ya şimdi ciddi ciddi zammı alacak bu motorlar
şaka desin biri yaa tam da ben alacakkennn
o adresi verdiiğinde ii oldu
ya şimdi ciddi ciddi zammı alacak bu motorlar
şaka desin biri yaa tam da ben alacakkennn
o adresi verdiiğinde ii oldu
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Arkadaşlar ÖTV genellikle ithalatı firenlemek için kullanılan bir vergidir. Ülkemizde TL aşırı değerlenip döviz düştüğü için ithal edilen mallarda çok ciddi oranda bir artış olmakta, bu da zaten olması gerektiği kadar ürün üretip satamayan (ama hep ıvır zıvır işlerle uğraşarak vakit kaybeden) ülkemizde ciddi bir cari açık meydana getirmektedir. İhracat geliri ithalat harcamasını karşılayamaz ise ne olur? Doğal olarak o ithalata sebebiyet veren ürünlerin vergisi artırılır ki böylece açık daha fazla büyümesin.
Haklısınız bu para sonuçta bizim cebimizden çıkacağı için kızıyoruz. Ama düşünün ki bu ürünleri de biz alıyoruz. Sadece bireysel düşünürsek cebimizden belki üç-beşyüz YTL (250 cc ve altı için) fazla para çıkacak. Ama yeteri kadar üretmeyen ülkemiz bu ithalatlar için kaç milyon YTL fazla parayı Çine veya diğer ülkelere ödeyecek? Sonuçta hepimiz (motosiklet alan veya almayan, ya da ÖTV geldiği için kızmamıza sebep olan bir ithal ürünü alan ya da almayan) ortaya çıkan dış ticaret açığı ve buna bağlı döviz darlığı, enflasyon ve benzeri sıkıntılara maruz kalacağız.
Ayrıca bu vergi yerli üretim (pek yok ya) veya yurt dışından ithal ürünler arasında farklı uygulanmaz. Hepsine uygulanır. Dolayısıyla "yerli üretimin korunması" sözleri bu anlamda biraz havada kalıyor.
Hükümeti savunma gibi bir amacım kesinlikle yok Ama şunu söyleyeyim ki bu vergi türü ve benzerleri önceki hükümetler tarafından da çok kullanıldı ve o dönemlerde (kriz veya deprem sebebiyle) çok ses çıkarmadık. Ben bundan 5-6yıl kadar önce oto gazla çalışan otomobilim için iki farklı tarihte toplam 300 milyon TL para ödemiştim. Bunun birkısmı otogaz için (150 TL) kalanı da trafik cezası!! idi. Trafik cezası. O dönemi hatırlayanınız mutlaka vardır. Hani ilk koyulan ekstra motorlu taşıt vergisini mahkeme iptal edince ikinci vergi TRAFİK CEZASI adı altında ödenmişti (mahkemeye gidilip geri alınamasın diye). Otogaz için ödediğim vergi de mahkeme tarfından iptal edilmesine rağmen o dönemdeki hükümet parayı geri ödememişti. Amacım siyasi polemik değil. Ama şunu biliyorum ki hangi siyasi görüş olursa olsun, hükümetler sıkışınca bu tür vergi ve trafik cezası!! uygulamalarına gidiyor. Bu nedenle tartışmalarımızı siyasi mesaj şeklinde değil, ama bunun (eğer anlatabiliyorsak) neden yanlış olduğunu anlatarak ve ilgili mercileri nasıl bu konuda uyaracağımızı konuşarak yapalım. Ama boş geyik yapmayalım. Laf olsun torba dolsun diye yazmayalım.
Son olarak ben şunu düşünüyorum. Hani hep söylüyoruz ya. Bu motosikletleri Çinden getirenler aslında 300--500 dolara bunları alıyor ve bize pahalı satıyorlar diye. Bırakalım biraz da onlar ellerini ağır taşın altına koysun ve karlarından fedakarlık ederek ÖTV'yi müşteriye fazla yansıtmayacak tedbirler alsınlar. Sorumluluk biraz da onlarda olmalı.
Selamlar.
ya yazısı güzel, hukuktan biraz anlayan hızla bu durumu bir metine dökebilecek bir arkadaş yok mu. Bir örnek/hazır metin çıksa ortaya tüm üyeler onu e mail ve belki de posta yoluyla taahhütlü yollasa sanıyorum çok daha hızlı ve etkili bir tepki olacaktır. Bu dilekçe ilgili tüm makamlara gönderilse hatta. Bu konuda çok bilgili değilim ama bir ara avukat bir arkadaşım bana resmi bir kurumun seninle ilgilenmeasini istiyorsan dilekçeni taahhütlü gönder demişti.
bu konu ile ilgili yeni bir topik açmalıyız belki de
Çevre ülkelere bir bakın arkadaşlar. Hak aranma konusunda değişik yöntemler göreceksiniz. Baştakiler halkın hakkını aramadığını bildiğinden böyle şeyler oluyor. Neticede bu böyle sürecek. Yapacağınız en zararsız basit hareket 2.el motor almak olacaktır. En azından içinizden "olum ben bu kadar vergi vermedim, kazık yemedim içim rahat" diyebileceksiniz.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
malesef vergi öyle hesaplanır ilk önce 10,000 ytl'lik motora %37 ötv eklenir ondan sonra 13,700 ytl üzerinden %18 kdv alınır yani ötv'nin kdv'sinide ödüyorsun gibi saçma bir olay oluyor.puma007 adlı üyeden alıntı
[SIZE="2"][B][FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"]gerçekleri [/COLOR][COLOR="Yellow"]tarih [/COLOR][COLOR="Red"]yazar[/COLOR],[COLOR="Yellow"]tarihi [/COLOR][COLOR="Red"]galatasaray[/COLOR] [COLOR="Yellow"]yazar[/COLOR][/FONT][/B][/SIZE]
herkese geçmiş olsun. adamlar çekemediler tabi çinlileri sanane kardeşim alan memnun satan memnun. zorlamı alıyo çin malını madem öyle ülkeye sokmasaydın ben bu hükümeti anlamıyorum nebiçim iştir bu ya. ekişehirde de motorsikletleri toplamaya başladılar çarşı merkezden. bu ne düşmanlık anlamadım
neye dayanarak yok öyle bi şey diyosun arkadaşım. Eğer aldığın motorun, arabanın her neyse ayrıntılı faturasını incelersen vergilerinde nasıl hesaplandığını görürsün.puma007 adlı üyeden alıntı
Davıde katılmamak elde değil ki gerçekleri yansıtıyor.Bunun sağlayacağı tek fayda bence ikinci el motor piyasasını biraz canlandırmak olacaktır.zeda3000 adlı üyeden alıntı
MT Motorize07 Antalya Grubu
Bu ötv karşısında elimiz kolumuz bağlı duramayız.Büyük bir eylem planlayalım.Kamyoncular gibi olmasın ama hastalar yollarda kalmış.Daha uysal bişeyler yapalım.Ben gerekirse açlık grevine gitmeyi düşünüyorum şahsen
Palayım Amma TEK RAKİBİM ŞAHİN K :) Muhaha
1 Nisan 2006
Cari açıktan korktular vergi darbesini motosiklete vurdular
Emre ÖZPEYNİRCİ
Çin mallarının etkisiyle 2005 yılında 300 bini aşan, 2006’da ise 500 bin adetlik pazara koşan motosiklet sektörü, hükümetten ÖTV darbesi yedi. Yüzde 8 olan ÖTV oranı motor hacimlerine göre yüzde 22 ile yüzde 37’ye yükseltilirken, gerekçe cari açıktaki büyüme gösterildi. Sektörü şok eden kararın İstanbul’daki motosiklet fuarında alınması ile satışlar durma noktasına geldi.
SON dönemde özellikle Çin’den ithalatın artmasıyla birlikte hükümet cari açığın faturasını motosikletten çıkardı. Yüzde 95’ine yakını ithal edilen motosikletlerden aldığı yüzde 8’lik ÖTV tutarını motor hacimlerine göre yüzde 23 ile yüzde 37’e çıkartan hükümetin bu kararı, sektörü fuarda yakaladı. 2006’da 1 milyar dolarlık hacme ve 500 bin adetlik pazara koşan sektörde ÖTV şoku yaşanırken, sektör için büyük önem taşıyan motosiklet fuarında satışlar durma noktasına geldi.
ÖTV’Yİ OTOMOTİVE ÇEKTİK:
Gelirler Genel Müdür Vekili Osman Arıoğlu, ÖTV oranlarını motosiklet ithalatının artmasına bağlı olarak büyüyen cari açık nedeniyle artırdıklarını belirterek, şöyle konuştu: "2004’te 126 bin motosiklet, 2005’te ise 326 bin 670 motosiklet ithal edildi. 2005’te ithal edilen motosikletlerin 90 bini 50 cc hacmindekiler, 149 bini 80-125 cc, 50 bini ise 125-250 cc, geri kalanı ise yüksek hacimliler. Biz ÖTV oranlarını bu dengeyi gözeterek artırdık. 250 cc’nin üzerindeki motosikletlerin ÖTV’sini otomobille aynı yaptık. Aksi takdirde cari açıkta büyüme daha da artacak." ÖTV artışına fuarda yakalanan motosiklet firmalarında ise dün büyük bir şok hakimdi. Pazarın 2005’te 300 bini aşmasıyla birlikte 2006’da 1 milyar dolarlık motosiklet siparişi veren motosiklet firmaları, ÖTV şokuyla yurtdışına verdikleri siparişlerin akibetini tartışıyor. Büyük darbe yiyen sektörde satışlar durma noktasına gelirken, pazarın 2006’da 2005 yılını bile yakalayamamasından endişe duyuluyor.
FİYATLARA NE KADAR YANSIYOR:
Özellikle Çin malı motosikletlerin etkisiyle büyüyen motosiklet pazarında satılan araçların yüzde 95’ini 250 cc ve altında motor hacmine sahip araçlar oluşturuyor. ÖTV’nin bu kategorideki motosikletlerde yüzde 8’den 22’ye yükselmesi, anahtar teslim fiyatlarda yüzde 13’lik bir artış anlamına geliyor. Yani bugün 10 YTL’lik bir motorun fiyatı yeni ÖTV oranıyla birlikte 11.3 YTL oluyor. 250 cc’nin üzerindeki motosikletlerin ÖTV oranı ise yüzde 37’e çıktı. Bu anahtar teslim fiyatlarda yüzde 27’lik bir artış anlamına geliyor. Yani 10 YTL’lik bir motosikletin fiyatı yeni ÖTV oranıyla birlikte 12.7 YTL’e oluyor. ÖTV’de yaşanan artışla birlikte Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) , bugün bir basın toplantısı düzenleyerek, tepkilerini dile getirecek.
Sonuç nedir kendi kendimize böle yazarak ne olabilir kii!!!!!!!!
Bi çözümü yok mu bunun,,ben yıllardır hasretini çektiğim şeye tam kavuşacakken bunların olmasına katlanamıorummm!!!!!!!!!
Bi yolu olmalııı,,olmalı
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
gülerim buna.Madem devlet çok şey biliyodu maliye bakanınız iyi görüyodu herşeyi.neden önlemini ilk etapta almadı da yumurta gelince bu işlere kalktı.Gerçi adam kendi işlerinden ticaretinden,mısırcılığından yumurtacılığından millete zaman ayıramadıki.Bırakın böyle millete hikaye anlatmayı.freakmaxi adlı üyeden alıntı
MT Motorize07 Antalya Grubu
Hiçbir çözümü yok.Paşa paşa ödeyeceğiz.Danıştay belki iptal eder diyecem ama o da zor.
Vergiyi ya bir ay önce ya da bir ay sonra koymaları lazımdı, hem politik olarak hem de sektörü fuarda vurmamak için.ozgur_zrolu adlı üyeden alıntı
şöyle konuştu: "2004’te 126 bin motosiklet, 2005’te ise 326 bin 670 motosiklet ithal edildi. 2005’te ithal edilen motosikletlerin 90 bini 50 cc hacmindekiler, 149 bini 80-125 cc, 50 bini ise 125-250 cc, geri kalanı ise yüksek hacimliler. Biz ÖTV oranlarını bu dengeyi gözeterek artırdık. 250 cc’nin üzerindeki motosikletlerin ÖTV’sini otomobille aynı yaptık. Aksi takdirde cari açıkta büyüme daha da artacak."
sayın maliye bakanı yine tüm ciddiyetiyle basın karşısına geçip motorcuların haklı isyanına tek cevap verecek.
"maliyeye kimse yamuk yapmasın"
gülermisin? ağlarmısın?
Yapacak bencede bir şey yok.Biz ne kadar sesimizi çıkarırsak çıkaralım bu ülkede hep aristokratlar kazanmıştır.Zengin kesime hep peşkeş çekilmiştir.Biz kendi p..... muzu yiyemezken.Yarın bir gün gündeme yeni bir şey çıkar unutulur gider bu durumda.Gerçi ülkede ne keder kişinin haberi olacak bu haberden oda malum ya.Motorsiklete gönül vermiş insanlar dışında.4 Tekerlekliler bıyık altından gülmeye başladı bile.
MT Motorize07 Antalya Grubu
Arkadaşlar, hükumet, başbakan, cumhurbaşkanı kimin e-mail'ine ulaştıysam hepsine yazdım. Sizler de yazın. Kendileri okumasa da danışmanları en azından gelen e-mail sayısını söylüyorlardır. "Oh-oh iyi oldu, farketmediler bile" diyemesinler.
İkinci olarak nerede motosiklet kulüpleri, nerede federasyon yetkilileri, nerede yıllardır zengin ettiğimiz motosiklet ithalatçısı şirketler!
Biz yazar dururuz, bu böyle olmuştur, kim takar bu motosiklet sevenleri, öyle değil mi?
REZALET....
motor almak için afyondan kalkıp istanbula gittim fuara adamlara tamam yeni kanuna göre fiyat ver alayım diyorum fiyat vermediler yaa..
Direk kepazelik...
Oy atanlar bakıp bakıp gurur duysun artık....
Tam 4 Aydır bu fuarı bekliyordum,gittiğime gideceğime pişman ettiler.
Helal olsun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)