vay vayy vayy motorsuz bir fuar
[QUOTE=korkut 250;1973995]01- avkan65
02- Korkut250 +1
03- KyCd
04- STeReO
05- Kadir_3483 +
06- Oğlumve ben
07-teror
08- Arjantinli69 + 1 (sıra numaramı almayın )
09- whampir19
10- poyraz06
11- peoples
12- Şerif
13- Askon+1
14- Uğur Volkan
15- Akileos
16- Arwen
17- Hanedan
18- Kuyu cadısı
19- Hasan PINAR
19,5-Hüseyin PINAR
20- E.M:R.E
21- Banu
22- Ünal Türkyazıcı
23- Karaşahin
24- Hell24
25- Aparat+1
26- yt_servan
27- Ayfer
28- Turgay
29- Ömer+1
30- Hlmyk85
31- Ümmet Pertikan
32- Trhakan + Florence
33- Osbourne
34- Canercamalan+5
35- Bygrm
36- GKN
37- Ninjet
38- Jeopardy
39- çakır usta + 1
40- Edii
41- emin arıkoğlu
42- Dalyan
43- bosnak_semko + 1
44- Serseri
45- Fenerist
46- RoMeO
47- 0081yavuz
48- kelon(motorum servsten çıkarsa ordayım)
49- evraim
50- euro79
51- GSXRR ve CihannRR
52- ortadadogulu
53- by_dengesiz
54- AYDEMİR
55- AYINTAPLI
56- kazurat
57- sularseller
58- evraim
59- d3niz
60- ilhan1154 +1
61- halis
62- Limankalesi
63- ercankarakus + 1
64- poyraz06 + 1
65- delimavi
66- Szman!
67-dodobiç
68-EREN54
69-berk_cglr
70-BerKToprak+1
71-aSuBaYaH
72-Mkac
73-Mehmetay18 +1
74-bluebox
75-delicocuk61 +3
76-funny SALİH+1
77-SAd0
78-aargh
79-Stubborn+1
80-ergün1968
81-Sultans
82-selobaby
83-Kelleci
bende varım
Drift Religion
bu kadar kişiyi alacakmı orası bende %75 katılabilirim +1 olarak
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
ben en iyisi kahvaltımı yapıpta gideyim,aç kalmakta var işin ucunda kardeşim işiniz gücünüz yokmu pazar günü gidiyorsunuz yarınızda cumartesi gitsin,hacı sayidi çökertceksiniz yazık valla
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Kangren olmuş tüm kollara adanmıştır.
Eğer bir yıl sonrasını düşünüyorsan, bir tohum ek. Eğer on yıl sonrasını düşünüyorsan, bir ağaç ek. Eğer yüz yıl sonrasını düşünüyorsan, insanları eğit.
Beyler fuarda (moto)yol grubuyla oradayız görüşürüz Allaha emanet olun.
BİRAZ UZUN AMA ARAMIZA YENİ KATILAN ARKADAŞLAR VAR,MUTLAKA OKUMALARI GEREKLİ!!!!
Gurup Sürüş Tekniği
GURUP SÜRÜCÜLERİNİN VE LİDERLERİNİN SORUMLULUKLARI…
Bu yazının amacı:Herkesin güvenli bir şekilde birlikte sürüş yapabilmesi ve sağ salim evine dönebilmesidir. Kimsenin özgürlüğünü kısıtlamak değildir. Genel bir bilgilendirmedir ve karşılaşabileceğiniz her duruma bir açıklama getirmez. Bu yüzden herkesin bu yazıyı okumasını ve kendi yargılamaları ışığında uygulamasını tavsiye ederim. Unutmayın kendi güvenliğinizden öncelikle kendiniz sorumlusunuz bu yüzden yetenekleriniz, bilginiz ve motorunuzun kapasitesi oranında sürüş yapınız.Sürücülerin sorumlulukları:
a. Guruptaki herkesin, gurup dışındaki herkesin, civardaki diğer yayalar ve araçların güvenliğini ve mal varlığını gözetmekle sorumlusunuz. Bu yüzden ana hatlara ve hedeflere dikkat ediniz.
b. Her durumda liderin talimatlarına uyunuz. Tek istisna bu talimatların sürücüyü yada herhangi bir bireyi tehlikeli bir duruma sokmasıdır.
c. Motosiklet ve diğer sürüş ekipmanlarını güvenli sürüşe uygun durumda hazır tutunuz.
d. Farlar açık sürüş yapınız.e. Önce güvenlik tavrı ile sürüş yapınız. Tüm bireylerin, guruptan olsun olmasın, güvenliği evrensel bir önemdedir.
f. Hem sürücünün hem de atçısının kask takmaları gerekir.
g. Alkollü sürüş kesinlikle yapılmamalıdır.
Toplanma yeri ve hareket zamanı:
a. Belirtilen toplanış mahallinde yakıtlar dolu olarak ve önceden bulununuz.
b. Hareketten evvel durulacak yerler, ikmal noktaları, gidilecek yol hakkında guruba temel işlemler ve formasyonlar hakkında bir brifing verilir, hatırlatmalar yapılır.
c. Tüm üyeler önceden belirlenmiş hareket zamanında gurubun hareket etmesini engelleyecek davranışları sergilemekten kesinlikle kaçınmalıdırlar.
Sürüş formasyonu ve bireysel pozisyonlar:
a. Standart iyi hava şartlarında fermuar düzeni uygulanır. Öndeki motorla aranızda 2 saniye çaprazınızdaki motor ile aranızda 1 saniye mesafe bırakılır.
b. Lider gurubun başında olmalıdır ve gidiş hattının merkezinin solunda sürüş yapacaktır. Gurup artçısı formasyonun arkasında olur.
c. Yeni üyeler, misafirler ve tecrübesi az sürücüler gurubun ön tarafında liderin hemen arkasına yerleştirilir.
d. Her sürücü bir sonraki hedefe varıncaya kadar başlangıç pozisyonunu muhafaza eder. Bu sürücülerin önlerindeki ve arkalarındaki sürücülerin sürüş alışkanlıkları ve davranış biçimlerini tanımasına yarar. Bilhassa yeni tecrübesiz sürücüler için bu çok yaralıdır.
e. Bazı şartlar oluştuğunda lider gurubun tek sıra formasyonuna geçmesini talimatını verebilir. Sinyal sol kolun tek parmak açık yukarıya kaldırılıp tutulmasıdır. Bu işareti gördüğünüzde önünüzdeki sürücüden güvenli bir mesafe geri kalarak tek sıraya girin.
f. Eğer gurup çok kalabalıksa küçük guruplara ayrılmak daha güvenlidir. Oluşan gurupların sayısı kadar yeni lider ve gurup artçısı oluşturulması gerektir.
g. Üç tekerlekli motorlar daima gurubun arkasına yerleştirilir ve sürekli tek sıra olarak sürüş yapmalıdırlar.
Hız, aralar ve mesafeler:
a. Lider bir sürat oluşturup bunu muhafaza etme işlevini sağlayacaktır. Bu sürat tecrübesiz sürücülerinde uygulayabilecekleri bir seviyede olmalıdır. Ayrıca çevre şartları, izin verilen hız limitleri ve güvenli sürüş pratikleriyle uyumlu olmalıdır. Lider arkasındaki gurubun formasyonunun durumunu aynalarından sürekli kontrol etmelidir.
b. Liderler başlarında tecrübeli bir başka lider ve gurup artçısı olmak kaydıyla tecrübesizleri bir ayrı gurup formasyonuna ayırabilirler.
c. Tüm sürücüler arkadaki sürücülerin düzensiz hızlara girmesini düzenlemek üzere aynı hızı tutturmaya gayret göstermelidirler.
d. Tüm sürücüler liderle ve diğer sürücülerle aralarındaki uygun güvenli mesafe ve hat pozisyonlarını mevcut yol, trafik ve hava şartları ile uyumlu olabilmek için muhafaza edeceklerdir.
Asgari güvenli takip mesafesi:
a. Gurup içinde 2 saniye öndeki sürücüden ve 1 saniye çaprazdaki sürücüden aynı noktadan gecikmeli geçiş. Tek sıralı formasyonda direk öndeki sürücüden asgari 2 saniye gecikmeli geçiş. Sürücüler arasındaki aralar fazla açılırsa buraya diğer araçlar girip gurubu ayırabilir bu da liderin görevini engelleyecektir
.b. Sürücüler arası bırakılacak aralar hız ve yol şartlarınca belirlenmelidir. Sürüşe başlamadan önce her yol için bu mesafeler belirlenmelidir. Ne kadar hızı artırırsanız mesafeleri de o kadar büyütmelisiniz. Tüm guruptaki ara mesafeler aynı tutulmalıdır.
c. Liderin hemen önündeki araçlarla lider arasındaki mesafe kesinlikle asgari 3 saniye gecikmeliden az olmamalıdır. Gurubun önüne bir araç geçtiğinde bu ayarlamayı yeniden yaptığınızdan emin olunuz. Bu gecikme süreleri asgari süreler olup tam durma mesafeleri değildir.
Güvenli hat pozisyonları:
a. Hattın merkezinin solu ve sağıdır. Bu sürücüyü ortada biriken yağ lekelerinden uzak tutarken fermuar düzeninin oluşmasına doğru aralarla gerekli hat şeklinin sağlanmasıyla da olanak sağlayacaktır.
Trafik hatları:
a. Lider gurubu şu durumlarda tek sıraya sokar:
1. Trafik akış sürati gurup sürati ile aynı tempoda ise bu durumda hat değiştirmek beklenmeyen bir tehlike oluştuğunda yada trafik sizden daha yavaşladığında yapılır.
2. İki gidiş iki geliş otobanlarda gurup yavaş hatta ise ve fermuar düzeninde giderek hızlı akan trafiğin soldan geçişine, sağdaki yavaş akan trafiği sollama durumunda değilse izin verir.
3. Üç veya daha fazla gidiş ve aynı sayıda geliş hatlı otobanlarda soldan ikinci yavaş hatta fermuar düzeninde gidilerek sağ yandan giriş çıkışlara boş bir hat bırakılmış olur ve soldan geçişlere izin verilir. Hatlar soldan sağa sayılır. En sol hat en hızlı hat yada sollama hattıdır ve bir numaralı hat olarak sayılır. Buradan sağa doğruda en sağdaki en yavaş hatta doğru hatlar numaralandırılır.
Hat değiştirmek ve sollamak:
a. Tek yönlü otobanlarda fermuar düzeni normal olarak muhafaza edilir.
b. Lider pozisyonunu muhafaza ederek hat değişimi için işaret verecektir.
c. Tüm sürücüler pozisyonlarını muhafaza ederek işareti arkalarına iletirler.
d. Gurup artçısı ilk güvenli pozisyonda hat değiştirerek liderin hattın açık ve korunduğunu görmesini sağlayacaktır. Lider gurup artçısını aynasından kontrol ederek hat değiştirdiğinden haberdar olmalıdır. Gurup artçısı formasyonun arkasında herhangi bir araba olmadığından emin olmak için başı ile omuz üzerinden arkasını kontrol eder
.e. Formasyon liderin beni takip edin tavrı üzerine değiştirilir. Lider el işareti verir, ilk olarak kendisi değiştirir ve gurup sürücüleri önden arkaya doğru sırayla hat değiştirirler. Gurup artçısı dışında liderden önce kimse hat değiştirmemelidir. Hat değiştirirken omuz üzerinden başınızla bakarak arka kontrol mutlaka herkes tarafından yapılmalıdır. Uygun, güvenli aralar muhafaza edilmelidir. Trafiğin müsait olduğu zamanlarda lider sinyal verip hat değiştirme yapabilir.
f. Tüm gurubun sollamayı tamamlayamayacağı veya hat değiştirmeyi bitiremeyeceği durumlar olabilir. Bu durumda lider dönüş işareti verir. Guruba tek parmağı yukarıda olacak şekilde sol kolunu kaldırarak işaret verir. Bu gurup olarak hat değiştirmenin mümkün olmayacağı anlamını taşır. Bu durumda güvenli olunca lider işaret vererek hat değiştirir ve takiben diğer sürücüler de başlarıyla kontrol ettikten sonra işaret vererek güvenliyse hat değiştirmeyi yaparlar. Gurup dağılırsa mümkün olan en uygun yerde tekrar kurulmalıdır.
g. Çift yönlü yollarda sollama işlemi tek sıralı formasyon halinde yapılmalıdır. Lider bir aracı geçtikten sonra düzenli bir sürati muhafaza ederek geriden sollama yapan sürücülere yeterli boş alanı bırakmalıdır. Tüm geçişlerde herkes kendisinin güvenliği için omuz üzerinden başla kontrol bakışı işlemini kendisi mutlaka yapmalıdır.
h. Gurupta dağılma olduğu zaman tekrar birleşim için gerekeni yapın. Aynı yerinizi alın. Ancak bunu yaparken kara hız rekorunu kırmaya kalkmayın. Lider durumun farkındadır ve sollama tamamlandığında kopanların toplanabilmesi için gerekli ayarlamayı yapacaktır.
Yakıt, yiyecek, ihtiyaç ve dinlenme molaları:
a. Hareketten önce bu tip şeyler kararlaştırılmış olmalıdır. Seyahat boyunca değişen şartlara göre önceden karalaştırılan şekliyle plana sadık kalınmaya mümkün olduğunca çalışılmalıdır.
b. Plandan sapmalar değişen hava, trafik, sürücülerin yorulması, beklenmeyen olaylar yüzünden gereke bilebilir. Yakıt duruşları 15 dakika ile sınırlı olmalıdır. Paralı geçişler için gişelere gelmeden önce bozuk paralar hazır edilmelidir. Lider tek sürücülere, gişelerde artçılı sürücülerde artçının yapacağı işi yapmak üzere gişede duracak ve gişeden ilk geçenin geçici olarak liderlik yapmasına izin verecektir. Gişe geçişlerinde ortadan gitmeyiniz. Çok kaygan olurlar.
Tarife dışı ve acil durmalar:
a. Planlananın dışında durmalar gurupta karışıklıklara bu karışıklıklarda kazalara sebep olabilir. Lider durma gerektiği konusunda bilgilendirilmeli ki gurubu bir formasyon içinde ilk güvenli yerde durdurabilsin.
b. Problemi olan bir sürücü lidere, görevliye yada artçıya en kısa zamanda durumu bildirmelidir. Haber verilince lider ilk güvenli yerde gurubu durduracaktır.
c. Eğer hemen durmak zorunda ise sadece artçı yada tayin edilmiş formasyon mekanik eri duran sürücüye eşlik edecektir. Bu mekanik erlerin gurubun arkasında olması gereklidir. Lidere durum bildirildiğinde güvenli ilk yere gurubu çekerek durduracaktır.
d. Başka bir sürücünün ekipmanlarında problem olduğunu gören diğer bir sürücü durumu problem yaşayan sürücüye bildirecektir. Lidere bildirilecek o da ilk güvenli yerde gurubu durduracaktır.
e. Lider güvenli yer seçerken tecrübesini ve sağ duyusunu kullanarak tehlike arz edebilecek kırık camlar, çöp, kum, mıcır olan yada taze asfaltlı yerlerden uzak duracaktır.
Trafik ışıklar ve işaretleri
a. Kırmızı ışık hattında fermuar düzeninde kalmayıp sürücüler kırmızı ışığı gördüklerinde çiftli sıra oluşturmak için sağındaki yada solundaki motorun yanına çekmelidirler.Fermuar şeklinde kalınmamalıdır. Işık değişince bir defada ikişerli guruplar olarak hareket edip kavşağı geçince tekrar fermuar düzenine geçilmelidir
b. Gurup dur işareti ile karşılaştığında gene yan yana ikili sıra oluşturulmalı, fermuar düzeninde kalınmamalı ve durduktan sonra kalkış ikili gurupların sırayla eş zamanlı hareketleri olarak gerçekleştirilmelidir. Kavşak geçildikten sonra fermuar düzenine tekrar geçilmelidir.
c. Bu ikişerli eş zamanlı geçiş düz yada dönüşlü kavşaklarda aynıdır değişmez.
Kazalar:
a. Bir kaza mahalline gelindiğinde yada gurupta bir kaza oluşursa lider gurubu durduracaktır. Gerekli güvenli şekiller içinde ve gerekiyorsa gurup dağılarak güvenli alanlarda park edecektir.
b. Gurup üyeleri ihtiyacı olanlara yardım ederken aşağıdaki işlemleri yapabilirler ancak bunlarla sınırlı değildirler.
1. Trafiğin yönünü değiştirmek, yavaşlatmak yada durdurmak. Güvenli yöntem ve araçlar kullanılmalıdır. Gerekirse işaret fişekleri kullanmak gibi.
2. İlgili yaralıları rahatlatıp yardım etmek.
3. Polis tahkikatı için kaza mahallini muhafaza edip düzeni sağlamak.
4. Mümkünse fotoğraf çekmek.
5. Mümkünse ruhsat ve ehliyetleri toplamak. (Bu Türkiye de kanunsuz sayılabilir.)
6. Şahitlerin isim ve adreslerini almak.
7. Otoriteler gelinceye kadar kontrolü sağlamaya çalışmak.
Lütfen herkes dikkatli olsun...
[B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]
Grup sürüşü yapmak için kalabalık olmak gerekir
havanın durumuna bakılırsa zor çok zor...
Motora bindiğim için farklı değilim! farklı olduğum için biniyorum...
mt kardeşlerim bilet olayını napıyorsunuz
ben buluşma yerine yürüyerek bile gelirim ama bu havalar çok canımı sıkıyor
Üfff erimezsiniz be altı üstü bi yağmur yani çok etkileyici bi faktör değil çekin üstünüze yağmurluğunuzu gelin yaa
SATILIK Ramzey DT125 scooter sahibinden ilan kodu 21128890
MT'deki belli başlı adamlar için, hava şartları hiç sorun değildir... yemek olsun yeter
fırtınada köprü geçtik,yağmurlarda kurslara gittik,yağmur altında mangal yaptık,lodoslu ve yağmurlu günde mahkemeye gittik,sırf zevk olsun diye yol yaptık.... sağnak yağmurda geçen sene fuar öncesi b.şehir tesislerinde buluştuk,ordan su içinde fuara geçtik....
yani...
tatlısu motorcusu değiliz.....
ben sırf şu grup sürüşüne katılmak için geleceğim kahvaltı bahane. kar yağsada dolu yağsada gruptayım. lakin motor bozulursa yapacak birşey yok.
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
Evet işte böyle yaaa yani yağmurlğn karizmanı çizeceğini dşünüyosan zaten gelme.
SATILIK Ramzey DT125 scooter sahibinden ilan kodu 21128890
istanbuldan gidersem,kötü olacak,nerden bulacam böyle organizasyonları,o yüzden bütün etkinliklere katılmaya çalışıyorum,bi daha mı gelecez dünyaya,gezelim gezebildiğimiz kadar,hem mükemmel insanlarla tanışıyoruz,her tanıştığımız arkadaşın gönlümüzde ayrı bir yeri oluyor,mesela malkaraya gitmiştik 24/10/2009 da kim derdi ki ahmet abi gibi biriyle tanışacağımı,daha ne arkadaşlar tanıdım,hepsi de mükemmel insanlar,bana kalsa pazar günü izinliyim akşama kadar yatarım,ya da korkut gece çalışıp da gelecek,ama biliyoruz ki orda yeni insanlarla tanışacağız,bir hatıramız olacak,yarın birgün fotolara baktığımız zaman vay be diyeceğiz,çocuklarımısa torunlarımıza göstereceğiz inşallah,neyse hayırlı cumalar diliyorum,konuyla alakası yok ama birden içimden geliverdi işte
bende seni takip ederim ona göre bende katılmak istiyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:42 ----------
dün akşam o havada gece saat 2 de karşıya geçtim be sen ne diyorsun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:42 ----------
cerrahi sana teşekkür ederim bana hayatımın süprizini yaptın:
2 yada 3 makina geliyoruz.Biladerde salça oldu hehe.Bide harleyli bir eleman var onuda kandırabilisem 3 motor 4 kiş gelicez.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)