Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Arttırılan Motosiklet ÖTV Oranları VATANDAŞI VURDU

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    17 Ekim 2005
    Alıntı Thai adlı üyeden alıntı
    Yanlız dikkat et 1 hafta içinde diyorum, p.tesi yada salı günü yayınlanırsa ertesi gün yürürlüğe girer.
    dün öğlenden sonra motovizyona gittim ve keeway sl 150 için ödeme yaptım. fuar dolayısı ile salı çarşamba teslim edeceklerini söylediler. buraya kadar herşey güzel
    sabah iş yerine gelip bilgisayarımı açtım siteye bi bakiim dedim her sabah ki gibi aaa bide ne göriim Thai nin yazısını okudum dumur oldum yahu noluyoruz dün aldık motoru ki teslim almadım daha küüüüüüt diye ötv farkı
    hemen motovizyonu aradım. geçen konuşma şöyle;

    merhaba nasılsın faslı ,
    - abi nedir bu ötv olayı
    - yaaa sorma bizde şaşırdık.
    - ama beni etkilemez dimi bu gün ruhsat işlemlerine başlarsınız herhalde
    - malesef ötv fark olayı yüzünden para yatırmaya gittik almadılar pazartesi kaldı. Soner de fuar da da orada motor satmışlar ne olacak bilmiyorum bende fuarda bile satışları ya yeni ötv den yapıyorlar yada hiç satmıyorlar.
    - abi pazartesi ye kadar bekleyelim o zaman ki yapacak bir şey yok eğer bu fark oluşursa ben paramın iadesini isteyeceğim. 240 ytl fark ödemek istemiyorum.
    - beklemekten başka çaremiz yok şu anda pazartesi günü netleşir bu ötv olayı istersen paranı iade edebiliriz.

    yani bu olayı yapmak için bu devlet (hangi mercii ise ) fuarı mı bekledi bu nasıl bir iş anlamıyorum yaaa
    ooof moralim acayip bozuldu arkadaşlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Eğer yasa radyoda dinlediğim gibi çıkarsa çok saçma olur. Montaj hatlarının Türkiye'ye taşınmasını sağlama fikri fena değil, ama bunu sağlamanın yöntemi de bu değil.

    Teknik açıdan bakarsak,
    Maliye açısından kısa ve orta vadede gelirler artacaktır, çünkü %10-20 arasında bir fiyat artışı motosiklet talebinde önemli bir düşüşe neden olmayacak bir oran. Önemli bir düşüş olmaması da deadweight lossun (fiyat artışı dolayısıyla talep düşüşü yüzünden kaybedilen vergi geliri) büyük olmamasına sebep verir, ki bu da devletin gelir arttırımında olumlu yöndedir. Piyasada satılan motosikletlerin büyük çoğunluğu 250cc altı olduğu için %37'lik oran da sadece dar bir kesimde fazla rahatsızlık yaratacak. Devletin vergi gelirlerini arttırması bakımından teknik olarak geçerli bir yol. Asfalt yıpranma payı ve motor satışının azalması yüzünden akaryakıt talebinde oluşacak ufak daralmadan dolayı oluşacak maliyetler büyük olasılıkla bu vergiden alınacak kazancın çok altında olacaktır.

    Stratejik açıdan bakarsak,
    Motosikletle ulaşıma destek yerine köstek olma olayında yeni bir sayfa daha açılmış. Trafik gibi yerel sorunlarla merkezi hükümetlerin uğraşmamasına bir örnek daha sağlanmış. Hükümetin motosikletlerin vergi konusunda taşıt sayılmadığını farketmesi pek iyi olmadı. Ayrıca alınan bu vergi kararının Türk motosiklet sanayisine hiç bir desteği olmayacaktır, çünkü Türkiye'de üretilen motosikletlere istisna getirilmemiş.

  3. #43
    guclu_karayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    istanbul / BEŞİKTAŞ
    Motosikleti
    KEEWAY SL 150
    Vergi oranlarındaki değişiklik bir araçdır aslında ithalatı kısmak amacıyla yapılan bu girişimin nedenlerinden biri talep patlaması yaşanan bu alanda bu talebi bastırmaya yöneliktir. Bilindiği gibi motorsiklet sektörü tamamiyle ithal temellidir. Bir iki yerli üreticininde ancak ithal edilen parçaların montajını gerçekleştirdiği bir yapılanmaya sahiptir.

    Nerdeyse her firma aynı motorsikleti özellikle çin malı motorsikleti üzerine farklı çıkartmalarla ithal eder olmuştur.

    Cari açığın artması ve ürünlerin ithal edilmesi sonucu derin bir yük bütçeye yüklenmektedir. Bu sadece motrosiklet için değil otomobil içinde geçerlidir.

    Ne yazık ki talep her zaman aynı seviyede kalacaktır. Bu vergi artışının amacı ise cari açığı büyütecek bu talep patlamasını kontrol altına alma çabasıdır.

    Peki bu durumda ne olacaktır tahminimce trafiğe tescil işleminden kaçılabileceği kadar kaçılacak tescil edilmemiş araç sayısında artış görülecektir.

    Vergi artışları hiçbir zaman çözüm değildir. Ancak görülen o dur ki üretim faktörleri olmayan ihracatın ithalatı karşılama oranı açık veren bir ülkeninde bu şekilde sürdürülebilir bir ithalatı idame ettirmesi mümkün görünmemektedir.

    Aslında bakıldığında bu ürünlerin alımında, yoğun bir borçlanma eğilimi görülmektedir. Bu borçlanma sonucu ise genel tablo bu sene tahmin edilen 500 bin adetlik motrosiklet satışı durumunda ortalama birim fiyat 2500 USD alındığında 1 milyar 250 bin dolar bir ithalat kalemi oluşturacağı bunun yanısıra tamamlayıcı ürünlerle birlikte 1 milyar 500 bin dolar çivarında bütçeye ek bir yük getireceği açıktır. Görüldüğü kadarıyla bu durumu aşmanın genel olarak bakıldığında dünya pazarına sunabileceğimiz ürün sayısını ve rekabetçi alanlarımızı arttırmamız gerekiyor.

    Yani bu demektirki önümüzde daha kara günler olabilir alım kararlarını ne kadar erken verirseniz subjektif olarak (alıcı açısından bakıldığından) o kadar karlı çıkarız gibi görünmekte.

  4. #44
    arelia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AS 125 T
    aman yaaaa!
    daha alamadan vergisi arttı.
    ne talihsizmişim..
    resmi gazetede yayınlanması ne kadar sürer acaba??

  5. #45
    cobalt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul - Kocamustafpaşa (Paşa)
    Motosikleti
    XL600V 91 Transalp (Gırmızı)
    iyi ya bizde oturur kendi motorumuzu kendimiz yaparız, pancar motordan bozma bısııler. kotu komsu adamı ev sahıbı yapar mısalı
    Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
    ...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.

  6. #46
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bu tür haberleri duyduğumda aklıma hep "Köylüler, köprü ve ortasındaki adam" hikayesi gelir.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  7. #47
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı Thai adlı üyeden alıntı
    1 hafta içinde resmi gazetede yayınlanıp yürürlüğe girermiş, şimdi öğrendim. Yani sıfır motor alacaklar elini çabuk tutsun, 1 hafta sonra %20 ila %35 arasında fiyatlar artacak.
    Yok biri bunun şaka olduğunu sölesinnnnnn!!!!!!!!!!!Bunun 1 haftası 3 ayı mı olur ya uygunu neyse odur bişeide düzgün yürütsünler ya kafamı kescemmmm!!!!!!!!!!!!!
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  8. #48
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    müthiş bir haber...
    vergi artırımının yanı sıra verginin vergisini ödemeye devam ediyoruz. vergiyi ödeyebildiğimiz için devlet tarafından varlıklı sayılıyoruz ve bir de onu ödeyebilecek durumda olduğumuz için verginin vergisini ödüyoruz. süper mantık...
    devlet araştırmacıya fon sağlıyor mu?
    devlet firmalara ar-ge için fon mu sağlıyor, yoksa eş-dost ithalat işine girip kolay para kazansın diye onlara kredi mi açıyor?
    May the Force be with McLaren Mercedes

  9. #49
    tata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Satıldı
    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı
    siyasi mesaj kokan laflar bunlar, arabanın hakkını ver önce sen
    Amaç siyasi mesaj değil, zaten adres de göstermiyorum. Herkes oyunu kullansın, mecliste temsil edilebilsin.

    İletişimde ve akaryakıtta %70 civarı vergi ödüyoruz. Taşıtlardaki vergiler malum, otomobillerde %80 ve motor hacmine göre daha da artan alım vergileri var. Motorsikletlere 2004 yılından beri MTV uygulanıyor. Bunların hepsi sosyal konular, siyasi değil. Ama dayandığı nokta siyaset değil mi?

    Osman Altuğ hocamızın dediği gibi, bu tür vergiler namert vergileridir. Vergiyi alması gereken yerlerden toplayamayan ya da toplamayan yönetimlerin vergileridir.

    Alıntı kertenkela adlı üyeden alıntı
    unakıtan marka motosiklet mi çıkacak acaba?
    Güzel espri. Çok güldüm, sağolun.
    @Mozaik, sizinki de çok güzel... Elinize sağlık.

    Alıntı GreatWhiteShark adlı üyeden alıntı
    Evet ben vermedim... elle tutulur bir tane adam geldimi ki oy verelim... Bir tane vardı o da Cumhurbaşkanı oldu zate... Bakalım oy verebileceğim adam gibi adam ne zaman gelecek bu ülkeye...
    Doğru, haklısınız! Ama en azından kendimize yakın hissetiğimiz birilerine oyumuzu verelim ki, meydan 2002 yılında olduğu gibi bu kadar boş kalmasın.

    Saygı ve sevgilerimle.

  10. #50
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Guclu gusel bir aciklama gelin ben size baska boyutlarini da gosteriyim bu olayin ve Turkiyenin ayibidir bu ne yaziki.

    1.Sebep:Motosiklet fiyatlari Cinden gelmesinden dolayi cok ucuzlamis ve 3. kesim adi ile adlanan kesim eski bir otomobil almak yerine motosiklet ile ulasim sorunu cozmektedir ve bu zincirleme 0 otomobil saticilarina kadar ulasmaktadir. Bundan etkilenen ve aglamaya baslayan otomobil firmalari Artik motosiklete binmeyin adli zorlayici bir oyuna baslamislar ve Mali isler yonetimini kistirarak bu vergileri artirmislardir.
    2.Sebep:Mondial , Sarikayalar firmalari bildiginiz uzere parcalarini ithal ettikleri Cinden motosiklet montaji yapmakta ve buda uretici sifati ile bazi kredi ve haklara sahip olmalarini saglamaktadir. Artan OTV vergileri sayesinde herkez motosiklet ithal edemiyecek ve onlarda vergilerden muaf olarak bu isin kaymagini gotureceklerdir.
    3.Sebep : OTV vergisi Maliyenin yuz karasi olup , vergi tahsilindeki beceriksizliginin simgesidir. Yani OTV yukseldikce anliyinki Maliye Fabrika,Ithalatci,Imalatci gibi kurumlardan gercek vergileri tahsil edememekte.Bu sahislar kanun disi yollar ile vergileri kacirmakta ve malesef rusvet bu isin temeli olmaktadir. Buyuk firmalara gucu yetmeyen Devlet "End User" yani son asamadaki raftan alisveris yapan tuketiciye abanmakta ve toplayamadigi vergiyi abuk subuk kanun tasarilari ile bizden almaya calismaktadir.

    Sonuc: Biz Turk halki olarak sesimizi duyuracagimiz DUR diyebilecegimiz hic bir merci olmadigindan.Ezilmeye ve yoksulugu tatmaya devam edecez.Ismi lazim olmayan sahislar ise zenginliklerine zenginlik katarak hava atacaklardir ve kara para yiyecekler. Biz bu gidisle Avrupa birligine degil ama kesin Somali aclar birligine aliniriz.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  11. #51
    mehmetkilic31 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Şehir
    iskenderun / HATAY
    Motosikleti
    2006 mondial 150 zat
    Alıntı wind adlı üyeden alıntı
    Neye elımı atsam kurudugu solenır
    tam heves ettım sımdı de vergı cıktı
    ınanamıyorum
    hem hak yok hukuk yok ama belesten vergı kesmek var zırvalıkta son perde derım
    valla heralde bu vergiler senden kaynaklanıyoo şaka şaka

  12. #52
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Daha önce bunu cep telefonu sektöründede yapmışlardı biraz sivrilen sektör vergi zammını yiyor bakalım ne kadar sürecek bu iş

  13. #53

    Üyelik
    29 Mart 2006

    ben yine mi motorsuz kaldım

    olmas olsun böyle şey 1 yıllık olarak konulan ötv 99 dan beri sırtımıza kene gibi yapıştı tabii memleketi başka türlü refah içerisinde gösteremezler

  14. #54

    Üyelik
    07 Mart 2006
    Bu kanun meclis Genel Kurulunda kabul edilmiş. Yani daha Cumhurbaşkanı'nın onayından geçip resmi gazetede yayınlanması lazım yürürlüğe girebilmesi için. Anayasa'ya göre Cumhurbaşkanı'nın, kabul edilen kanunları onbeş gün içinde yayımlaması lazım. Ya da aynı sürede tekrar görüşülmek üzere geri gönderebilir. Yani şu anda 10-15 gün süreniz var. Çıkan kanunun detayını bilmiyorum ama geri gönderilebilme ihtimali az da olsa var. Yeni Motor alacak arkadaşlar ellerini çabuk tutsunlar.

  15. #55
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Diyecek çok şey var ama diyemiyorum. Çünkü forumumu seviyorum. Sizleri seviyorum.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  16. #56
    beto_977 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AS 150 T1 ( Yiğidim Aslanım, Façası bozulsada eski günlerine geri döndü )
    Bizdeki devlet baba zihniyeti iş yapan hareketli sektör neresi hemen orayı durduralım şeklindedir.

    Yani ülkenin işleri açılsın kriz geçsin derdinde değildir.

    Çok basit bir ekonomik tablo tarihte araştırılsın görünür.
    Az vergi alan devlet herzaman zengin olmuştur insanlarda zengin olmuştur.
    Çok vergi alan devlette herzaman sıkıntı çekmiştir zorluklar yaşamıştır.

  17. #57
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı
    Diyecek çok şey var ama diyemiyorum. Çünkü forumumu seviyorum. Sizleri seviyorum.
    +onbinmilyon
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  18. #58
    pazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2004
    Khutuck elinde motosikletlet satışıyla ilgili toplam talep eğrisiyle,toplam arz eğrisi var sanırım,ötv artış oranlarının fiyat artışını nasıl etkileyeceğini bu kadar kesin yazdığına göre.Bırak bu lafları,anladık 2 dönem iktisada giriş almışın!

    [QUOTE=Khutuck]
    Teknik açıdan bakarsak,
    Maliye açısından kısa ve orta vadede gelirler artacaktır, çünkü %10-20 arasında bir fiyat artışı motosiklet talebinde önemli bir düşüşe neden olmayacak bir oran. Önemli bir düşüş olmaması da deadweight lossun (fiyat artışı dolayısıyla talep düşüşü yüzünden kaybedilen vergi geliri) büyük olmamasına sebep verir, ki bu da devletin gelir arttırımında olumlu yöndedir. .

    QUOTE]
    ÖTV'nin Çİn'den gelen motosikletleri etkilemeyeceğini kim soyluyor?Yok oyle birşey!

  19. #59
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    @pazer

    Elimde pazarın tam eğrileri yok ama büyüme oranları var. Bir yılda %30'un üzerinde büyüyen pazarı %16'lık vergi artışıyla durduramazsın. O kısmı sadece "Fazla vergi vergiyi öldürür" lafının bu durumda geçerli olmadığını anlatmak için yazdım Zaten bunu hesaplamak için ikişer dönem mikro ve makroekonomi dersi almak yeterli.

  20. #60
    beto_977 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AS 150 T1 ( Yiğidim Aslanım, Façası bozulsada eski günlerine geri döndü )
    Durur inan durur ha tabi durma 0 anlamında olmaz ama inan şimdikinden daha az vergi toplayacaklardır.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler