ben de 2 arkadaşımla gelicem.. pazar görüşürüz..
bende gelmek istiyorum yahu bu saatten sonra bilet bulabilirmiyim acep
hani bursa kadrosu nerdesiniz hani geliyodunuz ???
yavuzk2004, bilet bol miktarda mevcut olarak biliyorum hacI. Sorun olacağını hiç sanmıyorum. Bu arada yine hatırlatayım ben Cumartesi günü direk piste gidiyorum. Orada olacağım. Gelenlerle görüşürüz.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
ok cenk abi, sen ısınma turlarını at biz gelene kadar, pistte görüşürüz
İETT MotoGP için -ücretsiz- otobüs seferleri düzenlemektedir.
Otobüsü ne yapacaz? Motosikletle gitmiyor muyuz?
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Evet motorla gidiyoruz ama motoru olmayıp gelmek isteyenler var o yuzden verdimOtobüsü ne yapacaz? Motosikletle gitmiyor muyuz?
bu arada pazar gunu hava guzel olacak
Heyecan + Hız = Moto GP
Yanılgılar..
Öncelikle birkaç yanılgıyı ve eksik bilgilendirmeyi düzeltelim:
Öncelikle aylardır Moto GP hakkındaki tüm yayınlarda sadece Valentino Rossi efsanesinden bahsediliyor ki, aslında izleyeceğimiz yarışçıların hepsi dünyanın en iyi motosiklet sürücüleri. Rossi son 5 yıla damgasını vurmuş olsa da hiçbir yarışı rahat kazanmadığını, son turda daima nefeslerimizi tuttuğumuzu hatırlatmakta yarar var.
İkincisi, NTV sadece Moto GP yarışını yayınladığı için izleyeceğimiz yarışın yaklaşık 1 saat ile sınırlı olduğu yanılgısı. Oysa Moto GP izleyeceğimiz 3 yarıştan birisi. 250cc ve 125cc Dünya Şampiyonaları ayağı da bu yarıştan önce yapılacak ve hem Moto GP kadar heyecanlı olacak hem de bu yarışlarda da izleyeceğimiz sürücülerin her biri birer yıldız. Bu arada, Moto GP kelimesi genellikle hem bu 3 yarışın bir arada olduğu organizasyon anlamında hem de eskiden adı 500 cc Dünya Şampiyonası olan ve en üst düzey mücadelenin yapıldığı son yarış için kullanılıyor. (Artık bu yarışlarda çift zamanlı 500cc motorlar yerine 990cc 4 zamanlı motorlar kullanılıyor.)
Üçüncüsü; Türkiye’deki yarış sadece Moto GP’de ikincilik mücadelesinin verileceği bir yarış olmayacak. İkincilik de önemli, ama Valentino Rossi, Michael Doohan’ın 90 lı yıllarda kırdığı bir sezonda 12 yarış kazanma rekorunu aşmaya çalışıyor. Bu sezon 11 yarış kazandı ve önündeki 2 yarışı da kazandığı taktirde bu hedefine ulaşacak. Ayrıca yine bu yarışları kazanacak olursa Doohan’ı geçerek en çok yarış kazanan ikinci sürücü olacak. Bu yüzden oldukça motive olmuş durumda.
Pazar günü bir diğer heyecanlı mücadele ise 125cc deki şampiyonluk mücadelesi olacak. Bu sezonun sürpriz isimleri İsviçreli Tomas Luthi ile Finlandiyalı Mika Kallio arasında 12 puan var. Birincinin 25 puan aldığı bir puanlama sistemi olduğunu düşünürsek Kallio’nun son 2 yarışta şampiyonluğa ulaşma ihtimali hiç de az değil.
TEKNİK KONULAR..
Kuşkusuz Okay Karacan’ın harika anlatımıyla izlediğimiz yayınlarda konuklar vasıtasıyla yeterince teknik bilgiye sahip olduğunuzu düşünüyorum. Bu nedenle teknik ayrıntılara daha fazla yer vermeyeceğim. Zaten bu yayınlardan eleştirebileceğim tek konu da aşırı teknik bilgi arasında izleyicinin kimi zaman kendini belgesel izliyormuş gibi hissetmesi ve bunun da kimi zaman yarış heyecanını soğutması.
PİLOTLAR…
Şimdi hafta sonu izleme şansı bulacağınız büyük yarışçılardan bazıları hakkında bilgi verelim. Öncelikle de Moto GP sürücülerinden bahsedelim. Bu arada, Ducati ile Eylül ayında 2 kez üstsüte Rossi’yi geçerek 1. olan Loris Capirossi, Avustralya’da çok ciddi bir kaza geçirdiği için maalesef İstanbul’da yarışamayacak.
Valentino Rossi: Bu adı son birkaç ayda duymayanınız kalmamıştır. Motosiklet dünyasının cambazı. Lakabı doktor. Rossi sadece iyi olmakla kalmıyor aynı zamanda hem dahi hem de çok sempatik. Birkaç hafta önce 7. dünya şampiyonluğunu (5’i Moto GP ve 500cc de) ilan ettiği yarış sonrası taraftarlarınca pistte düzenlenen 7 cüceler senaryosu herhalde birçoğumuzu gülme krizine sokmuştur. 3 branşta tüm zamanların en çok yarış kazanan sürücüsü. Son 5 yılın Dünya Şampiyonu. 2002’de 6 yarış üst üste kazanarak inanılmaz bir iş başardı. Rossi’nin yaşadığı ve yaşattığı en inanılmaz an ise 2004 sezonun ilk yarışını kazandıktan sonra kenara çekip hüngür hüngür ağlamasıydı. Çünkü zaferini Honda’nın mükemmelliğine bağlamak isteyenlere, sürpriz bir şekilde geçtiği zayıf Yamaha takımı ile ilk yarışında zafer kazanarak tokat gibi bir cevap vermişti. En ilginci de adının 2007’de Formula 1’e Ferrari’ye transfer olacağı dedikodularına karışması, ki bu konu Moto GP dünyasında hiç hoş karşılanmadı.
Max Biaggi: 34 yaşındaki Biaggi 90lı yıllarda 250 cc de tam 4 kere üst üste dünya şampiyonu olmayı başarmış bir isim. Tek şanssızlığı ise Moto GP’de karşısında Rossi’yi bulması. Biaggi heyecan veren bir sürücü değil ama tüm sürücüler içinde belki de en istikrarlı olanı. Ciddi bir aksilik yaşamadığı taktirde mutlaka podyum görüyor. Biaggi’nin Dünya ikinciliği pozisyonu 2 yarış öncesi garanti iken önce Katar, sonra da Avustralya’da yarış dışı kalınca bir anda 5. sıraya indi. Ancak 2. lik şansı halen devam ediyor.
Nicky Hayden: Sezonun sürpriz ismi. Kendi evinde ABD’de Edwards ve Rossi’nin önünde kazanmayı başaran Hayden son 2 yarışta aldığı puanlar ve Rossi’nin peşinden ayrılmayışı sayesinde 2. liğin en büyük adayı durumunda. Hayden henüz 24 yaşında ve Moto GP’de sadece 3. sezonu. Buna rağmen ilk senesinde Repsol Honda’da Rossi’nin takım arkadaşı olarak yarışmak ona büyük bir deneyim kazandırdı.
Marco Melandri: Henüz 23 yaşında olan Melandri, Moto GP’nin diğer bir altın çocuğu. 2002’de tam 9 zaferle 250 cc’de şampiyonluğu kazandı. 2003’te Moto GP’ye geçmesine rağmen sakatlıklardan kurtulamadı. Bu sezon takım arkadaşı Gibernau’ya daha fazla şans verildiği halde, Rossi’yi en fazla kovalayan sürücü olarak sezonun büyük kısmını 2. götürmeyi başardı. Ancak Avustralya’da son metrede! Checa’ya geçilince, aynı puana geldiği Hayden’ın arkasında galibiyet farkıyla 3. sıraya düştü. Moto GP’de en beklenmedik atakları yapan, en fazla heyecan veren sürücülerin başında geliyor Melandri.
Sete Gibernau: Michael Doohan, 1999’un 3. yarışından sonra Moto GP’yi bıraktığını açıklarken motosikletini Gibernau’ya bıraktığını ve onun geleceğin şampiyonlarından biri olacağını söylemişti. 2003’te takım arkadaşı ve Daijiro Katoh’un ölümüyle sarsılan Gibernau o sezon rekor puanla 2. oldu. Geçtiğimiz sezonu da (Rossi’nin zayıf Yamaha’sından dolayı en büyük favori olmasına karşın) 2. bitiren Gibernau bu sezon birçok yarışı bitiremediği için çok puan kaybetti. Rossi ile 2 yıl öncesine kadar iyi arkadaş olan Gibernau, 2 yıl önce bir sıralama turu esnasında yaptığı hareketle Rossi’nin tepkisi fazlasıyla çekti ve bu olay sonrası Rossi en büyük amacının Gibernau’yu engellemek olacağını söyledi. Nitekim Giberanu son turuna Rossi ile kafa kafaya girdiği birçok yarışta Rossi’nin inatla açık kapı bırakmaması sonucu pist dışına çıkarak yarış dışı kaldı.
Alex Barros: İşte gerçek bir adrenalin adamı. İstanbul’da yağmur yağarsa bence kazanmaya en büyük aday. Zira yağmur altında ondan iyisi yok. 35 yaşındaki Barros her sezon mutlaka 1 ya da 2 yarış kazanıyor. Ancak kuru pistlerde aynı başarıyı gösteremeyen Barros son yarışta geçirdiği kaza sonrası İstanbul’a gelemeyebilir. Şahsen, katılamaması halinde en fazla üzüleceğim isim olacak.
Carlos Checa: Barros kadar olmasa da Moto GP’nin bir diğer çılgın ismi. Avustralya’da yaptığı muhteşem atakla Melandri’yi son metre içerisinde geçmeyi başardı. Kimi zaman inanılmaz hızlara çıkabiliyor. Avustralya’da en fazla hıza ulaşan sürücüydü. Bu tarzı da zaman zaman ciddi kazalarla sonuçlanabiliyor.
Colin Edwards: Biaggi’nin 2 yarış üst üste finiş görememesi sonucu İstanbul’a 4. sırada geliyor Rossi’nin takım arkadaşı. 2000 ve 2002 yıllarında Superbike Dünya Şampiyonu olan Edwards 2003 yılında olay bir transferle Moto GP’ye geçtiği halde henüz bir yarış kazanmayı başaramadı. Ancak her sene biraz daha üstlere çıkıyor.
Kenny Roberts, Jr: Babası eski Dünya Şampiyonu olan Roberts 2000’de -Rossi’nin ilk senesinde- Suzuki ile Dünya Şampiyonu olarak aile geleneğini sürdürdü. Ancak devamında aynı başarıyı gösteremedi. Şu anda 12. sırada ve sadece İngiltere’de 2. olabildi.
Toni Elias: Elias alt sıralarda olmasına rağmen büyük umutlarla Moto GP’ye geçmiş bir isim. 125 cc deki başarılarından sonra korkusuzluğu ve yeteneğiyle geleceğin Rossi’si olarak görülmeye başlanan Elias, 2003 yılında 250 cc’de 4 yarışlık bir galibiyet serisinin ortasında kaza yapana kadar Şampiyonluk için mücadele etti. 2004’te Aprilla’dan Honda’ya transfer olan Elias geçtiğimiz yıl sakatlığının da etkisiyle 250 cc de büyük hayal kırıklığı yarattı. Henüz 22 yaşında olan İspanyol sürücünün gelecekte daha iyi bir takımla büyük başarılar kazanacağına kesin gözüyle bakılıyor.
Olivier Jacque: Fransızların en büyük motosikletçisi. 2000 yılında 250 cc Dünya Şampiyonu olan Jacque kimi zaman beklenmedik yarışlar çıkartabiliyor. Ancak Kawasaki’nin çıkardığı sorunlar Moto GP’de birçok yarışı bitirmesine engel oldu.
Troy Bayliss: 2001 ylının Superbike Dünya Şampiyonu. 36 yaşındaki Bayliss Moto GP’deki ilk yılında önemli başarılar kazandıysa da artık bu sporu bırakma noktasında.
250 CC
Daniel Pedrosa: 2004’ün Dünya Şampiyonu. Bu sene de Şampiyonluğunu ilan etti bile. Henüz 20 yaşında ve motosiklet dünyasının yeni yıldızlarından biri. 2003 yılında her 2 kolunu da kırmasına karşın inanılmaz bir hızla toparlandı. Muhtemelen önümüzdeki sezon Moto GP’de izleyeceğiz.
Andrea Dovizioso: İtalyanların bir başka yıldızı. Henüz 19 yaşında ve geçtiğimiz yıl 125 cc de Dünya Şampiyonu olmayı başardı. Ancak 250 cc ye iddialı bir takımla giriş yapamadı. Dikkat edilecek sürücülerden biri.
Sebastian Porto: Geçtimiz yıl Pedrosa ile nefes nefese bir Şampiyonluk mücadelesi yaptı. Arjantin’in motor dünyasındaki en büyük yıldızı. Bu sene beklenen başarıyı gösteremese de Avustralya’da Pedrosa ile harika bir mücadele verdi ve şampiyona burun farkıyla geçildi.
125 CC
Manuel Poggiali: Henüz 22 yaşında olmasına rağmen 2001’in 125 cc, 2003’ün ise 250 cc Dünya Şampiyonu. Geçtiğimiz yıl defalarca kaza geçiren ve dereceye giremeyen Poggiali bu sezon 125 cc ye geri dönmesine rağmen geçtiğimiz sezonun etkisinden kurtulamadı. En ilginci ise ülkesi: San Marino.
Thomas Luthi: Henüz 19 yaşında. Geçtiğimiz yılın büyük kısmını sakatlıkla geçiren Luthi kış testlerindeki olağanüstü performansıyla Honda’nın dikkatini çekti. İstanbul’da şampiyonluğunu ilan edebilecek bir sonuç alabilir.
Mika Kallio: 4 teker üzerinde büyük yetenek olan Finlilerin 2 tekerlek üzerindeki tek yıldızı. Bu sezon yeni takımı KTM ile büyük bir sürpriz yaparak 2. sıraya yerleşti. Hala şamiyonluk umudu sürüyor.
Burada sadece en dikkat çekici sürücülere yer verebildim. Ancak izleyeceğimiz sürücülerin tamamı motor sporlarının en büyük yetenekleri. Çoğu zaman nefesinizi tuttuğunuzu faketmeyeceksiniz bile. Özellikle yeni bir pist olması ve daha henüz hiçbir sürücünün bu piste çıkmamış olması heyecanı ve bilinmezliği daha da arttırıyor.
Kaan Tunç Bilek
Skullhunter, flood mesaj atma kardesim
baron985,
+ Şikâyetler için... info@motosiklet.net
Skullhunter, mudur bu buna konus diyosun yani
bugün biletlendim beyler cumartesi pazar ordayım görüşürüz plakam 34 -nau 92
Bizde ordayiiiiiiiizzzzzzzzzz
Ama daha biletlenip biletlenmedigimizi bilmiyorum!
Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
Şuheda fışkıracak toprağı sıksan, şuheda!
Canı, cananı, bütün varımı alsın da hüda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.
::pembe:: ::pembe:: ::pembe::
bende hatunu ikna etmeye çalışıyorum yokssa yalnız gelicem yine :(
arkadaşlar, kasklar için ne düşünüyorsunuz ? o kadar saat elimizde mi kalacak ?çantası olmayanlar ve sele altına sığmayanlar için söylüyorum.
başına geçirip öyle seyretcen gp'yi .
eger otopark güvenliyse motoru direğe bağlamak için kullandıgımız zincirlerle kaskı direğe bağlarız ...
Colakoglu,
aklınla bin yaşa ! ben de bir çare bulamazsam daha aşağıda ve arka tarafta bir yerlere sokmak zorunda kalacam diye korkuyordum ! iyi fikir içimi rahatlattın.
distinto,
zinciri açamazlarda kaskı açarlar!
ledo,
motoru koyduğumuz yerde direğe bağlamayız, açık alanda yarışı izlediğimiz yerde uzaktan bakınca görebileceğimiz gerekteğinde müdahale edebileceğimiz bir direğe bir zincirle tahmini 7-8 kask bağlayabiliriz...elde taşımaktan iyidir...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)