Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

..::[İZMİR-MT]..:: 19 Aralık Bayramlaşmak İçin İnciraltı GURME RESTORAN dayız

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı kumita45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazık demi marş dinamosununda canı var nasıl çevirsin adammmm...

    abi zaten bende o yağdan kaoymayacağımmm....senin kullandığını kullanmak bana yola çıktığımda daha bir güven verirrr...

    peki abi 5000 mi gidiyorsun bu yağ ilee...

    Ne 5000 i lem.... 8000 olduk......
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    APV41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ SV 650
    Motor Yağının Görevi Nedir?
    Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamıüzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayıazaltır, bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığıanlamına gelir. Motor yağıiçerdiği deterjanlar vasıtasıile motoru temizlemeye yardımcıolur, pasa karşıkorur ve aynızamanda silindirlerin çevresindeki aşırısıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcıolur.

    Mineral Yağlar
    Mineral yağlar yıllardır kullanılmakta olan klasik yağlardır. Yeraltındaki bildiğimiz petrolün distile edilmesinden sonra deterjan, viskozite geliştirici ve aşınma önleyici birtakım katkılar eklenmek suretiyle üretilirler. Fiyatlarıgenelde ucuzdur ve ortalama bir performans sunarlar.

    Sentetik Yağlar
    Sentetik yağlar laboratuvarlarda çeşitli kimyasal işlemler sonucunda kimyagerler tarafından üretilen yağlardır. Fiyatlarımineral yağlara oranla daha pahalıdır ancak hem daha iyi performans, hem daha uzun süreli kullanım sunarlar. Termal dayanıklılıklarıfazladır. Yağlama görevlerini daha uzun süreler yerine getirirler ve çok daha fazla sıcağa dayanabilirler.

    YarıSentetik Yağlar
    Yarısentetik yağlar bu ikisinin karışımıdır ve hem fiyatları, hem de sunduklarıperformans bu iki yağın arasındadır. Genellikle %70-80 mineral yağa %20-30 sentetik yağ karıştırılmak suretiyle elde edilirler.

    Viskozite ve Viskozite Endeksi Nedir?
    Viskozite basit şekliyle bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcıolduğunu göstermek için de Viskozite Endeksi kullanılır. Genellikle bir yağ kalınsa viskozitesi yüksek, ince ise viskozitesi düşüktür. Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. Rakam düşükse yağın viskozitesi düşük, yüksekse viskozitesi yüksektir. Vizkozite endeksi aynızamanda bir yağın belirli koşullar altında nasıl davranacağınıda gösterir. Çok yüksek viskoziteli bir yağ (Ör: 50) özellikle düşük sıcaklıklarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayabilir, hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir. Çok düşük viskoziteli bir yağ ise (Ör:0) özellikle aşırıyüksek sıcaklıklarda çok fazla incelerek koruma özelliğini yitirebilir.
    Tek Viskozite ve Multi-Viskozite Yağlar
    Hizmet ettikleri sıcaklık aralığıbakımından yağlar ikiye ayrılır: Tek viskozite ve çok viskoziteli (multi-viskoziteli) yağlar. Tek viskoziteli yağlar hava sıcaklıklarının daimi olarak sabit olduğu durumlara uygundur, dolayısıile bu tür yağlar hem yaz, hem kışkullanımına uygun değildir

    (Ör: 20W-50 değil de sadece 50W) . Zaten bugün bir benzin istasyonuna gidip herhangi bir marka motor yağıalmaya kalktığınızda hepsi multi-viskozite olacağından, isterseniz hemen bu tip yağlara geçelim.Günümüzde araçların tamamına yakınında kullanılan multi-viskozite yağlar ise yapıolarak değişken hava koşullarında hizmet etme özelliğine sahip olduklarından hem yaz sıcağında, hem de kışın soğuğunda kullanılabilirler. Kalın bir yağ soğuk hava koşullarında jelleşecek ve görevini tam olarak yerine getiremeyecektir. İnce bir yağ ise soğukta rahat akacak, ancak yüksek sıcaklıklarda motor ile silindir arasındaki film tabakasıincelecek, ya da kopacaktır. Sonuçlarınıdüşünün.. Tek viskoziteli yağların bu dezavantajlarıüzerine ince bazlıbir tek viskozite yağa çeşitli polimerler eklenmek suretiyle multi-viskozite yağlar üretilmiştir. Eklenen bu polimerler sayesinde multi-viskozite yağlar kışın soğuğunda yada ilk çalıştırma esnasında görev yapabilecek kadar ince, yaz sıcağında güvenebileceğiniz kadar da kalındırlar. İkisi aynıanda saçma, belki de inanılmaz geliyor değil mi? Nasıl olduğunu makalenin ilerleyen paraglaflarında okuyabilirsiniz.. Çok basit.

    Multi-Viskozite Yağların AvantajıNedir?
    Tek viskoziteli bir yağın akıcılığıher sıcaklıkta aynıdır. Çok viskoziteli yağlar ise tek viskoziteli yağlardan farklıolarak kendilerini değişen sıcaklıklara adapte ederler. Çok viskoziteli bir yağ tek viskoziteli bir yağa oranla soğuk havalarda daha akıcı, yüksek sıcaklıklarda ise kesinlikle daha kalın ve güvenlidir.Bu, aynızamanda şu anlama da geliyor: Otomobilinizi belirli bir süre için kullanmadığınızda motor yağıkartere doğru süzülecek ve tekrar çalıştırdığınızda çok kısa bir süre için dahi olsa, motorunuzun tüm parçalarına ulaşmasıiçin belirli bir süre geçecektir. Çok viskoziteli yağlar soğuk havalarda tek viskoziteli yağlara oranla daha akıcıolduklarından motorun içerisindeki parçalara daha çabuk ulaşırlar, böylelikle ilk çalıştırma anındaki motor aşınmalarıdaha azdır.Çok viskoziteli yağlar tek viskoziteli yağlara oranla %1,5 ila %3 arasında yakıt tasarrufu sağlarlar. Çok viskoziteli yağlar hem düşük, hem yüksek sıcaklıklarda daha fazla koruma sağlarlar.Multi-Viskozite Yağların Çalışma PrensibiYağ kullanımında sorun şudur: 10W kadar ince bir yağ kullanırsak yağ oldukça ince olduğundan ne ilk çalıştırma anında, ne de soğuk havalarda akıcılık açısından bir problem yaşamayız. Peki hava oldukça sıcaksa, ya da motor ısısıson derece arttığızaman ne olacak? Gidip hemen yağımıdeğiştireceğiz? İşte bu problemi çözmek için üretim aşamasında diğer birçok katkıyla birlikte multi-viskozite yağlara “viskozite geliştirici” katkımaddeleri eklenir. Yağ yine aynıyağdır, 10W bazlıbir yağ.. Ancak, eklenen polimerler sayesinde ısındığında örneğin 40 viskoziteli bir yağ gibi davranır, böylelikle sıcak hava koşullarında da görevini yerine getirir. Nasıl mı?

    Eklenen polimerleri kimyasal olarak yağ soğukken içinde bağımsız olarak yüzen toplar olarak düşünün. Yağ ısındıkça bu polimerler çözülmeye ve uzun zincirlere dönüşmeye başlarlar, ve böylelikle yağın incelmesini önlerler. Ondan sonra dalga geç “alt tarafıpolimer”... Nereye dalga geçiyosun? Öhö.. Eee. Evet, ne diyordum, birleşirler ve böylelikle ne olur efenim? Bir yağın içinde iki yağ... Yağınız 10W-40 ise soğukta 10W gibi ince, sıcakta ise 40 viskozite yağ kadar kalın gibi davranır. Burada önemli olan viskozite aralığınıseçerken kışın tahmini en soğuk, yazın ise tahmini en sıcak derecesine dikkat etmektir. 10 bazlıbir yağı10W-30 yapmak için daha az, 10W-40 yapmak için daha fazla polimer eklemek gerekir. E, asıl yağlamayıyapan polimer değil de yağ olduğuna göre, neden gereksiz yere içerisinde daha fazla polimer olan bir yağ kullanalım? 10W-30 idare ediyorsa neden 0W-40 gibi.. Yani şu saçma: “Abi, var ya en iyisi Mobil 0W-40’mış”.. Böyle birşey yok arkadaşlar. Bu bana iyi gelir de, sen Antalya’nın sıcağındasındır, kışlarıAntalya -40 derece mi 0 bazlıyağ kullanılsın? Viskozite aralığıtavsiye üzerine değil, kesinlikle ve kesinlikle içerisinde bulunulan iklime göre seçilmelidir. Tavsiyeyi aynıildeki arkadışınız yapıyorsa ayrı.. Her bir viskozite aralığıiçin tek tek olmasa da, isterseniz genel bir görüşoluşturmasıaçısından aşağıda en bilinen viskozite sınıflandırmalarınıverelim. Bunlardan en ayrıntılıve en bilineni SAE’ ninkidir, yani şu hep konuşulan 10W-30, 20W-50 gibi.. Ancak SAE derecelendirmesinde hangi viskoziteyi seçeceğinizden emin olamıyorsanız, kutunun üzerine bakıp daha basit olan API, ya da ondan da basit olan ACEA sınıflandırmasına göre de seçim yapabilirsiniz. (Bakın diyorum ama, du bakıyım var mı? Eveeet.. Yağımızıelimize alalım.. Ne diyor? Shell Helix Ultra SAE 5W-40, API SJ/CF, ACEA A3/B3.

    Viskozite Derecesini Seçmek
    En bilinen viskozite sınıflandırmalarışunlardır:SAE (Society of Automotive Engineers) sınıflandırmasıSAE sınıflandırmasıdiğerlerinden farklıolarak yağıdüşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla bir miktar daha ayrıntılıolduğu söylenilebilir. Ancak en bilinen ve en çok kullanılanıolmasısebebi ile, ilk sırada

    SAE sınıflandırmasınıinceleyelim.
    SAE sınıflandırmasında derece “W” harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kışanlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W-40’taki “10W” gibi. Bu, aynızamanda yağın baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asıl viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynızamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcıolacağınıve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağınıda gösterir.İkinci rakam yağın yüksek ısıviskozitesini verir. 10W-40’taki “40” gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.

    API (American Petroleum Institute) Sınıflandırması
    Sınıflandırma iki harf ile yapılır. İlk harf yağın benzinli (S) veya dizel (C) motorlardan hangisine uygun olduğunu, ikinci harf ise yağın aynıgruptaki performans değerini gösterir. Performans sınıflamasıher iki grupta da A en düşük olmak üzere benzinli motorlar için A-J arası, dizel motorlar için ise C-F arasıyapılır.Benzinli motorlarda: (min.performans) SA..SB..SC..SD..SE..SF..SG..SH..SJ (max.performans)Dizel motorlarda: (min. performans) CA..CB..CC..CD..CE..CF (max.performans)Eğer yağ kutunuzun üzerinde “API SJ/CF” şeklinde bir ibare görürseniz bu, yağın hem benzinli, hem de dizel tüm motorlarda kullanılabileceği (Ferrari dahil) anlamına gelir.<

    b>ACEA (Association of European Car Manufacturers) Sınıflandırması
    Sınıflandırma bir harfi takip eden bir rakam ile yapılır (A3 gibi). ACEA standardıiki kategoriye ayrılır. Birinci kategori yağın hangi motorda kullanılabileceğini açıklar:Benzinli motorlar için A Dizel otomobil motorlarıiçin B Dizel kamyon motorlarıiçin C Yağın performans seviyesini ise takip eden rakam belirler:Yakıt ekonomisi için 1 Genel amaç için (ortalama seviye) 2 Yüksek performans için 3 Örnegin A3 benzinli motorlar için yüksek performanslıbir yağı, A1 benzinli motorlar için ekonomi amaçlıbir yağıtanımlar.Viskozite konusunda yapacağınız seçim sıcaklık, otomobilin üzerindeki kilometre, piston aralıklarıve kullanım şartlarıgibi birçok değişkene bağlıolmakla birlikte, genel kural olarak viskozite aralığınıçok açmadan mümkün olan en ince yağıkullanmak en iyisidir. Çok kalın yağların da sürtünmeyi arttırdığıbir gerçektir. En ince derken, akla 0W-40 gelebilir, ancak bulunduğunuz iklimde hava kışmevsiminde -18 derecenin altına düşmüyor, yaz mevsiminde de aşırısıcaklar yoksa neden 0W-40 yerine 10W-30 olmasın? Burada seçim tamamıyla size kalmıştır. Bir yağ kutusunun içinde katkımaddesi ne kadar az ise o kadar iyidir, 0W-40 alırsınız, içerisinde fazla fazla katkımaddesi vardır, ya da 10W-30 alırsınız, içindeki gerçek yağ oranıo kadar fazladır. Sadece bazı0 yerine 10 olduğu için diğerinden biraz daha kalındır. Aslında bu seçimi yaparken kilometreyi de hesaba katmakta fayda var. 0 km. bir arabada ince yağ, 100.000 km.’deki, yada daha eski teknolojili bir arabada daha kalın yağ kullanımımantıklıolabilir. Yeni bir arabada piston aralıklarıdaha incedir, dolayısıyla ince yağ kullanımıhem sürtünmeyi azaltmasısebebiyle, hem de aralıkların zaten dar olmasından ötürü mantıklıdır. Ancak 100.000 km.yapmışbir motorda aralıklar fazlasıyla açık olacağından nispeten daha kalın bir yağ kullanmak mantıklıbile olabilir. Böylelikle yağ sızıntılarınıbile önleyebilirsiniz. 20W-50 mesela..

    Değişik Tip Yağların Karıştırılması
    Sentetik yağların yarısentetik olanlarla hatta mineral yağlarla uyumlu olduğunu söyleyenler olabilir, ancak yağ kaçırma problemleri yaşamamak ve motorunuzun nihai performansıaçısından başlangıçta bu tipten birini seçmenizi ve kesinlikle değiştirmemenizi tavsiye ederim. Mineral yağların içerikleri sentetik olanlardan farklıdır, ve mineral yağ emmişcontaların sonradan özellikle daha ince olan sentetik yağa geçildiğinde yağ kaçırabilmeleri olasıdır. 250.000 km sorun çıkarmadan çalışmışmotorların, bu kilometrede mineralden sentetik yağa geçildiğinde kaçırmaya başladığına da rastlanılmıştır. Bunda sebep büyük olasılıkla sentetik yağa geçişöncesi motoru belirli bir süre rolantide çalıştırmak sureti ile temizleme amaçlıkullanılan ince yağın motor içinde zamanla birikip artık sızdırmazlık görevi gören kalıntılarısilip süpürmesi ve bunlarıda temizlemesidir. Buradan şu sonucu çıkartabiliriz: Arabanız yeniyse ve mineral bazlıyağ kullanıyorsanız temizleme amaçlıyağıuyguladıktan sonra sentetik yağa iç rahatlığıyla geçebilirsiniz. Hatta 5W-40 gibi bir viskozite aralığıseçip mecbur kalmadıkça bunu bile değiştirmemek en iyisi. Çünkü bunun değişmesi kesinlikle yağın kalınlığının da değişmesi anlamına gelir. Ancak ve ancak arabanız çok fazla km. yaptıysa bir miktar daha kalın yağa geçin. Yukarıdaki örnekte kalın bir mineral yağdan çok ince bir sentetik yağa geçişsonrasıda kaçırma oluşmuşolabilir. Çünkü 250.000 km. yapmışbir motorda aşınma çok fazla olacağından belki de suç ince yağ seçiminde.

    Yağ KatkılarıYararlımı?
    Günümüzde hepsi de birbirinden mükemmel olduğunu iddia eden bir çok yağ katkısısatışa sunulmuştur. Özellikle televizyonda gece yarısıreklam kuşaklarınıistila eden bu ürünler gerçekten işe yarıyor mu?Şimdi şunu düşünelim: Shell, Mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formülleri bulamıyorlar da yağ katkısıüreten firmalar mısadece bu sihirli formüllere sahip?Aynışey otomobil üreticisi firmalar için de geçerli. Eğer bu mucize katkılar gerçekten motor gücünü arttırıyor, ya da en azından yakıt tüketimini azaltıyorsa neden otomobil üreticisi firmalar her otomobil başına bir kutu da bu katkılardan eklemiyorlar?Üçüncü olarak, bu mucize yağ katkılarından hiç biri tanınmışyağ üreticilerinin markasınıtaşımamaktadır. Sonuç olarak, yağ üreticisi firmalar en iyi karışımıelde edebilmek için zaten her yıl milyonlarca dolar harcamaktadır. Dolayısıyla yaptıklarıbu harcamanın sonucunu diğer ufak firmalardan daha iyi aldıklarına emin olabilirsiniz. Ayrıca zaten kaliteli bir yağ, üretim aşamasında 10’a yakın katkıile zenginleştirilmektedir. Bunların neler olduğunu ve görevlerini makaleyi daha fazla uzatmamak için yazmıyorum. Ancak deterjanlar, pas önleyiciler, aşınma azaltıcılar, antifriz vs. örnek verilebilir. Yani, kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkılarızaten fazlasıyla vardır. Öyle ise ne olduğunu bilmediğimiz katkılara neden para ödeyelim? Üstelik motora bırakın yararlıolmayı, zarar verme ihtimalleri varken.. Bu zarar iki türlü olabilir: Birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkıekliyor ve bu maddenin oranınıaşırıderecede arttırıyorsunuzdur, ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuzdur, bunun da sonuçlarıiyi olmayabilir. İsterseniz piyasadaki yağ katkılarının içinde genel olarak en çok bulabileceğiniz iki maddeyi inceleyelim:

    TeflonKimi yağ katkılarıbaşlangıçta işe yarıyor gibi görünse de, Teflon gibi partiküller içeren katkılar zamanla yağ filtresini tıkayabilirler. Yağ filtresinin tıkandığınıgösteren bir uyarıışığıda olmadığına göre... PTFE’yi keşfederek Teflon’un patentini elinde bulunduran DuPont şirketi bile “Teflon içten yanmalımotorlarda yağ katkısıolarak kullanılmaya uygun değildir” açıklamasınıyapmıştır. Tabi bu açıklamayıyağ firmalarından aldığıyüklü rüşvet karşılığında yapmadıysa... Biz, gerçeği açıkladığınıvarsayalım.

    Çinko
    Diğer bir çeşit yağ katkısıise çinko içerenlerdir. Çinko genelde tüm motor yağlarında motordaki aşınmaya karşıkoruyucu madde olarak bulunmakta ve motorda metal-metale temas eden yüzeylerde koruma görevi görmektedir. Normalde sık karşılaşılmayacak bir durum olan metal-metale sürtünme anında koruyucu görev görmesi için bilinen tüm markaların yağlarızaten çinko içermektedir. O halde neden daha fazlasınıekleyelim? Motor yağına eklenen daha fazla çinko daha iyi koruma sağlamayacak, sadece metal-metale temas aşırıderecede fazlaysa korumanın süresini uzatacaktır. Yağınıza daha fazla çinko içerikli yağ katkısıeklemek silindir valflerinde kalıntıoluşturmaktan ve bujilerinizde ateşleme sorununa sebep vermekten başka bir işe yaramayacaktır, inanın.<

    b>Motor Yağıile Yakıt SarfiyatıArasındaki İlişki Nedir??
    Bir yağın viskozitesi yağın kendi içsel sürtünmesiyle bağlantılıdır. Bir yağın viskozitesi ne kadar yüksekse, yani kalınlığıne kadar fazlaysa, sürtünme o kadar fazla olacaktır. 20W-50 yağ yerine 0W-30 viskoziteli bir yağ kullandığınızda sürtünme daha az olacaktır. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi, yağ seçiminde asıl etken sizin sürtünmeyi nasıl istediğiniz değil, bulunduğunuz iklim şartlarıolmalıdır. Gereksiz yere çok ince yağ kullanmayın. Aklınıza benim aklıma gelen şey geldi mi acaba merak ettim? Eğer bir yağ ne kadar ince ise sürtünme o kadar az ise?... ve eğer drag yarışına katılacaksanız? Yağınız kalın ise ayvayıyediniz.

    Koyu Renk (Kirli) Yağlar Motordaki OlasıProblemlerin Habercisi mi?
    Kirli, yahut koyu renkli yağ kesinlikle motordaki olasıproblemlerin habercisi değildir. Aksine iyi bir işarettir. Kirli yağ, yağın görevini yerine getirdiğinin kanıtıdır: Motor veya her ne ise, artıklarıtoplayıp motorun belirli kesimlerinde takrar toplanmamak üzere onlarıkendi içinde biriktiriyor demektir. Zaten yağınızıve yağ ile birlikte filtrenizi de değiştiriyorsanız sorun yok demektir.

    Motor YağıSeviyesi Kontrolü
    Doğru bir okuma için öncelikle otomobilinizi düz bir zeminde parkedip en az 5dk. olmak üzere yağın süzülmesini bekleyin. Yağ çubuğunu çıkarıp bir bez ya da kağıt mendil ile silin. Yağ çubuğunu yerine yerleştirip birkaç saniye bekleyin. Yağ seviyesini okumak üzere tekrar çıkardığınızda büyük bir ihtimalle MIN ve MAX seviyeleri arasında, genellikle de MIN seviyesine yakın olacaktır. Her seferinde çok fazla olmamak sureti ile ve yine her defa kontrol etmek sureti ile MAX seviyesine yaklaşıncaya kadar yağ ekleyin. Kesinlikle MAX seviyesini geçmeyin. 1600 cc. hacimli bir motorda genellikle 1 lt.’lik yağın yarısıyeterli olacaktır. Belki biraz fazlası.. Ancak kutunun dibinde çok az dahi kalmışolsa, “bunu taşıyacağıma ekleyeyim, MAX seviyesini biraz geçiversin, ne olacak?” mantığıyla kalan yağıda eklemeyin. Motorun performansına göre birkaç hafta, en geç bir ay sonra zaten elinizde kalan yağ miktarıkadar eksilme olacaktır. Daha sonra ekleyin, en iyisi... Çubuğu yerine yerleştirdikten sonra motor yağ kapağınıkapatmayıunutmayın. Periyodik yağ seviye kontrolleri her 2000 km.’de bir yapılabilir. Ancak en iyisi herkesin kendi istatistiğini tutması. Yağ eksiltme; motor performansı, motorun üzerindeki km. ve bakımıyla alakalıolduğu kadar aynımodel ve yaşa sahip otomobillerde sürücülerin kullanım tarzından kaynaklanan farklılıklar olmasıda doğaldır. Bu sebeple isterseniz ilk birkaç sefer ortalama bir km. belirleyin, ve kontrollerinizi kendinize özel aralıklarla yapın.

    Sonuç
    Her yağ, mümkün olan en yüksek performansıvermek üzere formüle edilir. Bu sebeple, yağınız zaten kaliteli ise hiç katkıeklememek, yok kaliteli değil ise de katkıya para vermek yerine yağıdaha kaliteli seçmek en iyisi. Sadece gidip otomobilinize göre raftaki en kaliteli yağıalın, ve mümkün olduğunca markadan markaya, mineralden sentetiğe, değişik viskozitelere geçmeyin. Katkıya para vermek yerine motorunuzu ilk çalıştırdığınızda kalkışöncesi 15 sn. rölantide çalışmasına izin verin. Böylelikle tek bir kutu katkıalmadan motor ömrünüze belki de fazladan bir 100.000 km. ekleyebilirsiniz. Performans ihtiyacınız ne ise, ona uygun bir yağ seçin. Evet, sentik yağlar mineral yağlara oranla hatırısayılır derecede pahalıdırlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sağladıklarıkoruma da mineral yağlara oranla çok daha fazladır. Mümkün olan en dar viskozite aralığınıseçin. Daha genişviskozite aralığıdaha fazla polimer demektir ve daha fazla polimer de motorunuz için iyi değildir. Ör: 10W-30 ve 10W-40. 10W-40, 10W-30’a göre daha fazla viskozite aralığına sahiptir. Her iki yağın da soğuk havadaki akışkanlıklarıaynıdır, ancak 10W-40 viskoziteli yağa sıcak koşullarda daha performanslıolabilmesi için daha fazla polimer eklenmiştir. Bulunduğunuz iklimde yazlar aşırısıcak değilse ve motorunuz aşırıperformanslıdeğilse neden kullanılsın? Piyasada bulabileceğiniz en ince bazlıyağıdeğil, bulunduğunuz iklimin kurtardığıen ince bazlıyağıseçin. Yani, ince derken, yok yere 0W bazlıyağ seçmeyin, 15W baz kurtarıyorsa 15W baz, emin olamayıp fazla güvenemiyorsanız, 10W baz... Ör: 10W-40 ile 20W-50 aynıaralığa sahiptir, ancak 20W-50 de baz 10W-40’tan daha yüksek olduğundan (10 yerine 20) daha az polimer eklemekle de görevini yerine getirir. Her yağ değişiminde yağ filtrenizi de mutlaka değiştirin. Yağ filtresi motorun içinde dolaşan yağ içerisindeki kir ve metal parçacıklarınıtutma görevini yerine getirir. Eğer yağ filtresi tıkanırsa, motordaki bir bypass valfi yağın tekrar akmasınısağlar. Tabii ki kirli yağın. Otomobilin gösterge panelinde de tıkanmışyağ filtreleri için bir uyarıışığıolmadığına göre, en iyisi çok da pahalıolmayan bu parçayıher yağ değişiminde değiştirmektir. Kilometre az yapılmışolsa dahi en azından her sene yağ değiştirmek gerekir.
    MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
    nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
    CENGOMOTO

  3. #83
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Hah..Buyur burdan yak..........

    Bu kadar yazmaya özenmiş adamlar ama soğuk veya sıcak iklimlerde, Çalışma koşullarında (şehiriçi-şehirdışı) , Veya meslek guruplarına (kuryelik v.s) hiç değinilmemiş.....

    Bunlar sadece fabrikasyon veriler...Olması gereken şartlar..... Ama hiç birimiz bu şartlarda çalıştırmıyoruz ki?....

    Onun için bazı kişilerin tecrübelerine güvenmek zorundayız.... Ben de öyle yaptım...

    Ve bir bayramşama topiğinin içine yağ sıkan bu apv5841 adlı arkadaşımızın tekeri yağa bulaşşsın.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  4. #84
    kumita45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ne 5000 i lem.... 8000 olduk......
    yokk gariiii.......
    asla bitmeyen aşk motosiklet aşkıdır

  5. #85
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı kumita45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokk gariiii.......
    Normali aslında 10.000 miş..... Ama içim elvermedi.... Biraz erken olcak ama?.....

    Yağ filtresini değiştirmeyeceğim...O kadar erken olsun.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #86
    APV41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ SV 650
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ne 5000 i lem.... 8000 olduk......
    8000 km lik motorcudan bu kadar motorcu olur işte ( siz yinede onu dinleyin vardır bildiği adamın 7000 kusur mesajı var boş değildir )
    MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
    nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
    CENGOMOTO

  7. #87
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı APV41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    8000 km lik motorcudan bu kadar motorcu olur işte ( siz yinede onu dinleyin vardır bildiği adamın 7000 kusur mesajı var boş değildir )
    Yağ değiştirme km si len.....

    Ankarada olsam 8000 i 2 ayda yapardım....Hatta daha kısa..... Burda 5 ay oldu yawwww.....

    Neyse ben yatar......

    Yarın da buji tavsiyesiyle aranızda olmak üzere hoşçakalın.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #88
    APV41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ SV 650
    ne kızıyon abi ya İYİ BAYRAMLAR
    MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
    nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
    CENGOMOTO

  9. #89
    kumita45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Ewet Bende Yatarrr.....iii Gecelerrr...
    asla bitmeyen aşk motosiklet aşkıdır

  10. #90
    mehmetcalli35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2007
    Şehir
    Bornova/İZMİR
    Motosikleti
    Aprilia RS 125 & Mz 301 Fun & Presto 150t
    Offf be ne topic olmuş be.19 aralık bayramlaşma ve teknik problemlere çözüm bulma buluşması gibi bişey olmuş Ben 1500-2000 km arası değiştiriyorum yağı.Ama motorun aldığı yağ kapasitesi zaten topu topu 750 ml

  11. #91

    Üyelik
    13 Aralık 2006
    Şehir
    akhisar
    Motosikleti
    PARASI HAZIR :) İZİNE GELİNCE CBR 600 F OLACAK
    slm mte ailesi ben istanbul alemdag kıslasında vatani görevimi yapıyorum bütün mt ailesini nice bayramlar dilerim asker
    bu uzun süre geceyi aydınlatmaya yetmeyecekse gökteki ay,geciken şafak, bir bozkurt uluması ile sökecektir.


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler