3 Haziran Motosiklet İleri Sürüş Eğitimi Kemal BERKER Önderliğinde
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar;
20 Mayıs Pazar Günü yaptığımız Eğitim sonrasında bir eğitim daha yapmaya karar verdik. Bu arada bu eğitimler talep oldukça devam edicektir.Yine gelen talepler doğrultusunda bu eğitime katılmak isteyen arkadaşlar için eğitim detayları aşağıda mevcuttur.
Katılmak isteyen arkadaşlar ;Dilerlerse buradan kayıt yaptırabilirler veya
gelisim@gelisimsurucu.com'a ad soyad bilgilerini gönderirlerse kayıt yapılacaktır...
Tarih : 03 Haziran 2007 PAZAR
Başlama Saati : 08.00-17:00
Süre : 8 Saat
Yer : AutoDrom veya Formula helikopter pisti
Eğitmen : Kemal Berker ADAC - İleri Sürüş Teknikleri Eğitmeni.
Sponsor : Gelişim Sürücu Kursu
Fiyat: 75 ytl
Kontenjan: 10 kişi (Talebe göre ilave grup açılabilir)
Programın Kalitesi
Yabancı dil bir kelime olan "kalite" dilimize vasıf, nitelik şeklinde, ama aynı zamanda da kıymet ölçüsü biçiminde çevrilebilir.
Bu bölümde "Motosiklet Eğitimi Programı"nın kalitesini tarif ederken her iki anlam da bizim için önemli olacaktır. Programın vasıflarını, daha uygun bir tabirle "normlarını" mümkün olduğunca açık tanımlamak istiyoruz. Bu normların trafik güvenliği açısından yüksek bir değer seviyesine sahip olmaları gerekmektedir.
Programın kalitesinin tanımlanmasının yanında, hedeflenen kaliteye pratikte de ulaşılmasını sağlayacak kriterler türetmeye çalışacağız.
Genel Amaçlar
Risk Telafisi Teorisi
Buna göre insan bir ısıtıcıdaki termostat gibi çalışır. Termostatın belli bir görevi vardır, diyelim ki bir odada 20 C 'lik bir ısıyı sağlamaya çalışmak. Eğer termostat odanın ısısının sadece 19 C olduğunu farkederse sıcak su akışı için gerekli sübabı açar. Oda sıcaklığının 21 C'ye yükselmesi durumundaysa tekrar kapatır. Bu durumu motosiklet süren insanlara uyarladığımızda: Eğer motosiklet sürücüsü bir durumdaki riski çok düşük buluyorsa gaza daha da basar - riski yüksek bulduğu taktirdeyse gazdan ayağını çeker, ta ki doğru bir orta nokta, bir norm bulana değin. Bu noktada akla gelen soru, bu normun nereden çıktığıdır. Katılımcılarımıza ne şekilde bu otoritelerce kabul edilmiş risk etkileşimini oturtabiliriz?
Bir başka soru ise, motosiklet sürücümüzün kendi risk normlarındaki bir sapmayı hangi kesinlikle algılayacağıdır. Sürücü riski ne kadar ciddiye almaktadır?
"Tehlikeye yönelen, onun içinde ölür."
İşte amaçlarımız - onlara ulaşmak için çaba göstermeliyiz
Motosiklet Güvenli Eğitimlerimiz (MGE) ADAC ( Allgemeine Deutsche Automobil-Club www.adac.de ) müfredatına bağlı kalınarak verilmektadir.
Almanya'da güvenli sürüş konusunda eğitim veren en üst seviye kuruluş olan ADAC, eğitim veren kurumların üst çatısı DVR'a (Deutscher Verkehrssicherheitsrat e.V.) bağlıdır. (www.dvr.de)
DVR'nin "Motosiklet Güvenlik Eğitimi" çalışma grubu "MGE'de minimum gerekenler" adı altında aşağıdaki amaçları kabaca listelemiştir:
Trafik güvenliği
Tehlikeleri tanımak, onlardan sakınmak ve onları yenmek
Sürücüyü ayarlamalar konusunda bilinçli hale getirmek
Ayarlamalar konusunda gerekli etkilemeleri yapmak
Aşağıdakilerin gerçekçi değerlendirmesini yapmak
Kendi yeteneğini / Yola çıkabilirliğini
Fiziksel sınırları
Aracın gücünü
Sürüş motivasyonunu
Duruma bağlı olarak değişen dış etkileri
Pratik eğitimin yansımaları
Sürüş yeteneğinin kuvvetlendirilmesi
Acil durum manevralarına ana hatlarıyla hakim olunması
Otomasyon eklentilerinden haberdar olmak
Başarılı stratejilerin (teknik /fiziksel /insani) sınırlarını belirlemek
Grup seyrinin katlanılabilir hale gelmesi
Sürücülerin koruma kıyafeti konusunda bilinçlendirilmesi
Araç kontrolüne hazırlığın teşvik edilmesi
Bu genel amaçlar MGE'nin (Motosiklet Güvenlik Eğitimi) saf bir bitirme kursundan daha fazlası olduğunu açıkça göstermektedir. Sürüş yeteneğinin düzeltilmesinin yanında katılımcıların düşünce ve hislerine dayanan bazı amaçlar da güdülmektedir.
Kurs Katılımcıları
Standart bir kursta bir kurs yöneticisine en fazla 12 katılımcı düşebilir (ADAC Motosiklet Eğitimi'nde bu rakam max. 10'dur).
Katılımcılar arasında verimli bir düşünce alışverişi yaşanabilmesi için en az 4-6 arası katılımcı gereklidir.
Bir MGE'ye katılabilmenin önkoşulu, katılımcının sürdüğü ve sokak trafiğine girmesine izin verilmiş olan araca ait geçerli bir sürücü ehliyetidir.
Organizasyon
Kurs -verilen aralar da dahil olmak üzere- en az 8 saat sürer.
Pratik sürüş çalışmaları için açık trafiğe kapalı ve kullanıma bir engeli olmayan çevrelenmiş bir sahada yapılır.
Dersler ve verilen aralarda gazoz, kahve, çay gibi serinleticilerin yanısıra karbonhidrat takviyesi yapan içecekler de hazırda bulunmaktadır.
Müfredat
Güvenli bir trafik seyri, hiç kuşkusuz teknik bir araç olan motosikleti kullanabilme yeteneğine bağlıdır. Bu konudaki ilk adım sürüş okulu eğitimidir ve ehliyet sınavı ile de belgelenmiş olur. Ancak çoğu zaman bazı şeylerin düzeltilmesi gereklidir. Debriyaj, gaz, fren ve gidon ayarları ve birbirleriyle koordineli bir şekilde çalışmaları esas itibarıyla asla tam doğru olarak öğrenilmez. Birçok katılımcı zaten kendilerini bazı konularda eksik hissettikleri ve uzun zaman sonra motosiklet kullanmaya tekrar başladıkları için araca tekrardan vakıf olmak amacıyla kursa gelmektedir.
Standart Kurs
Kursun Açılışı
Tanışma
Teknik Kontrol
Isınma
Gidon Kullanımı
Yavaş ve Stabilize Sürüş
Slalom
Çalım Tekniği
Düz Seyirde Yön Değiştirme
Daire
Viraj Içinde Yön Değiştirme
Frenleme
Tek Tekerlek Frenlemeleri
Ani Frenlemeler
Kalan Hız
Frenleme ve Gidon Kullanımı
Frenleme ve Yön Değiştirme
Virajda Frenleme
Kurs Sonu
Koruma Kıyafeti / Kaskın Çıkarılması
Kursun Eleştirisi
Kursa ehliyetini henüz yeni almış ancak minimum 1000 km yol yapmış veya uzun bir aradan sonra yeniden motosiklet sürmeye başlamış ya da yıllardır düzenli bir şekilde motosiklet kullanan yada bir MGE'nde yer almış ,tekrarlamak isteyen sürücüler katılabilir.
Seviyenizin bu kriterleri karşılamadığını düşünüyorsanız, lütfen diğer kurlarımızı inceleyiniz.
www.motoregitimi.com
Katılımcı Listesi
1-emreeee
2-Kaiser
3-Tevfik BAŞARIR
4- Erdem
5- Engin
6-M.Alkın CEYLAN
7-
8-
Eğitime katılacak arkadaşlar lütfen özel mesaj yoluyla telefon bilgilerini bize ulaştırsınlar...
Reklamlar
-
Aaaa.Topic açılmış ama baştan söylememize rağmen ismimiz yok.Kırıldım İbrahim.Ama motorunu Autodroma kadar verirsen barışabilirim Yazın bakalım Kaiser'i hemen listeye.Kesinlikle oradayım
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
-
Kaiser adlı üyeden alıntı
Aaaa.Topic açılmış ama baştan söylememize rağmen ismimiz yok.Kırıldım İbrahim.Ama motorunu Autodroma kadar verirsen barışabilirim
Yazın bakalım Kaiser'i hemen listeye.Kesinlikle oradayım
Merhaba Kaiser;
Ya hakkaten seni neden yazmamışımki seni beğenmiyormuyum yoksam Hemen yazıyorum kardeşim...
-
Eğitime katılacak arkadaşlar buradan kayıt yaptırabilirler...
-
Arkadaşlar nacizane tavsiyem bu eğitimi es geçmemenizdir.. Uzun süre motora binip bir çok kaza atlattıktan sonra ancak edinebileceğiniz bilgiyi bu eğitimde kazanıyorsunuz.. Haftasonu 1 gününüz ve 75 YTL niz üzücü bir kaza sonrasındaki kaybınızın yanında hatrı sayılmayacak kadar cüzi fedakarlıklar..
Geçen hafta gerçekleşen eğitimdeydim.. Kendi limitlerinizi ve motorunuzun limitlerini görüyorsunuz.. Sürekli yaptığınız ama kazaya karışmadığınız için farketmediğiniz hatalarınızı farkediyorsunuz ( Bunu Kemal Hoca farkediyor tabi ) Motora nasıl binilirden tutun , en sağlıklı nasıl yolculuk yapılır öğreniyorsunuz..
Kalabalık ne derse onu doğru kabul etmeyip , bi eğitimciden öğrenmek çok daha sağlıklı.. Çok küçük bi örnek , Şehir efsanesi denilen 4 parmakla ön fren sıkma olayını geçen haftaki eğitimden sonra artık başarabiliyorum.. Örnek küçük ama artık fren mesafem çok daha kısa.. Ve belki bu bigün hayatımı kurtaracak..
Şimdiden arkadaşlara iyi eğitimler diliyorum...
[B]Dün Dünle Gitti Cancağazım, Artık Yeni Şeyler Söylemek Lazım... [/B]
-
Tencere adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar nacizane tavsiyem bu eğitimi es geçmemenizdir.. Uzun süre motora binip bir çok kaza atlattıktan sonra ancak edinebileceğiniz bilgiyi bu eğitimde kazanıyorsunuz.. Haftasonu 1 gününüz ve 75 YTL niz üzücü bir kaza sonrasındaki kaybınızın yanında hatrı sayılmayacak kadar cüzi fedakarlıklar..
Geçen hafta gerçekleşen eğitimdeydim.. Kendi limitlerinizi ve motorunuzun limitlerini görüyorsunuz.. Sürekli yaptığınız ama kazaya karışmadığınız için farketmediğiniz hatalarınızı farkediyorsunuz ( Bunu Kemal Hoca farkediyor tabi
) Motora nasıl binilirden tutun , en sağlıklı nasıl yolculuk yapılır öğreniyorsunuz..
Kalabalık ne derse onu doğru kabul etmeyip , bi eğitimciden öğrenmek çok daha sağlıklı.. Çok küçük bi örnek , Şehir efsanesi denilen 4 parmakla ön fren sıkma olayını geçen haftaki eğitimden sonra artık başarabiliyorum.. Örnek küçük ama artık fren mesafem çok daha kısa.. Ve belki bu bigün hayatımı kurtaracak..
Şimdiden arkadaşlara iyi eğitimler diliyorum...
ben bir scooter kullanıcısı olmama rağmen bu eğitimden çok şey öğrendim. Gidin kendinizin ve motorunuzun sınırlarını görün, neleri yapabileceğinizi ve neleri yanlış yaptığınızı kendi gözlerinizle görün.
Sonuç olarak imkanlarınızı zorlayın ve alın böyle bir eğitim.
-
katılmayı isterdim ama o tarihte ve o saatlerde final sınavlarında olacağım için katılamayacağım...
birde merter'deki organizasyonla aynı tarihe denk geliyo sanırım...birçok arkadaşımız o etkinliğe gelmekte...tarih olarak biraz ters olmuş sanki...
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
-
bende katılmak istiyorum fakat o tarih de istanbul dısında olacagım, birdahaki kursa katılabilirim ...
^^^ hic bir motorcunun acelesi olamaz...! ^^^
olcay [COLOR="Red"]sym GTS250[/COLOR]
[COLOR="Lime"]PY 889[/COLOR]
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
bende katılmak istiyorum ve kararımı en geç bu haftasonuna kadar bildiricem.
korkum limitleri zorlarken düşmeyelim
-
giallorosso adlı üyeden alıntı
bende katılmak istiyorum ve kararımı en geç bu haftasonuna kadar bildiricem.
korkum limitleri zorlarken düşmeyelim
Tamamdır hafta sonuna kadar haber bekliyorum sizden...
-
ben ve babam geliyoruz. bizide ekleyin bu eğitime.
If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.
-
edy adlı üyeden alıntı
ben ve babam geliyoruz. bizide ekleyin bu eğitime.
Merhaba Erdem ;
Senin babanın ismini listeye ekledim....Detaylar için telefon numaran var arıcam seni...
-
Eğitime katılmak isteyenler için son gün cuma...
-
Gelişim Sürücü Kursu adlı üyeden alıntı
Merhaba Erdem ;
Senin babanın ismini listeye ekledim....Detaylar için telefon numaran var arıcam seni...
Merhaba,
Son durum nedir, kaç katılımcı var şu ana kadar?
Birde eğitime katılacak arkadaşlardan ricam , başvuru formlarını en geç cuma gününe kadar doldurup yollamaları. Buradaki bilgilere göre katılım sertifikası hazırlayacağım.
Selamlar.
-
Eğitime katılacak arkadaşlar başvuru formlarını www.motoregitimi.com da bulabilirler.Formları doldurup bize mail yoluyla ulaştırmaları gerekmektedir...
-
Başvuru formunu doldurup gönderdim. erdem akşam doğru gönderir.
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
-
Tamam Engin abi form ulaştı bana...
-
03.Haziran.07 Pazar günü eğitime katılacak arkadaşlar :
Sabah saat 07.30 da E6 karayolu (otoban) kurtköy gişelerinde buluşalım. Oradan toplu halde eğitim alanına gidilir.
Herkesin yanında minimum 1.5 lt. içme suyu ve öğle yemeği getirmesi gereklidir. Unutmayınız.
07.40 ta gişelerden hareket edilir.
Herhangi bir sorunuz için irtibat: 0532 4950347
Başvuru formlarınızı hala doldurmadıysanız, lütfen bugün içerisinde doldurunuz . Formu http://www.motoregitimi.com adresinden indirebilirsiniz.
Formdaki bilgilere göre katılım sertifikalarınızı düzenleyeceğim ve eğitim sonunda size teslim edeceğim.
Kemal Berker
-
Kemal hocam Emre ile beraber 5 kişinin başvuru formlarını size mail olarak ulaştırdım...
-
Gelişim Sürücü Kursu adlı üyeden alıntı
Kemal hocam Emre ile beraber 5 kişinin başvuru formlarını size mail olarak ulaştırdım...
Evet geldi teşekkür ederim.
Birazdan katılımcı listesini yayınlayacağım.
Selamlar.
Not: Umarım pazar günü eğitime katılacak arkadaşlar okuyordur, okuyanlar ses verse iyi olur.
Birde unutmadan , yanınızda fotoğraf makineside getirin, gün içinde fotoğrafta çekersiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)