URFA GÜNLÜĞÜ 1 (Harran) CBR250 vs ninja250
Reklamlar
-
8 yıldır siteye üyeyim ama nedense pek paylaşım yapmadığımın - özellikle gezilerin ve kendimce tavsiye niteliğinde test yapmadığımın - farkına varmaya başladım. Nedense diyorum ama nedenini de bal gibi biliyorum. Zaman bulamamanın arkasına saklanarak zorsunma
İlk gezi yazım olarak Şanlıurfa / Harran ı tanıtıp, ayrıca sezon sonunda ( sezon sonu da ne demekse iyice tatlısu motorcusu olduk ) satmış olduğum (satma sebebim araçla takla atmam sonucu belde kırık ve kas yırtılmasından dolayı cbr250 nin 25 - 30 km de belde ağrı yapması) Cbr 250 hakkında bilgi vermek. Özellikle Ybr 125 sonrası Cbr 250 nasıl olur ve sonrasında Vstrom 650 nasıl cana can katar ( ocağa incir ağacı diker) anlatmaya çalışacağım. Unutmadan 100 km de arkadaşın Ninjayı sürdüm onada değineceğim
Daldan dala atlamaya bayılırım, cümlenin ortasından başta ne anlatıyordu nereye geldik demeyin uyarıyorum
Öncelikle harita üzerinde göstermek isterim hedefimiz medeniyetin beşiği HARRAN. Aman ha "ben de harranlıyam" repliğini burada sakın yapmayın, çok bozuluyorlar
Haritada görüleceği üzere Urfa medeniyetin beşiği. Gezilecek görülecek çok tarihi yeri var. Zaten güzelim ülkemizin heryeri öyle değil mi ya.
Harran a yukarıdan bir bakış:
Harran deyince akla ilk gelen kubbe evler:
Hemen motosikletlerimizi bağlayıp dalıyoruz içeri:
İçeride yöresel kıyafetler, hediyelik eşyalar buram buram tarih kokuyor:
Dışarı çıkarken bir sürpriz bekliyor bizi:
Bak hatıralarım canlandı yine. Sene 1989. İlk okul ( ozamanlar kara önlük var ) 1. sınıfa gidiyorum. Okulla ev arası 3 km. Yürüyerek gidiyoruz. Sikinti yok. Mesafeler vız gelir. Amaaa yolda aşmamız gereken bir engel varki sormayın. Ahanda bunlardan bir ordu. Hiç değişmemişler. Bizide küçük buldular ya hemen kabarıp saldırıyor namuzsuzlar. Biz ne mi yapıyoruz: " Kabarama kabarama kel fatma " diye bağıra çağıra depara çıkıyoruz.
Neyse geçmişin intikamını almaya gerek yok diyip atlayıp motora erkekliğin 10 da 9 luk vazifesini yerine getiriyoruz
Ahanda bu da ne
Turistlere özel turlarımız var diyor sahibi hemen. Aman üstüne binince ayağım yere değebilsin isterim diyip Harrandan ayrılıyoruz.
Harran kalesi de var ama tadilatta olduğu için giremedik içeri. Daha önce girmiştim. Şimdiye kadar gezdiğim en boş kale sanırım. Duvar diye birşey kalmamış. O yüzden restore ediyorlar.
Unutmadım unutmadım korkmayın. Şimdi gelelim karşılaştırmaya.
YBR 125 den sonra CBR 250 :
Kesinlikle 125 lik motorda şukadar km yaptım hazırım artık 600 lük motora demeyin. Acele etmeyin. Zamanla herşey olur. Ybr ile 20.000 km, toplamda 60.000 km civarı motor tecrübesinden sonra Cbr 250 sahibi oldum. 125 lik motor kullanıpta 250 lik ne alsam diyen adama şiddetle tavsiye ederim. ybr nin o 10 beygirlik gariban halinden sonra 26 beygir jet gibi geldi. Heleki ilk çıktığı zaman almıştım cbr yi millete 250 lik diyorum, 160 civarı yapar diyorum inanmıyorlar. Titreşim Ybr gibi ama Ybr kadar rahat değil - bir rr motor kadar rahatsız da değil.
CBR 250 den sonra Vstrom 650 :
Şuanda Cbr 250 sahibi olup da artık büyüteyim ama yarış tarzı istemiyorum diyorsanız Vstrom iyi seçeneklerden birisi. Özellikle Vstromdan inip Cbr ye binince Cbr bisiklet gibi kalıyor.
Cbr nin Vstrom a göre + ları:
* yakıt yarısı. 3 lt civarı
* bakım masrafı 4 te 1 i. 1 buji ve 1,5 lt yağ ile 6.000km
* Şehir içi kontrolü çok daha kolay
Cbr nin - yönleri:
* Cbr ile tek molalı 350 km yol gittikten sonra ilk işim ön arka seleyi söküp döşemeciye gitmek oldu. Şimdiye kadar kullandığım ( 7 - 8 Motosiklet olmuştur) motorlar içinde en rahatsız seleye sahip. Ama korkmaya gerek yok. Araya inceden sünger ve üstüne deri çektinmi miissss...
*Oturuş pozisyonu 350 km de beni rahatsız etmedi. Ama uzun yolda işkence çekiyormuşum. Vstrom a binince anladım.
*Artçılı gezilere değinmeme gerek yok herhalde
Son olarak CBR 250 vs NİNJA 250:
İkisinide canlı canlı görün hangisi kalbinizi çalarsa onu alın. Performans farkı, yakıt farkı, vs öyle ahım şahım birşey yok.
Biri diğerinden 10 km hızlı gidiyor, diğeri ondan 1 lt az yakıyor. Ben ikisi arasında kalsam yine CBR 250 yi seçerdim.
Bir iki resim koyayımda aklınız iyice karışsın
Umarım sıkılmadan okudunuz. Hayırlı gazlamalar
Not: Vstrom şahsıma ait değil. 2 yıldır (15.000 km dir) mecburi kullanıyorum.
Reklamlar
-
Moderatör
2 yıllık mecburiyet kısmına takıldım ben niyeyse
-
Lucas adlı üyeden alıntı
2 yıllık mecburiyet kısmına takıldım ben niyeyse
Kuryenin mecbur motosiklet üstünde olduğunu düşün ama kurye değil
-
Tekerinize sağlık. İyi gezmişsiniz. Güzel türkiyemde ençok gezip görmek istediğim yöre olarak karadeniz kıyıları il olarakta Urfa ve Maraş geliyor. Yanlış anlaşılmasın ama doğu hep soru işareti bırakmıştır aklımda. Hem terör hemde biraz halkın yerli yabancı farketmeksizin turistlere karşı çifte standartı. Bunuda işimiz gereği birçok arkadaşın bahsettiğim illere eğitim amaçlı gidip , geri dönüşte yaptıkları yorumlardan çıkarttığım düşüncelerin ile belirtiyorum. Herşeye rağmen ülkem toprakları deyip gezmeyide hayal etmeden geçemiyorum.
-
Elinize sağlık, benimde cbr250r ımdan sonra düşündüğüm alet V-strom !
Fazer6 ile v-strom arasında kaldım ben. Sanırım hangisinin temizini bulursam onu alacağım.
-
Moderatör
rebel_punto adlı üyeden alıntı
Kuryenin mecbur motosiklet üstünde olduğunu düşün ama kurye değil
Bu konunun sonu nereye varacak dur bakalim
Bende gecen pazardan aldım bir tane eve geldim bin tane ama nar değil :p
-
Güzel geziymiş
Urfa - harran gerçekten görmek istediğim yerler. Kültürümüzün daha köklerine batı ve güney tarafına oranla çok daha rahat dokunulabilir.
Umarım şubattan sonra ben de yazacağım bunun gibi bir yazı
-
Lucas adlı üyeden alıntı
Bu konunun sonu nereye varacak dur bakalim
Bende gecen pazardan aldım bir tane eve geldim bin tane ama nar değil :p
Buldum: bir paket makarna.
-
search16 adlı üyeden alıntı
Tekerinize sağlık. İyi gezmişsiniz. Güzel türkiyemde ençok gezip görmek istediğim yöre olarak karadeniz kıyıları il olarakta Urfa ve Maraş geliyor. Yanlış anlaşılmasın ama doğu hep soru işareti bırakmıştır aklımda. Hem terör hemde biraz halkın yerli yabancı farketmeksizin turistlere karşı çifte standartı. Bunuda işimiz gereği birçok arkadaşın bahsettiğim illere eğitim amaçlı gidip , geri dönüşte yaptıkları yorumlardan çıkarttığım düşüncelerin ile belirtiyorum. Herşeye rağmen ülkem toprakları deyip gezmeyide hayal etmeden geçemiyorum.
"
Güzel geziymiş Urfa - harran gerçekten görmek istediğim yerler. Kültürümüzün daha köklerine batı ve güney tarafına oranla çok daha rahat dokunulabilir. Umarım şubattan sonra ben de yazacağım bunun gibi bir yazı "
Teşekkür ederim. Urfaya yolunuz düşerse mutlaka iletişime geçin. Müsait olursam sizi gezdirmek isterim.
-
Güzel bir çok geziye imza atmissindir eminim. Yazilarinin devamını bekleriz
-
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
Güzel bir çok geziye imza atmissindir eminim. Yazilarinin devamını bekleriz
Şimdilik keseden yiyoruz. Mart gibi yeni motosikletle yenilerini de yazarız inşallah. Yazmak gezmek fotoğraf çekmek sıkıntı değilde - resimleri ps den siteye atmak az zahmetli oluyor 2002 den kalma Honda Titan ile ; 2006 Ybr 125 ile yapılan gezilerimiz ve bol fotolar da mevcut. İstek olursa onları da Motosikletlerin özelliklerine değinerek yazabilirim
-
ninja 250 gerçekten 250 cc de hakkını veren en iyi modeldir. tek silindir cbr 250 de ybr kadar az vibrasyon var demişsin orası mümkün değil. koltuk da sünger koysan dahi tahta gibi neden tahta gibi koltuk yapılırki.
250 lik motorun ivmelenmesiyle dl 650 nin ivmelenmesi hakında bir yazı göremedim. 650 250 liklere göre uçak gibidir. şimdi sıtandart araçlar dahi 160 km hızı çok kolay yapmakta bu yüzden imkan ve kabiliyet varken 250 cc zevk vermez.
cbr 250 145 km hıza aniden ataken kendini ninja 165 e atar. buda ani ivme konusunda daha başarılıdır.
birde yakıtta cbr 250 100 km de 1 lt fark atma konusunda aydınlanmak isterim. ninja ya göre.
son gaz gidilen bir otoban etabında yakıtlar cbr 250 ile ninja aynı olacağını sanıyorum.. diyelim ki cbr son hız 160 gitsin ki devamlı mümkün değil yol şartı ve rüzgar faktörü yüzünden ninja da onun hızında gitse gaz kolu ninjanın sonda dayalı olmayacağından yakıtlar aynı olur. ama istenirse ninjada kullanmaya hazır bir miktar daha güç kalır.buda tam gaz yapılmayan ninjanın motorunun ömrünü uzatır.
-
yav cbr de güzelmiş haa
janttaki reflektör çizgileri de spor hava katıyor
cup jantına benzeyen jant demek cbr de de varmış
hele bu janta hayran olduğumdan belliymiş jantta bir asillik vardı
(ne var ki aldığım princede bu jant yok)
vergisi ne kadar bu meretin?
Araya inceden sünger ve üstüne deri çektinmi miissss...
demişsin
yamaha ybr 125 selesi yumuşak
100 mg prince kazık gibi ( ee köylü motoru :D)
sünger değil de daha elastik olan visco veya benzeri bir madde öneririm
biraz pahalı olabilir
belki de gri süngeri ince kesince de olabilir
abs olanı tr ye gelmedi mi bunun?
ls2 kaskların fiyatları kaçdan başlıyor
kampanya falan yok mu bu ara?
artçı selesi orijinalden mi beyaz yoksa modifiye mi?
200 lük pulsar için sattın güzelim cbr 250 yi
bu yapılır mı
senin motorculuğun demek buraya kadarmış
attan inip eşeğe binmek gibi olmayacak mı bu durum
mehter gibi 2 ileri 1 geri mi yoksa
yoksam ki ne daha iyi mi bu pulsar
250 lik motor alıyon hızı 165
o hızı benim 2005 model hantal(!) dizel arabam bile yapar!!!
gelelim yakıta iyi bilirsin ki araba da 3.2 yakıyor cbr250 de
ee ne anladın bu işten?
arabayla bin 5 kişi
bagajı da doldur
oooohhh
mangalı da koy
kilim minder
gerenk yok bunlara mayk
evli barklı adamsın ne işin var motorla :D
eee mundarmış bööööğgk pismiş bu motor :D
hindiyi görünce motorla tavuğa çarpan şahıslar aklıma geldi
tabi tavuk da atlamasın yola di mi ama
askere sormuş komutan nerelisin
urfalıyım
şaaaaak tokat
şanlıurfalıyım
sıradaki askere sorar komutan
nerelisin
şanlıçorumluyum demiş asker
çorum ne zaman şanlı oldu demiş
demin demiş
onun için napıyormuşuz şehir adı yazarken başına şanlı getiriyormuşuuuuz
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:00 ----------
http://www.ebay.com/itm/Monitor-Tracker-Mini-GPS-GSM-GPRS-Tracking-SMS-Real-Time-Vehicle-Motorcycle-N4U8-/350905385440?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item 51b39741e0&vxp=mtr
motorsiklet GPS TAKİP CİHAZI 15 DOLAR CİVARI
bu arada titan fotoları da isteriz tabi
tel jantlı disk frenli titanı görünce insan kendi motorunu beğeniyor
honda da vaktinde iyi satmış bu motoru
titan ne yakardı ?
-
acun0 adlı üyeden alıntı
ninja 250 gerçekten 250 cc de hakkını veren en iyi modeldir. tek silindir cbr 250 de ybr kadar az vibrasyon var demişsin orası mümkün değil. koltuk da sünger koysan dahi tahta gibi neden tahta gibi koltuk yapılırki.
250 lik motorun ivmelenmesiyle dl 650 nin ivmelenmesi hakında bir yazı göremedim. 650 250 liklere göre uçak gibidir. şimdi sıtandart araçlar dahi 160 km hızı çok kolay yapmakta bu yüzden imkan ve kabiliyet varken 250 cc zevk vermez.
cbr 250 145 km hıza aniden ataken kendini ninja 165 e atar. buda ani ivme konusunda daha başarılıdır.
birde yakıtta cbr 250 100 km de 1 lt fark atma konusunda aydınlanmak isterim. ninja ya göre.
son gaz gidilen bir otoban etabında yakıtlar cbr 250 ile ninja aynı olacağını sanıyorum.. diyelim ki cbr son hız 160 gitsin ki devamlı mümkün değil yol şartı ve rüzgar faktörü yüzünden ninja da onun hızında gitse gaz kolu ninjanın sonda dayalı olmayacağından yakıtlar aynı olur. ama istenirse ninjada kullanmaya hazır bir miktar daha güç kalır.buda tam gaz yapılmayan ninjanın motorunun ömrünü uzatır.
arkadaşla ( ninja ) yaptıgimiz gezilerde hiçbir zaman dip gaz gitmedik. Genelde ort 100 km/h. Yakıt durumu Cbr 100 km de 2.9 lt, ninja 4 civarı yaktı. Motosikletleri degistigimiz sırada deneme amaçlı gazladik. 120 ye kadar aynı gitti. Sonra ninja ağır ağır geçiyor ama aman aman bir fark yok. Bu arada yakıt ve gazlamada pilotaj faktörünü de unutmamak lazım
Cbr ile Vstrom un karşılaştırmasını sadece konfor ve tüketim olarak yaptım. performansı Karşılaştırmaya gerek bile yok. Vstrom 0-100 u 5 saniyenin altında :D Abs fren sistemi toprakta bile kaydirmayacak utanmasa. Cbr ile 90 la girdiğim virajlarda Vstrom 120 rahat rahat korkutmadan giriyor ( metzeler lastik farkı)
-
İzmir İl Temsilcisi
-
-
-
.titanin eksileri
tel jant
kampana frenler
dikdörtgen far
dugmeden marş olmaması
benzin yakmasi (halbuki titan kokluyor derlerdi)
sanırım java içtiği için olsa gerek
vergisi olması
1.8 çinli motor yakıyor 3.0 titan
araba kadar yakiyor saka maka
mondial 100 mg prince 1.8-2.2 yakar deniyor
Tel jant ve kampana frene okadar takilma. 4 yil 20 bin km de yag degisimi haric hicbir seyi degismedi. Bir defada akusu degismisti hatirlarsin. Elektrik marsi konusunda haklisin ama universiteye gittigim zamanlarda 6 ay kullanilmadi sonrasinda en fazla 2 . Ayak marsinda calisirdi. Normal zamanda ilk basmaya calismadigi zamani hatirlamam.
-
zamanında harran gezi yazımı ben de paylaşmıştım ...bu kadar etki yaratmamıştı tekerine sağlık
ben de bulabilsem bir v-strom da mecburen de olsa kullansam keşke
-
speed_dream adlı üyeden alıntı
zamanında harran gezi yazımı ben de paylaşmıştım ...bu kadar etki yaratmamıştı
tekerine sağlık
ben de bulabilsem bir v-strom da mecburen de olsa kullansam keşke
Amin adaşım. Sizin 4*4 de iyi ama
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)