    her şeyi güzel olmuş yaptığınız etkinliğin tebrik ederim.. ancak motorun kötü yanlarınıda yazarsanız iyi olur, korkmayın sırf yakıt tüketimi için bu motorun her türlü nazı çekilir

  14. #14
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Neyse ben itiraf edeyim bari, eski motorum apache ve diğer kullananlara ihanet etmiş olacağım ama apacheye göre hiç titreşimsiz ve çok daha rahat ve üzerine oturunca , kullanırken daha sağlammış hissi verdiydi bana
    nedimkurt bunu beğendi.

  15. #15
    ilkervirlan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2014
    Şehir
    Kırklareli-Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 (2012)
    Test yazısı değil de reklam okuyormuşum gibi geldi. Bir de Barkın test etse de görsek.
    dyavol-77, ysfist ve cece89 bunu beğendiler.

  16. #16
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    barkın test edecekte ne olacak ??
    adam test ettiği hangi motorun yakıtını ölçtü ?
    hangisinin fren mesafesine baktı ?
    hangisinin 0-100kmsini ölçtü ?
    hangisinin servis maliyetlerini söyledi ?
    jackonbir, Adem Balkan ve hyanax100 bunu beğendiler.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  17. #17
    okan218 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2007
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Henüz yok
    tahsins 'ye katılıyorum. Motoru alacak 3-5 saat deniyeyip gözlemlediklerini aktaracak. En fazla; kullananların yaptığı yorumlara inanmayanlar varsa onlara faydası olur. Uzun yol yapmış veya uzun süre kullananların yorumlarına dayalı artı ve eksi yönlerini göz önünde bulundurup karar vermek daha doğru olur. çoğu sınıfa göre üstün bir motor
    tahsins bunu beğendi.

  18. #18
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    merak ettiğim
    lastik patlasaydi ne yapacaktınız ?

  19. #19
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Bana göre hem test yazınız hemde geziniz gayet güzel olmuş
    Speed37 bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    20 Nisan 2014
    dubleks lastikliler nezaman gelecek acaba


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler