hepinize güzel bir gezi dilerim arkadaşlar görülmesi gereken güzel bir yer seçmişsiniz
[B]durmak yok... yola devam.....
[/B]
[COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]
nasıl yani oraya gelsem biris artçı olarak almazmı tanımadığım biriside olsa
ne demek anlamadım yani başkası alsa ne olurkii???
Artçının ne kadar önemli olduğunun farkında değilsin sanırım. Kaldı ki canını emanet ettiğin kişinin ne kadar iyi kullandığı konusunda hiç bir fikrin olmayacak.
dogru bşy diyemiyeceğim neyse size ii geziler
Keyifli sürüşler
yaşar, motosiklet kumar oynayabileceğin bir alet değil.. kumar oynamaya kalkarsan ortaya koyduğun şey hayatın ve geleceğindir.. ben şahsen umarsız gibi tanımadığım birini artçı alma taraftarı değilim
Sebebi;
1) Aldığım artçının artçılık tecrübesini bilmiyorum..
2) Ben tanımadığım kişinin hayatının sorumluluğunu alamam..
Allah korusun bi panik hali olsa burada artçı önem taşır artçı kazada yaptırır hayatta kurtarır bu kadar önemlidir.. he ben bunları önemsemiyorum banane diyorsan seni alacak senin gibi birini bulursan alır..
Not : Geziye gidecek arkadaşlara tekrardan iyi sürüşler dilerim. Umarım herhangi bir aksilik yaşamazsınız fotoları bekliyoruz..
[B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]
Bizde bekliyoruz.Beyler artçı konusu ayrı bir tartışma konusudur.
Motosiklet için yüreği çarpan biniciler olarak bizler, yolcularımızın ilk ve daha sonraki motosiklet gezintilerinden daima zevk almalarını isteriz. Bunu sağlamak için akıcı, nazik ve güvenli sürüş yapmalıyız.
Eğer hızlanma esnasında, vites değiştirirken ya da fren yaparken onların kaskı sizinkine mütemadiyen çarpıyorsa, bu sizin kullanım hatanızdır, onların değil. Bu, akıcı bir sürüş yapmadığınızı ortaya koyar. Bu deneyimi daha önce hiç yaşamamış biri için motosiklet yolculugu çok ürkütücü gelebilir.Onlar, daha önce motosikletin ne kadar tehlikeli olduguna dair pek çok hikaye duymuş ve dolayısıyla motosikletinize bir şekilde binmişse de devamlı tedirgin olabilir. Bir kez şu yolculuk başlasın, her şey ona çok garip gelecektir.360 Derecelik görüş alanı, vücutlara çarpan rüzgar, motor gürültüsü ve yarattıgı olagan üstü duygular, virajlarda yana yatma faktörü, metal bir kafesle korunmayan bir vasıtada yolculuk etmeye alışmaya çalışmak yolcu için alışılmadık bir durumdur. Bütün bu faktörler yolcunuzda motosikletin göründügünden daha da hızlı ve tehlikeli bir vasıta oldugu izlenimi yaratabilir. Böyle bir ortamı yaratmaktan kesinlikle kaçınınız ve yönergelere uygun sürünüz. Bunu söylemekten nefret ediyorum; ama lütfen defansif kullanın! Sakın duygularınıza yenik düşüp, size ne tür onanmaz zararlar vereceği belli olmayan dört tekerlekli sürücüsü şahıslarla seyir esnasında dalaşmayın!Kazanan siz olursunuz! Bırakın o otomobil önünüzü kapatsın! Motosikletinizi agresif bir biçimde değil, zarif bir şekilde kullanın. Kavşak noktalarında, kırmızı ışıkta beklerken, yeşil ışık yandığında, toplu halde, kimisi ani kalkış yaparak karşıya geçen araçların önünde olmamaya gayret edin. Kendinizi geriye çekin ve diğer araçların arasından, uygun bir mesafe bırakarak, itidalle sürüş yapın ve böylelikle yolcunuzun kendisini emniyette hissetmesini sağlayın. İşinizi asla şansa bırakmayın. Sizce kendinizin, hatta yolcunuzun yaralanmasından daha berbat ne olabilir?Yaşamınızın geri kalan bölümünü birisini budalaca sakat bırakmış olmanın verdiği eziklik ve vicdan azabıyla geçirmek istermisiniz? Motosikletinizin üstündeyken "Gösteriş yapmayı" aklınızın ucundan bile geçirmeyin.İyi düşünün motosikleti bir şeytan makinası yapan bu görüş sahipleridir.Zavallı teknoloji harikası makine da hep günah keçisi olur.Toplum da nedense hep motosikletin makine olarak kendisini tehlikeli görür. Aslolan insan kusurudur! Kesinlikle yolcunuzun duygularını, heyecanını doruğa çıkarmak için, üzerinde etki kurmak için gazlamak, hız yapmak zorunda değilsiniz.Ona güven aşılayacak, kendini emniyette hissedecek şekilde davranınız.Yolcunuza ve tüm motosiklet severlere nazik davranın ve çevreyi (Gürültü kirliliği dahil) ve insanları koruduğunuzu hissettirir tarzda sürün. Onları asıl bu etkileyecektir. Bu faydalı önerileri dikkate alın:
1-Onların, iyi bir motosiklet yolcusu olmaları için ne yapmaları ve ne yapmamaları gerektiğini bilmelerini sağlayın. İlk başlığımız olan "Motosiklet yolcuları için püfler" konusunu onlara iyi açıklayın. Onlara bir kopya takdim etmek konusunda kendinizi özgür hissedin. Yaygın kanıların aksine, motosikletinize alacağınız yolcunun ilk kez biniyor olmasının bence pek bir önemi yoktur. Talihsiz tecrübelerin bana öğrettiği acı gerçekler adına, ona vereceğiniz bir zarardan ötürü ondan özür dilemektense, onun güvenliğini sağlayınız.
2-Hem konfor, hem de güvenlik yönünden, onun motosiklet için uygun giyindiğinden emin olunuz. Motosiklete daha önce binmemiş olan kişiler,motosiklet üzerinde yolculuk eden birinin, sıcaktan ya da soğuktan ne kadar etkileneceğini kestiremezler.Bu yüzden onların uygun şekilde giyinmesine yardımcı olunuz. Eğer kendisinde yoksa, baş ölçülerine uygun yedek bir kaskınızı ona ödünç vermeye hazır olun. Onu hiç istemediğimiz düşmeler sırasında korumaya yeterli giysiler giyinmiş olmasına önem verin.Ayak bileklerini koruyabilecek bir bot, uygun eldivenler, dayanıklı pantolon, Kaskın vizörü yoksa goggle (Tayyareci gözlüğü) ve kulaklık.Ve tabii, rüzgara karşı koyabilecek yetenekte bir mont (Rüzgar demiş ki on kat keçeye: "Ey keçe ben senden geçe!" Rüzgar demiş ki bir kat deriye: "Ey deri ben senden geri!")!..
3-Sürüşün ilk bölümünde gerçekten de çok ağırdan almalısınız. Yolcunuzun motosiklete ilk kez binmek olgusunun kendisinin üzerinde yarattığı heyecenı üzerinden attığına ve motosikletinize alıştığına kanaat getirene kadar "Minik bir yaşlı bayan" gibi sürmelisiniz.
4-Yolunuza taş çıkması gibi nazik durumlarda yapacağınız apansız manevralara ya da zorunlu sert frenlere karşı kendinizi önceden hazırlayın ve tetikte olun. Böyle bir acil durum, bu tür durumlarda ne yapacağını bilemez durumda olan yolcunuzun paniğe kapılmasına neden olabilir ve kontrolünüzü kaybetmenizle sonuçlanabilir.
5-Motosikletinizin gücünü göstermek, gösteriş yapmak adına, özellikle kalkış aşamasında ve ilk vitesleri yükseltirken asla gazı sonuna kadar açmayınız.Tanrı aşkına patinaj çekerek kalkmayın, roketlemeyin! Yolcunuz muhtemelen daha önce hiç sizin gibi anormal derecede hızlanan bir motora binmemiştir ve bu onu HEYECANLANDIRMAYACAK , bilakis ÖLÜM KORKUSU yaşamasına neden olacaktır. Yolcunuz o an arkanızdan düşmemişse bile her an düşebileceği hissiyle çırpır durur. Yolcunuzun sizin için hiç takdir duygusu beslemediğine de inanabilirsiniz. Öte yandan ileride bir trafik ekibi tarafından çevrilmenin de sizde pek hoş duygular yaratmayacağını gözardı edemeyiz!
6-Hız limitlerinin altında kalın ve hızınızı koruyun. Her halükarda, en iyi sürat, trafiğin genel akış hızıyla eş zamanlı olarak sürat yapmaktır. Ne araçları geçin, ne de onlar tarafından geçilin.Asla ileride olup biteni görmenizi engelleyecek büyük araçların arkasında olmayın. Onu sollayıp, önünüze ufak araçları alın, yapamıyorsanız, bırakınız bir çok ufak araç sizi geçsin , böylece görüş ufkunuz genişlesin!
7-Çift şeritli otobanlarda, bazı riskli bölgelerde sollama yasağı varsa, sizden yavaş seyir yapan bir aracı asla sollamayın. Sollanabilecek yerlerde ise en azından bir otomobilin geçebileceği kadar boşluğu görmedikçe sollama yapmayın. Motosikletiniz her zaman yıldırım gibi geçip gidebilir. Ama bunu yolcunuz bilmez. Eğer sollamayı yaparken, en az bir otomobilin bırakması gerektiği kadar mesafe bırakmadan, teğet geçerek geçiş yaparsanız yolcunuz korkacak ve soğukkanlılığını kaybedebilecektir.
8-Ülkenizdeki trafik kuralları müsaade etse bile, asla şerit ihlali yapmayınız.Yolcunuz, şerit ihlali gibi bir duruma alışkın olmadığından bunu çok tehlikeli bulup, korkabilir.
9-Eğer sık sık aynı yolcuyla sürüş yapıyorsanız, motosiklet üstünde birbirinizin hareketlerine uyum başlamış olduğundan, sürüş daha keyifli hale gelecektir. Birlikte talim yapmak amacıyla yapılacak olan manevralar ve acil fren egzersizlerine başlamak da iyi bir fikir olacaktır. (Eğer bu manevraları daha önce tek başınıza hiç yapamadıysanız bu fikri derhal unutmanızı istiyorum! Önce yalnız başınıza deneyip, bu işte yeterlik kazandığınızdan emin olmalısınız... Eğer bu manevraları güvenli bir şekilde yapamadığınızı görüyorsanız, ya iyi bir güvenli sürüş dersi almamışsınız demektir, ya da derhal bir tazeleme kursuna gitmelisiniz. Ve bunu derhal yapınız çünkü ya kendinizin ya da bir başkasının yaralanmasına neden olabilirsiniz). Bu pratikleri ya büyük bir boş arazide ya da park alanında, trafiğin olmadığı bir bölgede yapmalısınız. Sürüş kursunda ne yaptıysanız onların aynını yapıp kendinizi geliştiriniz. Daha sonra bunu yolcunuzla birlikte yapmaya başlayın.Yavaş ve yumuşakça kalkış yapın (10-15 km hıza kadar çıkarak). Daha sonra global onar km.lik hız aralıklarıyla vites artışları yapın. Maksimum 50 km hıza çıkınca acil fren uygulamasını yapın.Sonraki aşamada da 30 km.yi aşmayan hız dilimlerinde acil manevraları deneyin. Sonra iki kez fren ve bir kez de manevra talimi... Böylece devam edin. Tüm bu talimler biraz gayret ister ama ödülü, sizin ve yolcunuzun güvenlerinin artması ve tüm bu manevraları güvenle yapabilme yetisine sahip bir ikili, ekip olabilmektir. Bir gün bu, sizin hayatlarınızı bile kurtarabilir. Özet olarak, biz sizin yolcunuzun seyahatten endişe değil zevk almasını ve tekrar yolcunuz olmayı arzulamasını istiyoruz. Onların, motosikletlerin trafiğe çıkmalarının bile yasaklanması gereken tehlikeli bir araçlar olduğu izlenimine sahip olmasını asla arzulamıyoruz. Hiç istemediğimiz bir durum da, kanun koyucular tarafından motosikletler için daha katı ve abartılı trafik kuralları konulmasıdır. Yani, motosikletçiler adına ve kendiniz adına bir dost daha kazanın !
Alıntı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:37 ----------
Artçılık Bir Sanattır
--------------------------------------------------------------------------------
Bu yazdıklarım tamamiyle iyi bir sürücü arkasında iyi bir artçının nasıl olması gerektiğine yöneliktir. Ha tabi elbette sürücünüz bir felaketse zaten bu yazdıklarımın hepsi bir hiçtir, iyi bir artçı olsanız da olmasanız da zaten hepsi hikaye...! Çünkü motosikletin arkasına bindiğinizde, kendinizi ve hayatınızı tamamen sürücünüzün ellerine bırakıyorsunuz.
Benim bu işe yeni başlamışlara her zaman tavsiyem ; max.1000 km yol yapmamış bir sürücünün arkasına binmemenizdir. Hatta arkasına binmeden önce de, ilk defa bineceğiniz biriyse ; " Daha önce hiç arkana artçı aldın mı ? Yolculu sürüş tecrüben ne kadar? " gibi sorular sormaktan çekinmeyin. Unutmayın ki canınızı ona emanet edeceksiniz ve bu tür soruları da sormaya hakkınız var. Eğer o kişiyi hiç tanımıyorsanız da otobüsle evinize dönün derim. Unutmayın ki en kötü sürücü, daha sizin arkaya oturup oturmadığınızı bile düşünmeden ve kontrol etmeden, tamam mısın demeden gaza basıp giden sürücüdür. Daha poponuzu seleye koymadan kendinizi yerde bulabilirsiniz. Bunların hepsini tartın derim.
Gelelim iyi bir sürücü arkasında iyi bir artçı olabilmenin püf noktalarına ;
Artçılık tam bir sanattır. Artçılığın bile özel eğitimi vardır, bunun eğitimini bile veriyorum ben. Artçılık sürücülük kadar önemli olmakla birlikte, karşılaşılacak her türlü riske karşı bir artçının 4 4 lük olması gerekmektedir. Molasından tutun da, inişi ve binişinden, virajlara sürücüsü ile birlikte doğru yatışından, yeri geldiğinde masaj bile yapmasından, gişelerde bozuk para ya da bilet almasından, doğru zamanlarda sürücü ile konuşması ya da onu ne zaman dürtüp dürtmemesi , ani hareketlerde bulunmaması gerektiği gibi birçok eylemlerden tutun da sürücüye az iş ve sadece motosikleti doğru kullanmasını ve taşıdığı 2 canı güvenle gidilecek yere götürebilmesini sağlaması bile artçının görevidir.
Aslında sürücü kadar artçının görevleri de fazladır. Sadece arkaya oturmak ve yolu , manzarayı izlemekle bitmez artçılık. Artçılık ciddi anlamda tam bir sanattır. Sürücünüz sizin arkada sanki kimse yokmuş gibi hissetmesini sağlamanız ve sanki sizinde kendinizi bir çuvalmışsınız gibi hissetmeniz gerekmektedir.
Sürücüsüne sıkı sıkı, deli gibi sarılmayan ve hatta hiç dokunmayan artçı doğru artçıdır. Tutunacaksanız da, varsa motorun iki yanında bulunan tutamaklara ama yok illa da sarılacağım ben kendimi öyle güvende hissediyorum diyorsanız o zaman sürücünün nefes almasını ve rahat sürüş yapmasını sağlayacak şekilde tutunun. Onu boğmayın, bağırsaklarını dışarıya çıkartmayın. Bir racing artçısıysanız da öne doğru eğilip doğru yere, depoya tutunduğunuzda da sürücünüzü sıkmamanız, mümkün olduğu kadar kalçasınızla doğru yatış pozisyonlarında bulunmanız gerekmektedir.
Bunlar elbette birçok motosiklet modeline göre değişir. Bazı motosiklet modellerinde ne tutunacak yer vardır, ne sırtınızı dayayabileceğiniz bir arka çanta vb. hiç biri yoktur. Genelde naked modellerde hiçbirini bulamazsınız. Hatta arka çantaya bile pek güvenmemenizi tavsiye ederim. Bu söyleyeceğim her motosiklet için geçerli değildir ama yolda giderken bir anda kopan ve düşen çantaya çok rastladım. Eğer evinizin koltuğunda oturur gibi sırtınızı o çantaya dayayıp ve ağırlığınızı da fazlasıyla verdiyseniz o zaman vay halinize. Çantayla birlikte sizi de yoldan toplayacaklardır unutmayın..!
Doğru artçı vıdı vıdı yapmayan, aman dur çişim geldi, ayyyy arı soktu, allaaah otobüs geliyorrr, yandım allah egzos bacağıma değdi, offf yaaaa popom ağrıdıdan ziyade sabırla ve zamanında derdini panik olmadan anlatandır. Artçılık tam bir işçilik ister, tavize yer yoktur, doğru kıyafetler ve donanımla sürücüsünü mümkün olduğu kadar en iyi şekilde üzmeyen artçı doğru artçıdır. Sürücü ve artçı tam bir bütün olmalı ve hatta uzun yola çıkmadan önce bile karşılıklı konuşup, gerekli zamanlamalar için el işaretleri belirlemeleri gerekmektedir. Örneğin şu tarz hareketler belirleyebilirsiniz ;
- Belki sürücünün sırtına parmakla 2 tık tık ; " En yakın ve uygun bir yerde duralım, çok sıkıştım " anlamında kullanılabilinir
- Bacaklarınızla sürücünüzün kalçasını sıkmak " Lütfen yavaş git " anlamında kullanılabilinir
- Sürücünüz kendi vizörünü yavaşlayıp, açtıp da size doğru kafasını yavaşça uzattığını gördüğünüz an, siz de vizörünüzü açıp onu dinlemeye hazır konumuna geçebilirsiniz
- Belki yola çıkmadan önce , hazır olup olmadığınızı bibirinize anlatabilmek adına en pratik çözüm olarak, sürücünüz ile karşılıklı sorun olup olmadığı konusunda anlaşabilmek adına baş parmaklarınızı yukarıya doğru kaldırıp; " Tamamdır, ben hazırım, kalkabilirsin " anlamına getirebileceğiniz bir işaret belirleyebilirsiniz. Nasıl rahat edeceğinizin anlaşmasını karşılıklı yapabilirsiniz.
Vücut dilinizi kullanabileceğiniz hareketler seçin. Vücut dili kendinizi nasıl hissettiğinizi; ne söylemek istediğinizi anlatır.
Hele bu işaretlerden en gerekli olanları YAVAŞLA, ÇOK HIZ YAPMA ARKADA KALP KRİZİ GEÇİRİYORUM, BİR PROBLEM VAR, DUR gibi sorunlu durumları nasıl ifade edebileceğinizi birbirinizle konuşmanız ya da bunları çoktan siz çözmüş ya da öğrenmiş ve uygulayabilecek pozisyonda olmanız gerekmektedir.
Bir sürü pratik ve güvenliğiniz adına kullanabileceğiniz yöntem ve işaretler mevcuttur ve sizler de bunu birlikte yaratabilirsiniz. Burada önemli olan en az yorulacak ve de en zevkli şekilde yolculuk yapabilmenizi sağlamaktır.
Daha artçılık ile ilgili yazacak bir sürü şey var. Unutmayın ki sürücümüzü rahatlatmak en gerekli durumlardan biridir. Kolay değildir o kadar km.lerce yol yapmak, arkada bir can taşımak, hele yorgun ve ağırlaşmışken riskler fazlalaştıkça sorunsuz ve güvenli sürüş yapmak.
Eğer zorunlu kalmıyorsanız; iyi sürücülere tavsiyem arkanıza kötü artçı almayınız ve eğer zorunlu kalmıyorsanız artçılara da tavsiyem ; doğru ve deneyimli sürücü ile yol yapınız.
Artçılık da sürücülük kadar çok zevklidir. Bu zevki tecrübeleriniz ile birlikte katarak almak ise dünyanın en büyük keyfidir. Şunu asla unutmayın ki motora yolcu almak, motoru kullanmak kadar zordur ve her iki taraf için de özveri isteyen bir durumdur.
Artçılığın zevkine varın, sürücünüze de bu zevki yaşatın derim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:43 ----------
Beyler hayırlı yolculuklar.Yüzünüzden eksik olmasın
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
biz de gelmek istiyoruz efe_1987 mehmetle beraber,bizi de listeye eklermisiniz??levent BP de görüşürüz
Bende gelmeyi istiyorum ama yarın en erken 12:30 gibi İstanbul'dan çıkabilirim..
Acaba tek başıma kaptırsam ulaştığımda saat geç mi olmuş olur?
Ya da benim gibi geç çıkmayı düşünen kimse var mı?
kerpe için çok erken bi gezi olmuş,denizi çok güzeldir bi girip çıkıverin dicem yarın çalışmıyo olsam muhakkak gelirdim muhteşem bir yer
eger kask takmıyorsan koruyacak bir şeyin yok demektir
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)