Tarihçe
İş Günü Sürüşü (ride To Work Day) görsel malzemeleri ilk defa 1989 ve 1991′de Aero Design and Manufacturing Company ismli Amerikalı bir motosiklet giyim üretici firma tarafından tasarlandı. bu görsel malzemeler, motosiklet dergisi editörü Fred Rau’nun ilham kaynağı oldu ve bu konuda bir makale yayınladı.
1992′de Road Rider isimli motosiklet dergisinde (şu an adı Motorcycle Consumer News) Mayıs 1992 sayısında İş Günü Sürüşü yapılması gündme geldi.Söz konusu yazıdan bir alıntı: “Eğer hatırlarsanız bir kaç ay kadar önce yine bu köşeden Bob Carpenter yazısında, herkes yılın bir gününde işine motosikletiyle gitse ne güzel olurdu dediği bir yazısı vardı.Bu fikir, Aerostich tarafından’Work To Ride, Ride To Work’ (Sürmek İçin İşe Git, İşe Gitmek İçin Sür) sloganıyla tişörtlere basıldı ve fikir gören herkes tarafından çok beğenildi.”
İlk İş Günü Sürüşü 22 Temmuz 1992′de gerçekleşti. Bazı firmalar bir kaç yıl boyunca Temmuz ayının üçüncü Çarşamba gününü İş Günü Sürüşü zamanı için tanıtım ve bilgilendirme çalışmaları yaptılar. İlk zamanlarda ki bu destekçi firmaların bir kısmı Road Rider Dergisi, Dunlop Lastikleri ve Aeorostich firmasıydı. Bu etkinlik daha sonra 2000 senesine kadar büyüyerek devam etti. 2000 senesinde İş Günü Sürüşü‘nü organize etmeye ve yaymaya yardım etmek amacıyla ABD’de kâr amacı gütmeyen bir dernek kurularak çalışmalara başlandı. Bu oluşumun ilk aktivitesi 2001 Temmuzunda gerçekleşti. 2008 yılına kadar Temmuz ayında yapılan etkinlik, dünya genelinde sürücülerin daha uygun hava şartlarında ve daha yüksek katılım oranlarıyla müdahil olmaları için 2008 yılından itibaren Haziran’ın üçünü Pazartesine alındı.
Türkiye’de İş Günü Sürüşü
Türkiye’de İş Günü Sürüşü ilk defa Paolo Volpara önderliğinde OMM (One More Mile) tarafından 2006 senesinde kutlandı. Aradan geçen zaman içinde artan katılımcı sayısı ve genişleyen etkinlik neticesinde tüm organizasyon www.issurusu.org altında toplandı ve gönüllülerin katılımıyla Türkiye’de motosiklet sahibi sürücülerin yılın bir günü (Haziran’ın üçünü Pazartesi) işlerine motosikletleriyle giderek bir farkındalık yaratılması için çalışmalar yapıyor. Paolo Volpara ve Vedat Kürşün’ün gönüllü çabalarıyla devam eden çalışmalar her türlü gönüllü yardıma açık.