Arkadaşlar bir değişiklik olursa oradayım..
bilgisayardan pek anlamam onun için dikkatlice okudum sanırım : sizi bulabilirim oraları iyi bilirim
peril herkes bi değişiklik olmazsa geliyorum yazar, sen bi değişiklik olursa geliyorum yazmışın . baya matrak olmuş
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
ARKADAŞLAR BENDE VARIM BU GEZİDE PAZAR GÖRÜŞMEK ÜZERE
HuNTeR herkezi seviyor
o gün, o saatte, ordayım..Skullhunter adlı üyeden alıntı
9:30 da bp den çıksak ki aslında biraz daha geç çıkarız bence
maşukiyeye kaçta varırız ?
Durdurun dünyayı müsait bir yerde inecek var
simdiden yazayımda sonra problem olmasın
Gezi fotograflarını asagidaki linkten yollayabilirsiniz ya da bana mai latın erhan@motosiklet.net
Fotoğraf Yolla
arkadaşlar ben bu pazar izinli olamadığımdan 10 haziranda maşukiyeye gittim çok güzel yer mahmudiyeyide muhakkak görün derim
lakin size yol hakkında bilgi vermek isterim bu maşukiyeye girdiğiniz zaman orada bi kartepe var bu tepede yaylalar var ve kartepenin yolu toprak ,taşlı ,engebeli,ve sisli gittiğiniz gün hava açık ise şanslısınız yada hava öğleyin de açabilir.malum orası dağ.sis olabiliyor.sisten hiçbir manzara gözükmüyor .özellikle meteorolojiyi iyi takip edin ist -maşukiye git gel neredeyse 500km yol yapılır.
kartepede green park oteli var .5 yıldızlı bence yola çıkmadan burayı arayıp hava durumunu sormadan çıkmayın teli0262 315 47 00
bende kendi gezimin fotoğraflarını uygun bir zaman da yollayıcam hatta
15 saniyelik video bile var..
kendinize iyi bakın
bol bol eğlenin haa bu arada ben oradaki esnafa pazar günü büyük grup gelicek sıkı durun yer gök inleyecek dedim .
ayrıca yayla restaurantta 2alabalık ,2 kutu kola,1ortaya çoban salata aldık 20 ytl verdik ona göre haberiniz olsun bu garsonlar gruplarda iyi ğeçirirler ...
herkese iyi eğlenceler
harita üzerinde yerini gösteren bi link varmı ?
Durdurun dünyayı müsait bir yerde inecek var
abi sen motoru urdaya ayırmamışmıydın hurdaylamı gelecenKawasaki adlı üyeden alıntı
var var o camiden sağa dön soldaki ilk kapı :
ne oldu ya bulamadın mı???????????????
Pazar günki hava tahmini,
ISTANBUL
Açık ve Az Bulutlu
15 - 24
Yarınki grup gezisi için bir kaç ufak hatırlatma,
ZIKZAK pozisyonu (Fermuar da deniyor)
Esas grup surus teknigimiz budur. Bu pozisyonda en ondeki surucu, #1 Lider, sol dis seridi (otomobil lastik izini) onun arkasindaki sag ic seridi (otomobil lastik izini) ucuncu #1 lider ve #2 nin ardinda sol da bir arkadaki sagda vs. surer. Suruculer arasinda en az 2 saniye mesafe olmalidir.
Bu soyle hesaplanir...diyelim onunuzdeki (yani sag yada sol onunuzdeki) bir agacin golgesinden yada yerdeki bir mazgal kapagindan gecti, icinizden normal bir tempoyla "bir saniye bir, iki saniye iki" deyin. Bu sure icinde o isarete geldiyseniz mesafe tamamdir. Degilse mesafeyi ayarlayin.
Zikzak pozisyonunda giderken kirmizi isikta duruldugunda da hicbir zaman -tam yanyana- gelmeyin. aranizda en az bir tekerlek (yarim motor boyu) mesafe birakin. (tipik kazalardan biri bu tur suruslerde yanyan sohbet eden suruculerden birinin ayagi kayip yada baska bir nedenle motoru devirip obur surucuyu de devirmesidir)
Sohbet isini daima molalara birakin...grup suruslerinin en keyifli yani cay kahve yemek ihtiyac guzel manzara vb. vb. yuz cesit bahaneyle durup cene calmak, haftanin stresini unutmak eglenmektir. Birsey soylemek istiyorsaniz, bu muhakkak onemli olmali...onemsiz ivir zivirdan bahseden suruculeri uyarin. Dinlemeyin, "sonra konusuruz" falan deyin.
En iyi, tecrubeli ve cevreyi, yollari en iyi bilen, GPS i olan, haritasi olan, oryantasyonu kuvvetli olan lider olmalidir...tabii bu ozelliklerin hepsini barindirmasi gerekmez. Ikinci en iyi adam (ozellikle grubun tecrube-hiz-motor cinsi/turu karisiksa, yeniler, yabancilar varsa) en arkada surer. Arkayi toplar, grup bolunmez kaybolmalar, geri donup aramalar olmaksizin surus devam eder. Gerektiginde butun grubu sollayip one arkaya sahip olur. #2 de lider karakterinde biri olmali kavasaklarda bekleyerek grubun kopmadan devamli surusunu saglamalidir.
Otomobil, kamyon gibi agir agaclari grup halinda sollamanin da kurali var...once #1 lider ( guvenli olarak sollamak mumkunse, degiyorsa sol elini kaldirip isaret verir once, sonra sinyalini yakar, sollayip yine sol onde, arkasinda en az #3 u alacak kadar mesafe acip (solladigi otomobille) sol one yerlesir. Otomobilin arkasinda olan #2 bu arada sol one, #1 in eski yerine yerlesmistir. #1 ona isaret etmeden sollamaz (ozellikle virajli yollarda) ve solladiktan sonra ilerde orijinal yerini alir, #3 yine sola yerlesir sollar vb...devam eder. Kendinizi, sollamayi guvenli gormuyorsaniz sollamazsiniz...ondekiler gitti, grubun gerisi benim yuzumden burada takildi kaldi diye bir dusunce yanlistir. Ne kendinizi nede bu durumda olan onunuzdeki bir arkadasinizi suclamayain, zorlamayin. Onemli olan keyifli ve guvenli bir surusle grubun saglikli bir sekilde planlanan rotayi tamamlamasidir. Bu isi goturu is almis amele zihniyetiyle yapiyorsaniz hic yapmayin daha iyi.
Grubun kopmamasi ise basit bir yonteme dayanir, tam arkanizdakini aynadan takip edersiniz..goremiyorsaniz yavaslarsiniz. Siz yavaslayinca bu kurala uyan sizin onunuzdeki de yavaslayacaktir...zincirleme devam eder ve grup kopmaz, dagilmaz. Kirmizi isiga yakalanma, trafigin sikismasi, virajli yollarda sollayamamam gibi nedenlerle grup kopacaktir...ondekiler her zaman bunu goze alarak surer, hizi dusurur, bekler ve grubun toplanmasini saglar. Grup surusu grup ruhuyla yapildigi zaman son derece keyiflidir. Bazi suruculer kendi baslarina dunyada suruse cikmaz, grup gezilerinden gezilere motor kullanir.
"Lider, yani #1, #2, #3 nasil calisir, biraz daha detaya gireyim...
Bir kavsaga/yol ayrimina gelindiginde eger buyuk bir grupla suruluyorsa #1 el isareti ile #2 yi o kavsakta birakir. Taa grubun sonundaki artci o kavsaga gelinceye kadar oradan ayrilmaz, butun gruba yol gosterir.
Sonra grubun en arkasinda yer alir. Artci ise yavas yavas, sollaya sollaya grubun en onune #2 nin yerine gecer. Kavsakta bekleyen eski #2 yeni artci olmustur. Birden fazla kavsak donulecek ve grubun kopup kaybolma tehlikesi varsa, #3 u ve hatta #4 u de baska baska kavsaklarda biraka biraka ilerler. Boylece butunluk ve emniyet garantilenmis olur, lider her zaman artcinin kim oldugunu bilir. Ayni sistemi grup halinda bisiklet gezilerinde de kullanabilirsiniz.
Ikinci son derece onemli grup surus kurali ise: "Kendi surusunu yap" tir...bu su demek oluyor;
Gruba ayak uydurmak zorunlulugu diye birsey yoktur...evet asagi yukari hepsi ayni yetenek ve motor turune sahip bir grupla gezi yapmak bu iste nirvanaya ulasmak gibidir ama cogunlukla mumkun olmaz, olamaz...
Kendi yeteneginize (yada ustaliginiza) 10 deyin...8 inin ustundekini kullandiginzi hissediyorsaniz isaret edin arkadaki gecsin, daha geride yer almaya baslayin..taa ki konforlu hissedinceye kadar kendinizi. Hic bir zaman 9/10 ve hatta 10/10 kullanmayin. Kritik bir anda olagan ustu reflex ve tecrube birikimi gerekecektir, bunu kullanacak haliniz kalmaz.
Ondeki surucu(ler) daha tecrubeli, motorlari-lastikleri daha iyi durumda olabilir...daha antremanli olabilir, motorlari o gunku suruse daha uygun olabilir, kendilerini sizden daha iyi hissediyor olabilirler, daha cok risk alacak kadar aptal yada tecrubeli olabilirler vs...kisaca muhtelif nedenlerle sizden daha hizli, kivrak, becerikli olabilirler...
SIZ ONLARA UYMAYIN...
GRUP SURUSU YARIS DEGILDIR...SIDIK YARISI HIC DEGILDIR...
TRAFIGE ACIK YOLLARDA YARISMAK, DIDISMEK OLUMDUR..sizin yada baskasinin, yakinlarinizin, sevenlerinizin, size emek verenlerin, sizin emek verdiklerinizin...
Ondekinin tekerleginin denk gelmedigi metal izgara size denk gelir, sizin motor onunkinden mesela 73kg daha agirdir ve onun viraj alma cizgisi ile sizinki tamamen farklidir, vb...onun dusmedigi virajda siz dusersiniz.
Varilacak yere 1-2 dakika gec varmak, oradaki geyik muhabbetinin basini kacirmaktan baska bir zarar getirmez...oysa dusmek, hele ciddi bir kaza tum grubun butun gununu-haftasini mahfedecegi gibi, sizin icin de moral ve fiziksel olarak degerlendiremeyecegim buyuklukte bir yikima yol acar.
Grupta duseni kimse sevmez, soyleyeyim. Oysa sanilanin aksine, geride kalan, biraz daha yavas suren, tecrubesizligini bastan ilan eden surucu daima ilgi ve hosgoru toplar.
ALTIN OGUT
*****************************
Unutmayin, motosikletler kendi basina ne kaza yapar, ne yaris kazanir, ne de gule oynaya turing gezileri yapar...kendi baslarina ayakta bile duramazlar...
Onu kullanan sizsiniz, ne gruptaki bir baska arkadas, ne yolcunuz, ne yuk, ne frenlerin durumu, ne lastiklerin asinmis olmasi, hicbiri...sizsiniz...herseyinden, gazindan, freninden, viraja giris acisindan, hizindan, yatma acisindan, o sirada yagmur yagiyor olmasindan, koca bir su birikintisiyle karsilasmanizdan, virajda yolcunuzun yanlis tarafa yatmasindan her seyden siz sorumlusunuz.
******************************
Grup gezilerinde basit haritalar yapip, mola noktalari, benzinciler vs nerede filan isaretlenip fotokopi ile cogaltilip herkese verilebilirse bu cok faydali olur. Bazilari kenarda bir kizin goz kirpmasi, kuru fasulyeyi fazla kacirmis olmasi filan gibi nedenlerle gruptan "kisa bir sure icin" ayrilmak, bir sonraki molada bulusmak isteyebilir, bu haritalar cok ise yarar...
Iyi bir grup surus organizasyonu, bir aksam biralar acilip, masaya haritayi yayip soole anliyormusunuz kafa kafaya....hazirligi bile cok keyiflidir...sonra emailler-telefonlarla arkadaslari toplamaca, arizalari vb. gidermece...tadindan yenmez...)
Kucuk gruplarda da yine yukarda bahsettigim prensipler aynen gecerlidir. Hatta iki kisiyle bile...unutmayin lutfen. Bu tur uc-dort kisiyi gecmeyen gruplarda eger gidilecek yeri herkes biliyorsa, mola yerlerini filan (mesela Istanbuldan Adapazarina TEM den gidiliyor diyelim)lideri onbes yirmi dakikada bir degistirin...ondeki adam arkadakilere gore daha cok dikkat sarfedecegi icin cabuk yorulur..hem ayri bir keyfi de vardir lider olmanin...herkes tadar...keyif artar...) "Group Sex" koydum bu thread in adini ama, grup halinde basarili bir motosiklet gezisi sex ten daha guzeldir..)))
Bol keyifler, guvenli, neseli geziler diliyorum..
Donald Duck
(Resat Arbas)
E-Mail: donald_duck@newyorkcity.com
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yağmurda sürüş doğayla içiçe olan biz motorcuların başlıca sorunlarından biri. Yağmurda görüş mesafemiz daralır, otomobillerdeki avantajmız “sileceği”nden yoksun olmamız büyük bir eksikliğe dönüşür, yollar kayganlaşır, yayalar dikatsizleşir, günlük güneşlik havada dahi “görünmez” olan bizler hepten kayboluruz diğer araçların buğulu cam ve ıslak aynalarında…ayrıca diğer araç sürücüleri bu tip havalarda motosiklet sürücülerini etraflarında görmeyi de beklemezler.
Yağmurda sürüş için önce biz hazırlıklı olmalıyız bu şartlara biraz. Motosikletler yağışta kuru havaya gore daha fazla arıza yapar. Su hava basıncıyla bütün elektrik devrelerinin derinliklerine kadar girebilir, “aman basınçlı suyla motosiklet yıkamayın” diye öğütte bulunan bütün arkadaşlarınızın tavsiyeleri boşa gider ister istemez. Yani motorun tüm su geçirmez noktalarının gerçekten öyle olması gerekiyor.
Yağmurda sürüş için motosikletin ön camı olmalı, ve bu turing tipi olmalı, lastikler bakımlı, taze, diş derinlikleri yeterli olmalıdır. Sürüşten once tüm stop, sinyal ve farlarının gerektiği gibi çalışır durumda olduğunu kontrol etmelisiniz ayrıca.
Motor hazırsa sıra size geliyor… Bir yağmurluğunuzun olması ve çizmelerinizin su geçirmez olması şart tabii...yağmur mevsiminde bunları motorda bulundurmakta ve yağışı gördüğünüzde ıslanmadan evvel giymenizde fayda var. Tam kapalı bir kaskınız olmalı ve eldivenlerinde başparmak dışı yada işaret parmağı iç kısmının süet olması lazim ki vizorünüzü silebilesiniz. Kaskın havalandırması da önemli, yağış sırasında sıcaklık düşer ve vizör kolayca buğulanır. İşin aksi tarafı kaskın tepe hava kanalını kapatmanız gerekir, çünkü oradan içeri su dolar ve kaskın içi sırılsıklam oluverir hemen ki bu buğulanmayı daha da artırır.
Elleriniz için şayet su geçirmez eldiveniniz yoksa büyük boy bir çift bulaşık eldiveni bulundurup bunu normal eldiveninizin üstüne giyebilirsiniz, eldiven yenlerini ceketin/ varsa yağmurluğun üstüne çıkartin ki kollarınızdan içeri su yürümesin. Ancak bu plastık eldiven vizörü silmenizi zorlaştıracaktır.
Vizörde ve otomobil ön camlarında su tutmaması için kullanılan sprey mamuller vardir, bunlardan kullanabilirsiniz. Bunlar akrilik vizöre herhangi bir zarar vermeyecektir ama yinede kutuların üstünü okumak iyi bir alışkanlıktır.
Sıra sürüşe geliyor…Önce “uzun” farınızı yakarak işe başlayın.
Yağmur yağmaya başladıktan bir kaç saat sonra sorun değil ama, ilk yağış anında yoldaki bütün kil, çamur, yağ, pislik, antifriz, yakit artıklari vb. yüzeye çıkar ve yüzey özellikle trafigi ağir yollarda çok kaygan olur.
Fren ve gazı daha pürüzsüz, yumuşak kullanmanız gerekiyor. Takip mesafelerini artirmak lazim...zaten öndeki araçlarin püskürttuğü su ve çamurdan da uzaklaşmak için bu şart. Araçlari sollamaya pek meraklı olmayın, hele kamyon,TIR gibi büyük tekerlekli araçlar bir iki dakika süresınce bütün görüşünüzü kaybettirecek kadar çok su püskürtür yanlardan ki o sirada yagmur yağmiyor dahi olabilir...yoldaki su yeter buna…
Yağmurda metal yüzeyler (menhol kapakları, ızgaralar, tren/tramvay rayları, köprü genleşme ızgaraları vb) son derece kayganlaşır. Plastik kaplı/boyalı (yaya geçidi çizgileri/ yol cizgileri vs.) kayganlaşır.
"Gözünüzle" kullanmaya calışacaksınız yağışta. Motorun baktığınız yere gitmekte olduğunu düşünün sürekli. Hızınızı virajlarda fazla yatmaya gerek kalmayacak şekilde ayarlamayı unutmayın.
Su birikintisinden gecerseniz “aquaplaning” e karsi hazirlikli olun ama unutmayın ki yağis sirasinda yolda özellikle drenaj da yeterli degilse her zaman bir iki mm, yada daha fazla "su filmi" bulunur ve bu da aquaplaning denilen olaya yol açabilir. Yani illa "birikinti" olmasi gerekmez. “Aquaplaning” tekerleklerin altından kaçamayarak sıkışan suyun aracı yoldan kaldırması – kesmesi şeklinde özetlenebilir ve çok tehlikelidir. Böyle bir şey başınıza gelirse yapılabilecek şeyler çok kısıtlıdır, belki hafifçe gaz kesebilirsiniz o kadar, gözünüzü karşıdan ayırmayın. Fren, vites, gaz ve gidonla oynamayın, gidonu gayet relaks tutmaya ve elinizden geldigince relaks olmaya, yapabiliyorsaniz sırıtmaya çalışın...Bu durumda motorun bir yada iki tekerleği birden yerden kesilmiştir, düz bir doğrultuda gitmiyorsanız düşersiniz. Yani virajlarda su birikintisine girilmeyecek...yani gördüğünüz kadar gitmeye çok daha fazla dikkat edeceksiniz. Aquaplaning genellikle arka tekerlekte çekiş kaybıyla ortaya çıkar ve bunu “motorun devrinin artması ama hızınızın değişmemesi” şeklinde algılarsınız. Motor bu durumda yatmaya başlarsa yapabileceğiniz tek şey yumuşak ve soğukkanlı bir kontra tekniği ile düzeltmek olabilir.
Gece ve yağmurda sürüşü kesinlikle tavsiye etmem. Zaten dediğim gibi görünmüyoruz, bu şartlarda hiçkimsenin sizi görmekte olduğunu varsayamazsınız. Bir de asfaltın rengi simsiyah olur, ve yol çizgilerinin görünüşü de oldukça zayıflar…Çukur, engebe, su birkintisi gibi tehlikeler tamamen görünmez hale gelir. Vizorünüzdeki su damlacıklarının ışığı dağıtması nedeniyle karşıdan gelen araçların farları görüşünüzü tamamen engeller. Cok risklidir ve gereği ne olursa olsun bu riski almaya değmez.
Kritik - kilit kelimeler...
"smooth" (düzgün-pürüzsüz-yumuşak-ani olmayan)
"gözlerle kullanmak"
"gördüğün kadar gitmek"
"uygun takip mesafesi"
"gece ve yağmur....sakın ha!"
ve tabii
"HER zaman TAM kuşam"
Donald Duck
(Resat Arbas)
E-Mail: donald_duck@newyorkcity.com
hemen gösterelim.. gerçi bu saatten sonra kim bakar bilmiyorum ama bulunsun.Kawasaki adlı üyeden alıntı
ya ben köye gidince akşam 7 gibi jeton düştü...
benim yemek parasını kim verdi ?
Durdurun dünyayı müsait bir yerde inecek var
Bidahaki buluşmada tüm yemeği sen ısmarlarsın ödeşirizKawasaki adlı üyeden alıntı
Ya bu arada yemekten kalkarken bende yoktum telefonla konuşuyordum.Benim yemek parasını kim verdi ??
Arkadaşlar güzel bir gezi oldu, gelen herkese teşekkür, ilk resimleri ben koyayım bari, ama telefonla çektiğim için pek iyi çıkmamış, idare ediverin.
resimler albüme eklendiği için burdan kaldırdım.Sayfa kolay açılsın diye
[invent]
güzel bir gündü ilk otobana çıkışımdı ve ilk gazlayışım diyebilirim çok keyif aldım kalabalık olarak gezmek değişik bir duygu bu arada yeni üye oldum en son resımdeki 600f lı kışıyim cihat
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)